Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

QPO 1665 (ERIC)

K1200R
82000km
BC/ABS/ESA/HVV/SV/SW/GPS
aangepast stuur.
Verlaagd Bagster zadel met gel.
Laser sport uitlaat af fabriek
aangepaste voetsteunen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
94000?? Doe je goed. Zelf allemaal erop gezet?


full


Maar dan wel een K1200GT (2008) :)
Die overigens te koop staat, ik ga na 10 happpy years naar lichter
 
Ik heb een vraag aan de S rijders. Als je van de K1300S het basis model aanschafte, het kale model zeg maar, zonder pakketten, heeft de snelheidsmeter dan gewoon een witte wijzerplaat, of zwart!?
:?
 
Ik heb weliswaar de paketten aan boord maar ik heb nog nooit een zwarte wijzerplaat op de snelheidsmeter van de 1300S gezien. Kan mij die optie ook niet herinneren.
 
Hallo allemaal,

Hier weer een verse K1200S rijder. heb een nette 2005 (zilver) aangeschaft met 50.000 op de klok bij MP Goes. Hoop hem volgende week vrijdag te gaan halen. de fiets heeft HVV, ABS en ESA.
Kom van een 2008 ZX10-R en wou graag een wat relaxtere zit maar niet teveel aan vermogen inleveren.
Kunnen jullie mij vertellen wat de absolute must haves en mods zijn voor deze fiets?

Groeten! Speedwobble.
 
Hallo allemaal,

Hier weer een verse K1200S rijder. heb een nette 2005 (zilver) aangeschaft met 50.000 op de klok bij MP Goes. Hoop hem volgende week vrijdag te gaan halen. de fiets heeft HVV, ABS en ESA.
Kom van een 2008 ZX10-R en wou graag een wat relaxtere zit maar niet teveel aan vermogen inleveren.
Kunnen jullie mij vertellen wat de absolute must haves en mods zijn voor deze fiets?

Groeten! Speedwobble.

Voor mij was dat alleen een MRA kuipruitje - Quick shifter en een sport demper maar die zat er al onder. Voor de rest is het al een zeer complete fiets.
 
Thanks, dat MRA ruitje lijkt me wel wat.
Ff nog een vraag voor de kenners; ik sta op het punt een originele kofferset voor de 1200S aan te schaffen. nu zie ik 2 opties; met 2 cilinders met sleutel en eentje met cilinders die "kodeerbaar" zijn.
Wat moet ik me hier bij voorstellen? ik neem aan dat ze te koderen zijn met de contactsleutel, maar hoe gaat dit in zijn werk? kan ik dit zelf doen? moet ik naar een dealer? of fuggetaboutit en koop de 2 cilinders met sleutel..

Thanks alvast! :t
 
Cilinders kan je aanpassen aan je contactsleutel, maar je hebt een passende sleutel (lees: de sleutel die er op het moment van aankoop op pasgemaakt is) nodig om de cilinders er uit te halen tbv het aanpassen. Zonder een passende sleutel krijg je de cilinders er niet zonder de boel te slopen. Koop dus een kofferset zonder cilinders er in of de cilinders er los bij.

Je kan ook cilinders bestellen op code (lees: framenummer), die passen meteen op jouw sleutel maar die zijn een stuk duurder en zijn niet aanpasbaar later. Zitten geen voordelen aan dus.

Wat ze dus codeerbaar noemen zijn cilinders die je aan kan passen, en de cilinders met sleutel erbij zijn dat waarschijnlijk niet waardoor je dus permanent met 2 verschillende sleutels moet kloten.
 
@ Speedwobble

Jij zoekt deze beugels voor bagage rek mogelijkheid..
Links: 46547675415
Rechts: 46547675416


of deze

BMW K1200 K1300 S / R K40 K43 Gepäckträger Sozius Haltegriff Rear Grab Handle | eBay zoek alleen nog een linker voor je ;)

deze zijn compleet, even navragen of ze ook op de 1200 s passen
volgens mij zijn ze het zelfde

BMW K 1200 R 2005-2008 Soziusgriff (Rear grip) 201323112 | eBay

voor jou ook handig, voor je originele koffers

BMW K 1200 S 2005 Teile & Accessoires - BMW Motorrad Store

en ja welkom bij bmw het kost geld :)
 
Klopt. Die van mij was omgebouwd naar een Powercup replica. Alles carbon, al dan niet gespoten. Met wat andere gadgets kwam dat op 8000 euro. Gelukkig heb ik die niet hoeven uitgeven.
 
Mijn vorige fiets, een ZX10-R heb ik echt zwaar gepimpt, kijk maar in de ZX-10 thread. Dat ga ik nu echt niet meer doen, je krijgt er geen flikker voor terug. De Bimmer krijgt alleen benzine en af en toe vers rubbber...
 
Dat hoeft ook niet.De K is een werkpaard en geen dressuur paard. Het is een heerlijke toermachine met spierballen die sportief rij gedrag niet schuwt en waarmee je met gemak lange afstanden kan overbruggen zonder dat je rug begint op te spelen :)
 
Dat hoeft ook niet.De K is een werkpaard en geen dressuur paard. Het is een heerlijke toermachine met spierballen die sportief rij gedrag niet schuwt en waarmee je met gemak lange afstanden kan overbruggen zonder dat je rug begint op te spelen :)

Helemaal mee eens! :Y
 
Na verkoop van mijn K1200R heb ik de volgende (kleine) tanktas overgehouden. Het grote voordeel hiervan is dat deze in een paar seconden af te nemen is. De tas is door middel van een rits ook iets groter te maken. Bevestiging: de speciale boutjes draai je in de plaats van de originele bouten waar de tankdop mee vast zit, de plaat aan de onderkant van de tanktas valt over deze boutjes heen,en je schuift de tas dan zo in een vergrendeling. Trek aan het koordje en je schuift de tas weer uit de vergrendeling. Slechts een paar keer gebruikt, maar is een verdraaid handig ding. Helaas niet te gebruiken voor mijn huidige motoren. Prijs? 30 euro.
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan