Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

en wat vind jij van deze overstap ?
echt leek ben ik niet , ik heb een K1200GT met zijspan ...
Ik moest de overstap maken omdat ik tgv een ongeluk de kop van m'n arm in 5 stukken lag en na drie jaar revalidatie ik nog niet langer dan 1/2 uurtje op de motor kon rijden. De R verkocht had geen zin meer om deze te houden hoewel het de beste motor was die ik gereden heb, eigenlijk te goed als je liefhebber bent van old school brommers, de R geeft zoveel vertrouwen. Maar goed het gemis ve motor bleef en ik kwam later tot de hersen spinsel dat ik mogelijk met het duo lever veersysteem wel weer zou kunnen. Dus de K gekocht en inderdaad ik kan weer lange motorritten maken.
Maar over de K1200R (sport) ben ik op veel vlakken niet te spreken en bij lange na niet tevreden de meest broerde BMW die ik ooit gehad heb.
Kan zijn dat ik beter voor GT had kunnen kiezen. Vandaar mijn vraag aan jou en nu je schrijft dat je ook een GT rijd ben ik nog meer benieuwd naar jou mening.
 
Ik moest de overstap maken omdat ik tgv een ongeluk de kop van m'n arm in 5 stukken lag en na drie jaar revalidatie ik nog niet langer dan 1/2 uurtje op de motor kon rijden. De R verkocht had geen zin meer om deze te houden hoewel het de beste motor was die ik gereden heb, eigenlijk te goed als je liefhebber bent van old school brommers, de R geeft zoveel vertrouwen. Maar goed het gemis ve motor bleef en ik kwam later tot de hersen spinsel dat ik mogelijk met het duo lever veersysteem wel weer zou kunnen. Dus de K gekocht en inderdaad ik kan weer lange motorritten maken.
Maar over de K1200R (sport) ben ik op veel vlakken niet te spreken en bij lange na niet tevreden de meest broerde BMW die ik ooit gehad heb.
Kan zijn dat ik beter voor GT had kunnen kiezen. Vandaar mijn vraag aan jou en nu je schrijft dat je ook een GT rijd ben ik nog meer benieuwd naar jou mening.
aaiiii , moeilijk te zeggen , kom van een k1600gt ( 2011 ) naar een r1200rt lc ( 2015 ) naar een r1200 rt( 2008 ) naar een r1200st ( 2005 ) de k1200gt ( 2007 ) heb ik als zijspan , dus moeilijk om hier iets van te zeggen maar wat ik wel kan zeggen is de k1600 was niet mijn ding , was ik niet blij mee , de LC dat ging nog , de rt 2008 vond ik goed , de r 1200st ligt mij het beste .... de GT is ook goed maar heeft mij al een koppeling gekost van 2000€ , dat heb ik dan weer niet graag :) dit is waar ik voor de K1200R ook bang van ben , ga ik hier hetzelfde meemaken als met de GT ?
we gaan het zien , et staat dus een ruil op komst en tot nu toe gaat het door , maar misschien veranderd de andere van gedacht en blijf ik gewoon met mijn ST ...
maar wat is er zo beroerd aan de r ( sport ) dan ? problemen of zithouding ?
 
Zo tussen de 2500 & 3500rpm vind ik het een complete ramp de motor loopt rommelig ik erger me groen en geel, bij 4000rpm begint hij pas goed te lopen (en Schakelen) boven de 5000 rpm is het een feestbeest. De R zal voor het circuit ontwikkeld zijn maar daarmee vind ik het geen excuus dat er nauwelijks op een rustige manier mee te rijden valt de motor reageert ook erg abrupt op het gas. De koppelingsplaten heb ik direct vervangen evenals de slave, het stuur heb ik verhoogt met superbike stuur van (geloof) Snitcher of zoiets allemaal aanzienlijke verbetering. Maar het motorkarakter wordt hier niet beter van.
Voor de aanschaf me wel ingelezen maar ik vind/ervaar deze K echt als een slecht motor. Om de Motorkarakter (wat) te verbeteren heb ik de motor naar de tuner gebracht in de hoop dat hij mbv rapidbike module enige verbetering kan bewerkstelligen. Na de aanschaf en bij doorspitten vd nota's zag ik dat de Motor door de vorige eigenaar voorzien is ve andere ECU mapping. Ik vraag me dus af of dit nou exemplarisch is of dat ik de verkeerde keus gemaakt heb en voor bv de GT had moeten kiezen. ben dus benieuwd wat jou ervaring is. Helaas is het voor mij zo dat ik, wil ik motor blijven rijden, tot het duolever systeem veroordeeld ben.
 
Zo tussen de 2500 & 3500rpm vind ik het een complete ramp de motor loopt rommelig ik erger me groen en geel, bij 4000rpm begint hij pas goed te lopen (en Schakelen) boven de 5000 rpm is het een feestbeest. De R zal voor het circuit ontwikkeld zijn maar daarmee vind ik het geen excuus dat er nauwelijks op een rustige manier mee te rijden valt de motor reageert ook erg abrupt op het gas. De koppelingsplaten heb ik direct vervangen evenals de slave, het stuur heb ik verhoogt met superbike stuur van (geloof) Snitcher of zoiets allemaal aanzienlijke verbetering. Maar het motorkarakter wordt hier niet beter van.
Voor de aanschaf me wel ingelezen maar ik vind/ervaar deze K echt als een slecht motor. Om de Motorkarakter (wat) te verbeteren heb ik de motor naar de tuner gebracht in de hoop dat hij mbv rapidbike module enige verbetering kan bewerkstelligen. Na de aanschaf en bij doorspitten vd nota's zag ik dat de Motor door de vorige eigenaar voorzien is ve andere ECU mapping. Ik vraag me dus af of dit nou exemplarisch is of dat ik de verkeerde keus gemaakt heb en voor bv de GT had moeten kiezen. ben dus benieuwd wat jou ervaring is. Helaas is het voor mij zo dat ik, wil ik motor blijven rijden, tot het duolever systeem veroordeeld ben.
Ga eens langs bij een goede motortuner.
Ik kan Ruud Fredriks van harte aanraden, je komt binnen met een bokkig geval en je gaat weg met een soepel lopende raket.
www.tovami.com
 
Ik ben van de k1200r overgestapt op de k1300r. De 1300 is een heel stuk soepeler en makkelijker te rijden onderin. De 1200 was best een hork en heeft me behoorlijk tijd gekost om te wennen/onder de knie te krijgen, maar was er uiteindelijk wel vrienden mee. De 1300 is zelfs een beetje saai vergeleken met de 1200.
 
Ik heb op een 1300 gereden voordat ik mijn 1200 kocht en dat bijna saaie vond ik dus ook. Nu heb ik het explosieve karakter van de 1200 met de soepelheid van de 1300 laag in toeren.
 
Zo tussen de 2500 & 3500rpm vind ik het een complete ramp de motor loopt rommelig ik erger me groen en geel, bij 4000rpm begint hij pas goed te lopen (en Schakelen) boven de 5000 rpm is het een feestbeest. De R zal voor het circuit ontwikkeld zijn maar daarmee vind ik het geen excuus dat er nauwelijks op een rustige manier mee te rijden valt de motor reageert ook erg abrupt op het gas. De koppelingsplaten heb ik direct vervangen evenals de slave, het stuur heb ik verhoogt met superbike stuur van (geloof) Snitcher of zoiets allemaal aanzienlijke verbetering. Maar het motorkarakter wordt hier niet beter van.
Voor de aanschaf me wel ingelezen maar ik vind/ervaar deze K echt als een slecht motor. Om de Motorkarakter (wat) te verbeteren heb ik de motor naar de tuner gebracht in de hoop dat hij mbv rapidbike module enige verbetering kan bewerkstelligen. Na de aanschaf en bij doorspitten vd nota's zag ik dat de Motor door de vorige eigenaar voorzien is ve andere ECU mapping. Ik vraag me dus af of dit nou exemplarisch is of dat ik de verkeerde keus gemaakt heb en voor bv de GT had moeten kiezen. ben dus benieuwd wat jou ervaring is. Helaas is het voor mij zo dat ik, wil ik motor blijven rijden, tot het duolever systeem veroordeeld ben.
neen die gevoelens heb ik niet bij mijn GT , niet het hakerige opnemen bij gas .... vreemd dat eenzelfde motor zo een verschillend karakter kan hebben ... het idee achter de ruil was net omdat ik dacht dat de 4 cylinder smeuliger ging zijn de 2 cylinder ST..... oeps
 
Zo ook maar even netjes in dit topic aanmelden...
Ik ben Jorrin en na 9 jaar niet gereden te hebben ivm kapotte heup nu weer terug in t zadel van een 2007 k1200r (gewone r geen sport)
Eerst de achterband en de accu vervangen en dan gaan we km's maken.
 

Bijlagen

  • IMG_20210928_192403.jpg
    IMG_20210928_192403.jpg
    203,3 KB · Weergaven: 16
  • IMG_20210928_125859.jpg
    IMG_20210928_125859.jpg
    287,6 KB · Weergaven: 17
  • IMG_20210928_192409.jpg
    IMG_20210928_192409.jpg
    220,5 KB · Weergaven: 17
  • IMG_20210928_192415.jpg
    IMG_20210928_192415.jpg
    176,9 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
AC Schnitzer een superbike ombouw inclusief kroonplaat:

LSL heeft uiteraard een superbike set, compleet met kroonplaat

Wunderlich levert ook een superbike ombouw:

MV motorrad technik levert een ombouwsetje waarbij je de originele stuurhelften blijft gebruiken:

Alphatechnik levert ook zoiets, in twee hoogte standen verkrijgbaar, de hoogste ziet er een beetje vreemd uit:

De minst lompe is van ABE maar die is niet meer nieuw via ABE zelf te koop:

Voor alle sets geld dat je waarschijnlijk niet uitkomt met je leidingen en kabels!
 
AC Schnitzer een superbike ombouw inclusief kroonplaat:

LSL heeft uiteraard een superbike set, compleet met kroonplaat

Wunderlich levert ook een superbike ombouw:

MV motorrad technik levert een ombouwsetje waarbij je de originele stuurhelften blijft gebruiken:

Alphatechnik levert ook zoiets, in twee hoogte standen verkrijgbaar, de hoogste ziet er een beetje vreemd uit:

De minst lompe is van ABE maar die is niet meer nieuw via ABE zelf te koop:

Voor alle sets geld dat je waarschijnlijk niet uitkomt met je leidingen en kabels!
keuze genoeg lol maar draait allemaal rond de +/-400€ met uitschieters naar boven ....
de ac schnitser heb ik op mijn r1200st ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan