Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Op naar de volgende klus O-)

En de volgende klus aan de K1200S wordt waarschijnlijk een grote beurt. Bougies vervangen en kleppenspeling controleren is volgens mij op een K1200S al een heel karwei, met het zijspan en extra hulpframe zal het alleen maar lastiger worden, vrees ik. Ik wacht even tot ik ruimte in een verwarmde schuur heb, of tot het weer voorjaar wordt, zodat het niet zo koud is om buiten te sleutelen.
 
Knap! Ik doe eigenlijk niks zelf aan de motor. Ontbreekt me aan gereedschap, kunde, plaats en tijd ook wel.
Wel jammer, ik denk dat ik het best leuk zou vinden om te doen.
 
Heeft er iemand toevallig nog een goede, originele linker spiegel liggen? Deze spiegel moet bij mij worden ingeklapt om de garage in te kunnen, en dat heeft tot gevolg gehad dat de metalen busjes die in het plastic vd spiegel zitten loskomen, waardoor nu de spiegel er los bijhangt...

Lijmen vd busjes al geprobeerd, maar dat hielp maar 1 dag.
 
Nee sorry. Ik moet ze ook inklappen, beide, elke dag bijna maar na 6 jaar staan ze er nog steeds goed bij.
Er was al aan geprutst toen ik de motor kocht, dus het is in mijn geval nooit helemaal goed geweest.
De rechterspiegel hoef ik overigens helemaal nooit in te klappen.
 
Er was al aan geprutst toen ik de motor kocht, dus het is in mijn geval nooit helemaal goed geweest.
De rechterspiegel hoef ik overigens helemaal nooit in te klappen.
Op marktplaats zag ik nog wat losse onderdelen. Waaronder ook een setje spiegels 120 euro. Maar die gaan voor lager bod ook wel weg denk ik.
 
ik heb nog 2 originele spiegels van mijn k1200r liggen
doe maar een bod
Ik heb verder nog een origineel bagage drager van bmw (kunstof ) en een wit achtelicht ipv standaard rood.
verder nog een metalen rack van sw met adapterplaat voor een topkoffer, Topkoffer heb ik ook nog ) Givi Metaal met rekje en kussentje
bij interesse laat maar weten.
foto's komen morgen erop.
Mijn K gaat eruit en ik stap over op een GS met vloeistof gekoeld blok.
 
ik heb nog 2 originele spiegels van mijn k1200r liggen
doe maar een bod
Ik heb verder nog een origineel bagage drager van bmw (kunstof ) en een wit achtelicht ipv standaard rood.
verder nog een metalen rack van sw met adapterplaat voor een topkoffer, Topkoffer heb ik ook nog ) Givi Metaal met rekje en kussentje
bij interesse laat maar weten.
foto's komen morgen erop.
Mijn K gaat eruit en ik stap over op een GS met vloeistof gekoeld blok.

Bedankt voor het aanbod, ik ben inmiddels (weinig geduld) al voorzien.
Overigens heb ik een K1200S, en geen K1200R, dus volgens mij zijn de spiegels niet uitwisselbaar.
Voor de overige onderdelen heb ik geen bestemming. Ik heb al een enorme zijkoffer naast m'n S 8-)
 
ik heb nog 2 originele spiegels van mijn k1200r liggen
doe maar een bod
Ik heb verder nog een origineel bagage drager van bmw (kunstof ) en een wit achtelicht ipv standaard rood.
verder nog een metalen rack van sw met adapterplaat voor een topkoffer, Topkoffer heb ik ook nog ) Givi Metaal met rekje en kussentje
bij interesse laat maar weten.
foto's komen morgen erop.
Mijn K gaat eruit en ik stap over op een GS met vloeistof gekoeld blok.
Bagage drager, rack, adapterplaat en topkoffer heb ik eventueel wel interesse in.
 
Even over metalen busjes in kunststof onderdelen in het algemeen: de ruimte waar de busjes en dergelijke kennelijk los in zijn komen te zitten, schoonmaken en wat opruwen. Ook het metalen inzetstuk schonnmaken en als het kan een beetje ruw maken.
Daarna JB Weld (of soortgelijke epoxy zooi, desnoods Alabastine houtrotvuller) aanbrengen, metalen onderdeel weer terugplaatsen en de vuller laten uitharden. Daarna overtollige blubber wegveilen of schuren, en eventueel in de juiste kleur verven.
Het is niet altijd mogelijk om op deze manier (dure) onderdelen te repareren omdat je er niet goed bij kunt of zo, maar lukt dat wel, dan is de verbinding tussen de verschillende onderdeeltjes echt heel sterk.
 
Heren, Ik ga jullie verlaten en voeg mij bij de GS bezitters ;)
het gaat jullie allen goed.
 
Oké, heel laat nog een berichtje. De K1200S is eruit, welkom K1300S.
akra uitlaat met e-keur. 3600km op de teller uit 2013.
kofferset erbij, la maar komen 2010!
 

Bijlagen

  • K1300S.jpeg
    K1300S.jpeg
    208,3 KB · Weergaven: 18
Mijn K 1300 S wordt hoogstwaarschijnlijk vervangen door een S 1000 R.

Korte beschrijving :

Inschrijving 2013
Papieren 100 PK
51.000 km
Jaarlijks onderhoud met onderhoudsboekje
BMW zijkoffers
Donkere ruit
Verwarmde handvaten
Quickshifter
ESA / RDC
Brede achtervelg
Perfecte staat
Motor in België

Kan weg voor 8.000 €

Indien interesse: erik.herregodts@grandogroup.com
 

Bijlagen

  • Moto.jpg
    Moto.jpg
    291 KB · Weergaven: 17
Mooie nieuwe aanwinst. Maar bij mij reist dan toch de vraag: Waarom zou je een k1200s vervangen voor een k1300s?
Ze zullen niet heel veel anders rijden denk ik.
 
Belangrijkste verschillen K1300 ten opzichte van de K1200:
Verbeterde koppeling
Verbeterde voorwielophanging met "vlottere" geometrie
Verbeterde ESA
Verbeterde cardanas

Minder belangrijk maar wel leuk:
Meer koppel en meer vermogen
Quickshifter
"Normale" knipperlichtbediening
Boordcomputer
 
Dat zijn inderdaad de verschillen. Een aantal verbeteringen (alhoewel de knipperlicht bediening aanpassing in mijn ogen geen verbetering is) maar rijd een 1300 dus veel beter, merkbaar?

Ik vind de 1300 mooier en ik zou mijn 1200 zo inruilen. Wat moet ik anders als opvolger?
 
Dat zijn inderdaad de verschillen. Een aantal verbeteringen (alhoewel de knipperlicht bediening aanpassing in mijn ogen geen verbetering is) maar rijd een 1300 dus veel beter, merkbaar?

Ik vind de 1300 mooier en ik zou mijn 1200 zo inruilen. Wat moet ik anders als opvolger?

Dat passeert mijn gedachte ook wel eens. Er is weinig keus in de tour sport met cardan. En alle andere opties die de 1300 heeft.
 
Hahaha, dat is ook mijn "probleem"! Mijn allereerste motor was een BMW R51, die al snel in de soep liep. Daarna een R27 eenpitter die NOOIT zijn accu oplaadde. Daarna een Bonneville uit 1968 waarvan ik IEDERE WEEK de ontsteking moest afstellen en de carbs synchroniseren. Is allemaal al heel wat jaren geleden maar ik had op een gegeven moment wel genoeg van die Europese zooi. Dus daarna alleen nog maar heel veel jaren uitsluitend Jappen gereden. Nooit problemen mee gehad. De K1300 vond ik in verschillende opzichten echter interessant genoeg om te proberen. Is nu al negen jaar geleden en ik zie voor mijn manier van motorrijden nog steeds geen goede vervanger. Wat best wel vervelend is want zo lang heb ik nog nooit dezelfde motor gehad en ik wil wel eens wat anders. Maar dat gaat tegenvallen, dat weet ik nou al.
 
Ik heb al 6,5 jaar de k1200s, ook uitzonderlijk lang voor mijn doen.
Gelukkig zou ik nog voor de 1300 kunnen gaan als het echt begint te kriebelen 😀
 
Terug
Bovenaan Onderaan