Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Aangezien je toch gaat proefrijden neem ik aan dat gebrek aan onderhoudshistorie niet per se een breekpunt voor je is:

In dat geval zou ik kijken of de motor geen gevoel van nalatigheid oproept wat zou kunnen duiden op gebrek aan onderhoud in het verleden. Voornamelijk te voelen aan verschillende spelingen, piepjes en kraakjes, motorblok wat niet goed oppakt of niet lekker start/ slecht stationair/ niet lekker doortrekt, een motorfiets die vies overkomt etc. Als het dan goed aanvoelt zal het allemaal wel los lopen. Na aankoop uiteraard zelf wel de kleine of grote beurt geven afhankelijk van wat de laatste was 2 jaar terug.

ABS pomp bij deze motoren is een zwakker punt, even opletten of er geen melding in het display is en vragen waarom deze gespoeld is geweest.
Ik ben een pietje precies en hecht waarde aan een complete onderhoudshistorie. Geeft natuurlijk nog geen garantie maar ik vind het belangrijk dat alles compleet is.
We gaan morgen eens proefrijden en dan zie ik het wel.
 
Nieuw bij de club! Links de vorige, en rechts m'n aanwinst.
Ontzettend blij mee, wat rijdt dat geweldig zeg.

Ik ben voor de lange afstanden aan het kijken voor een iets hoger ruitje, iemand tips?
Hoe zit jou TomTom gemonteerd?
 
Ik heb geen TomTom, de houder die je ziet zitten bij het balhoofd is van SP Connect. Daarmee kan ik m'n telefoon als navigatie gebruiken.
De houder zit met een soort plug in de balhoofdbuis vast.
Heb je daar toevallig een foto van?
 
Vanaf vandaag eigenaar van deze K1300r uit 2015 met 17.900km op de teller! Machtige machine en die quickshifter is geweldig.
Nu op zoek naar een navigatiesteun voor onder het BMW logo op de kroonplaat.

IMG20220614193843.jpg
 
Gefeliciteerd met de aankoop! Ik heb ooit zoiets zelf gemaakt, maar moest er weer af omdat het niet uitkwam met de tanktas. Achteraf is montage bij de cockpit praktischer ivm zonlicht. Als je er belang bij hebt kan ik morgen wel even kijken of ik het nog heb liggen.
 

Bijlagen

  • 28665435-304A-450F-A4DC-FC441D5DD8D3.jpeg
    28665435-304A-450F-A4DC-FC441D5DD8D3.jpeg
    46,1 KB · Weergaven: 15
  • 00E1EA1E-4B8A-4003-A76C-9C5393558194.jpeg
    00E1EA1E-4B8A-4003-A76C-9C5393558194.jpeg
    47,7 KB · Weergaven: 16
Gefeliciteerd met de aankoop! Ik heb ooit zoiets zelf gemaakt, maar moest er weer af omdat het niet uitkwam met de tanktas. Achteraf is montage bij de cockpit praktischer ivm zonlicht. Als je er belang bij hebt kan ik morgen wel even kijken of ik het nog heb liggen.
Dankjewel!

Daar heb ik wel belang bij! Wil hem graag van je overnemen als je hem nog hebt.
Ik hoor graag van je!
Heb jij de TomTom aangesloten op de accu of via de accessoireplug?
 
Die is waarschijnlijk wel iets beter voor je navi, gezien de trillingsdemping in de RAM adapter. Maar je hebt gelijk zo’n toren op je stuur. Had iig geen merkbare schade aan de tomtom na zo’n 6000 km direct op de balhoofd bout.
 
Die is waarschijnlijk wel iets beter voor je navi, gezien de trillingsdemping in de RAM adapter. Maar je hebt gelijk zo’n toren op je stuur. Had iig geen merkbare schade aan de tomtom na zo’n 6000 km direct op de balhoofd bout.
Ja precies. En dat torenhoge vind ik niet mooi staan.
 
Vandaag de navigatie op de motor geknutseld. De ram ball van waypoint is solide en het geheel komt met het korte armpje niet al te hoog. Meteen aangesloten op de accessoire stekker van de motor zodat ik geen constante stroom heb. Ik ben tevreden! IMG20220617154920.jpg
 
Ik heb overigens wel een extra schuim blokje tussen het dashboard en het originele ruitje geklemd om de doorbuiging te beperken. Boven de 200 boog het wel erg ver door.
 
Een andere (banden) vraag. Ik heb nu nieuwe Dunlop D222 erop liggen. Echter is dat een verouderde band maar ze liggen er wel nieuw op. Dotcode betreft 2018.
Met welk merk en type band rijden jullie? Ik weet, het is heel persoonlijk, maar toch de vraag. Waarom juist dat merk en type?
 
Die nieuwe conti's road attack 4 moet een goede band zijn. Ik rij normaliter met de Michelin. Ook vanwege het werk. Iemand ervaring met de power 5?
 
Geen ervaring met de power 5, wel de Road 5. Die raad ik af, weinig feedback en gaat maar erg kort mee voor z’n toch wel hoge prijs. Power 2ct beviel wel goed. Rij nu een setje Bridgestone s22, bevalt erg goed, geeft veel vertrouwen. Hiervoor nog Metzelers gereden, waren ook prima maar wat minder feedback.
 
Een andere (banden) vraag. Ik heb nu nieuwe Dunlop D222 erop liggen. Echter is dat een verouderde band maar ze liggen er wel nieuw op. Dotcode betreft 2018.
Met welk merk en type band rijden jullie? Ik weet, het is heel persoonlijk, maar toch de vraag. Waarom juist dat merk en type?
Heb sinds 16 maart Pirelli Diablo Rosso III gemonteerd en ben er zeer over te spreken. Rij veel woon werk waar die band niet echt gemaakt voor is maar geeft veel vertrouwen en heeft tot nu toe altijd grip gegeven.
Afgelopen weekend ook nog in Lelystad met een VRO echt gebruikt waardoor ik na de vakantie toch wel eens moet gaan vervangen...
 

Bijlagen

  • 20220620_225046.jpg
    20220620_225046.jpg
    138,7 KB · Weergaven: 18
Terug
Bovenaan Onderaan