Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Langdurig boven de 150 rijden krijg je een hele dikke nek van op de r.
Ik heb op de K12 een klein flip-up ruitje gemonteerd waardoor ik het lang vol hou. Op de K13 rij ik nog met het standaard ruitje. Ik denk er over om daar een nog kleiner ruitje op te zetten om eens te proberen wat dat doet.
 
Vandaag de uitlaat een beetje aangepast en de bijrijder voetsteunen verwijderd, zit toch nooit iemand achterop en het is zonde om de Achtervelg half achter de uitlaat te laten verdwijnen 😁 nu nog een beetje twijfel om de demper iets in te korten.
Zit de demper niet heel dichtbij je kontje ivm de hitte die van je demper af komt?
 
Een open demper zal de hitte wel wat beter afvoeren dan die originele kachelpijp/heatsink/dempermetingebouwdekatalysator
 
Ik heb sinds kort een veel kleiner ruitje van carbon op de R zitten. Met de hoop dat ik minder kabaal krijg van m’n helm. Zal het laten weten als ik het geprobeerd heb. Het ziet er in ieder geval wel gaaf uit.
 
E1F9DE24-0C6C-442C-92A4-0B110C180D17.jpeg

Nieuw “ruitje” op de R
 
 
Ik heb ooit, in 2015, lang voor ik een K12 of K23 had deze foto in Duitsland op een zijspan treffen genomen.

Het is de enige solo motor die ik toen gefotografeerd heb tussen 200 zijspan foto's.

temporary_zpsabwczho2.JPG


Daar zit zo'n zelfde ruitje op volgens mij.

temporary_zpsbvrzj0kb.JPG
 
Morgen m’n (kromme) schijven vervangen. Kan iemand me vertellen wat de aanhaalmomenten zijn bij de K1300s voor de wielas, remklauwen en boutjes van de schijven?
 
Remschijf platkop: 19 Nm
Remklauw: 30 Nm
Steekas voorwiel: 50 Nm
Klembout: 19 Nm

Misschien overbodig om te vermelden dat je alleen de rechter klembout moet lossen om de steekas eruit te halen.
 
Heeft iemand hier wel eens de o-ringen van de distributiespanner vervangen als remedie tegen een ratel uit de distributie bij een koude start? Of is het aan te raden om de hete spanner geljk te vervangen?
Ik heb een eigelijk K1300GT :X dus een beetje verdwaald hier.... maar het leek mij dat de ratelende distributie hier ook wel een issue is.
 
Ik heb de remschijven voor vervangen, bedankt voor alle tips.
Testritje gemaakt en nu blijkt weer thuis bij controle dat de schijven enorm aanlopen, alsof de rem blijft hangen. Is dit normaal en een kwestie van inrijden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan