Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

meld zich :W
1402161


wat een bike! zo relaxed rijden op de snelweg. :]
 
Welkom hier. En gefeliciteerd met deze fantastische motor.
dank u :D heb ook meteen een vraag, misschien dat iemand dat weet. momenteel brand het lampje van me waarschuwings- lichten. Ik las dat dat iets kan zijn met een verkeerd lampje of iets met de remmen? iemand toevallig dit ook gehad?
 
dank u :D heb ook meteen een vraag, misschien dat iemand dat weet. momenteel brand het lampje van me waarschuwings- lichten. Ik las dat dat iets kan zijn met een verkeerd lampje of iets met de remmen? iemand toevallig dit ook gehad?

Welk lampje? Staat er ook een melding in het display? Enne.... raadpleeg de gebruiksinstructies....
 
Welk lampje? Staat er ook een melding in het display? Enne.... raadpleeg de gebruiksinstructies....

het is het lichtje van de waarschuwings lichten knop. maar volgens de zaak waar ik hem in onderhoud heb hoort dat.. display geeft niks aan alles. goed. volgens de zaak is hij ook verder technisch helemaal in orde. dus ik ga er maar van uit dat dat zo hoort dan. :)

boekje van de motor uiteraard gelezen.. kon het daar niet in ontdekken ieder geval.
 
Ff denken hoor: "Waarschuwings lichten knop"?
Bedoel je dat de oranje/rode driehoek brandt? Dat is een algemene waarschuwing. Er zal gelijktijdig een melding in het display van je boordcomputer staan waaruit blijkt wat er loos is. (Maar helemaal zeker weten doe ik dit laatste niet omdat ik geen ervaring met de 1200 heb.)
Wat het ook is, als je eenmaal rijdt, behoren alle waarschuwingslampjes natuurlijk uit te gaan, ook die van het ABS.
 
Je bedoeld de knop op het linker stuurarmatuur? Die heeft een lichtje inderdaad. als je 'm indrukt gaat 'ie knipperen, na uitschakelen van het contact blijft 'ie nog 30 sec. branden.
 
Je bedoeld de knop op het linker stuurarmatuur? Die heeft een lichtje inderdaad. als je 'm indrukt gaat 'ie knipperen, na uitschakelen van het contact blijft 'ie nog 30 sec. branden.

ja dit precies idd. thnks :) weer wat bij geleerd.
 
Beste K1300 rijders,

Ik ben nieuw op dit forum en heb gelijk een vraag. Ik hoop dat jullie mij daarmee kunnen helpen. Vandaag heb ik proef gereden op een k1300s, echt een fantatisch ritje geweest (met dank aan de verkoper). Watsat betreft ben ik wel lyrisch over dit model 😊. Het viel mij op dat bij rijden in de 1e versnelling waarbij de motor stationair draait enorm geratel (alsof je een gereedschapskist heen en weer schud) hoorbaar is, hij bokt verder niet. Tijdens het rijden is er helemaal niets aan de hand, loopt als een zonnetje, schakelt goed. De verkoper is enorm vriendelijk en 100% eerlijk dus heb absoluut het idee dat hij naar eer en geweten handelt. Maar is dit normaal voor deze motor? Hebben jullie dit ook of hoort dit toch niet?
 
Beste K1300 rijders,

Ik ben nieuw op dit forum en heb gelijk een vraag. Ik hoop dat jullie mij daarmee kunnen helpen. Vandaag heb ik proef gereden op een k1300s, echt een fantatisch ritje geweest (met dank aan de verkoper). Watsat betreft ben ik wel lyrisch over dit model 😊. Het viel mij op dat bij rijden in de 1e versnelling waarbij de motor stationair draait enorm geratel (alsof je een gereedschapskist heen en weer schud) hoorbaar is, hij bokt verder niet. Tijdens het rijden is er helemaal niets aan de hand, loopt als een zonnetje, schakelt goed. De verkoper is enorm vriendelijk en 100% eerlijk dus heb absoluut het idee dat hij naar eer en geweten handelt. Maar is dit normaal voor deze motor? Hebben jullie dit ook of hoort dit toch niet?

Is het geluid weg of veel minder als je de koppelingshendel in knijpt?
 
Ja, dan is het weg. Het lijkt niet uit het blok zelf te komen. Alleen met stationair toerental en gekoppeld. Het geratel verdwijnt als het toerental verhoogd wordt. Rijden op dezelfde snelheid met slippende koppeling klinkt wel goed. Stationair in neutraal ratelt ook niet.
 
Ja, dan is het weg. Het lijkt niet uit het blok zelf te komen. Alleen met stationair toerental en gekoppeld. Het geratel verdwijnt als het toerental verhoogd wordt. Rijden op dezelfde snelheid met slippende koppeling klinkt wel goed. Stationair in neutraal ratelt ook niet.

Misschien ratelt de ketting van de oliepomp en is deze wat slap?
 
Je kunt altijd ff een deskundige er na laten kijken en luisteren dat kost je niks. En dan weet je iig wat het is en wat het evt gaat kosten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan