Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Gisteren een rit naar het Groot Hertogdom Luxemburg. Wat een mooie wegen, kunnen ze hier in België nog veel van leren!
Mijn K1300S blijft, dat is na gisteren 100% zeker!
 
ohh, daar was ik vorige week ook. Helaas zonder motor, met sleurhut en gezin.
fiets wel meegenomen, zelfs dat was al lekker daar.

kwamen heel veel motorrijders voorbij, vlak bij vianden. Heerlijke weggetjes gezien voor de motor, van Wiltz naar Kautenbach staat bekend als mooiste weg van Luxemburg.

binnenkort ook maar weer eens een dagje plannen om daar te gaan rijden.
 
Ben eens gaan kijken op Street view en heb deze N25 teruggevonden en we hebben deze inderdaad gedaan!
Ik herken de spoorwegovergang in Kautenbach waar we rechtsaf zijn gegaan. Inderdaad een dikke aanrader!
 
Thanx Richard, done deal....
Nu word ik toch wel nieuwsgierig cq argwanend. Ik had die verkoper op Marktplaats een berichtje gestuurd voor de koffers.
Hij vroeg eerst 200 Euro en gaf later aan dat hij een bod van 225 Euro had gehad. Was jij dat dan Thijs?

Ik heb uiteindelijk 250 Euro geboden en inmiddels betaald. Wist niet dat iemand van hier er mee bezig was, anders had ik het anders gedaan, sorry Thijs.

Hopelijk mag ik nog wel een vraag stellen over de montage. Ik ging er van uit dat de koffers op de standaard beugels van de K1300S pasten, maar ben niet meer zo overtuigd. Moet ik een andere beugel installeren?
 
Als je die zwarte beugel er al onder hebt zitten gaat het passen. Je moet ook van die pennen dr bij krijgen waar de koffers op vast klikken die moeten in de handgrepen geschroeft worden.
 
Nu word ik toch wel nieuwsgierig cq argwanend. Ik had die verkoper op Marktplaats een berichtje gestuurd voor de koffers.
Hij vroeg eerst 200 Euro en gaf later aan dat hij een bod van 225 Euro had gehad. Was jij dat dan Thijs?

Ik heb uiteindelijk 250 Euro geboden en inmiddels betaald. Wist niet dat iemand van hier er mee bezig was, anders had ik het anders gedaan, sorry Thijs.
Helaas dus geen nette marktplaats verkoper. Ik heb hem benaderd en hij vroeg 200,- voor de set. Daar ben ik direct mee akkoord gegaan omdat ik dat een hele nette prijs vond. Een afspraak om op te halen kon hij nog niet maken, hij moest de beugels nog demonteren. Ik heb nog aangeboden dat samen met hem even te doen.
Vanmorgen zag ik het bericht dat 'ie een andere deal had. Als 'ie mij 250,- had gevraagd, had ik dat ook gedaan. Het was wel zo netjes geweest als 'ie mij die keuze had gelaten, we hadden tenslotte een deal....

De part# van de beugels voor de K12 en K13 zijn gelijk, dus het zou zonder meer moeten passen...
 
Mijn abs unit heeft het waarschijnlijk begeven, nu wachten op het vonnis van de werkplaats :/
 
Hallo ik wil mij ff voorstellen, ik ben Paul en heb al vanaf 2009 een nieuwe k1200s gekocht en zelf ingevoerd via Duitsland.
Ik heb deze nog steeds in mijn bezit en ik schaam mij dat ik er maar 19000km mee heb gereden, het is een mooi weer fiets voor mij.
De foto heb ik ff snel gemaakt en de motor weer gauw in winterslaap gebracht.
Ik heb meteen een k1300s uitlaat gemonteerd want ik vond de standaard uitlaat niet echt mooi.
DSC_9061.jpg
 
Hallo ik wil mij ff voorstellen, ik ben Paul en heb al vanaf 2009 een nieuwe k1200s gekocht en zelf ingevoerd via Duitsland.

Dat is een hele mooie uitvoering Paul! Welkom hier op het forum.

Ik ben me momenteel aan het oriënteren op een ander windscherm. Vind een donker scherm wel mooi.
Ben nog een beetje in dubio of ik me puur op de looks ga focussen, of ook op het praktische (bescherming tegen rijwind).

Persoonlijk heb ik het idee dat er niet echt schermen zijn die je heel goed uit de wind houden ... of zie ik dat fout?
Welk scherm zouden jullie aanbevelen?
 
Ik heb een dubbel bubbel licht grijs (smoke) van mra. Bevalt me prima alleen op de wat hogere snelheden trilt ie een beetje door de rijwind. Dat komt omdat ie iets dunner is dan het orginele scherm.
 
Ben nog een beetje in dubio of ik me puur op de looks ga focussen, of ook op het praktische (bescherming tegen rijwind).

Persoonlijk heb ik het idee dat er niet echt schermen zijn die je heel goed uit de wind houden ... of zie ik dat fout?
Welk scherm zouden jullie aanbevelen?
Uit de wind houden niet helemaal, maar het ene scherm kan lawaai betekenen en het andere (relatieve) stilte. Alles hangt af van je zitpositie en lengte.
Ik heb het standaard scherm vervangen door een hoger MRA toerscherm, dat houdt me iets droger bij regen en geeft geen hoger turbulentiegeluid.
 
Ik heb 3 ruitjes. De originele uiteraard, een mra donker en iets hoger en nog zo'n vario toerscherm met zo'n verstelbaar opzet ruitje.
Eigenlijk vind ik ze alle 3 goed.. Het verschil is niet gigantisch.
De donkere is optisch wel mooier.

De vario zet ik altijd in de laagste stand anders krijg ik last van turbulentie en meer herrie.
 
Mijn k is ernstig aan nieuwe banden toe. Wat rijden jullie en ben je er tevreden over?
Vanaf begin Conti Sport Attack. Ook de SA3 die ik nu heb, sturen fijn, heel stabiel en ze hebben grip. De voorband is super, achterband is ook prima maar heeft Grip Limit Feedback. Is even aan wennen bij de eerste keer lekker plat een bocht nemen. Daarna gewoon negeren. Bovendien is na een paar duizend kilometer dit feature weggesleten en voel je er niets meer van.
Dit zijn meer sport dan all round toerbanden. In de regen houdt de grip niet over. Voor mij niet erg omdat ik regenrijden mijd als de pest sinds ik alleen nog maar voor de lol op de motor wegga.
Slijtage valt reuze mee, maar ik doe weinig stadsverkeer en ben sowieso geen stoplicht-rechtuit dragracer. Ik doe ongeveer 12.000 km met een set. Grip blijft tot het eind toe goed.
Als deze set op is, zal er wel een SA4 zijn. Die gaan er dan onder.
 
12000 is bij mij ook wel de max.
Op zich is er nog wel wat profiel maar door veel woon werk verkeer worden ze altijd zo vierkant. stuurt voor geen meter.

Heb nu T30's. Hiervoor S20. Daarvoor bt023 ofzo.

Ga wel weer voor een sportieve band. De s21 of sport attack of pilot power idd.
 
ik ga mij hier ook maar voorstellen , ik ben bert111 en rij al enkele jaren motor en zijspan.
ik had een cbr1100xx met ezs zijspan , heb ik verkocht en ik heb mij nu een k1200gt bj 2007 aangeschaft met 51000 km op de teller en een hannegan zijpan .
heb al onmiddelijk enkele vraagjes , de elect windscherm heeft de geest gegeven , had het niet gemerkt maar hij gaat dus niet meer naar boven of naar beneden , ook blijft het waarschuwingslicht branden van de " remmen " verkoper heeft mij gezegd dat het een vals contact moet zijn want de remblokken zijn nog in goede staat , heb nog geen tijd gehad om zelf eens te kijken , maar wat ik wel al gezien heb is dat hij het elect cabeltje van de achterrem los gemaakt heeft .....
maar er zullen nog meer vragen volgen :)

 
Beste Bert111, allereerst van harte gefeliciteerd met een prachtige combinatie. En ook van harte welkom hier natuurlijk. Alleen met vragen over een K1200GT zijspan zit je hier niet helemaal in het juiste draadje. Voor de K1300GT is een apart draadje, dat vind je bij 'toermotoren' KLIK en wellicht bij de zijspannen KLIK. Verstelbare ruit vind je niet op een K12/13s of r... wat de remfoutmelding betreft; kan het zijn dat de sensor van de ABS aan de paralever/ cardan los is gehaald? Mogelijk dat die de storing geeft en vervangen moet worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan