Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Bartjan, goed om te zien dat mijn oude BMW er nog steeds fraai uitziet!
@ Mnrk: de steun zal inderdaad een onderdeel van de Akrapovic aftermarket demper zijn geweest.
Informeer anders eens bij een uitlaatboer zoals bijvoorbeeld Mile Pajic.
Als je een zilverkleurige steun zou kunnen bemachtigen, kan je die altijd nog zwart laten anodiseren of poedercoaten.
Thanks ga ik even een berichtje sturen!
 
Ze bestaan iig wel, zo heb ik er één op mijn motor. Die zat er echter al op toen ik hem kocht dus ik kan je niet met zekerheid vertellen waar deze vandaan komt.
Mijn verwachting is dat deze (samen met de meeste powercup accessoires) door BMW van Harten in Amersfoort is gemonteerd.
Wellicht dat @CH Racing M900 (een vorige eigenaar van mijn brommer) je hier meer over kan vertellen.
Staat er wellicht een onderdeelnummer op de steun die jij hebt? Dan kan ik aan de hand daarvan verder zoeken, misschien levert het wel iets op...
 
M’n k1300s heeft met vlagen een vertraging in de gasrespons, als ik bij 3500-4000rpm gas geef lijkt het wel of ie een seconde nodig heeft om te reageren. Wat zou dit kunnen zijn?
 
Beste K(1200R) rijders graag jullie ervaring,
Ik ben niet tevreden over de prestaties van mijn K1200r uit 2006 en overweeg een rapidbike EVO.
Vreemde is dat ik in de applicatie van Ripidbike geen module kan vinden die geschikt is voor deze brommert wel is er de de "'easy" module.
Begrijp er niets van zijn er collega K1200R rijders die een rapidbike EVO op de brommert hebben ?
 

Bijlagen

  • applicatie lijst rapidbike.pdf
    300,1 KB · Weergaven: 4
M’n k1300s heeft met vlagen een vertraging in de gasrespons, als ik bij 3500-4000rpm gas geef lijkt het wel of ie een seconde nodig heeft om te reageren. Wat zou dit kunnen zijn?
Er zit "standaard" een beetje een dood traject in de mapping, maar dat is meestal ergens tussen de 4500 en 5500 tpm wanneer je vanuit decelereren opeens het gas weer open draait. Dan is er een aarzeling, maar bij lange na geen seconde. (Hoewel het dat wel lijkt als je er langs wilt!) Het schijnt dat het mengsel in dat traject met opzet erg schraal is in verband met milieu-meting/goedkeuring.
Het plaatsen van een "booster plug" vermindert een en ander een beetje.
 
Er zit "standaard" een beetje een dood traject in de mapping, maar dat is meestal ergens tussen de 4500 en 5500 tpm wanneer je vanuit decelereren opeens het gas weer open draait. Dan is er een aarzeling, maar bij lange na geen seconde. (Hoewel het dat wel lijkt als je er langs wilt!) Het schijnt dat het mengsel in dat traject met opzet erg schraal is in verband met milieu-meting/goedkeuring.
Het plaatsen van een "booster plug" vermindert een en ander een beetje.
Ik verwijder mijn "boosterplug" en monteer een RB-EVO, als je de plug wil overnemen ? doe maar een bod ik hoef niet de hoofdprijs.
 
Beste K(1200R) rijders graag jullie ervaring,
Ik ben niet tevreden over de prestaties van mijn K1200r uit 2006 en overweeg een rapidbike EVO.
Vreemde is dat ik in de applicatie van Ripidbike geen module kan vinden die geschikt is voor deze brommert wel is er de de "'easy" module.
Begrijp er niets van zijn er collega K1200R rijders die een rapidbike EVO op de brommert hebben ?
Jup, ik heb een rapidbike op de mijne. Maar deze zat er al op toen ik hem kocht en ik kan je er verder dus ook weinig over vertellen mbt de instellingen.
Zelf zou ik denk ik eerder kiezen voor het herprogrammeren van de BMW ECU aan de hand van een meting op de vermogensbank, als ik de rapidbike niet al had (hij werkt verder wel prima).

Staat er wellicht een onderdeelnummer op de steun die jij hebt? Dan kan ik aan de hand daarvan verder zoeken, misschien levert het wel iets op...
Ik zal binnekort eens kijken (kan nog wel even duren... hij staat nog in de winterstalling).
 
Wat is de K1300S toch een fijne machine. Maar moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje verliefd ben geworden op de nieuwe S1000R met M pakket… Alleen mijn spaarvarkentje nog niet… 😬 Ik zou misschien toch weer wel een iets meer recht op positie willen…
 
M’n k1300s heeft met vlagen een vertraging in de gasrespons, als ik bij 3500-4000rpm gas geef lijkt het wel of ie een seconde nodig heeft om te reageren. Wat zou dit kunnen zijn?
Het wordt er niet echt beter op. Vanochtend liep 'ie beroerd stationair (schommelend toerental) en sloeg met warme motor af bij het verkeerslicht. Ik bedacht later dat ik de laatste tankbeurt goedkope E10 heb getankt. Hoe kieskeurig is de K1300s met benzine?
 
Het wordt er niet echt beter op. Vanochtend liep 'ie beroerd stationair (schommelend toerental) en sloeg met warme motor af bij het verkeerslicht. Ik bedacht later dat ik de laatste tankbeurt goedkope E10 heb getankt. Hoe kieskeurig is de K1300s met benzine?
Benzine is een probleem van de lange adem.
Niet na één keer tanken, of heeft hij er maanden op stilgestaan in vochtige omstandigheden?

Beter op E5 blijven, mijn auto uit 2017 is E10 geschikt met sticker achter de klep, maar roest nu al in de tankhals. :X

Je kan er een injectie reiniger in doen.
Ik haal ze bij de automaterialen winkel, meer waar voor je geld en grotere flessen.
Even het etiket lezen, bij problemen niet teveel verdunnen.

Stationair kan je ook even wat verhogen zodat hij in ieder geval niet te laag meer komt en uitvalt.
 
Het wordt er niet echt beter op. Vanochtend liep 'ie beroerd stationair (schommelend toerental) en sloeg met warme motor af bij het verkeerslicht. Ik bedacht later dat ik de laatste tankbeurt goedkope E10 heb getankt. Hoe kieskeurig is de K1300s met benzine?
Niet meer stationair willen lopen, is een dingetje met deze machines. Dat afslaan wordt meestal erger.
Ik heb het verholpen door de luchtfilterkast uit te bouwen en de gasklephuizen en gaskleppen schoon te maken mbv oude lap en remreiniger. Gaat net als je niet te dikke vingers hebt En je met 1 hand het gas open houdt.
Er zat op en in deze onderdelen na 50.000 km een vettige bruine aanslag. Die blokkeerde de minimale doorlaat die de gaskleppen moeten hebben. Ook meteen de stationairregelaar uit de luchtfilterkast gehaald en gereinigd.
Het klinkt ingewikkeld maar het is allemaal eenvoudig sleutelwerk.
Heb sindsdien (nu bijna 20.000 km verder) geen problemen met afslaan gehad.
Het enige ”speciaalgereedschap” dat nodig is, is de tang waarmee je de slangenklemmen van de luchtfilterrubbers kunt losmaken en weer kunt vastzetten.
 
Niet meer stationair willen lopen, is een dingetje met deze machines. Dat afslaan wordt meestal erger.
Ik heb het verholpen door de luchtfilterkast uit te bouwen en de gasklephuizen en gaskleppen schoon te maken mbv oude lap en remreiniger. Gaat net als je niet te dikke vingers hebt En je met 1 hand het gas open houdt.
Er zat op en in deze onderdelen na 50.000 km een vettige bruine aanslag. Die blokkeerde de minimale doorlaat die de gaskleppen moeten hebben. Ook meteen de stationairregelaar uit de luchtfilterkast gehaald en gereinigd.
Het klinkt ingewikkeld maar het is allemaal eenvoudig sleutelwerk.
Heb sindsdien (nu bijna 20.000 km verder) geen problemen met afslaan gehad.
Het enige ”speciaalgereedschap” dat nodig is, is de tang waarmee je de slangenklemmen van de luchtfilterrubbers kunt losmaken en weer kunt vastzetten.
Bedankt, dan zal ik dit eens nalopen. De slangklemmen zijn dus herbruikbaar? En een slangklemtang is dus wel een vereiste?
 
Hier nog iemand belang bij een Shark uitlaat voor de K1200S/R? Inclusief dB killer en een pasje voor t e-keur. Motor is intussen verkocht.
20180411_201139_(1).jpg
 
Nog meer mensen hier die last hebben van 'slapende' handen/polsen na een ritje? Iemand hier met een superbike-stuur?
Ik heb er een op mijn R Sport zitten en heb er ook (nog) last van. Heb er sinds kort "grip puppies" op zitten beetje vreemd rijden (ff wennen denk ik) maar kramp en slapende handen heb ik niet meer.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: pvc
Terug
Bovenaan Onderaan