Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Ik heb er even op moeten wachten maar vd week eindelijk de Bellypan van "Maxicarbon" uit Italië ontvangen. Gezien de prijs was het een beetje een gok voor wat betreft de kwaliteit maar ik moet zeggen het is hele fraaie en hoogwaardige kwaliteitscarbon. Zeker niet minder dan "Ilmberger".
Pasvorm is ook prima aanpassingen waren niet nodig ik moest alleen zelf de twee beugeltjes maken. Maar voor 650 Euro goedkoper dan bij .,...de moeite van het wachten en het maken van twee beugeltjes meer dan waard.
2b.jpg2a.jpg
2d.jpg
 
Laatst bewerkt:
Toen ik m'n motor op marktplaats had heb ik van 4 verschillende mensen bericht gehad of ik de bellypan ook los wou verkopen. Niet geweten dat ze zo duur zijn.
 
Ik kan er niet zo heel veel over vinden, weet iemand of de Booster plug van een K1200 werkt op een K1300?

edit: gaat niet werken begrijp ik uit wat ik gevonden heb op een forum.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen!
First of, meet Kiki:
IMG-20210425-WA0005.jpg
Afgelopen april gekocht en nu is het bijna zover dat ik met haar op pad mag gaan. Inmiddels is het een kwestie van aftellen ;)
Ze had wat puntjes die bijgewerkt moesten worden in de techniek, maar daar was ook de tijd voor. De motor is als 'schade' motor geïmporteerd uit Frankrijk. Wat daar van over was gebleven is dat ze wat krassen op het frame heeft en de linker stuur helft sloeg tegen de tank. De vorige eigenaar dacht dat dit probleem kwam door een kromme stuurhelft. Echter is mijn vader erachter gekomen dat dit niet door de stuurhelft kwam maar juist door een krom T-stuk...
IMG-20210426-WA0024.jpg

Samen met het T-stuk waren de lagers ook gaar en was het nodig om deze te vervangen... helaas.
Ook bleek dat het kuipframe een scheur had waardoor het geheel niet meer zo strak en trillingsvrij was.
IMG-20210430-WA0001.jpg

Boonstra had gelukkig alles wat nodig was op voorraad dus met de bovenstaande onderdelen konden we weer aan de gang!
In de computer bleven helaas na een reset twee foutmeldingen... De ABS pomp en de beruchte benzinemeter.
De ABS pomp heeft mijn vader uitgebouwd en opgestuurd naar de professionals van absstuurapparaten.nl. Deze kwam binnen een week weer binnen en daarmee kon de wederopbouw beginnen. ABS pomp erin, de luchtbox van een K1200S erop gezet zodat de fiets meer lucht krijgt. (Als je die toch voor handen hebt waarom ook niet was de gedachte)

Toen de tank, die moest voordat deze terug werd gezet nog onderhanden genomen worden vanwege het tanklint. De tank hebben we leeg gehaald, schoongemaakt van binnen en het tanklint uitgebouwd en in de lucht laten drogen. Na volledig gedemonteerd een aantal dagen drogen was de herkalibratie van het lint een succes! Scheelt toch weer een leuk zakcentje :)
IMG-20210620-WA0015.jpg

Dus toen snel de tank weer opgebouwd en op de fiets zetten.
Nu kwam het moment nabij dat ze het weer mocht gaan doen dus voordat de kappen erop gingen even testen:

Zoals te zien is ben ik ongelofelijk blij met haar en hoop dat ik vanaf augustus (veel) leuke maar vooral veilige kilometers mag maken!
Hulde voor mijn vader die gelukkig alle software, kennis en gereedschap had. Dat scheelt een hoop in het sleutelen :)
 
Hallo iedereen,

Een vraagje: een vriend heeft een verlaagd zadel op z’n k1200s zitten (1streep) en hij wil graag een origineel of verhoogd zadel hebben (2strepen) dus als iemand interesse heeft in een ruil laat het mij weten. Hij heeft ook net een advertentie op marktplaats gezet.
 
Even een long-shot-question..

een kennis uit Bulgaria heeft een K1300 uit 2012, en heeft schade aan het TailLight.
hij zoekt een 2e hands vervanging voor het glass part (plastic).
Wat zijn de mogelijkhgeden ?
ik kan het onderdeel eventueel wel (laten) bezorgen, of ik ga zelf nog even, hehehe.

Kris_light.png
 
Vanmiddag is m'n hydraulische koppeling unit op het stuur overleden. Ik kan nog wel ontkoppelen maar dat is heel kort de druk valt snel weg er is geen lekkage maar ik zag al wel een poosje dat ie iets aan het zweten was. Is dit iets wat vaker voorkomt bij dit model. En weet iemand waar ik rekening mee moet houden qua reparatie kosten?
 
Boonstra Parts heeft dikwijls slooponderdelen. Maar dan moet je natuurlijk wel eerst weten wat er loos is. Kan je zelf een beetje sleutelen? Op zich zit het systeem niet moeilijk in elkaar.

Waar zweet de unit precies?
 
Zelf sleutelen gaat m niet worden. Hij zweet waar de hendel de cilinder in drukt. Hij bouwt wel druk op maar kan het niet vasthouden.
 

Bijlagen

  • 20210816_102436.jpg
    20210816_102436.jpg
    74,7 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Een compleet revisiesetje zal ergens tussen de 25 en 50 euro kosten.
(Voor alle zekerheid: het reservoir mag niet boordevol zitten omdat het niveau stijgt naarmate de koppelingsplaten slijten.)
 
Een compleet revisiesetje zal ergens tussen de 25 en 50 euro kosten.
(Voor alle zekerheid: het reservoir mag niet boordevol zitten omdat het niveau stijgt naarmate de koppelingsplaten slijten.)
Revisie setje kennen ze niet bij bmw. En omdat ik geen handige sleutelaar ben heb ik het maar laten maken bij m'n dealer. Dit was m'n tweede kostenpostje in 3 jaar tijd dus het kon lijden ;)
 
Je zet je balhoofd steiler, je cardan draait in een grotere hoek. Het zal zenuwachtiger sturen en de kont gaat wat omhoog. Maar je cardan zal ook harder slijten (theoretisch).
Ik heb er ook over gedacht maar aangezien ik met ESA op de hoogste stand al strak genoeg kan sturen zie ik de meerwaarde niet zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mnrk
Beste MnrK
Ik had er in het verleden een op mijn R1100S zitten.
Was er tevreden over omdat ik meer speelruimte had in de bochten waardoor ik de cilinders wat minder vaak aan de grond had.
Strakker sturen weet ik niet, viel wel meer in de bocht en ja wat minder strak sturen op rechte eind als je flink aan het gas hangt.
Op de S had je een kortere omdat reactie stang onderaan het cardan zit.
succes
 
  • Leuk
Waarderingen: Mnrk
Terug
Bovenaan Onderaan