Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Ik mag me hier officieel melden als eigenaar van een K1200r.
Het is er 1 in exact deze kleurstelling geworden met ESA, HVV, alarm, alarmlichten en middenbok. Aantoonbaar onderhoud en alle benodigde modificaties gedaan bij Mofra in Rijen.
Woensdag ophalen, ik ben blij!

1582581631875.png
 
Vandaag even lekker een eindje wezen knallen.
Wat gaat het ding hard sleuren boven de 7000 toeren zeg! En wat een prachtige huil komt er dan uit de standaard uitlaat, het hele karakter verandert echt boven de 7k.
De schaamrand op de achterband is al weg, de voorband heeft nog een stukje, eens een paar keer een klaverblaadje meepakken om te kijken of dat er ook nog even af krijg.

Mijn kanon uit Beieren voor een Amerikaans kanon:

1584118438121.png
 
Vandaag even lekker een eindje wezen knallen.
Wat gaat het ding hard sleuren boven de 7000 toeren zeg! En wat een prachtige huil komt er dan uit de standaard uitlaat, het hele karakter verandert echt boven de 7k.
De schaamrand op de achterband is al weg, de voorband heeft nog een stukje, eens een paar keer een klaverblaadje meepakken om te kijken of dat er ook nog even af krijg.

Mijn kanon uit Beieren voor een Amerikaans kanon:

Bekijk bijlage 1473564
Lekker hè :] ik weet niet of de jouwe in laag toeren toevallig wat onrustig loopt. Mocht dat het geval zijn dan kun je dat laten fixen. Er zijn rijders hier die er meer van weten en het al hebben laten doen.
 
Mooie fiets hoor, die ziet er heel strak uit.
Maar cycloop? Ik vind het meer een knipoog.
Mijn GSX1100 is een cycloop:

1584744288659.png



Ik heb overigens op mijn BMW een telefoonhouder gemonteerd met draadloos oplaad functie en een extra USB uitgang. Omdat het stuur geen ruimte biedt om iets te monteren heb ik eerst bar-end spiegels gemonteerd zodat ik de spiegelbevestiging kan gebruiken voor de telefoonhouder. Ik vond die Mickey Mouse oren toch al niet zo mooi.

1584744473571.png


1584744504348.png



Aan de andere kant hou je dan ook een M10 schroefgat over, dat ziet er natuurlijk niet uit dus daar heb ik iets anders bedacht. Een schakelaartje. Want ik wil namelijk graag extra verlichting plaatsen, niet zo zeer omdat ik niet genoeg zie maar meer om beter gezien te worden. Ik rij woon-werk en dan is het fijn als je een beetje opvalt in de file.

1584744785352.png


De lampjes zullen hier ongeveer komen:

1584744835842.png
 
En de lampjes zitten er op.
Ook een K1300r uitlaat gemonteerd.

Eerst met staf 10 aan de gang om een setje framepjes te maken. Beetje buigen, lassen en slijpen en voila:
1585441671227.png


Lampjes er op:

1585441713050.png


En gemonteerd ziet dat er zo uit:

1585441783789.png


1585441808648.png


Ik heb de power er voor uit het stadslichtje gehaald en met een mooi subtiel schakelaartje verstopt in de spiegelbevestigingsschroefdraad (mooi scrabble woord) kan ik het aan en uit zetten:

1585441957265.png


De K1300r uitlaat is heel veel korter en lichter dan de enorme K1200r kachelpijp:

1585442063650.png


Montage is niet moeilijk maar hij loopt net een heel klein beetje aan op de 190 band. Met een rubber hamer los je dat heel subtiel en onzichtbaar op:

1585442142067.png


Het geluid is net een heel klein beetje heser en vooral iets dieper. In power scheelt het niks. Het klinkt net effe beter, als je heel laag in toeren rijdt klinkt het erg agressief en racy, hij ploft een beetje bij het terug schakelen vanaf hele hoge toeren en hij loeit net ietsje harder boven de 9000 toeren heb ik het idee.
Hij weegt ook bijna 4 kilo minder trouwens.
 
Zo dat heb je mooi gedaan. Echt subtiel dat schakelaartje. Kunnen sommige motor fabrikanten nog iets van leren als je af en toe ziet hoe en waar en wat voor knoppen die erop zetten....

En inderdaad wat een verschil die uitlaat als je ze zo naast elkaar ziet.

:}
 
:tmooi werk, hoor. En ziet er goed uit. Knap gedaan. Maar toch ik ben verliefd geworden op de originele met die Mickey Mouse oren en het dikke achterwerk :+
 
Zelf was ik lang opzoek naar de onderhoud prijzen voor 30d of 40d km. Helaas geen duidelijke info kon vinden.

ik heb motor gekocht met 28d op de teller, dus een fatsoenlijk onderhoud bij 30d heb ik gemist. Het vorige seizoen zonder problemen gereden en deze maand heb ik besloten om een mix tussen 30d en 40d onderhoudsbeurt door een dealer te laten doen.

Dus de onderstaande info is puur informatief:

Jaarlijkse inspectie 83,60€
Filterelement 29,65€
Oliefilter 16,00€
MOTO 4Pro Tech 5W40 62,62€
Advantec protect 8,06€
Subtotaal 199,93€

Klepspelling controleren 167,20€
Distributie controleren op slijtage
Kleptiming controleren
Koeler reinigen
Pakking 17,70€
Pakking 41,33€
Moto coolant 22,00€
Subtotaal 248,23

Bougies vervangen 6,97€
Bougies 69,76€
Subtotaal 76.73€

Olie verversen in haakse tandwieloverbrenging achter 34,83€
Trans dual fe 75w90 4,70€
Subtotaal 39,53€

Remblokken voor vervangen 20,90€
Remklauwen reinigen en remzuigers smeren 20,90€
Set remblokken 124,56€
Subtotaal 166,36€

Remvloeistof in integral ABS voor en achter 55,73€ + 27,87€
Test etc 34,83€ +13,93€
remvloeistof 15,18€
Subtotaal 147,54€

SCM alarm keuring gratis
Proefrit 20,90€

Milieuheffing 4,65€
Kleinmateriaal 2,45€


Totaal ex btw 906,32€ (arbeid 487,56€, onderdelen 411,56€, diversen 7,10€)

Het loont dus wel, als je handig bent idd, om de onderhoud zelf te doen.

testrit :]

FB148ADA-CB23-4918-B388-9ADE826693EA.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan