Het brute Bandit topic deel 30!

Status
Reageren niet meer mogelijk.

Dutchie90X

MF veteraan
9 aug 2007
5.827
0
28
Almere
www.motogymkhana.nl
#1
Het brute



topic - Deel 30


Voorgaand:
1 (Tom) - 2 (Thun) - 3 (Robert.V) - 4 (Hicham) - 5 (hhrulez) - 6 (DrWh00) - 7 (SollX) - 8 (SollX) - 9 (SollX) - 10 (SollX) - 11 (Unruled) - 12 (Unruled) - 13 (Unruled) - 14 (Karazz) - 15 (Dutchie90X) - 16 (Karazz) - 17 (Unruled) - 18 (Dutchie90X) - 19 (Dutchie90X) - 20 (Reuffneck) - 21 (Unruled) -22 (Unruled) - 23 (Wenko) - 24 (Unruled) - 25 (Unruled) - 26 (Dutchie90X) - 27 (Dutchie90X) - 28 (Unruled) - 29 (Dutchie90X)


wij (N-rijders) zijn tegenwoordig gescheiden van de S-ers. Op nadrukkelijk verzoek mogen de S-en blijven, maar er is een los topic voor. Stijl- en karakterverschillen blijken meer dan een vooroordeel te zijn tussen deze twee groepen, dus uit zelfpreservatie is voor een tweedeling gekozen. Wel is er nog iemand heel eigenwijs die er niks van wilt weten, maar die halen wij wel over tot het N kamp. Hij heeft in ieder geval bewezen anders te zijn dan de S-ers Hij is ondertussen toegetreden tot het N-kamp.



Ik wil ook een Bandit kopen!
Ik zeg: Doen! Let wel even op de Standaard punten bij aanschaf van een motor.
Verder heeft een Bandit ook nog wat modelspecifieke eigenaardigheden, hieronder opgesomd.

Bandit kwalen die in het Bandit Topic aan bod zijn gekomen:

Slappe vering* -> Duikt voor, zakt achter door. Zeker aan te raden beiden te vervangen, je herkent je motor niet terug.
Weinig grondspeling* -> Komt door doorzakken van standaard vering. Met relatief kleine aanpassingen heb je alle speling die je nodig hebt (op je stepjes na). Bussen in je voorvork + dogbones achter is de goedkoopste manier, beter is het toch om zowel voor als achter je vering te vervangen.
Blok maakt mechanische geluiden -> Is Bandit (vooral de luchtkoelers) eigen. Kan geen kwaad, schijnt zo te horen of zo :+
"Carburetor icing" -> Sommigen hebben er last van, sommigen niet. Gebeurt tussen de 4-8 graden, en voelt alsof je motor op reserve gaat moeten, maar dat haalt niets uit. Kun je weinig tegen doen... Behalve natuurlijk een injectiefiets hebben.
Doorgeroeste collector (uitlaat) -> Echt iets waar niet tegenop te voorkomen valt. Niet in de pekel rijden en binnenstallen is de enige remedie.


*Dit zijn echte Mk1 (95-00) kwaaltjes. Is vanaf de Mk2 (00+) een stuk beter voor elkaar.


Ik wil mijn Bandit ook aanpassen! Ehm, waar begin ik?
Daar dus!

Het is denk ik nodig even aan te geven dat er behoorlijk wat technische kennis van allerlei onderwerpen en delen in huis is in dit topic, echter, het gros van de actieve leden heeft een Mk1 of 2. De 650 is nogal ondervertegenwoordigd. Uiteraard zien we graag dat dit veranderd, maar helaas kan het dus zijn dat we je met een specifiek probleem dan niet verder kunnen helpen. Een 600 (mk1 of 2) kent men hier van haver tot gort :)






Het verbruik van Bandits:
Uiteraard is dit erg afhankelijk van de afstelling en je rijstijl... Maar er van uit gaande dat de afstelling goed is, en je niet als een complete zot rijdt, moet een gezond blok ongeveer de volgende verbruikscijfers opleveren:
  • Bandit 400: Tussen de 1:16 en 1:20.
  • Bandit 600/650: Tussen de 1:16 en 1:20 (de injectieversies zijn zuiniger dan de carburatieversies).
  • Bandit 1200/1250: Tussen de 1:13 en 1:17 (de injectieversies zijn weer zuiniger).
Zit je er al te ver van af kan het lonen de kennert eens op te zoeken :)





Lak beschadigd? Geen zorgen!
Bestel op Japarts ofwel een lakstift voor kleine correcties, of een spuitbus om't gelijk goed te doen. Daarvoor heb je de goede kleurcode nodig, en die kun je hier vinden. Let op! Gelieve zelf onderscheid te maken tussen zwart/blauw/rood etc, vraag het even na als je twijfelt.





Werkplaatshandboeken
Dat zijn er niet veel nee, als je een aanvulling hebt is ie zeker welkom.





Welke bandenmaat moet ik hebben?

Lijstje van standaard maten, tussen haakjes staat welke bandenmaat óók goed past, oftewel de 'mooie', dikke maat. Bredere banden staan vooral beter, maar houd er rekening mee dat het iets anders kan rijden. Een Bandit heeft altijd 17" wielen gehad (ZR17) dus die zet ik er niet bij. Het eerste getal is de breedte van de band in millimeters en het tweede getal de hoogte in procenten van de breedte, oftewel hoe 'scherp' de band is. Scherper = nerveuzer.

  • Bandit 400: 110/70 voor en 150/70 achter.
  • Bandit 600 Mark 1: 110/70 voor en 150/70 achter. (120/60 - 160/60)
  • Bandit 600 Mark 2: 120/60 voor en 160/60 achter. (120/60 - 170/60)
  • Bandit 650 (Mark 3+): 120/70 voor en 170/60 achter. (120/60 - 180/55)
  • Bandit 650 (K9+): 120/70 voor en 160/60 achter. (120/60 - 170/60)
  • Bandit 1200/1250: 120/70 voor en 180/55 achter. (120/60 - 190/55 / 190/50)

Een kleine overmaat is bijna altijd wel haalbaar, maar op een gegeven moment niet meer aan te raden. Denk er ook aan dat de band boller komt te staan, dus als je nog niet zo vlot rijdt houd je alleen maar dikkere schaamranden over en dat doet het posereffect nogal teniet.





Welke tandwielverhouding moet ik nu hebben voor mijn rijstijl?





Wanneer moet ik olie+filter vervangen?
Dit is echt makkelijk zelf te doen! Scheelt weer een paar euro... Je doet die in ieder geval 1x per jaar, dat moet eigenlijk echt gewoon, zeg maar. Het Bandit blok vertrouwt 100% op olie en doet dat heel goed, maar alleen met goede olie. Verder: bij elke 12.000km. Dus als je meer dan 12.000km/jaar rijdt, wissel je bij de 12.000km. Je kunt het vaker doen, maar dat is eigenlijk helemaal niet nodig. Wil je dit wel, kun je bij de 6.000 wisselen, en bij de 12.000 het oliefilter meenemen.

Voor alle andere onderhoudsintervallen...






How-to's





Gebruikte onderdelen aanbevolen door Motor-Forummers.

OEM parts en schema's

Online onderdelen:

Bandit onderdelen:

Motor verf:

Tandwiel Verhoudingen:

Foto's ter inspiratie





Het weer

Actueel


Vooruitgezicht


Buienradar






Het bandit topic woordenboek
  • Dutchie de; m mv dutchies, een ~ doen een bocht vergeten
  • Vestertje het; m mv vestertjes, een ~ doen spuitelf zijn
  • Mudchain de; m mv mudchains, een ~ doen onnodig linken naar andere topics







 
Laatst bewerkt:

Dutchie90X

MF veteraan
9 aug 2007
5.827
0
28
Almere
www.motogymkhana.nl
#2
De Bandit topic Bandits

De foto's en aanpassingen van onze zeer geliefde machines!


