Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport Topic VI: The Power To Wow!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met een K1200R heb je bewaakte lampaansluitingen, als er een lampje stuk gaat krijg je een melding op je dash. Heeft verder weinig te maken met canbus maar er worden wel meer dingen in het leven verkeerd genoemd, iedereen wordt bijvoorbeeld altijd aangehouden door een agent in plaats van staandegehouden.

Je K1200R heeft zo'n set nodig die ze can-bus noemen.
 
Is daar überhaupt ruimte voor dan in de 'lampenkast' van een K1200R? Zag dat die sets aardige omvang hebben.
 
Mijn K1200s staat sinds gisteren bij de garage voor het standaard onderhoud, bandjes vervangen en even naar de rare tik achter kijken.

Nu belde ze gisteren dat het voorwiellager vervangen moet worden, benzinetank vlotter en dat de twee voorremschijven onder het minimum (4,38) zitten en de blokken vervangen moet worden.
Bij de dealer kost het ongeveer 700 euro voor de twee schijven!

Ik heb even op het internet gekeken maar zie door de bomen het bos niet meer. volgens mij is het vervangen van de schijven vrij makkelijk te doen maar welke zijn goed?
 
Mijn K1200s staat sinds gisteren bij de garage voor het standaard onderhoud, bandjes vervangen en even naar de rare tik achter kijken.

Nu belde ze gisteren dat het voorwiellager vervangen moet worden, benzinetank vlotter en dat de twee voorremschijven onder het minimum (4,38) zitten en de blokken vervangen moet worden.
Bij de dealer kost het ongeveer 700 euro voor de twee schijven!

Ik heb even op het internet gekeken maar zie door de bomen het bos niet meer. volgens mij is het vervangen van de schijven vrij makkelijk te doen maar welke zijn goed?

Ik heb ze destijds op carpimoto.com besteld. Gewoon de standaard bremboschijven en blokken
Voldeden prima en niet te duur.....
 
Mijn K1200s staat sinds gisteren bij de garage voor het standaard onderhoud, bandjes vervangen en even naar de rare tik achter kijken.

Nu belde ze gisteren dat het voorwiellager vervangen moet worden, benzinetank vlotter en dat de twee voorremschijven onder het minimum (4,38) zitten en de blokken vervangen moet worden.
Bij de dealer kost het ongeveer 700 euro voor de twee schijven!

Ik heb even op het internet gekeken maar zie door de bomen het bos niet meer. volgens mij is het vervangen van de schijven vrij makkelijk te doen maar welke zijn goed?

Ik heb die van mij 2 weken geleden laten vervangen (k1200s 2007)
Voor en achter incl remblokken voor 570€.
Ook meteen nieuwe banden erop t30/s20 voor 316€.
 
En vlak daarvoor nokkenas ketting etc laten vervangen en nieuwe bougies en kleppen stellen a900€.
As vrijdag nog nieuwe olie, filter remvloeistof etc.

Dan dus in 1 maand meer dan 2000€ aan onderhoud. 60000km beurt is killing voor budget.
 
Tsja, als je banden en remmen bij de dealer laat doen :')


Zeker niet bij de dealer laten doen. Volgens mij is 316€ voor nieuwe voor en achterband niet duur. Zou bij de stealer zeker 450 zijn.
En remschijven 150€ per stuk incl montage is ook niet duur.
 
Zeker niet bij de dealer laten doen. Volgens mij is 316€ voor nieuwe voor en achterband niet duur. Zou bij de stealer zeker 450 zijn.
En remschijven 150€ per stuk incl montage is ook niet duur.

Banden laten doen bij AFS in Purmerend, ofwel Super Blackbird/Frank Switser.

Goeie gast, goede prijzen en zeker goedkoper als motorzaken/dealers.
 
Michiel de Wit in Almere is ook heel goed overigens. Niet alleen voor banden trouwens. Zolang ik nog garantie heb ga ik nog terug naar de dealer. Daarna ligt het er echt aan of het hele specifieke zaken zijn of niet.
 
Zeg maar gerust deeltje 7. :) Heb er nu even geen tijd voor dus als iemand zich geroepen voelt... anders wachten tot later.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan