Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Even voor de leuk; actie foto samen met Kiki :)
_20220620_225501.JPG
 
Dankjewel voor je reactie. Ik denk dat ik de Dunlops een kans geef en bevallen ze me niet dan gaan ze eraf. Nu bijna 300 km gereden met de motor. Heerlijke machine. Denk wel dat ik voor een setje helibars ga aangezien ik de zit net iets te sportief vind. Niemand een setje in de aanbieding toevallig?
 
Ik kom er net onderweg achter dat mijn koppeling slipt. Is zelf vervangen te doen voor de amateur-sleutelaar?
 
Valt echt wel mee.
Ik heb de achterkant vooral zo hoog staan omdat ik met een Michelin PilotPower rond rij. Die is eigenlijk te slap in de wangen vind ik. Hij gaat wel lekker lang mee maar in de regen is het geen succes.
 
*VERKOCHT*

Iemand interesse in een navigatiesteun voor zijn of haar bike? Bij mij past die niet omdat ik een massieve hendel heb. De bedoeling is dat je hem in de hendel schuift rechts. €32.50,- Bij interesse graag een pb-tje
 

Bijlagen

  • IMG20220622143243.jpg
    IMG20220622143243.jpg
    204,6 KB · Weergaven: 12
  • -682297936-1007915591.jpg
    -682297936-1007915591.jpg
    59,4 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Slagmoersleutel heb ik. Is het een speciale dop? Verder geen speciaal gereedschap nodig?
Uit m'n hoofd is het een dop 30. Moet wel dunwandig zijn omdat hij anders niet over de moer past. En wat Hellracer al zegt: de moer zit af-fabriek behoorlijk vast. Een slagmoersleutel is zeker aan te raden. Ook de BMW koppelingssleutel waarmee je de korf tegen houdt, is wel zo handig.
Officieel moet je ook het BMW speciaal gereedschapje gebruiken om de krukas te blokkeren, maar ik moest zo veel kracht zetten dat het alu dingetje gewoon verboog.
BMW tooltje om spantandwiel uit te lijnen heb je ook niet echt nodig.
Koppeling weer vastzetten met 190 nm.
 
Bedankt @henkpenk
Ik heb me inmiddels "ingelezen" op diverse forums en Youtube. De dunwandige 30 dop en sleutel voor de korf heb ik besteld op Ebay. Dat tooltje voor de krukas is toch bijna nergens te vinden, wat ik van jou verneem ga ik zonder doen.
 
Nog een tip: de koppeling kan stevig aan de aandrijving van de oliepomp kleven vanwege de smeerolie film. Kalmpjes loswiebelen dus.

Bij terugplaatsen opletten dat de aandrijving van de oliepomp op de juiste manier inhaakt.
En dan zijn er nog die beruchte (dure) alu boutjes die het deksel op z'n plek houden. Hergebruiken of nieuwe kopen?...
Succes!
 
Vandaag zijn de helibars binnen gekomen vanuit Amerika. Eergisteren besteld, vandaag binnen. Over snel gesproken. Geen invoerrechten en of BTW betalen.

Vraagje: met hoeveel NM moeten de bouten weer in de kroonplaat vast? Er zit een beschrijving bij alleen zonder aanhaalmomenten.IMG20220624121242.jpg
 
Vandaag zijn de helibars binnen gekomen vanuit Amerika. Eergisteren besteld, vandaag binnen. Over snel gesproken. Geen invoerrechten en of BTW betalen.

Vraagje: met hoeveel NM moeten de bouten weer in de kroonplaat vast? Er zit een beschrijving bij alleen zonder aanhaalmomenten.Bekijk bijlage 1775306
In de reprom staat het volgende:

stuurhelften aan stuurdragerdeel onder
M5 x 10
6Nm

Stuurhelften aanklemming stuurdragerdeel
M6 x 25
binnen, buiten, binnen
aanhaalmoment 1e fase binnenste bout: 10 Nm
aanhaalmoment laatste fase buitenste bout: 13 Nm
aanhaalmoment laatste fase binnenste bout: 13 Nm
 
In de reprom staat het volgende:

stuurhelften aan stuurdragerdeel onder
M5 x 10
6Nm

Stuurhelften aanklemming stuurdragerdeel M6 x 25
binnen, buiten, binnen
aanhaalmoment 1e fase binnenste bout: 10 Nm
aanhaalmoment laatste fase buitenste bout: 13 Nm
aanhaalmoment laatste fase binnenste bout: 13 Nm
Het gaat om deze bouten. Die twee Torx.
Is het niet mogelijk om een kopie te krijgen van die reprom?
 

Bijlagen

  • IMG-20220624-WA0003.jpeg
    IMG-20220624-WA0003.jpeg
    84,3 KB · Weergaven: 7
De reprom is niet een hele grote pdf van een papieren werkplaatshandboek. De dvd bevat namelijk een eigen browser die al naar gelang de klus uit alle modulen de juiste werkzaamheden bijeen zoekt en op volgorde zet, compleet met tekeningen, aanhaalkoppels, te gebruiken tools, smeer- en borgmiddellen enzovoort.
De reprom is helaas erg goed beveiligd. Ik heb ooit geprobeerd hem te kopiëren maar dat lukte niet. Als je de files "uitpakt" is het totaal veel groter dan wat er op een normale DVD past. Als je ze niet uitpakt, lijkt er juist weer heel weinig op het origineel te staan. Kortom: voor mij als digibeet een hopeloze actie.
Het schijnt dat er op het internet gekraakte kopieën circuleren maar of die functioneren?...
 
Terug
Bovenaan Onderaan