Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vfr trekt me qua uiterlijk niet zo en de fjr gaat me te ver richting de bmw gt. Ik vind het jammer dat ze de stekker uit de 1300S hebben getrokken. Ach ik rij deze voorlopig nog wel een poosje. Ik heb m net 2 jaar in bezit.Vfr1200f of fjr 1300 ?
Dat zijn toch nog wel een aantal veranderingen inderdaad. Ik had er graag nog verschillende rijmodi op gehad en ik had dat ook verwacht in je lijstje. Dat hoort toch bij een moderne motor met zoveel vermogen. Dat BMW dat niet heeft gedaan.Belangrijkste verschillen K1300 ten opzichte van de K1200:
...
Vfr1200f of fjr 1300 ?
Rijmodi....
Ik ben groot voorstander van moderne technieken en toepassingen die ons leven makkelijker kunnen maken maar rijmodi... Nee, daarvan zie ik 0,0 toegevoegde waarde.
Als je bv al traction control hebt wat heeft een regenmodus dan nog voor nut?
Misschien zie ik het verkeerd..
Rijmodi....
Ik ben groot voorstander van moderne technieken en toepassingen die ons leven makkelijker kunnen maken maar rijmodi... Nee, daarvan zie ik 0,0 toegevoegde waarde.
Als je bv al traction control hebt wat heeft een regenmodus dan nog voor nut?
Misschien zie ik het verkeerd..
omdat de een een felle gasreactie wel prettig vind met zachte vering en een ander misschien juist andersom. Dat kan je met rijmodi wel makkelijker bepalen als gebruiker.
Mij lijkt het wel handig. Want onder de zeventig kilometer per uur rijden in de bebouwde kom vind ik vrij lastig. Ik moet in de stad voorzichtig en behoedzaam zijn met de motor en dat is best a-relaxed. Ik rijd nu meestal in de derde versnelling langzame snelheden en daarbij merk ik dat de motor aardig vaak tegenstribbelt en eigenlijk wat meer toeren wil draaien...ofwel in een lagere versnelling.Rijmodi....
Ik ben groot voorstander van moderne technieken en toepassingen die ons leven makkelijker kunnen maken maar rijmodi... Nee, daarvan zie ik 0,0 toegevoegde waarde.
Als je bv al traction control hebt wat heeft een regenmodus dan nog voor nut?
Misschien zie ik het verkeerd..
Inderdaad weinig actie hier. Ik rijd nog steeds bijna dagelijks woonwerk verkeer met de k1200s.
Dit is echt de verreweg fijnste motor die ik ooit heb gehad.
Checks all the boxes, zeg maar.
Nou ja bijna alle want ondertussen is hij al 13 jaar oud maar rijdt nog als een dolle
zoek er bij voorkeur eentje zonder I-ABS, zon pomp die zoemt als je in de hendel knijpt of op het pedaal trapt. Die zijn bijzonder duur om te repareren of vervangen. Als je per se abs wil zoek dan een model met abs generatie 2 (te herkennen aan de grof getanden wieltoerentalsensorring.)Heel weinig reactie hier. Is iedereen zo tevreden dat er niks te posten valt?
Ik ben vandaag wezen proefrijden op een K1200r met nog geen 50k op de teller. Super nette fiets echt als nieuw. Handvatverwarming, ESA, alarmlichten en fabrieksalarm. 2005 fiets met de K1200rs wielen (niet die mooie met die schuine spaken maar die met de driehoekjes).
Keurige prijs.
Ik was direct helemaal verkocht, wat een heerlijke fiets! Licht sturen, altijd voldoende vermogen en altijd (nog veel belangrijker) voldoende remvermogen. Ik heb genoten. Nu weet ik het heel zeker: ik ben op zoek naar een K1200r met ESA, HVV, Alarmlichten en koffers. Wie o wie heeft er iets interessants te koop? Kilometerstand niet belangrijk mits aantoonbaar onderhoud.