Louis.de verkoopt een set koppelingsplaten van Sachs voor €130. Www.online-teile.com verkoopt een origineel setje voor €650. Mijn ervaring leert dat de prijzen op die site gelijk zijn aan wat een dealer ervoor vraagt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ben benieuwd wat je van deze overstap vindt.ik sta op het punt om mijn r1200st-2005 in te ruilen op een k1200r-2007 ..... we gaan het zien
en wat vind jij van deze overstap ?Ben benieuwd wat je van deze overstap vindt.
kom zelf ve R1200R (waterhoofd) naar een K1200R sport.
Ik moest de overstap maken omdat ik tgv een ongeluk de kop van m'n arm in 5 stukken lag en na drie jaar revalidatie ik nog niet langer dan 1/2 uurtje op de motor kon rijden. De R verkocht had geen zin meer om deze te houden hoewel het de beste motor was die ik gereden heb, eigenlijk te goed als je liefhebber bent van old school brommers, de R geeft zoveel vertrouwen. Maar goed het gemis ve motor bleef en ik kwam later tot de hersen spinsel dat ik mogelijk met het duo lever veersysteem wel weer zou kunnen. Dus de K gekocht en inderdaad ik kan weer lange motorritten maken.en wat vind jij van deze overstap ?
echt leek ben ik niet , ik heb een K1200GT met zijspan ...
aaiiii , moeilijk te zeggen , kom van een k1600gt ( 2011 ) naar een r1200rt lc ( 2015 ) naar een r1200 rt( 2008 ) naar een r1200st ( 2005 ) de k1200gt ( 2007 ) heb ik als zijspan , dus moeilijk om hier iets van te zeggen maar wat ik wel kan zeggen is de k1600 was niet mijn ding , was ik niet blij mee , de LC dat ging nog , de rt 2008 vond ik goed , de r 1200st ligt mij het beste .... de GT is ook goed maar heeft mij al een koppeling gekost van 2000€ , dat heb ik dan weer niet graag dit is waar ik voor de K1200R ook bang van ben , ga ik hier hetzelfde meemaken als met de GT ?Ik moest de overstap maken omdat ik tgv een ongeluk de kop van m'n arm in 5 stukken lag en na drie jaar revalidatie ik nog niet langer dan 1/2 uurtje op de motor kon rijden. De R verkocht had geen zin meer om deze te houden hoewel het de beste motor was die ik gereden heb, eigenlijk te goed als je liefhebber bent van old school brommers, de R geeft zoveel vertrouwen. Maar goed het gemis ve motor bleef en ik kwam later tot de hersen spinsel dat ik mogelijk met het duo lever veersysteem wel weer zou kunnen. Dus de K gekocht en inderdaad ik kan weer lange motorritten maken.
Maar over de K1200R (sport) ben ik op veel vlakken niet te spreken en bij lange na niet tevreden de meest broerde BMW die ik ooit gehad heb.
Kan zijn dat ik beter voor GT had kunnen kiezen. Vandaar mijn vraag aan jou en nu je schrijft dat je ook een GT rijd ben ik nog meer benieuwd naar jou mening.
Ga eens langs bij een goede motortuner.Zo tussen de 2500 & 3500rpm vind ik het een complete ramp de motor loopt rommelig ik erger me groen en geel, bij 4000rpm begint hij pas goed te lopen (en Schakelen) boven de 5000 rpm is het een feestbeest. De R zal voor het circuit ontwikkeld zijn maar daarmee vind ik het geen excuus dat er nauwelijks op een rustige manier mee te rijden valt de motor reageert ook erg abrupt op het gas. De koppelingsplaten heb ik direct vervangen evenals de slave, het stuur heb ik verhoogt met superbike stuur van (geloof) Snitcher of zoiets allemaal aanzienlijke verbetering. Maar het motorkarakter wordt hier niet beter van.
Voor de aanschaf me wel ingelezen maar ik vind/ervaar deze K echt als een slecht motor. Om de Motorkarakter (wat) te verbeteren heb ik de motor naar de tuner gebracht in de hoop dat hij mbv rapidbike module enige verbetering kan bewerkstelligen. Na de aanschaf en bij doorspitten vd nota's zag ik dat de Motor door de vorige eigenaar voorzien is ve andere ECU mapping. Ik vraag me dus af of dit nou exemplarisch is of dat ik de verkeerde keus gemaakt heb en voor bv de GT had moeten kiezen. ben dus benieuwd wat jou ervaring is. Helaas is het voor mij zo dat ik, wil ik motor blijven rijden, tot het duolever systeem veroordeeld ben.
neen die gevoelens heb ik niet bij mijn GT , niet het hakerige opnemen bij gas .... vreemd dat eenzelfde motor zo een verschillend karakter kan hebben ... het idee achter de ruil was net omdat ik dacht dat de 4 cylinder smeuliger ging zijn de 2 cylinder ST..... oepsZo tussen de 2500 & 3500rpm vind ik het een complete ramp de motor loopt rommelig ik erger me groen en geel, bij 4000rpm begint hij pas goed te lopen (en Schakelen) boven de 5000 rpm is het een feestbeest. De R zal voor het circuit ontwikkeld zijn maar daarmee vind ik het geen excuus dat er nauwelijks op een rustige manier mee te rijden valt de motor reageert ook erg abrupt op het gas. De koppelingsplaten heb ik direct vervangen evenals de slave, het stuur heb ik verhoogt met superbike stuur van (geloof) Snitcher of zoiets allemaal aanzienlijke verbetering. Maar het motorkarakter wordt hier niet beter van.
Voor de aanschaf me wel ingelezen maar ik vind/ervaar deze K echt als een slecht motor. Om de Motorkarakter (wat) te verbeteren heb ik de motor naar de tuner gebracht in de hoop dat hij mbv rapidbike module enige verbetering kan bewerkstelligen. Na de aanschaf en bij doorspitten vd nota's zag ik dat de Motor door de vorige eigenaar voorzien is ve andere ECU mapping. Ik vraag me dus af of dit nou exemplarisch is of dat ik de verkeerde keus gemaakt heb en voor bv de GT had moeten kiezen. ben dus benieuwd wat jou ervaring is. Helaas is het voor mij zo dat ik, wil ik motor blijven rijden, tot het duolever systeem veroordeeld ben.
Nee. Stuurhelfen van een S en R zijn niet uitwisselbaar.Is het stuur van een K1300r identiek aan die van een k1300s?
dat was mijn idee ook !!Hoi Jorrin, welkom. Mooie fiets, 't is alleen geen K12R Sport, maar een 'gewone' K12R. De 'sport' versie heeft een topkuipje.
wat is het goedkoops om stuur wat te verhogen van een k1200r ?Nee. Stuurhelfen van een S en R zijn niet uitwisselbaar.
keuze genoeg lol maar draait allemaal rond de +/-400€ met uitschieters naar boven ....AC Schnitzer een superbike ombouw inclusief kroonplaat:
AC Schnitzer Superbike Lenkerumbau BMW K 1200 R Sport
AC Schnitzer Superbike Lenkerumbau für BMW K 1200 R Sport hier direkt bei AC Schnitzer online kaufen. Gratis Versand ab 200 Euro Bestellwert.acschnitzer.shop
LSL heeft uiteraard een superbike set, compleet met kroonplaat
Superbike Kit BMW K1200R -08 LSL - Making good bikes perfect
Op zoek naar een Superbike Kit BMW K1200R -08? LSL - Making good bikes perfectwww.lsl-online.nl
Wunderlich levert ook een superbike ombouw:
Wunderlich Gabelbrücke »POWER-SPORTEGO«
Exklusiv für die K 1200 | 1300 S | Sport haben wir diese reinrassige, individuell einstellbare Racing-Gabelbrücke entwickelt, die einige technische Innovationen aufweist, die es in dieser Form noch nie gegeben hat! In Kooperation mit unserem Designer entstand eine faszinierende, technisch...www.wunderlich.de
MV motorrad technik levert een ombouwsetje waarbij je de originele stuurhelften blijft gebruiken:
MV Lenker Umbau Kit und Lenkererhöhung mit Versatz kurze Version für BMW K1200S-K1200R und Sport
Der neue Lenkerumbau aus dem Hause MV für Ihre BMW K1200S und K1200R und Sport inkl. ABE Nun haben wir auch die kurze Version für den sportlich orientierten Fahrer fertig. Dadurch wird ein Verstell-Mittelmaß von 50 mm zum bisherigen Adapter von 85 mm erreicht.…www.mv-motorrad.de
Alphatechnik levert ook zoiets, in twee hoogte standen verkrijgbaar, de hoogste ziet er een beetje vreemd uit:
Lenkererhöhungssatz 40mm für BMW K1200R/S,K12S/R | 32-640000-105
ProduktdetailsLenkererhöhungssatz 40mm mit Teilegutachten, Farbe: schwarz eloxiert, für BMW K1200S Fzg.Typ.: K12S, und K1200R (Sport) Fzg.Typ.: K12R…alphatechnik.de
De minst lompe is van ABE maar die is niet meer nieuw via ABE zelf te koop:
Lenker Umbau Kit und Lenkererhöhung mit Versatz 85mm näher ABE für BMW K1200R / | eBay
Der neueLenkerumbau macht`s möglich. Dennoch möchten Sie manchmal den Lenker gerne etwas näher heranholen?. Wenn Sie etwas geschickt sind, brauchen Sie die Apparatur des Luftfilters nicht zu demontieren, man kann seitlich den Gaszug entfernen und den neuen wieder einhängen.www.ebay.de
Voor alle sets geld dat je waarschijnlijk niet uitkomt met je leidingen en kabels!
persoonlijk vind ik de mooiste die van Wunderlich , maar is dat ook de duurste !!Ik zit aan Helibars te denken, iemand hier ervaring daar mee?