Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

De K is verkocht! Ik heb nog een setje originele stuur helften over. Het gaat dus om de originele zwarte stangen van BMW.
Iemand interesse? Prijs komen we wel uit. Zag dat ze per stuk 30 euro tweede hands vragen.
 

Bijlagen

  • Screenshot_2022-11-03-15-37-53-11_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2022-11-03-15-37-53-11_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    28,5 KB · Weergaven: 14
Gefeliciteerd, fijn dat ze voor de winter al over is naar een ander baasje. Anders wordt het ook een beetje een sta in de weg verhaal.
Mijn linker stuurhelft staat lichtelijk krom dus ik ben wel geïnteresseerd. Ik stuur je wel even een privé berichtje @Robbb86
 
Gefeliciteerd, fijn dat ze voor de winter al over is naar een ander baasje. Anders wordt het ook een beetje een sta in de weg verhaal.
Mijn linker stuurhelft staat lichtelijk krom dus ik ben wel geïnteresseerd. Ik stuur je wel even een privé berichtje @Robbb86
Pb terug gestuurd.
 
Klopt, ben wel eens geflitst. Namelijk op de autowegen op heen of terugweg naar bestemmingen. Net even 110 of 140 rijden gaat gewoon zo snel als je even niet oplet haha.
Kies er nu toch voor om vaker met mijn Deauville te touren. Daarbij komt de k1300s toch weer te vaak in de schuur te staan, naar mijn mening. Dus daarom de verkoop.
 
Zonde wel van het geld om van die dure ongeplande fotoshoots te houden langs de weg...
Daarom ben ik altijd wel erg blij met Meister, Flitsmeister om mij te behoeden van die spontante plaatjes. Als je weet waar de paparazzi staat scheelt het al een boel :]
 
Vanochtend toch weer problemen met de K. Hele jaar probleemloos gereden, maar zodra de temperatuur onder de 4 graden gaat wil ie niet fatsoenlijk stationair lopen en slaat zelfs af als ik bij een stoplicht tot stilstand kom. Stationair regelaar is inmiddels vervangen, probleem blijft dus. Heeft een K zo een hekel aan koud weer? Ik ben nu eigenlijk een beetje door m’n opties heen.
 
hmm was me er niet van bewust dat er moest worden gekalibreerd. afspraak gemaakt bij de dealer. blijft gek dat het alleen onder de 4 graden gebeurt.
 
Vraag je dealer of hij meteen alle "dynamische" waarden van de ecu reset. (Is maar een druk op de spreekwoordelijke knop.) Je zult zien dat daarna de motor mooier loopt.
 
Ik heb nog een nette K1300S uitlaatdemper op de plank liggen. Iemand interesse? Past ook gaaf op een K1200.
Heb de K1200S verkocht dus ligt in de weg..
 
Vorig jaar een hefbrug gekocht voor de auto’s, om daar wat prettiger aan te werken. Nu ook een Inrijklem erop gebout om prettiger aan de motor te werken. Dat had ik veel eerder moeten doen. Vandaag de klepspeling gecontroleerd. Alles netjes binnen de marge, dus in orde. Morgen nog even de vloeistoffen, bougies en luchtfilter, dan zijn we weer klaar voor het seizoen.
F039F83D-103D-49AF-A061-5CC38F268759.jpeg
5A29CD1B-D1A5-4A18-B18D-EE58306D413C.jpeg
7F7AB02A-717C-452C-B7B0-6C624C4AA1F4.jpeg
 
Ben jaloers! Niet alleen op die brug maar ook op de werkruimte. Foto laat trouwens goed zien hoe groot de wielbasis van onze machines wel is. Past maar net.
Succes met de opbouw!
 
Vacuüm vullen is niet nodig hoor. Al twee keer gedaan zonder en de fiets draait er niet warmer om. Ontluchten is alleen misschien wat lastiger dan normaal. Rij na het ontluchten voor de zekerheid een rondje van 5 minuten en ontlucht het nog eens. Daarna zit het wel goed.
 
Ik had dit setje aangeschaft, €30 bij HBM. Het is even uitzoeken, en had eerst een vacuumlek bij het expansievaatje, maar het is gelukt.
8273E07F-AE3C-42B8-BDBB-F2FBAF24FA44.jpeg
 
Ik heb nagenoeg het zelfde setje. Werkt prima. Vullen gaat in 1x goed. Geen lucht er in. Bij max vacuüm trek je precies genoeg koelvloeistof naar binnen
 
Dan zit er speling op de pasbusjes waar je schijf mee vast zit op de naaf. Niet ernstig maar wel irritant, het wordt snel erger trouwens.
Ik weet niet uit m'n hoofd of je die bij een K12 ook los kunt vervangen, bij de oudere K's kan dat wel.
 
Vandaag een poging gedaan om een Powercommander in te bouwen, ging vrij voorspoedig tot ik bij de brandstofrail kwam. Moest 4 clips en 4 schroeven lossen volgens handleiding en dan zou ik de rail er af moeten halen. Dat lukte dus niet. Uiteindelijk alles maar weer in elkaar gezet want ik moet morgen met de motor weg.
Iemand ervaring met het inbouwen van de Powercommander die me op weg kan helpen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan