Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Corrosie

Zijspannend.nl
4 okt 2005
2.492
24
40
Renkum
www.zijspannend.nl
Op naar de volgende klus O-)
En de volgende klus aan de K1200S wordt waarschijnlijk een grote beurt. Bougies vervangen en kleppenspeling controleren is volgens mij op een K1200S al een heel karwei, met het zijspan en extra hulpframe zal het alleen maar lastiger worden, vrees ik. Ik wacht even tot ik ruimte in een verwarmde schuur heb, of tot het weer voorjaar wordt, zodat het niet zo koud is om buiten te sleutelen.

ijpie013

Die hard MF'er
14 sep 2005
379
20
48
tilburg
Knap! Ik doe eigenlijk niks zelf aan de motor. Ontbreekt me aan gereedschap, kunde, plaats en tijd ook wel.
Wel jammer, ik denk dat ik het best leuk zou vinden om te doen.

Corrosie

Zijspannend.nl
4 okt 2005
2.492
24
40
Renkum
www.zijspannend.nl
Heeft er iemand toevallig nog een goede, originele linker spiegel liggen? Deze spiegel moet bij mij worden ingeklapt om de garage in te kunnen, en dat heeft tot gevolg gehad dat de metalen busjes die in het plastic vd spiegel zitten loskomen, waardoor nu de spiegel er los bijhangt...

Lijmen vd busjes al geprobeerd, maar dat hielp maar 1 dag.

QPO1665

MF'er
4 aug 2015
197
2
48
Herveld
ik heb nog 2 originele spiegels van mijn k1200r liggen
doe maar een bod
Ik heb verder nog een origineel bagage drager van bmw (kunstof ) en een wit achtelicht ipv standaard rood.
verder nog een metalen rack van sw met adapterplaat voor een topkoffer, Topkoffer heb ik ook nog ) Givi Metaal met rekje en kussentje
bij interesse laat maar weten.
foto's komen morgen erop.
Mijn K gaat eruit en ik stap over op een GS met vloeistof gekoeld blok.

Corrosie

Zijspannend.nl
4 okt 2005
2.492
24
40
Renkum
www.zijspannend.nl
doe maar een bod
Ik heb verder nog een origineel bagage drager van bmw (kunstof ) en een wit achtelicht ipv standaard rood.
verder nog een metalen rack van sw met adapterplaat voor een topkoffer, Topkoffer heb ik ook nog ) Givi Metaal met rekje en kussentje
Bedankt voor het aanbod, ik ben inmiddels (weinig geduld) al voorzien.
Overigens heb ik een K1200S, en geen K1200R, dus volgens mij zijn de spiegels niet uitwisselbaar.
Voor de overige onderdelen heb ik geen bestemming. Ik heb al een enorme zijkoffer naast m'n S 8-)

ijpie013

Die hard MF'er
14 sep 2005
379
20
48
tilburg
doe maar een bod
Bagage drager, rack, adapterplaat en topkoffer heb ik eventueel wel interesse in.

henkpenk

Die hard MF'er
13 okt 2010
257
16
zuid holland
Even over metalen busjes in kunststof onderdelen in het algemeen: de ruimte waar de busjes en dergelijke kennelijk los in zijn komen te zitten, schoonmaken en wat opruwen. Ook het metalen inzetstuk schonnmaken en als het kan een beetje ruw maken.
Daarna JB Weld (of soortgelijke epoxy zooi, desnoods Alabastine houtrotvuller) aanbrengen, metalen onderdeel weer terugplaatsen en de vuller laten uitharden. Daarna overtollige blubber wegveilen of schuren, en eventueel in de juiste kleur verven.
Het is niet altijd mogelijk om op deze manier (dure) onderdelen te repareren omdat je er niet goed bij kunt of zo, maar lukt dat wel, dan is de verbinding tussen de verschillende onderdeeltjes echt heel sterk.

• Like
Waarderingen: Corrosie