Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Thnx, ik reed hiervoor een VTR1000F uit '99.
WhatsApp Image 2020-03-30 at 19.53.44.jpeg
 
Dat hebben meerdere Martijn ;'). Vorige eigenaar had een B&A fetisch ;) had ze er natuurlijk wel af kunnen halen maar dan is de kuip goed verkleurd
 
Welkom Zazza :W mooie kleur stelling ;) Veel plezier met jou K. En hou die 175 knollen in bedwang :] Ik heb afgelopen winter ook een comfort zadel gescoord voor de mijne. Dit seizoen is uitproberen of het wat scheelt. 20200223_160227.jpg
 
Laatst bewerkt:
Welkom Zazza :W mooie kleur stelling ;) Veel plezier met jou K. En hou die 175 knollen in bedwang :] Ik heb afgelopen winter ook een comfort zadel gescoord voor de mijne. Dit seizoen is uitproberen of het wat scheelt. Bekijk bijlage 1480394

Hey Sjon, dank je! Ik moet wel iets harder werken ja.. deze VTR staat echt op z'n neus zo gezegd. De K is veel "ronder" qua rijden en sturen. Dit zadel zat er al bij, erg comfortable. Ook een mooi zadel hoor, van wat voor materiaal is je zadel van gemaakt in dat midden gedeelte?
 
Hey Sjon, dank je! Ik moet wel iets harder werken ja.. deze VTR staat echt op z'n neus zo gezegd. De K is veel "ronder" qua rijden en sturen. Dit zadel zat er al bij, erg comfortable. Ook een mooi zadel hoor, van wat voor materiaal is je zadel van gemaakt in dat midden gedeelte?


Ik heb geen flauw idee het is een bagster zadel.
Het is soort van anti slip materiaal. Ziet er iig kwalitatief erg goed uit.
 
Hallo Auslander,
Bij de kosten geef je dit op:

Bougies vervangen 6,97€
Bougies 69,76€


Je zou dan bijna denken dat er 10 bougies zijn verwisseld. Zit hier een typefoutje in of zie ik iets over het hoofd?

Hallo Zazza,
Mooie machine! Veel plezier ermee.
 
Hoi Henkpenk,
nee, het klopt wel. Ik moest toch bijna alles overtypen, dus wat tussen prijzen overgeslagen...

Bougies vervangen tijdens onderhoud 6,97€ - arbeid
Bougies 69,76€ (4 st 17,44€ p/st)
 
Hallo Auslander,
Bij de kosten geef je dit op:

Bougies vervangen 6,97€
Bougies 69,76€


Je zou dan bijna denken dat er 10 bougies zijn verwisseld. Zit hier een typefoutje in of zie ik iets over het hoofd?

Hallo Zazza,
Mooie machine! Veel plezier ermee.

Thnx Henk!
 
Naar aanleiding van de onderhoudsopsomming van Auslander heb ik de bougies ook maar eens vervangen. KM stand ong. 66.000. Geen hoogstaand sleutelwerk maar ik ben er bijna 3 uur mee bezig geweest. Wat zitten radiateurslangen vast zeg na zoveel tijd. En de secundaire luchtaansluiting op het kleppendeksel kan er ook wat van. Is allemaal scheur/breekbaar rubber en kunststof.
Tip voor wie het ook zelf wil doen: investeer in zo'n simpel Chinees vacuumsetje om het koelsysteem mee te vullen. Kost rond de 50 euro. Werkt eenvoudig en is doeltreffend. Ik heb het systeem er in 1x mee gevuld. Daarna expansiereservoir bijgevuld en ontluchten op de waterpomp en op thermostaatslang. Klaar.
Gisteren lange rit gemaakt in stad, buitengebied en snelweg, en de ventilator heeft maar 1x moeten bijspringen bij een stoplicht. Gemiddelde temperatuur zat 1 streepje lager dan wat ik gewend was. Schommelingen waren veel minder. Komt waarschijnlijk omdat ik best wel wat rotzooi en dode insecten uit de radiateur heb geblazen. En kan koelvloeistof qua koelvermogen ook verouderen?...

Normaliter koop ik onderdelen bij de dealer maar Louis was wel erg goedkoop met 11 euro per NGK iridium bougie. Dat scheelt 35%. Voor het verschil had ik de benodigde passende bougiesleutelset waar maatje 16mm in zit, en een bobinetrekker.
Motor pikt met de nieuwe bougies levendiger op, vooral bij van onderuit het gas erop.
 
Naar aanleiding van de onderhoudsopsomming van Auslander heb ik de bougies ook maar eens vervangen. KM stand ong. 66.000. Geen hoogstaand sleutelwerk maar ik ben er bijna 3 uur mee bezig geweest. Wat zitten radiateurslangen vast zeg na zoveel tijd. En de secundaire luchtaansluiting op het kleppendeksel kan er ook wat van. Is allemaal scheur/breekbaar rubber en kunststof.
Tip voor wie het ook zelf wil doen: investeer in zo'n simpel Chinees vacuumsetje om het koelsysteem mee te vullen. Kost rond de 50 euro. Werkt eenvoudig en is doeltreffend. Ik heb het systeem er in 1x mee gevuld. Daarna expansiereservoir bijgevuld en ontluchten op de waterpomp en op thermostaatslang. Klaar.
Gisteren lange rit gemaakt in stad, buitengebied en snelweg, en de ventilator heeft maar 1x moeten bijspringen bij een stoplicht. Gemiddelde temperatuur zat 1 streepje lager dan wat ik gewend was. Schommelingen waren veel minder. Komt waarschijnlijk omdat ik best wel wat rotzooi en dode insecten uit de radiateur heb geblazen. En kan koelvloeistof qua koelvermogen ook verouderen?...

Normaliter koop ik onderdelen bij de dealer maar Louis was wel erg goedkoop met 11 euro per NGK iridium bougie. Dat scheelt 35%. Voor het verschil had ik de benodigde passende bougiesleutelset waar maatje 16mm in zit, en een bobinetrekker.
Motor pikt met de nieuwe bougies levendiger op, vooral bij van onderuit het gas erop.

maar heb je wel klepspeling gecontroleerd dan?
 
Klepspeling niet gecheckt. Te weinig tijd en plus het risico om op zaterdagmiddag de pakking te slopen. ik wilde per se zondag kunnen rijden. Kleppen doe ik komende winterstop dus op mijn gemak.
Luchtfilters vorige zomer vervangen. (Ik vervang ze altijd na ongeveer 20.000 km.)
 
Ik ben vanavond even een stukje wezen knallen.
Wat was de lucht mooi zeg!

Bekijk bijlage 1483987

Bekijk bijlage 1483988


Zoals je ziet heb ik de lampen vervangen door een gele versie. Dat valt meer op in een witte lichtjes file.
Zeker in combinatie met de kleine verstralertjes die blauwig LED licht geven valt het echt heel erg op.
Stoere plaatjes voor een motor die als op rails rijdt! :)
 
Dat doet hij inderdaad. Mijn K1100rs liep al heel erg strak op hoge snelheid door een bocht maar dit is echt niet te vergelijken zo strak en zeker.
 
Ik heb de motor gekocht met Michelins eronder en ik ben vooral de achterband helemaal zat. Wat een onbetrouwbare rot band. Opzij stappen op de meest onverwachte momenten, ik vind het helemaal niks.
Vanavond een stukje wezen knallen en wederom een enge ervaring, ik ging erg vroeg in de bocht hard aan het gas hangen dus het voorwiel trekt omhoog, niks mis mee, de K12 is gemakkelijk te beheersen, hij houdt gewoon de ingezette lijn aan, maar als dan de achterband nog eens besluit (terwijl het voorwiel al los is) om een stap opzij te doen, dan wordt het wel heel erg spannend.

Bij thuiskomst direct Conti SportAttacks besteld. Volgende week eens op het gemakje er onder lepelen. Kan ik daarna met een zeker gevoel m'n kneesliders bijwerken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan