Het BMW Sport Boxer Topic (deeltje 12; DOHC Edition)

Status
Niet open voor verdere reacties.
...alleen de wit/rood/blauwe BCR had ze op het stuur ; de blauw/witte gewoon voor op de kuip...
 
Ron ... jou brommert is van 2006 geloof ik ... !?
Dan heb jij volgens mij nog een heerlijke ouwerwetse lood-accu er in staan
(anders had ie het vast nie zo lang volgehouden nie)
 
Afgelopen weekend mijn laatste kilometertjes op de R1200s gemaakt.... Heb 'm ingeruild voor een Triumph.... Rede? Kon bij BMW niets van mijn gading vinden. Vond de K te weinig karakter hebben en voor een GS ben ik nog niet klaar..... Tijdje naar een KTM Super Duke gelonkt maar heb niemand gevonden die de BMW wilde inruilen (hebben wel.... alleen ben ik Sinterklaas niet....)
Maar goed, ben nog nooit echt merkentrouw geweest dus toch maar gekozen voor de Triumph Speed Triple.

Daarom in de verkoop een prachtige bijna nieuwe originele BMW tanktas. Onbeschadigd en (getest) waterdicht. Iemand interesse?

Greetz,
Andy
 
Stampertje_35 over ouwe meuk...:

Ron ... jou brommert is van 2006 geloof ik ... !?

Dan heb jij volgens mij nog een heerlijke ouwerwetse lood-accu er in staan
(anders had ie het vast nie zo lang volgehouden nie)

...yep ; 't oldtimertje is van 2006 (productie eind 2005)...

...maar...eh..., wat voor type accu's zit er in de latere types dan...???
 
Afgelopen weekend mijn laatste kilometertjes op de R1200s gemaakt.... Heb 'm ingeruild voor een Triumph.... Rede? Kon bij BMW niets van mijn gading vinden. Vond de K te weinig karakter hebben en voor een GS ben ik nog niet klaar..... Tijdje naar een KTM Super Duke gelonkt maar heb niemand gevonden die de BMW wilde inruilen (hebben wel.... alleen ben ik Sinterklaas niet....)
Maar goed, ben nog nooit echt merkentrouw geweest dus toch maar gekozen voor de Triumph Speed Triple.

Daarom in de verkoop een prachtige bijna nieuwe originele BMW tanktas. Onbeschadigd en (getest) waterdicht. Iemand interesse?

Greetz,
Andy
Nou moe ... en ik had nog wel het idee om vanmiddag/aaf achter je aan te karren op 't circuit !
Dat kan je nu dus wel vergeten }) ... _O-

Tsjee man ... heel veel plezier met je nieuwe brommert :]
 
Alvast gefeliciteerd dan.
Bij jou zal er nog geen zesje vooraan staan...Te laat...

Nou heb ik van horen zeggen dat een HP2 wat meer grondspeling heeft, eens kijken of dat argument nu indruk maakt.

Je moet er wat voor over dat het lief netjes gekleed kan blijven rondlopen.
Dat ... had natuurlijk een reden kunnen zijn om de R1200S van de hand te doen ...
braampjes onder je lefknoppies _O-

De HP2 is idd een iets hoger (+ kan nog hoger gezet worden)
bovendien heeft de HP2 geen lefknopjes ...
ook geen schaamrandjes _O-

Nog gefeliciteerd met je verjaardag Mr_Sloo :W

1)
...nope ; maar wel aan het eind... ;)

[afbeelding]




2)
...nou..., en wil moeders nu nog een scheur in haar rok krijgen, dan heb je de slijtnokjes wel verrot hoog zitten... ;)


[afbeelding]
RoLoo ... jij ook gefeliciteerd met je verjaardag ... van ons *O*
Enneuh ...
is je cadeautje al klaar ... !?
 
Laatst bewerkt:
...praat me niet van die onderkuip... ;)


...had in eerste instantie een afspraak voor 10 Januari 2010...
...vanwege de sneeuw motor niet gebracht ; en dit uiteraard met de spuiter doorgesproken...

...verder geen exacte datum afgesproken ; want een winter is niet te plannen...

...eind Maart op een droge Zaterdag de motor naar de spuiter gebracht...


...details doorgesproken ; en hij geeft aan dat het gehaal ca. 20 April klaar zou zijn...
...ik denk : das mooi !...


...ikke : 22 April gebeld... :/

...daar :BMW...??...onderkuip...??

...ikke : ...ja..., die rood/grijze BMW..., die boxer...!

...daar : ...ohhhhhhhhhhhhhhh ; die (!)......, eh..., die staat voor ca. 7 of 8 mei gereed, we bellen je tegen die tijd wel...






...ikke : ...ah..., oh..., nou... '( ...stuur dan maar een mail als tie klaar is...
 
Enjoy-Rider onthoudt het allemaal...:

Ik dacht dat jij op je verjaardag altijd op vakantie was Ron? :?
Of was de wens de vader van de gedachte? ;)

...DIT is voor het eerst in mijn korte leven dat ik werk (!) op mijn verhaardag... B|


...iets met nog weinig vrije dagen / nieuwe baan / druk / enz.




...maar don't worry ; dat vakantie komt helemaal goed... ;)
 
Laatst bewerkt:
Hoi mensen van het Boxertopic.
Ik heb een algemeen vraagje, Zaterdag ga ik even testrijden op een r1100s Boxercup replica.
Me vriendin gaat ook even mee en die gaat ook even een stukje mee achterop. Wat is jullie ervaring met duorijden. en hoe is het voor de duorijder om achterop te zitten? Ik maak graag 400km tochtjes en dan moet ze niet krampachtig eraf komen.. Aan de steppies te zien zal dat wel meevallen toch?

Alvast bedankt!
 
Hoi mensen van het Boxertopic.
Ik heb een algemeen vraagje, Zaterdag ga ik even testrijden op een r1100s Boxercup replica.
Me vriendin gaat ook even mee en die gaat ook even een stukje mee achterop. Wat is jullie ervaring met duorijden. en hoe is het voor de duorijder om achterop te zitten? Ik maak graag 400km tochtjes en dan moet ze niet krampachtig eraf komen.. Aan de steppies te zien zal dat wel meevallen toch?

Alvast bedankt!
Heb speciaal voor duo gebruik een bcr gekocht en maak ook verre tochten.
Tot nu toe geen klacht gehad nadat ik de achterveer vervangen heb voor een ohlins.
Deze gaf snel de brui eraan met 2 personen op de motor.
Ze zit nu als een vorstin achterop.
Overigens is ze zelf 1,86 en ik 1,99.
prima brommer dus.
 
Heb speciaal voor duo gebruik een bcr gekocht en maak ook verre tochten.
Tot nu toe geen klacht gehad nadat ik de achterveer vervangen heb voor een ohlins.
Deze gaf snel de brui eraan met 2 personen op de motor.
Ze zit nu als een vorstin achterop.
Overigens is ze zelf 1,86 en ik 1,99.
prima brommer dus.

Oke dat klinkt goed! Ben zelf 1,95 dus heb je ook snel het probleem dat het lijkt dat er een minibike onder je zit.. Bij de boxer dus niet :)
Kan niet wachten tot zaterdag *O*
 
...vrouwlief zat bij mij niet lekker achterop de BCR ; ze gleed constant naar voren, en daardoor kreeg ik teveel druk op de polsen, en dat merkte je vooral bij 't afremmen...

...ons zijn echter 1.82 en 1.66 mtr. lang (of kort, in jullie geval... ;) )


...succes met de proefrit !!...
 
Viking64 over de Exide van BMW... :

Gel geloof ik, rete duur en slecht :+

...een gel batterij zat er in inderdaad...
...is trouwens de eerste accu ; dus productie 2005...



...trouwens ; de Odyssey past zonder problemen, heb die rare 'polen-hoekjes' helemaal niet nodig...
...plus en min kabel van de motor zijn meer dan lang genoeg...

...heb echter wel dikke stukjes rubber slang onder de bevestingsbeugel van de accu gelegd, omdat de accu een beetje minder hoog is dan de standaard Exide batterij ; en dus klemt de beugel niet...
 
...vrouwlief zat bij mij niet lekker achterop de BCR ; ze gleed constant naar voren, en daardoor kreeg ik teveel druk op de polsen, en dat merkte je vooral bij 't afremmen...

...ons zijn echter 1.82 en 1.66 mtr. lang (of kort, in jullie geval... ;) )


...succes met de proefrit !!...


Dat is simpel op te lossen met een speciaal voor de S passende Triboseat. Ben je voor 12 euro klaar. Ik heb ook uitstekende ervaringen met duo op de R11S. Wat erg helpt is een kofferrek voor de minder ervaren duo, naderhand hoeft dat niet eens meer.

Succes, :+
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 1,93m en Lampje 1,83m... Het ging prima achterop, ze zat niet als een rugzak (ik kon zelfs als berijder nog een rugzak omdoen!) en ik had zelf geen extra last van mijn polsen. Alleen bij stevig aanremmen voel je het, maar dat is ook minder comfortabel voor de duopassagier. Tegen het glijden had ik een Triboseat op het zadel gemaakt. (Heb ik nu over, want ze rijdt inmiddels zelf) Werkt super!

De BCR staat iets verder voorover, dus dat kan wel een extra belasting zijn voor jouw polsen, maar ook voor de duo is het misschien minder comfortabel.
 
Ik ben 1,93m en Lampje 1,83m... Het ging prima achterop, ze zat niet als een rugzak (ik kon zelfs als berijder nog een rugzak omdoen!) en ik had zelf geen extra last van mijn polsen. Alleen bij stevig aanremmen voel je het, maar dat is ook minder comfortabel voor de duopassagier. Tegen het glijden had ik een Triboseat op het zadel gemaakt. (Heb ik nu over, want ze rijdt inmiddels zelf) Werkt super!

De BCR staat iets verder voorover, dus dat kan wel een extra belasting zijn voor jouw polsen, maar ook voor de duo is het misschien minder comfortabel.

Thanx *D Goede info! Vooral die triboseat.
Ik heb nu zelf 2 jaar op een zx6-r gereden, nu op een gsxr-1100 en een paar keer op een 996 en een r1 (Motoren van vrienden)... last van polsen is er niet bij na paar uur rijden :)
Ik ben zeer benieuwd *O*
 
frake over de glijdende duo...:

Dat is simpel op te lossen met een speciaal voor de S passende Triboseat.
Ben je voor 12 euro klaar.


...komt tie gezellig nu mee aan... :+



...zit ik daar gewoon een hele RT voor erbij bij te kopen..., had ik gewoon voor 12 Eurootjes klaar kunnen zijn...





...lekker dan...












...pssst ; tuurlijk was mij de tribo-seat bekend..., niet verder vertellen hè... ;)
 
Het kan verkeren, vandaag op een HP2S gereden.
Een dealer in Belgie heeft er een te koop staan en nou had ik vandaag toevallig een reparatie daar in de buurt...
Even gaan kijken natuurlijk.
Kreeg ik het aanbod of ik even wilde proefrijden.
Huh.....?
Nou ja helmpje en jas te leen gekregen en toen (echt voor het eerst hoor) in een spijkerbroek en zonder handschoenen stukje rijden.
Was heel anders dan ik dacht.
Leek tammer dan mijn S, maar had ook pas 3000 gelopen
Nu lijkt dat misschien maar zo, omdat de HP zo te voelen van onderuit erg gelijkmatig doortrekt.
Niet de sensatie die ik had verwacht, misschien te hoog gespannen verwachtingen.
Wat wel direct opvalt is het duidelijk lagere gewicht, dat voel je al bij manouvreren en kort keren.
Het knalt wel lekker uit de uitlaat zeg, die mag van mij zo blijven.

Heb zo het idee dat het een fiets is, waar je echt aan moet wennen voordat het tempo hoog komt te liggen.

Was natuurlijk maar een korte proefrit en de weggetjes waar ik over ben gereden waren niet zo heel schoon.
En gezien de kleding enz. toch maar effe voorzichtig he.
Hoefde trouwens niets te tekenen, ik als volledig onbekende kreeg hem zo mee!!
Had wel al eens een mail gestuurd, maar dat was het dan ook.

Tja we zijn er voorlopig nog niet uit.....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan