Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Ik kwam vorige maand een setje tegen voor £50. Dat had ik eigenlijk gewoon moeten doen ook al heb ik ze zelf niet nodig.
 
Ik heb sinds een maand Helibars erop zitten! Rijd een stukje comfortabeler en was eenvoudig te monteren, duurde een uurtje voor beide zijden. De gaskabel past bij mij nog nèt, die had geen centimeter korter moeten zijn…
 

Bijlagen

  • 279EFBA1-AAC7-4373-B942-9C028E024BC7.jpeg
    279EFBA1-AAC7-4373-B942-9C028E024BC7.jpeg
    606,3 KB · Weergaven: 18
  • BE2A7639-3E94-41A4-A4D0-963FF4FBEACA.jpeg
    BE2A7639-3E94-41A4-A4D0-963FF4FBEACA.jpeg
    262,2 KB · Weergaven: 17
  • 919B56F9-7865-4966-8597-43FD307C1F4B.jpeg
    919B56F9-7865-4966-8597-43FD307C1F4B.jpeg
    399,3 KB · Weergaven: 17
dat lijkt erop dat dit wel het minste gedoe zou zijn .... als alles lang genoeg is , kabels enz ?
Ja klopt, minste gedoe en relatief goedkope upgrade. Bij mij is de gaskabel nèt lang genoeg, als ik m’n stuur naar links draai, trekt ie ‘m bijna strak - en draai je dus je gaskraan open…
 
Één woord verschil, hij trekt 'm bijna strak Bert. ;)
hahahahahah ok , bijna strak ..

dit is the road to go denk ik .... maar ik loop weeral vooruit op de feiten , ik heb de beer nog niet geschoten !!!
normaal gezien zou de ruil ( mijn r1200st ) met de k1200r zaterdag doorgaan , heb nu al enkele dagen radio stilte ..... ik
hoop echt dat het nog doorgaat , anders hoor je mij niet meer na het weekeinde wat ik echt spijtig zou vinden ...ik ga er niet voor wenen hoor
maar toch zou ik het een beetje spijtig vinden ...:X
 
en mijn "ruiler " heeft van zich laten horen , en is zaterdag morgen langs gekomen :t
hij heeft een proefrit gemaakt met mijn r1200st en die is goed bevonden .
ik was niet gekleed op een proefrit dus heb ik niet gedaan , maar zou moeten goed zijn , hij heeft net 80 km gereden om tot bij mij te komen ...
maar bij het bijna afsluiten van de deal zegt hij mij " mijn ABS zou moeten een calibratie krijgen " .... ik vraag hem daarop , blijft het ABS lampje branden ? ja , dat doet hij ....
ik hoop juist dat je ABS pomp niet naar de eeuwige jachtvelden is want dat is een slag van 1500€ ???
of je moet er 1500€ bijleggen om dit uit te sluiten!
of ik moet het eerst laten maken zegt hij ...
dus een lang verhaal kort , hij is terug vertrokken met de k1200r en gaat maandag of zo bij BMW langs om te kijken wat en hoe ...
en dan nemen we terug het contact op :):):)

wat denken jullie , pomp naar de philisteinen ?


volgende week het vervolg van ons programma :)
 
Op het allerlaatst pas een serieus defect melden waarvan de reparatie potentieel flink in de papieren kan lopen... Lekker lullig.
De volgende keer toch eerst maar een proefrit maken, lijkt mij aan te raden.
 
Op het allerlaatst pas een serieus defect melden waarvan de reparatie potentieel flink in de papieren kan lopen... Lekker lullig.
De volgende keer toch eerst maar een proefrit maken, lijkt mij aan te raden.

Ook dat niet, stel je voor dat die rem uitgevallen was onderweg :+
 
Met een Iabs systeem is dat wel gegrond ja. :+
zo een vaart zou het wel niet lopen , mag niet vergeten dat hij toch 80 km gereden heeft tot bij mij ... en hetzelfde terug ook maar dat was niet gepland ...
vond het niet echt nodig op een testrit te doen omdat hij toch niet van achter de hoek kwam , een koudstart zat er dus ook niet in ...en ook zoals vermeld heb ik een k1200gt met zijspan , ik weet dus dat deze motoren kwa motor niet veel kan mee mis zijn , het ABS en koppeling wel
 
Weenie, is toch best klote als je de rembekrachtiging opeens kwijt bent als je op een rood stoplicht af rolt.
 
In het geval dat het remsysteem knap ontlucht is ja, als dat matig gedaan is.... not so much '(
 
voila , de kogel is door de kerk en de deal gaat NIET door , zoals verwacht de ABS pomp kaduct , ook bij het wegrijden hoorde ik een geluid dat ik ook goed ken , koppeling schreeuwt bij vertrek , koppeling is dus ook bijna aan vervanging toe , heb het met de GT gehad , 2000€ omdat ze mij alles van de 1300cc overgezet hebben .
 
Ik ben bang dat mijn K12r overleden is.
Vandaag tijdens een rustig ritje op de snelweg (110km/u), motor was nog maar net warm hoor ik ineens een klein rateltje dat heel snel luider wordt.
Direct koppeling ingeknepen en naar de zijkant gerold maar er komt een aardige bak herrie uit het blok nu.
Gelukkig niet ver van huis (vandaar blok nog maar net warm) dus snel de motor opgehaald met een karretje maar ik vrees het ergste.
Blok draait wel gewoon maar het klinkt alsof er een lager uit ligt.
Eerst de olie er maar eens uitlaten lopen en kijken hoe dat er uit ziet.
Hoe is dit eigenlijk afgelopen? Ik heb het niet kunnen vinden verder, maar mijn nieuwsgierigheid laar mijn niet met rust. Kwam het geluid uiteindelijk uit de waterpomp vandaan? Wat ik mij overigens niet zo snel van voorztellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan