Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Yep.. een stok... Ook wel een flink maatje en stomp aan beide kanten maar alsnog dwars door de band. Had niet verwacht dat ik op een stok een band op stuk zou rijden maar dus toch.
Scheelt wel weer dat de band toch al aan het einde van z'n leven zat
 
heeft haar grote beurt weer gehad, ook een nieuw bandje derop geknalt. Die was redelijk onderweg om een slick te worden.
 

Bijlagen

  • IMG_20220805_001802.jpg
    IMG_20220805_001802.jpg
    269,9 KB · Weergaven: 31
Hi allemaal,

Ik ben voor mijn K1200S (2005) op zoek naar de volgende kappen in deze kleurstelling. Linker kant, inclusief logo. Heeft iemand heel toevallig iets liggen? Heb al een prijsaanvraag gedaan bij een BMW Motor dealer, maar de levertijd was niet bekend en de prijzen waren bizar.

Heb ook op motorkuipdelen.nl gekeken, maar ik vraag mij af hoe de kwaliteit is hiervan. Zij gaven aan 2,5 maand levertijd te hebben.

Als iemand nog iets heeft of weet dan hoor ik het graag.

1659956405392.png
 
De kogel is door de kerk. De K1300r gaat in de verkoop. Het is voor mij to much en haal gekke fratsen uit die ik mij niet kan veroorloven. Zowel voor het werk als thuis met twee kinderen. Mocht iemand op zoek zijn naar een hele mooie k1300r dan hoor ik het graag. Vol opties, met koffers, navigatie steun en flip up schermpje.
Prijs in privé bericht!
 

Bijlagen

  • Screenshot_2022-07-07-13-43-24-81_6012fa4d4ddec268fc5c7112cbb265e7.jpg
    Screenshot_2022-07-07-13-43-24-81_6012fa4d4ddec268fc5c7112cbb265e7.jpg
    271,3 KB · Weergaven: 34
  • IMG20220614193843.jpg
    IMG20220614193843.jpg
    640,3 KB · Weergaven: 36
Hi allemaal,

Ik ben voor mijn K1200S (2005) op zoek naar de volgende kappen in deze kleurstelling. Linker kant, inclusief logo. Heeft iemand heel toevallig iets liggen? Heb al een prijsaanvraag gedaan bij een BMW Motor dealer, maar de levertijd was niet bekend en de prijzen waren bizar.

Heb ook op motorkuipdelen.nl gekeken, maar ik vraag mij af hoe de kwaliteit is hiervan. Zij gaven aan 2,5 maand levertijd te hebben.

Als iemand nog iets heeft of weet dan hoor ik het graag.

Bekijk bijlage 1791231

Ben helaas toch nog dringend op zoek naar dit bovenste onderdeel (kuipdeel met bmw logo in deze kleur combi), wil nogmaals poging doen met dit bericht om te zien of toevallig iemand hier misschien nog iets heeft liggen?? 🆘
 
Je zou ebay-kleinanzeigen.de kunnen proberen. Moet je alleen even uitzoeken hoe dat deel in het Duits heet. Daar al vaker succes gehad met motoronderdelen.
 
Rechtstreeks via ebay.de En dan zoeken op k1200s verkleidung of seitenteil.
Maar ja, het is natuurlijk het meest kwetsbare deel van de kuip, dus zal relatief vaak stuk zijn. Dat betekent dus vooral vaak kijken en een beetje mazzel hebben. Als je haast hebt heel veel mazzel hebben. Je zou verder slopers kunnen proberen.
Andere mogelijkheid: koop zo'n goedkope aftermarket kuip. Schroef dat ding erop. En ondertussen houdt je op je gemak de verschillende sites in de gaten. Kun je toch rijden en hoef je niet achterlijk veel geld kwijt te zijn.
Maar én snel, én goedkoop, dat wordt een moeilijke.
 
Met welke olie rijden jullie rond in de K1300?

Volgens het boekje mag er 5W-40 of 10W-50 in. Afgelopen keer ben ik overgestapt naar de iets dikkere 10W-50. Ik heb het idee dat het blok sindsdien echt 'stiller' is, in de zin van minder rateltjes etc.
 
Castrol Power RS Racing 5W-40 4T vol syntheet. BMW schrijft deze "dikte" voor in verband met de smering van de koppeling, heb ik weleens ergens gelezen. Voor de rest heb ik geen speciale reden.
 
Je kunt de stationair regelaar trouwens vervangen zonder de luchtkast uit te bouwen. Je moet dan wel een Torx dop gebruiken want meer ruimte heb je niet. Als je toch de luchtkast van de gasklephuizen los trekt, verwijder daar dan de bruine aanslag van met remcleaner.
Succes!
Vandaag de stationair regelaar vervangen, tank er af en dan kun je er inderdaad makkelijk bij.
Nu ff afwachten tot het weer kouder wordt, hij liep alleen beroerd stationair bij temperaturen rond het vriespunt.
Ik kwam nog een regelaar (13547707608 ACTUATOR MOTOR, THROTTLE VALVE STOP) tegen die onder de luchtkast op een metalen beugel is gemonteerd. Wat doet deze?
 
Laatst bewerkt:
Als het gas abrupt ver opengedraaid wordt remt deze door de ecu aangestuurde begrenzer de openingsnelheid af. In de 1e tot 3e of 4e versnelling, geloof ik. Voelt aan alsof er iets aan de koppeling mankeert want je voelt het niet in het rechter handvat.
Ik heb hem een tijdje buiten spel gezet door er 10mm hoge busjes tussen te zetten. Ik merkte in de praktijk geen verschil omdat ik het gas eigenlijk nooit in 1 keer helemaal opendraai. Motor is met deze begrenzer voor mij al rap genoeg.
 
Heren, ik ga mijn K1200S verkopen! Ik rij er echt te weinig op dus hij moet plaats maken. Wellicht heeft iemand van hier interesse of misschien weten jullie iemand die er eentje zoekt? De motor is schadevrij, heeft 57500km gelopen en is altijd in onderhoud geweest bij Arie Molenaar. Onderhoudsboekje zit er bij, bouwjaar 2006, dubbele sleutels, carbon delen, kofferset, alarm, gewoon echt completo!
ABS en de elektronische veer verstelling werken, geen storingen.
Wat moet er aan gebeuren? Nou over 2500km de 60000km beurt en hij heeft achter een nieuw bandje nodig voor het mooie.
Zien is kopen ;) en voor mij altijd van een oud vrouwtje geweest. Prijs? Voor Euro 3000 is ie voor jou. Netjes toch?
Groet,
 

Bijlagen

  • IMG_1364.jpg
    IMG_1364.jpg
    579,6 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Heb nog veel meer foto's eventueel. Laat maar weten..
 

Bijlagen

  • IMG_9900.jpg
    IMG_9900.jpg
    592,6 KB · Weergaven: 13
  • IMG_9911.jpg
    IMG_9911.jpg
    370,6 KB · Weergaven: 14
Ik rij te weinig en als ik rij is het tegenwoordig korte stukjes. De K1200S gebruikte ik vooral voor vakanties en lange ritten maar het laatste jaar heb ik dat te weinig gedaan. Zonde dus als de BMW stilstaat. Ik stop niet met rijden. Zoek eigenlijk een Yamaha XT zodat ik die af en toe kan pakken voor boodschapje of wat dan ook. Helemaal stoppen kan ik niet!
Het mooiste is een XT600 in wit rood, dus als iemand die heeft staan, let me know!
 
Hoi, hij staat ook op AutoScout24. Persoonlijk berichtje mag ook dan geef ik mijn e-mail en telefoonnummer. 👍🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan