Het BMW Sport Boxer Topic (deeltje 12; DOHC Edition)

Status
Niet open voor verdere reacties.

lichthuis

MF veteraan
27 jul 2007
1.395
0
Midden NL
Het BMW Sportboxer Topic
Deel 12: DOHC Edition

bmw-lemans.jpg


OP WORDT OP DIT MOMENT GEWIJZIGD...



Welkom!

Dit topic is opgezet door enthousiasme dat bestaat voor de boxer-motor.
Er zijn enorm veel accessoires en aanpassingen mogelijk om je motor te personaliseren en te optimaliseren. We hebben geprobeerd om dit enigszins in kaart te brengen in deze startpost. Daarnaast kunnen we hier van elkaar leren. Plaats je bevindingen, accessoires, je stoerste sport-boxer foto's en links.

Heb je een sport-boxer en ben je nog niet opgenomen in de lijst ?
Post het even (incl. bouwjaar, kleur & foto), dan voegen we je toe!




Modellen
info met dank aan RoLoo

R 1100 S
De R1100S was voor zijn tijd een nogal eigenzinnige sportieve motor. Met zijn 100 PK aan de krukas helemaal geen PK pakhuis, maar door het in een breed toerengebied inzetbare koppel van om en nabij de 100Nm is het toch een prettige krachtpatser die het menig ultra-sportmachine knap lastig kan maken. Vooral op bochtige wegen. Het boxerblok geeft de motor karakter. Dat is niet te beschrijven, dat moet je proberen.

Er is gekozen voor een aparte voorwielophanging. De BMW Telelever. Deze voorwielophanging werkt aan de onderzijde met een fusee, is afgeveerd door een apart veerelement, de telescopen worden enkel gebruikt voor de geleiding. Hierdoor stuurt de motor messcherp, comfortabel, zeer stabiel en duikt ze nauwelijks tijdens het remmen.
De motor is dan ook volledig in zijn element in snelle bochten.

De aandrijving wordt verzorgd door een 6-bak met relatief lange overbrengingen. De 6 wordt ingelegd op illegale snelheden. De achterwielaandrijving wordt verzorgd door een cardanas van het type "Paralever". Deze cardan heeft een reactiestang waardoor er geen hinderlijke gas- en rem reakties in de achterwielophanging ontstaan. Met minder dan 225 kilo op de weegschaal is het een van de lichtste BMW's.

De zit op de motor houdt het midden tussen sport en tour, afhankelijk van de uitvoering en samenstelling. Zowel lange als korte mensen zitten lekker op de S. Af fabriek kan er voor 2 stuurvarianten gekozen worden. De comfort-optie is 4 centimeter hoger en heeft een iets boller ruitje voor de windbescherming.

Optioneel is een sportpakket welke je kunt herkennen aan de gele schroefveren in de demperunits, de stuurdemper en de iets hoger staande achterkant (kortere reaktiestang cardan). De motor is te voorzien van BMW touring koffers. De brede koffers zijn kleiner te maken met smallere (city)deksels. Natuurlijk zijn ook verwarmde handvatten leverbaar, van het type vingerroosters (stand 2) ;)

Optioneel is de motor uit te rusten met ABS. Vanaf modeljaar 2003 is de 3e generatie gekomen. Een deelintegraalsysteem dat met de voorrem ook deels de achterrem bedient. Een zeer nuttige en goed werkende accessoire.

Aankoop en aandachtspunten
De R1100S is een redelijk storingsvrije machine. De cilinders en zuigers zijn in hoge mate slijtvast. Er is een geval bekend waarbij de "Big-ends" waren uitgelopen (krukas lagers), maar dat was een machine die op het circuit gebruikt werd en redelijk aangepast was. Problemen die ond bekend zijn geworden van de S op kilometers:

De gasklephuizen slijten rond de gasklep-stang. Hierdoor trekt de motor "valse lucht" en raakt de injectie in de war. Horten en stoten is het gevolg van het wisselende en niet optimale mengsel van benzine en lucht. De motor loopt te arm.

Van de koppeling kunnen de spiebanen uitbreken bij S-jes tot 2000. Rond die tijd is daar een modificatie op gekomen met een koppelingsplaat met sintermetalen slijtvlakken. Deze zou sterker zijn en dit probleem niet meer hebben.

Van diezelfde modellen gaat de oliekeerring van de versnellingsbak en krukaskeerring nog wel eens een beetje lekken. Inspecteer je S dus aan de onderzijde op olielekkage: olie tussen blok en versnellingsbak (naadovergang aan RECHTERzijde achter gasklephuis).

Een lekkende cardan bij het wiel kan duiden op een versleten "aandrijfklok".

Er zijn mensen die de versnellingsbak kapot hebben gekregen. Lomp schakelen ligt BMW niet zo.

Verder kan het overkoken van de accu leiden tot een beschadigde kabelboom.

Leesvoer en handige links

R 1200 S
De R1200S is de opvolger van de R1100S. Maar daarbij zijn wel enkele consessie's gedaan. Als we de R1100S naast de R1200S zetten valt ons het volgende op: de R1200S heeft het nieuwere krachtigere en smallere blok. Deze levert 20% meer prestaties tegen een 10% geringer gewicht. De voorwielophanging is zo goed als gelijk gebleven, de achterwielophanging is veranderd en is nu van hetzelfde type als de R1200GS en K1200S. De motor oogt fors sportiever, maar de zit is comfortabel. De motor is vrij kort waardoor je niet overdreven rechtop zit. De R1200S heeft ook (af-fabriek) mogelijkheden voor een kofferset. Het ABS systeem is uitschakelbaar en het remsysteem onbekrachtigd.

Al met al een sportievere, krachtigere, lichtere motor waar onderhand ook al wat aftermarkt spullen voor verkrijgbaar zijn.

De R1200S had zijn marktintroductie in mei 2006, en de eerste fietsen zijn zo'n beetje juni/juli van dat jaar op kenteken gezet (demo's uitgezonderd natuurlijk).

In de loop van de jaren heeft de R1200S zich eigenlijk bijzonder onopvallend gedragen. Veel zijn er in Nederland (wereldwijd eigenlijk) niet van verkocht, en echte stucturele probleem dingetjes zijn bij R1200S niet boven water gekomen.

Ben je een liefhebber van een sportieve rijstijl (of van circuitdagen) dan schiet vooral de voorvering van de R1200S te kort. Vooral bij de optionele Öhlins is de achterdemper multi-instelbaar, maar helaas zit aan de voorkant maar 1 stelknopje, en die beïnvloedt dan gelijk de in- en uitgaande demping. In de af-fabriek setting is vooral de Öhlins afgeveerde fiets veel te soepel om snel bochtjes mee te kunnen ronden. Menig R1200S eigenaar heeft daarom al wijzigingen aan de vering laten uitvoering.
De Öhlins veren zijn trouwens aan te passen aan de wensen van de klant ; dus je hoeft niet automatisch naar een ander merk over te stappen.

Ook een punt van veel discussies is het stationair lopen van de (standaard) R1200S. Af en toe voelt het alsof er op anderhalve cilinder stationair gedraaid wordt. Erg bonkerig, en niet regelmatig. De oorzaak ligt in het zeldzaam arm lopen van de motor, in combinatie met een (voor een boxer) vrij hoge compressie. Dat arm lopen is bewust gedaan om maar te kunnen voldoen aan allerlei Euronormen op emissiegebied. Datzelfde arm lopen beinvloedt eigenlijk het hele motorkarakter door de toeren heen. De montage van bijvoorbeeld een RapidBike module brengt een totaal ander motorkarakter aan het licht. En het eventuele fine-tunen van deze RapidBike (bijvoorbeeld via Ruud Frederiks geeft je een motor terug zoals het had moeten zijn. De investering is ongeveer 550 euro, maar het rijplezier daarna onbetaalbaar. (filmpje).

Verwijdering van de katalysator bij de R1200S geeft nog meer bonuspunten. Dat laten vervallen van de katalysator kan eenvoudig door het kopen van een set andere uitlaatbochten (bijvoorbeeld van Laser, Bos, of Akrapovic), maar het is ook heel goed te doen om de katalysator te verwijderen uit de standaard bochten. Zonder die kat. win je enorm aan koppel in het midden toerengebied ; dus net dat gebied waar je eigenlijk op straat vrij veel rijdt, en waar nou net de standaard arm afgestelde boxer niet helemaal 'fris en fruitig' op het gas reageert.

Zoals gezegd ; eigenlijk doet een R1200S dat wat hij moet doen, zonder model specifieke gebreken.

Leesvoer en handige links

HP2 Sport
BMW haar (vooralsnog) laatste wapenfeit op sportief boxergebied. Het frame heeft als basis het R1200S frame, echter zonder dat in het oog springende (aluminium) achterframe. Het carbon zitgedeelte, incl. ophanging van de uitlaat is nagenoeg zelfdragend ; evenals het kuipwerk rondom de koplamp. Daar waar de R1200S nog een compleet 'kuipframe' heeft, is het bij de HP2Sport dus zelfdragend. Vanwege dus dat zelfdragende 'achterdeel' ; is het meenemen van een duo op een HP2 Sport derhalve ook niet mogelijk. De vraag rijst ook gelijk: wil je wel een duo mee op een HP... :N (en dat rijmt ook nog...)

Op motorisch vlak verslaat de HP2Sport de R1200S met nog eens (nominaal) 11 PK meer. Honderddrieendertig dus, i.p.v. 122. Waar de R1200S pas leuk begint te lopen vanaf zo'n 6500 toeren, zit het koppel van de HP2 Sport al op zijn maximum bij een lager toerental, dan bij de R12S. En dat is best (ook weer) verrassend, gezien de hard-core sportmotor die het toch eigenlijk moet zijn. Het blok is tevens minder breed dan bij de andere 1200 boxer-modellen, en de grote verrassing zit 'm eigenlijk aan de binnenkant. Compactere verbrandingskamers, hogere compressie, terug naar 1 bougie per cylinder, en als allergrootste verrassing : dubbel bovenliggende nokkenassen! Een unicum bij de BMW-boxermotor.

Uiteraard is er t.o.v. de 'gewone' R1200S veel meer aangepast. De gasklephuizen zijn bijvoorbeeld anders van vorm, de aanzuigbuizen naar het luchtfilter toe zijn een maatje groter, het uitlaatsysteem is anders vormgegeven, en hoewel het basisblok (bij een vierpitter zou je spreken van het onderblok...) van de HP hetzelfde lijkt als bij de R12S, is ook dat niet gelijk !

Het complete kuipwerk is van carbon, de velgen zijn de gesmede, lichtgewicht exemplaren uit de HP-serie, en het zichtbare aluminium van voetsteunen en kroonplaat, is fraai freeswerk. Zelfs de kleppendeksels zijn gemaakt van het ultralichte carbon !

Al met al een behoorlijk exclusieve boxer, met een al even exclusief prijskaartje.
De levertijden waren & zijn enorm lang, en de enig geleverde af-fabriekskleur was/is blauw in combinatie met wit.

BMW-traditie-getrouw is de HP2 Sport ook leverbaar met (uitschakelbaar) ABS, en zgn. quickshiftschakeling (opschakelen bij hoge toeren, zonder de noodzaak zelf de koppeling te hoeven bedienen, en zonder zelf gas terug nemen!) Ten opzichte van de R1100S en de R1200S heeft de HP2 Sport als eerste sportboxer standaard een compleet digitaal dashboard.

Voor het modeljaar 2010 werd er een gelimiteerde uitvoering 'op poten' gezet. Tien stuks komen er via het BMW-kanaal naar Nederland, en in totaal zijn er voor de hele motorrijdende wereld 400 stuks beschikbaar. De kleuren komen overeen met die van de LeMans racer. Technisch veranderde er niets t.o.v. de 'gewone' HP2 Sport.

Leesvoer en handige links

Technische info

R 1100 S
  • cilinderinhoud : 1085 CC
  • boring x slag : 99 x 70,5 mm.
  • vermogen : 98 PK bij 7500 toeren per minuut
  • koppel : 97 Nm bij 5.750 toeren per minuut
  • gewicht : 208 kilo droog
  • gewicht : 229 kilo rijklaar

R 1200 S
  • cilinderinhoud : 1170 CC
  • boring x slag : 101 x 73 mm.
  • vermogen : 122 PK bij 8250 toeren per minuut
  • koppel : 112 Nm bij 6800 toeren per minuut (fors hoger toerental dan bij de R1100S)
  • gewicht : 190 kilo droog (18 kilo lichter dan de R1100S)
  • gewicht : 213 kilo rijklaar

HP2 Sport
  • cilinderinhoud : 1170 CC
  • boring x slag : 101 x 73 mm.
  • vermogen : 133 PK bij 8.750 toeren per minuut
  • koppel : 115 Nm bij 6000 toeren per minuut (fors lager (!) toerental dan bij de R1200S)
  • gewicht : 178 kilo droog (12 kilo lichter dan de R1200S, en 30 verschil met de R1100S)
  • gewicht : 199 kilo rijklaar

Onderdelenlijsten & explosietekeningen

Accessoires
De leveranciers bieden meestal spullen aan voor diverse BMW modellen, dus de links zullen voor de meeste sport-boxer rijders bruikbaar zijn.


Uitlaten

Vering en demping

Banden, accu's en onderhoud

Tuning

Navigatie en communicatie

Race & circuit

Diversen
  • Xenon op een R1100S
  • Onderstel:
    Neem als je een normaal onderstel hebt de reactiestang van een R 1100 GS i.p.v. een alu-reactiestang. Deze is dezelfde lengte (365mm i.p.v. 385mm) als die van het sportonderstel maar veel goedkoper. Voor minder dan 40 euro moet je kunnen slagen.

Owners List

R1100S Owners


  1. Mandarin (als er staat 0000 ; dan is het bouwjaar niet bekend)


    [*]0000 (foto) sembo
    [*]1998 (foto) PatBack
    [*]1998 (foto) S-portfahrer
    [*]1998 (foto) Frankietaz
    [*]1999 (foto) C-Bass
    [*]1999 (foto) DirkB
    [*]1999 pat1100s
    [*]1999 (foto) MarcoR1100
    [*]1999 luka
    [*]1999 (foto) Max_adrenaline
    [*]1999 (foto) fakkeltje
    [*]0000 menno geertsma
    [*]2000 (foto) Arrewald
    [*]2001 SeatsnifferDre (verkocht ?)
    [*]2001 (foto) Koentjuh
    [*]0000 Sevstring


    Nachtschwarz uni


    [*]0000 blackburn
    [*]0000 BMWILLEM19
    [*]0000 Rolf
    [*]0000 MrBeemer
    [*]0000 Patriesss
    [*]0000 PSP
    [*]0000 (foto) sjnaak62
    [*]1998 S-je
    [*]1999 (foto) RikV
    [*]1999 Wapster
    [*]1999 simple
    [*]1999 goldbmw (goudkleurige velgen)
    [*]2000 bredebeier
    [*]2002 Charley
    [*]2004 JPM78


    Marakhesrot of Leuchtrot


    [*]0000 BomSan
    [*]0000 (foto) S muis
    [*]1998 Monocilinder
    [*]2000 Fazerrr sjors
    [*]2001 (foto) RobTWo


    Pazifikblau + Alpinweiß (sommige met rood erbij)


    [*]0000 Boxer Replica
    [*]0000 Boxer-twin
    [*]0000 bulleke
    [*]0000 S je
    [*]0000 BCRMick
    [*]0000 (((boxer)))
    [*]0000 (foto) Bugboy
    [*]0000 (foto) FZeendje
    [*]0000 rookie_rm
    [*]2003 (foto) jifu-dax
    [*]2003 (foto) Duke_of_biohazard
    [*]2003 paulus56
    [*]2003 Jor
    [*]2004 d'Ouwe
    [*]2004 TopBox
    [*]2004 bomberman


    Titangrau-metallic + Mandarin


    [*]2003 (foto) afterburn
    [*]2003 (foto) Freeez
    [*]2003 (foto) De Stuurman (mono-spark uitvoering !)
    [*]0000(foto) JS & JH BIKE DRIVER


    Titansilber-metallic


    [*]0000 silver R1100S
    [*]0000 Bozzma
    [*]2004 (foto) SQR (Van Harten Special)


    Titansilber-metallic + Mandarin


    [*]2002 (foto) joopvfr
    [*]0000 BMadW David


    Nachtschwarz uni + Dakargelb 2


    [*]2001 (foto) lichthuis
    [*]2001 (foto) Toolman
    [*]2002 (foto) Joker 14


    DIVERSE KLEUREN / BOUWJAREN


    [*]0000 [email protected] : zilver & rood
    [*]2001 (foto) bokkepruik : Phoenixgrau
    [*]2001 (foto) BosB : Phoenixgrau (zie evt ook : HyvesGames )
    [*]2003 (foto) Markvb
    [*]2001 vaertlander : zilver & zwart
    [*]2003 (foto) MaT-IcE : Pazifikblau
    [*]2003 (foto) Hugo75 : Pazifikblauw
    [*]0000
    (foto)
    girlR1100S : Frostblauw


    ONBEKENDE KLEUR


    [*]0000 slidePaT : kleur onbekend (verkocht?)
    [*]1998 750SS : kleur onbekend
    [*]2005 Arrow : kleur onbekend


    SPECIAL


    [*]0000 suz rgv 800 : naked


    VH-1 HARTENJAGER


    [*](foto) Wobbert


















































WAT HIERONDER STAAT KRIJGT NOG EEN PLEKJE ;)



Combi-kit.jpg


Front_Spin.jpg


BMW_HP2_Sport_2010_4.jpg


BMW_HP2_Sport_2010_3.jpg


062bdb1b1053861895aebdad4816f023


9e290e62d20b5182d9d65ec9596272f1


7ee94cf009d1cafb48b7d730a310c577


200706df332d837aa162492b7c738106


9a7fbb73fa10e152876139965e33dad8


czondag14mei2006aR1200Sl.jpg


BMWHP2A.jpg


r0300964.jpg


8e63486d6765f13c4d596ebb45acb835


0f74a21d57e237e4a0c278e0545b9800


5a961da2336de765d00c384415c821e0


r1100s.jpg


4bde60a0e46c26b4b8846d72a4def917






R1200S Owners

BMW-R1200S-Motorcycle-thumb.jpg


titansilber-metallic / magmarot uni

01. : 0000 ...
02. : 0000 Baudelet
03. : 0000 (foto) wolty
04. : 0000 (foto) SPietW - Houtrust Special
05. : 2006 (foto) waxy
06. : 2006 (foto) RoLoo
07. : 2007 (foto) Beemer

weißaluminium-metallic matt

08. : 0000 (foto) Mr_Sloo
09. : 0000 Winner61
10. : 0000 (foto) S-bimmer
11. : 2009 ericdtm

nachtschwarz uni

12. : 0000 ZarD
13. : 2006 (foto) Karoshi
14. : 2007 (foto) dayrider
15. : 2007 (foto) toot - motor = Mercedes schwarz !!

leuchtgelb-metallic

16. : 0000 (foto) zert
17. : 0000 timmadball
18. : 0000 (foto) Daytona-Bart

afwijkende kleurstelling

18. : 2007 grijs/zwart (foto) minics
19. : 2007 rood/zwart (foto) glk (Van Harten Special)

bmwkleurtjes.jpg


Bovenstaand ; de (af fabriek) beschikbare R1200S kleuren.

HP2 Megamoto Owners

100BMW-HP2-Megamoto.jpg


01. devogel
02. (foto) Macroenie



R1200S HP2 Owners


01. 2009 (foto) Stampertje_35
02. 2009 (foto) Laser (Van Harten Special)



R1200S HP2 + R1200S Owners

01. 2009 (foto 1)(foto 2) Frake



...dan nog een keer de geplaatste foto's op een rijtje : mag U hier klikken... ;)


Op verzoek van vriendje Kato zelf ; hij vindt zichzelf een sportboxer wannabee. Rijdt letterlijk de koffers aan de grond, en de sterren van de hemel op een GS/A, maar heeft blijkbaar toch heimelijke verlangens om zichzelf op te vouwen op een Sportboxer.

sportboxerwannabee.jpg


...en inmiddels rijdt het Kato-maatje ook R1200GS..., het moet toch niet gekker worden...
...wat was er toch mis met de Sportboxer... :/
 
Laatst bewerkt:

timmadball

MF'er
12 aug 2006
37
0
mortsel
Hallo iedereen

Altijd heb ik hier met plezier meegelezen maar zelden iets gepost.Het was maar om te melden dat binnenkort de r1200s in de verkoop gaat en word vervangen door een r1200gsa .Dankzij roloo heb ik ook de kat leeg gemaakt en wow wat een verschil een echte aanrader.Maar omdat de motor word verkocht heb ik ook nog een paar losse spullen namelijk een hattech uitlaat en tanktas voor de r1200s.Moest er iemand intresse hebben laat het maar weten

groetjes tim

ps blijf wel gewoon meelezen zenne
 

...Ron...

MF veteraan
8 nov 2006
29.991
929
Facebook
automakelaardij.looye
...zo ; das een mooi begin van deel 12, om te melden dat de R1200S in de verkoop gaat... ;)



...maar...eh..., desalnietteweinig, uiteraard veel plezier op, en met de GSA...
...mooi spul !...





...hey-eh, lichtman : ik meld mij bij deze ook binnen !...
...enne..., succes met het checken van de linkjes : 't zijn er tenslotte maar een paar... :)

...btw ; dat regeltje van de foto's van de leden in 1 van de laatste stukkies post, die kon ik niet helemaal volgen...



...tis nog vroeg ; ik weet het...
 

S-portfahrer

MF'er
25 nov 2007
156
0
ook ik ben nog steeds aanwezig

vorig week de S nog heerlijk 5 dagen uitgelaten in het zwarte woud; was prima en de eerste 2000km van 2010 staan eindelijk op de teller !

Foto-BDY7QGYD.jpg
 

Freeez

MF veteraan
24 jul 2007
1.101
38
Freeez meld zich present !

Thanks Roloo ! en succes Lichthuis !

@ Michel: Hoe is het asfalt in het zwarte woud door de winter gekomen ?
In Mei ben ik er namelijk te vinden.....

Foto-UZEIVDIC-D.jpg
 

Stampertje_35

MF veteraan
16 apr 2004
5.005
1
Ezelenheem
Hey ... ook ik kom me even melden in het "nieuwe" DOHC SportBoxer topic :+

full


Met een DOHC SportBoxer ... natuurlijk _O-
 
Laatst bewerkt:

lichthuis

MF veteraan
27 jul 2007
1.395
0
Midden NL
Hallo iedereen

Altijd heb ik hier met plezier meegelezen maar zelden iets gepost.Het was maar om te melden dat binnenkort de r1200s in de verkoop gaat en word vervangen door een r1200gsa .Dankzij roloo heb ik ook de kat leeg gemaakt en wow wat een verschil een echte aanrader.Maar omdat de motor word verkocht heb ik ook nog een paar losse spullen namelijk een hattech uitlaat en tanktas voor de r1200s.Moest er iemand intresse hebben laat het maar weten

groetjes tim

ps blijf wel gewoon meelezen zenne
Jammer dat de S in de verkoop gaat, maar volgens Kato kun je op een GSA ook prima uit de voeten op sportief gebied... ;)
Meldt het maar als je 'm kwijt bent, dan haal ik je naam uit de ownerslijst en kan ik evt. de nieuwe eigenaar direct toevoegen...

@Allen:
Welkom in het nieuwe deeltje! Ik heb d'r zin an! *O*
 

minics

Die hard MF'er
25 jul 2005
578
0
Ursem
Goedemorgen! Ben ook weer present.

Ik heb nog een linkje voor de openingspost, bij de uitlaten:

Home

Minics.
 

S-portfahrer

MF'er
25 nov 2007
156
0
Freeez meld zich present !

Thanks Roloo ! en succes Lichthuis !

@ Michel: Hoe is het asfalt in het zwarte woud door de winter gekomen ?
In Mei ben ik er namelijk te vinden.....

[afbeelding]


her en der toch wel wat beschadigd, zeker de wat smallere tussendoor wegen
maar de mooie lange wegen lagen er prima bij (Schwarzwald hoch strasse und so weiter ;))

we hebben zelfs nog sneeuw in de wanden zien liggen en de mummelsee was nog bevroren })
maar wij hebben wel al lekker gereden met een graadje of 14 in de middag (en 1 uitschieter op de woensdag naar 24 graden volgens de GS/A boordcomputer: genieten!)
 

afterburn

MF veteraan
17 aug 2002
3.537
2
Dat van luxe paarden geloof ik alleen als ie net zo vroeg weer naar huis gaat als ik. Ik heb tenminste nog tijd om smiddags te rijden als het mooi weer is zoals nu, dat is dan weer een (klein) voordeeltje.
 

Stampertje_35

MF veteraan
16 apr 2004
5.005
1
Ezelenheem
afterburn over 'werk' tijden enzo ...:

[...]

Vroeg zegt ie dan. Mijn dag zat er toen al half op.
Och ... sommige werktijden verschillen hè,
soms vroeg, soms half in de dag, soms ook s'nachts ...
maar dan leg jij lekker te slapen :z

RoLoo over tijd, luxe en werkpaarden:

[...]

...het alom bekende verhaal van luxe paarden ; en van werkpaarden... ;)

...geloof dat ik maar us aan het werk ga ; tis tenslotte 12.00 uur geweest... :+
Ondanks dat het me 'vrije' dag is ... ben ik evengoed weer lekker bezig ... nee, niet in de achtertuin, dat moet even wachten tot vrijdag, dan komt er weer een pakketje binnen om het dak regendicht te maken :P
Maar voor in de tuin, de vijver leeg gepompt, om de overmatige hoeveelheid wortels en andere bagger er uit aan het 'hakken' ... helaas moet ik alweer stoppen want de groene bak is vol ... :/
 

RamonS

MF'er
26 feb 2010
58
0
ben ook weer van de partij, en mooi begin van deel 12
voel me alleen verwaarloosd ;( ;) ik sta met mijn boxertje niet in de lijst
 

minics

Die hard MF'er
25 jul 2005
578
0
Ursem
lichthuis zit er bovenop:

[...]

Link stond er al in ;)

(onder kopje R1200S, boven de foto's van de Akra's)

En ik had nog zo goed gekeken en "gedubbelchecked" :$ . Kon het me al niet voorstellen dat ie er niet bij stond. Alleen staat ie niet bij de accesoires/uitlaten groep. Misschien een tipje om de link hierheen te verplaatsen? Dan houdt je alles een beetje centraal, dat zoekt volgens mij makkelijker. Als ik hem al niet kan vinden..... ;)

Minics.
 
29 jun 2009
22
0
Arnhem
Present! Inmiddels ook eindelijk weer wat gereden, eerste haarspeld van het jaar is een feit. Vrouw begon ook al moeilijk te doen over mijn "claimgedrag" van haar "pekel"fiets. Dat akelige spul lag nog op de weg toen mijn koekblik er mee ophield. Dan dus mooi nog niet op de boxert...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan