Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Het was veel te warm om buiten te komen dus ben ik toch maar aan de K1300 uitlaat begonnen.

Bekijk bijlage 1422691

Bekijk bijlage 1422692

Het ziet er veel beter uit dan de originele maar de motor loopt minder soepel onder de 3000 rpm.
Zal wel met die klep, die in de 1300 zit, te maken hebben. Ik weet dus nog niet of ik hem laat zitten.
Als ik hem wel laat zitten zal ik nog een kapje moeten maken zoals het origineel ook zit.
Netjes! Zie bijna geen verschil met mijn montage
 

Bijlagen

  • bmw k1200s.jpg
    bmw k1200s.jpg
    137,7 KB · Weergaven: 14
Hoi, via een omweg ( Boxercup) ben ik hier aanbeland, sinds een week een K1200R in het bezit.

rt3ffpn6hec.jpg


Weiss Alu
ABS
ESA
handvatverwarming
Rizoma LED knipperlichten
Wunderlich helder LED achterlicht
Wunderlich Alu oliekoeler bescherming
Wunderlich Alu onderkuip/lower
Sport achterwiel
Vario sportkoffers incl. binnentassen
Wunderlich cockpitafdekking
Getint hoog comfort scherm
Wave remschijven
HPE RVS sportuitlaat mer E-keur
Origineel BMW alarm
Superbike stuur conversie kit
 
Laatst bewerkt:
Hoi, via een omweg ( Boxercup) ben ik hier aanbeland, sinds een week een K1200R in het bezit.

rt3ffpn6hec.jpg

Weiss Alu
ABS
ESA
handvatverwarming
Rizoma LED knipperlichten
Wunderlich helder LED achterlicht
Alu oliekoeler bescherming
Alu onderkuip/lower
Sport achterwiel
Vario sportkoffers incl. binnentassen
Wunderlich cockpitafdekking
Getint hoog comfort scherm
Wave remschijven
HPE RVS sportuitlaat mer E-keur
Origineel BMW alarm
Superbike stuur conversie kit
Wauw! Wat een mooie uitvoering!!!
 
Blijft hij wel lekker schoon.

Die van mij moet gewoon de winter door rijden. Ik vind het niet erg maar de motor gaat er niet beter uitzien van die pekel.
 
Vanmorgen heb ik vlakbij mijn werk getankt met de K1200S, niet over de rand geknoeid, maar tot aan de onderkant van de vulopening doorgedruppeld (in mijn ogen niet overdreven vol dus). Daarna de motor een dag stilgezet, en richting huis gereden (met omweg in totaal zo'n 50km). Op 40km kwam ik in de file te staan, en rook ik een benzine lucht. Niet heel veel aandacht aan gegeven, en eenmaal thuis de motor een paar uur buiten laten staan. Toen ik hem binnen wilde zetten rook het rond de motor nog steeds naar benzine, maar nergens sporen van lekkage te ontdekken. Nu staat hij in de garage, en daar stinkt het nu helemaal.

Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt, en waar kan ik het beste zoeken?

Het heeft maar bijna een half jaar geduurd, maar dan toch eindelijk tijd gevonden. Kappen eraf, tank eraf: de haakse brandstofconnector was gescheurd. Bij het loshalen brak hij helemaal af. Nieuwe erop, en klaar is het weer.
Op naar de volgende klus O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan