Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

ja had ze goed schoon gemaakt met (veel) remmenreiniger en tandenborstel.
vandaag de remklauwen weer los gehad, bleek toch dat per kant niet alle zuigers even goed bewogen. de boel gangbaar gemaakt, alles weer gemonteerd incl. nieuwe blokken en nu loopt de rem niet meer aan.
 
Laat je het zo of op termijn een nieuwe distributiespanner?
Als ik zeker weet dat het geratel bij een koude start weg is dan ga ik hem meteen halen, maar op een of andere manier twijfel ik daar aan.
Nee ik laat het maar zo. Anders dan de o-ringen kan er volgens mij niet zoveel stuk aan zijn, dus zal t wel aan het concept liggen. Het schijnt dat er ook handmatige spanners op de markt zijn, misschien is dat een optie die wel werkt.
 
Nee ik laat het maar zo. Anders dan de o-ringen kan er volgens mij niet zoveel stuk aan zijn, dus zal t wel aan het concept liggen. Het schijnt dat er ook handmatige spanners op de markt zijn, misschien is dat een optie die wel werkt.
Idd dat dacht ik ook. Die handmatige spanner heb ik ook wel eens gezien ja, maar dat zou ik niet zo snel doen.
Dan moet ik er maar vrede mee hebben dat hij afentoe een rateltje geeft met starten ben ik bang voor :/.
Veder een mega goed blok als je het mij vraagt. Stampt lekker door als het moet en vandaag de 100.000 km gepasseerd. Loopt nog gesmeerd misschien wel beter dan nieuw.
 
Ik heb een setje tweedehands remklauwen gekocht die ik wil gaan reviseren. Ik kan echter nergens revisiesetjes vinden waar alleen de rubbers en stofkapjes bij zitten. Alleen maar sets met zuigers er bij in, waar je de hoofdprijs voor betaald. Iemand een idee waar ik revisiesetjes kan vinden zonder zuigers?
 
Hallo Allemaal, ik ben blijkbaar al een behoorlijke tijd lid van motor forum maar heb eigenlijk nog nooit iets geplaatst zie ik in dit topic.
Ik ben al sinds 2013 de eigenaar van een K1200S. Nu heb ik zitten te dubben om hem weg te doen maar ik kwam eigenlijk tot de conclusie dat ik dan toch weer zou gaan voor een K1300S. Dus heb besloten mijn trouwe BMW te houden en wat verder op te leuken.

Ik heb de standaard zwarte versie van modeljaar 2007. Onlangs heb ik de nodige plaatdelen vervangen voor Carbon delen en ook de nodige HP Parts gemonteerd. Ik moet wel zeggen dat dit de motorfiets verder opleukt.

Er zit bij mij een LED achterlicht gemonteerd. Nu wil het echter zo zijn dat deze is gaan lekken en het nodige water erin is gelopen. Dit heeft er voor gezorgd dat de kentekenverlichting kapot is gegaan en het koper is gaan corroderen. Bij het demonteren zat er al zoveel water in dat ik nu in de lamp allerlei groene vlekjes heb en ook 1 van de LED's van het remlicht niet meer werkt. Het lijkt er dus op dat ik naar een nieuw exemplaar op zoek moet. Ik zie echter via REALOEM twee nummers voorbij komen:

63218526957
63218526958

Wat ik nu niet goed kan zien is of de versie met nummer 958 aan het einde ook de kentekenverlichting heeft. Weet iemand dat? De 958 versie is blijkbaar de standaard K1300S versie. Is hier dan ook de kentekenverlichting ingebouwd? Er staat geen K1300s in de buurt waarbij ik even kan kijken. En weet iemand misschien nog een goed adres om de lamp te scoren of heeft iemand misschien nog een overname exemplaar?

Dank je wel vast! Grt Eelco
 
als je toch gaat reviseren waarom dan niet meteen de zuigers ook vervangen? Die rotten met regelmaat kapot weet ik uit ervaring :)
 
Tja verkeerde zuinigheid. Bij m’n vorige motorfiets was ik 16€ per kant kwijt, voor de K is een revisiesetje 85€ per kant, met zuigers dus. Maar je hebt wel gelijk, heb inmiddels 2 setjes besteld.
 
Komende zomer ga ik door Frankrijk heen en om een milieuzone boete te voorkomen wilde ik een vignet bestellen. Alleen wordt daar gevraagd om een Eurocode/euronorm. Deze kan ik niet vinden op mijn kentekenbewijs want hier staat doodleuk "n.v.t." (V.9)...

Weet iemand welke euronorm ik voor een K1200R sport uit 2008 moet aanhouden?
 
Hallo Allemaal, ik ben blijkbaar al een behoorlijke tijd lid van motor forum maar heb eigenlijk nog nooit iets geplaatst zie ik in dit topic.
Ik ben al sinds 2013 de eigenaar van een K1200S. Nu heb ik zitten te dubben om hem weg te doen maar ik kwam eigenlijk tot de conclusie dat ik dan toch weer zou gaan voor een K1300S. Dus heb besloten mijn trouwe BMW te houden en wat verder op te leuken.

Ik heb de standaard zwarte versie van modeljaar 2007. Onlangs heb ik de nodige plaatdelen vervangen voor Carbon delen en ook de nodige HP Parts gemonteerd. Ik moet wel zeggen dat dit de motorfiets verder opleukt.

Er zit bij mij een LED achterlicht gemonteerd. Nu wil het echter zo zijn dat deze is gaan lekken en het nodige water erin is gelopen. Dit heeft er voor gezorgd dat de kentekenverlichting kapot is gegaan en het koper is gaan corroderen. Bij het demonteren zat er al zoveel water in dat ik nu in de lamp allerlei groene vlekjes heb en ook 1 van de LED's van het remlicht niet meer werkt. Het lijkt er dus op dat ik naar een nieuw exemplaar op zoek moet. Ik zie echter via REALOEM twee nummers voorbij komen:

63218526957
63218526958

Wat ik nu niet goed kan zien is of de versie met nummer 958 aan het einde ook de kentekenverlichting heeft. Weet iemand dat? De 958 versie is blijkbaar de standaard K1300S versie. Is hier dan ook de kentekenverlichting ingebouwd? Er staat geen K1300s in de buurt waarbij ik even kan kijken. En weet iemand misschien nog een goed adres om de lamp te scoren of heeft iemand misschien nog een overname exemplaar?

Dank je wel vast! Grt Eelco
Ik zoek nog een linker zijtuin
Hallo Allemaal, ik ben blijkbaar al een behoorlijke tijd lid van motor forum maar heb eigenlijk nog nooit iets geplaatst zie ik in dit topic.
Ik ben al sinds 2013 de eigenaar van een K1200S. Nu heb ik zitten te dubben om hem weg te doen maar ik kwam eigenlijk tot de conclusie dat ik dan toch weer zou gaan voor een K1300S. Dus heb besloten mijn trouwe BMW te houden en wat verder op te leuken.

Ik heb de standaard zwarte versie van modeljaar 2007. Onlangs heb ik de nodige plaatdelen vervangen voor Carbon delen en ook de nodige HP Parts gemonteerd. Ik moet wel zeggen dat dit de motorfiets verder opleukt.

Er zit bij mij een LED achterlicht gemonteerd. Nu wil het echter zo zijn dat deze is gaan lekken en het nodige water erin is gelopen. Dit heeft er voor gezorgd dat de kentekenverlichting kapot is gegaan en het koper is gaan corroderen. Bij het demonteren zat er al zoveel water in dat ik nu in de lamp allerlei groene vlekjes heb en ook 1 van de LED's van het remlicht niet meer werkt. Het lijkt er dus op dat ik naar een nieuw exemplaar op zoek moet. Ik zie echter via REALOEM twee nummers voorbij komen:

63218526957
63218526958

Wat ik nu niet goed kan zien is of de versie met nummer 958 aan het einde ook de kentekenverlichting heeft. Weet iemand dat? De 958 versie is blijkbaar de standaard K1300S versie. Is hier dan ook de kentekenverlichting ingebouwd? Er staat geen K1300s in de buurt waarbij ik even kan kijken. En weet iemand misschien nog een goed adres om de lamp te scoren of heeft iemand misschien nog een overname exemplaar?

Dank je wel vast! Grt Eelco
Hoi

Ik zoek nog een linker kuip deel in het zwart. Ik weet niet of je nog hebt en wilt verkopen maar ik hoor het graag 😁
 
Ik vind een k1200s heel mooi.
Is de 1300 veel anders?

Hoe betrouwbaar is zo iets?
Wat zijn de meest voorkomende problemen, en waar moet ik op letten bij aankoop?

Dank voor jullie tijd.
 
De 1300 kun je zien als een iets krachtiger 1200 waarvan bovendien de wat zwakkere puntjes zijn verbeterd.
Ik heb alleen ervaring met de 1300. Heeft mij in 85.000 km 1x laten staan (Te dunne bekabeling startmotor. Recall dingetje dus door BMW opgelost.)
Bij aanschaf dus opletten of alle recalls zijn uitgevoerd.
ESA 2 schokdemper verliest na ca. 50.000 km zijn scherpte. Kan gelukkig wel gereviseerd worden voor ca. 350 euro per stuk.
 
De 1300 kun je zien als een iets krachtiger 1200 waarvan bovendien de wat zwakkere puntjes zijn verbeterd.
Ik heb alleen ervaring met de 1300. Heeft mij in 85.000 km 1x laten staan (Te dunne bekabeling startmotor. Recall dingetje dus door BMW opgelost.)
Bij aanschaf dus opletten of alle recalls zijn uitgevoerd.
ESA 2 schokdemper verliest na ca. 50.000 km zijn scherpte. Kan gelukkig wel gereviseerd worden voor ca. 350 euro per stuk.
Dus voor betrouwbaarheid beter een 1300, wat minder kinderziektes.
 
Hij staat te koop,
misschien is er hier iemand die interesse heeft 👍

De zithouding is voor mij helaas niet helemaal lekker waardoor ik er na een uurtje al met kramp af kom helaas.

Link:
BMW k1200s uit 2005
 
Heb je wel het hogere model zadel? Zijn vanuit BMW 2 verschillende modellen geleverd. Ik kan met 2.04m lekker rijden op de R met het hogere zadel
 
Terug
Bovenaan Onderaan