Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Beste k12/13 rijders,

Ik ben toe aan nieuwe banden,ik zat zelf te denken aan de bridgstone s21 of de t31.
Ik zou graag willen weten waar jullie op rijden en wat jullie mening is?

Groeten Tom.

Zitten nu Michelin pilot powers 2ct onder bij mij en dat kleeft goed aan de weg maar als die op zijn ga ik denk weer voor de pilot road 2ct die zijn wat slijtvaster. Ik rij toch alles vierkant ;)
 
Pirellie angel ST hier,
ik wil eigenlijk niets anders meer.
geen zachte band
 
Iemand bekend of ervaring met het merk dominator ?
ik heb nu de laser uitlaat erop maar ik zoek nog iets anders :)

Heb er één op mijn K1300S en heel tevreden over. Misschien iets te luid zonder DB killer voor de achterblijvers...
De demper is ook vrij kort in vergelijking met andere, te lange modellen.
full
 
Zitten nu Michelin pilot powers 2ct onder bij mij en dat kleeft goed aan de weg maar als die op zijn ga ik denk weer voor de pilot road 2ct die zijn wat slijtvaster. Ik rij toch alles vierkant ;)
Ik heb het idee dat het voor de wangen onderling niet, of bijna niet uitmaakt. :?
Het rubber in het midden van het loopvlak is harder bij de Road :Y en biedt meer weerstand tegen acceleratie en remkrachten.
Het zachtere rubber op de schouders geeft gelijke grip in de bochten.

Dat zou dan uiteindelijk minder snel vierkant moeten worden. :Y :t

Twee jaar geleden op CPZ gereden met een TL1000R en Road banden, gaven geen krimp.
En rij toch in de snelle groep. :) ( Alleen met warm weer en circuit wil ik betere banden )
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je bij doorsnee straatgebruik net zo tevreden zult zijn met Ferodo Carbon blokken als met de duurdere Brembo gesinterd.
Ik heb tijdje geleden Brembo blokken gekozen toen de originele blokken aan vervanging toe waren. Het remt uitstekend maar de schijven lijken er wel iets sneller door te slijten. (Terwijl er in de 1300S af-fabriek ook Brembo blokken worden gebruikt.)
Misschien een overbodige tip, maar het loont om volgens het boekje te werken. Dus de zuigers er eerst nog iets verder uitdrukken, de omtrek goed schoonmaken en met remvet insmeren, en dan pas terugdrukken om de nieuwe, dikkere blokken ruimte te geven.
Ik weet niet waar die zuigers van gemaakt zijn, het lijkt wel aluminium (???), en als je ze vooraf niet goed schoonmaakt, komen ze niet helemaal terug als je de rem loslaat en gaan de blokken behoorlijk aanlopen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook sinds vorige week een k1200s. Ik kwam van een kawa zx7r. Wat een machine is de bmw zeg! Echt genieten hoor. Hij geeft veel vertrouwen, zo stabiel in de bochten, alsof je op rails rijdt. Ik denk dat ik nu na een week al een stuk sneller ben op de bmw, terwijl ik de kawa 15 jaar gehad heb.

Hij is verder helemaal standaard, zelfs nog geen sportdemper. Maar eens rondkijken...
Ik vind hem bij lage toeren wel wat rommelig lopen, een beetje bokkerig. Rotondes pak ik hierdoor het liefst n z'n 1 bijvoorbeeld. Dat kan ook makkelijk met zo'n lange eerste versnelling.

Hebben veel mensen hier een powercommander of iets vergelijkbaars? Helpt dat?[afbeelding]

Die tailbag die jij hebt, is dat wat? Lijkt me wel een handig ding. Wat voor merk/type is dat, hoe zit die bevestigd en kun je de tas er gemakkelijk af halen?
 
Mochten jullie op zoek zijn naar minder kilometers op de teller. De mijne heeft 8800km *D[afbeelding]

Ohhh, dus zo zag de mijne er uit toen hij nog bijna nieuw was..... Die 70000km die ik meer heb gereden zijn hem wel aan te zien. Maarja, woonwerkverkeer het hele jaar door wordt ie niet mooier van.
 
Die tailbag die jij hebt, is dat wat? Lijkt me wel een handig ding. Wat voor merk/type is dat, hoe zit die bevestigd en kun je de tas er gemakkelijk af halen?

Ja, is inderdaad handig. Hij zat erop toen ik de motor kocht, dus ik heb niet zoveel info voor je. Er staat BMW motorrad op, dus ik neem aan dat het een originele bmw tailbag is. Je klikt hem gewoon vast met van die plastic clips, dus je pakt hem er ook weer zo af. Er zitten bevestigingsbanden van verschillende lengtes bij, en hij is perfect waterdicht.
full
 
Yep, mooi ding. Ideaal zou zijn op een bagagerekje maar die zit er bij mij niet op.

Blijf voorlopig wel met mijn tanktas rijden.
 
Nog steeds de K1200S.
Met ruim 94000km op de teller!
Wie bied er meer?

Sta trouwens niet in de lijst op pagina 1.
Nog actueel?
 
Terug
Bovenaan Onderaan