Disclaimer:
In verband met wildgroei gaan we deze lijst wat korter houden. Je mag nog steeds vrijelijk al je mods showen, dat hoort nu eenmaal bij Bandits! Echter, als je een tijdje (gedurende 1 topic) niet aanwezig bent geweest word je 'uit de lijst gelazerd'. Het wordt echt een te lange lijst anders... Maar goed, dat moet je natuurlijk voorkomen door actief mee te praten! Als je het niet eens bent met je verwijdering zet ik je zo weer terug, zolang je maar actief deel blijft nemen aan het nieuwe topic.

Nieuw? Je wil in de lijst? Dat kan! Post foto's in dit topic, ik voeg ze dan asap voor je toe. Kan een dagje duren, ik heb niet altijd tijd ;)

Foto's worden altijd in 630x... pixels gepost, landscape, deels omdat het laadtijd scheelt, deels voor de uniformiteit en deels omdat je dan niet zo'n idioot randje eromheen krijgt. Grote versies zijns soms beschikbaar, probeer gewoon op de betreffende foto te klikken.






Uniek in het Bandit topic: achievements!

Je kunt ze voor van alles verzinnen, heb je iets bijzonders bereikt en hij bestaat nog niet, laat het weten en we verzinnen er wat op. Tot nog toe beschikbaar:

  • : MF donateur
  • : 25KW obstakel
  • : GPS user
  • : iOS user
  • : Android user
  • : Taartschep nog niet verwijderd... THE HORROR!!
  • : Behulpzaam (vb. How-to's schrijven, helpen met onderhoud, algemeen behulpzaam)
  • : Beginnend brokkenpiloot (toegekend bij schade, deze kun je sparen!)
  • : Gevorderd brokkenpiloot (toegekend bij >500 euro schade, deze kun je sparen!)
  • : Meester brokkenpiloot (toegekend bij een TL, deze kun je sparen!)
  • : Beunhaas (toegekend na je eerste mod!)
  • : Doet-het-zelvert (minstens 10 mods)
  • : Bob-the-builder (minstens 20 mods of een grote prestatie)
  • : Slow-motion: rijdt 'normaal'
  • : Bochtenridder: rijdt behoorlijk door
  • : Laagvlieger: Begrijpt verschil circuit/straat nog niet
  • : Regenheld: Begrijpt niet dat vertragen in de regen geen schande is



En dan nu de lijst!





Squishy - Bandit 400 (1992)
Mods:
  • Roadsitalia Ovale Carbone
  • 30mm Jack Up Kit (dogbones)
  • Andere spiegeltjes
  • Taartschep ingekort



Jessica33
- Bandit 600N (1995)
Banden: BT-45

Mods:
  • Bandit 1200 kettingscherm
  • Valbeugels
  • Kleine knippers
  • GSX750R Achterveer
  • Viper uitlaat
  • Helder achterlicht

Wishlist:
  • Progressieve voorveren (gekocht, nog te monteren)
  • TomTom
  • Topkoffer
  • Xenon




paul_ - Bandit 600N (1995)
Banden: Michelin Pilot Road 2CT

Mods:
  • Heldere verlichting rondom
  • Taartschep verwijderd
  • LSL Steppieverhogers
  • Bandit 400 onderkuip
  • Tankpad/Tankvuldopstickers Carbon
  • Dakar claxon (weggewerkt)
  • Rode rimstriping met onderbrekingen voor een naam die er niet in staat
  • Witte "go fast stripes" van voor naar achteren
  • GSX-R1000K6 shock / Bandit 2002 dogbones
  • WP Progressieve voorveren / + extra preload
  • LeoVince SBK Carbon
  • Stalen remleidingen
  • Veertientands voortandwiel




kboom85 - Bandit 600N (1995)

Mods
  • Remus Carbon open uitlaat
  • Carbon dubbele koplampen
  • Carbon spiegels
  • Carbon stuureinden
  • Carbon tankpad
  • LSL Streetbar
  • Race Grips
  • Immi pazzo hendels, gouden versteller
  • 35mm Jackup Kit
  • Gele GP rimstriping
  • Knipperlichtjes in de kont
  • Taartschep ingekort

Wishlist
  • Stalen remleidingen
  • Ander kontje
  • Dynojet stage 1
  • Hugger/chainguard
  • Andere vering (Hyperpro voor, Gixxer shock achter)
  • Legaal dempertje voor in Duitsland :P




Wenko - Bandit 600N (1995)
Mods:
  • Taartschep ingekort
  • andere steppies
  • poeder coated frame and parts
  • K&N openair filters
  • 108 & 110 sproeiers
  • Leovince uitlaat
  • GSX-r K6 achter shock

Wishlist:
  • led pinkers
  • led achterlicht
  • andere hendels en handvaten
  • andere spiegels




joosth - Bandit 600N (1995)
Banden: Michelin pilot road 2

Mods:
  • Viper Micro demper
  • RVS bochten
  • Carbon Tankpad
  • Carbon look tankdop

Wishlist:
  • andere stepjes
  • nieuwe kettingset
  • LED achterlicht
  • Xenon voorlicht
  • taartschep inkorten
  • kleinere spiegeltjes
  • andere achterveer
  • vol vermogen




Jippykajee - Bandit 600N (1996)
Mods:
  • Laser Duo-Techuitlaat
  • OSCO Oliesmeersysteem
  • Baracuda Spiegels (met ingebouwde LED knippers)
  • LED Achterlicht
  • LED Knipperlichten achter
  • GP Rimstriping
  • Rizoma stuureinden
  • Rizoma Kentekenplaathouder
  • Taartschep verwijderd




pim_smeets - Bandit 600N (1996)
Mods:
  • LeoVince SBK
  • Bar end mirrors
  • Nuvi 510
  • Kleine knippers
  • LED achterlicht
  • Rode rimstriping




vester86 - Bandit 750R (1996)

Banden: Michelin Pilot Road 3

Mods:
  • Compleet gereviseerd en overgespoten in Ford Focus Electric Orange (6FSE)
  • GSX750R 1991 motorblok
  • Dynojet stage 3 Kit
  • GSX750R luchtfilterbox
  • GSX750R Achterbrug (Zwart)
  • Hugger
  • GSX750R Remklauwen (goud)
  • Bandit 600 Achterveer (standaard) + Progressief Linksysteem + 20mm Dogbones
  • Bandit 1200 Voorvork (zwart)
  • Braking Wave Schijven voor (goud)
  • Koplamp Helder Glas + Pilot Bi-xenon 6000K
  • Koso RX1N tellerunit
  • Zwarte Kroonplaten
  • ABM Streetbar stuur
  • Bandit 1200 Zadel
  • oranje Rimstriping
  • RVS Blokboutjes
  • olietemperatuurmeter in carter
  • Keyless tankdop
  • Customs decals & stickers
  • Krauser K5 topkoffer

Wishlist:
  • Veel rijden
  • Circuitdag
  • Nog meer rijden (buitenland!)




karazz - Bandit 600S (1996)
Mods:
  • Kuip eraf
  • Spiegels vervangen
  • Andere knippers voor
  • Valbeugels verwijderd
  • LeoVince SBK Evolution II Titanium uitlaat
  • Klok op het stuur
  • Waarschuwings stickertjes eraf
  • Dealer stickertje eraf
  • Gsx-R 1100 achtershock
  • Taartschep ingekort
  • Hugger

Wishlist:
  • Taartschep verwijderen
  • Knippers achter/achterlicht




raytje192 - Bandit 600 (1996)


Mods:
  • Yamaha R6 kont met undertail uit een stuk met led achterlichten
  • Custom subframe
  • GSX600 achterveer demper met hyperpro veer
  • GSXR srad achterbrug (word VFR enkelzijdig)
  • Motorblok zwart gespoten in wrinke lak
  • TLR USD voorvork
  • GSX voorspatbord
  • Tokico 4 zuiger remklauwen
  • GSX schijven voor
  • Zelf gedraait rempotje
  • Zelf gemaakte risers
  • Digitale kilometerteller
  • Custom koplampjes
  • Aangepaste tankdop
  • Gepolijste uitlaatbochten
  • Scorpion carbon einddemper
  • Custom contactslot
  • Zelf gemaakte kentekenplaat houder
  • CNC handgrips
  • CNC endbars
  • Superbike stuur
  • Stalen remleidingen voor




-rick- - Bandit 600N (1997)
Banden: Michelin Pilot Road 2

Mods:
  • LSL Streetbar
  • Highsider 'Victory' bar-end mirrors
  • Gepolijste velgranden
  • Ingekorte Scorpion factory carbon
  • Kleine knipperlichten
  • Taartschep eraf
  • Buell XB flyscreen
  • Dubbele koplamp
  • Progressieve Wilbers voorveren
  • GSXR1000 Achterveer met progressieve ophanging
  • Immi pazzo hendels
  • Bandit1200 kettingkast
  • Blauwe ledverlichting in tellers

Wishlist:
  • Staalomvlochten remleidingen
  • Wave schijven
  • Vol vermogen
  • USD voorvork
  • Ducati monster kontje




Woutert - Bandit 1200N (1997)
Banden: Dunlop Roadsmart

Mods:
  • S-kuip geamputeerd
  • Heldere koplamp
  • Bos Oval demper
  • Wilbers Achtershock
  • Stugge veren voor
  • Achterkant verhoogd
  • Superbikestuur
  • Xenonset 8000K
  • LED achterlicht
  • LED knipperlichten
  • Kleine kentekenverlichting
  • Velgen gepolijst
  • Stalen remleidingen rondom
  • Alu crashprotectors
  • Lucas Rem/schakelset
  • KOSO spiegels
  • Telefoonhouder (navigatie)
  • 12V usb aansluiting
  • Taartschep ingekort
  • Grotere oliekoeler
  • Olietemperatuur meter
  • Cyclone V2 Alarm
  • Custom imitatie Pazzo

Wishlist:
  • Wave schijven



BETA911 - Bandit 600S (1997)
Mods:
  • home-made demper
  • Carbon Tankpad
  • voorvorkbeschermers
  • taartschep ingekort

Wishlist:
  • LED achterlicht
  • custom undertail
  • Xenon voorlicht
  • andere spiegeltjes
  • andere achterveer
  • dogbones (35mm verhoging)




IjsDuivel - Bandit 600N (1997)

Mods:
  • Bi-Xenon kit 8000K
  • LED achterlicht
  • Hyperpro voorvering
  • CBR600RR '04 achterveer
  • Superpole open uitlaat met E-keur
  • MotoGP rimstriping
  • Tankpad
  • Smalle moderne spiegels
  • RVS Kentekenplaathoudersteun
  • LED kentekenplaatverlichting
  • Mini-knipperlichten voor/achter
  • Ariete alu handvatten
  • K&N open luchtfilter
  • LED achterlicht
  • Oliekoeler grill
  • Dakar claxon
  • Bellypan/buikschild
  • Zwarte lijnstriping over bellypan en achterkuip
  • Nieuwe stijl Suzuki logo op bellypan
  • Rizoma stuur & Stuureindes




Bandit Budel - Bandit 1200R (1998)
Mods:
  • 1127F CDI (11.500 toeren jonguh!)
  • 1127R Intake nokkenas
  • K&N Indie-filters
  • Alle boutjes RVS
  • DID 530 X-Ring (gold)
  • Hugger
  • Leovince SBK Alu (ingekort)
  • Gixxer 1000 K4 achtershock
  • PM linksysteem + custom 200mm dogbones
  • USD voorvork GSX-R 750 ('91)
  • Remschijven GSX-R 750
  • Sintermetalen remblokken rondom
  • Stalen remleidingen
  • Spatbord GSX-R 750 (veel strakker!)
  • Bandit 650 Risers
  • ABM Streetbar
  • ABM Bar-ends
  • Protech Confusion bar-end spiegels
  • Two-wheels hendels
  • Bagagehaken verwijderd
  • Velgranden gepolijst
  • Buddyslotje onder kont geplaatst
  • Taartschep weg
  • RVS Remreactiestang
  • Heldere knippers voor
  • Heldere koplamp
  • LED achterlicht met geïntegreerde knippers
  • Nautilus luchthoorn




Unruled - Bandit 1200S (1998)
Banden: Dunlop Qualifier B|

Mods:
  • ABM Streetbar 0230 / Bar-ends
  • Bar-end spiegels
  • Nep cruise control
  • Volledig instelbare two-tone hendels (Mk2 koppelingspomp)
  • Voorvering: Technoflex, SAE12 olie
  • Achtervering: GSX-R1000 K8, progressief 200mm
  • K&N inlegfilter
  • Bos bolt-on uitlaat
  • Dynojet Stage 1
  • Tandwielverhouding: 16-47
  • Alle hydraulische leidingen staal
  • RVS blok / carb boutjes
  • MR rem-schakelset
  • LSL achterstepjes
  • Heldere koplamp
  • Pilot bi-xenon (5000k)
  • Kleine knippers
  • Taartschep weg
  • Garmin Zumo 660

Wishlist:
  • B12 Black maken
  • Nieuwe banden




Ruppert - Bandit 600N (1998)

Banden: Bridgestone BT020 (V) / BT021 (A)

Mods:
  • Leovince SBK Evo II demper
  • Carbon knippers
  • Voorkuip vervangen voor ronde koplamp met toffe houders

Wishlist:
  • Taartschep eraf
  • Olietemperatuurmeter
  • Klokje op stuur
  • Misschien andere spiegels




Dutchie90X - Bandit 1200N (2000)
Banden: Michelin PilotRoad

Mods:
  • LED knipperlichten
  • LED Achterlicht
  • Heldere koplamp
  • Luchthoorn
  • 47t kettingwiel achter
  • Lucas Superbike stuur
  • Bar-end spiegels
  • Dan-moto Carbon herriepijp

Wishlist:
  • Taartschep inkorten!
  • Andere hand grips
  • Pazzo imitatie rem&koppelings hendel
  • Bandit 1200 Mk2 koppeling pomp
  • Monster tankpad
  • Andere zadelovertrek (zit scheurtje in)
  • K&N filter
  • Dynojet stage 1
  • Ontstekings vervroeger




reuffneck - Bandit 1200 (2000)




Den Duut - Bandit 1200S (2002)
Mods:
  • undertray
  • progressieve veren voor
  • ingebouwde knippers
  • comfortzadel
  • valproppen(origineel Suzuki)
  • handvatverwarming
  • yoshimura demper
  • breder stuur
  • GSX-R 1000 K5 shock
  • Tailrisers 3cm

Wishlist:
  • Oval uitlaat
  • GSX-R1100 inlaat nokkenas




Empyrium - Bandit 600S (2003)
Banden: Michelin Pilot Road 3

Mods:
  • Hurric Supersport demper
  • LED knipperlichten
  • mini usb aansluiting voor tomtom/telefoon
  • Valbeugels rond blok
  • Kortere dogbones
  • Renthal low stuur
  • Hyperpro voorveren
  • Taartschep gekortwiekt
  • Zumo 660 + ScalaRider Q2 pro
  • Imitatie pazzo's
  • Kuip eraf *D
  • Hel stalen remleidingen rondom
  • Dubbele koplamp
  • K&N filter
  • Dynojet stage 1 (afgesteld bij Tovami Dynojet Goes)
  • Bar end spiegels

Wishlist:
  • Breder/lager stuur




Darth Bas - Bandit 600S (?)
NIEUWE FOTO NODIG!

Mods:
  • Bos Oval Carbon demper
  • Stainless steel bochten set
  • Renthal superbike stuur
  • K&N filter
  • Dyno stage 2 kit
  • Stalen remleidingen voor en achter
  • Puig flyscreen
  • Mini knippers voor en achter
  • Hugger
  • Undertail met ingebouwde rode LED's die meebranden met het remlicht
  • Carbon protector folie op kroonplaat
  • Motografix tankpad "Born to lose"
  • Ariete zwart/zilver grips
  • Harris progressieve voorveren




lookslikeyou - Bandit 600N (2004)
Mods:
  • Dubbele koplamp
  • Kleine knippers voor
  • Andere spiegels (merk onbekend)
  • Anders uitlaat (merk onbekend)

Wishlist:
  • Vering aanpassen
  • Roest weg werken
  • Taartschep verwijderen en kleine knippers achter
  • Andere uitlaat




El Pollo Diablo - Bandit 1200 Yoshimura (2006)


Mods:
  • TRS Tri-Oval
  • LSL SBK Stuur
  • LSL Valdoppen
  • Stalen rem/koppelingsleiding
  • LED-achterlicht
  • Oliekoelercover
  • Zumo 550
  • Topline Hugger
  • Hyperpro veren voor/achter
  • CRG Hendels

Wishlist:
  • Yoshimura zadel
 
Laatst bewerkt:
30 jan 2008
3.744
0
33
Budel
www.motoball.nl
#10
present....



quote:
Dutchie90X schreef op 10 februari 2012 @ 14:22:

[...]


Ligt er helemaal wat je wilt en hoeveel je rijdt ook.

Ik zelf zou iig niet zo snel een diesel willen, vind het helemaal niks. Geef mij maar gewoon een mooie achterwiel aangedreven japanner :P


Benzine moet je in je motor gooien, diesel in je auto, en op gas kook je :+

Vandaag leenbak gekregen vanuit Opel, kut benzine, blij dat ik me dieseltje weer heb... ;)





Motorstek
Motorshopper
Bekijk Mijn Motor-Forum
Bekijk onderwerpen
MSN adres

quote:
Dutchie90X schreef op 10 februari 2012 @ 15:46:

[...]


Ligt er aan welke auto je neemt.. Als je een spark neemt dan val je wel in een goedkope klasse :Y


Moet de kleine er ook in passen?
Let wel op, de kleine heeft meer tassen en da soort rommel nodig voor 1 dag, dan je vriendin met 3 weken vakantie :+





Oja, spreek trouwens uit ervaring, daarom dat ik ook een Renault Espace III had :P
 

-rick-

MF veteraan
8 apr 2010
1.651
0
27
Amersfoort
#11



quote:
Dutchie90X schreef op 10 februari 2012 @ 14:22:Ligt er helemaal wat je wilt en hoeveel je rijdt ook.

Ik zelf zou iig niet zo snel een diesel willen, vind het helemaal niks. Geef mij maar gewoon een mooie achterwiel aangedreven japanner :P


Benzine moet je in je motor gooien, diesel in je auto, en op gas kook je :+

Vandaag leenbak gekregen vanuit Opel, kut benzine, blij dat ik me dieseltje weer heb... ;)





Motorstek
Motorshopper
Bekijk Mijn Motor-Forum
Bekijk onderwerpen
MSN adres

quote:
Dutchie90X schreef op 10 februari 2012 @ 15:46:Ligt er aan welke auto je neemt.. Als je een spark neemt dan val je wel in een goedkope klasse :Y


Moet de kleine er ook in passen?
Let wel op, de kleine heeft meer tassen en da soort rommel nodig voor 1 dag, dan je vriendin met 3 weken vakantie :+





Oja, spreek trouwens uit ervaring, daarom dat ik ook een Renault Espace III had :P
Huh :? :+
 

Unruled

Joe Bar style
21 aug 2007
24.732
76
31
Voorhout
#15
Gaaf man :Y
Omdat je dan (de veel duurdere) wegenbelasting niet betaald
Diesel is nog veel duurder...
Wat bedoel je? oldtimer = geen wegenbelasting.
Anders ben je het verschil tussen gas en benzine kwijt aan extra wegenbelasting. Of je moet heel veel rijden
oldtimer is geen wegenbelasting maar dan moet je in een ouwe kut bak gaan rijden. Een spark kan je vanuit de fabriek met gas laten leveren en dan betaal je ook geen wegenbelasting en bpm.
Ouwe kutbakken zijn veel leuker, kun je zelf gewoon aan werken en het voelt veel levendiger. Die gladgestreken meuk met space-age computers moet ik niet.

Bij mij gaat er nog eens zo een komen:



325i, beste BMW ooit :Y En dan eigenlijk het liefste een station, sedans zijn ongeveer even praktisch als een motor :+

Was 2 jaar terug al twijfelen tussen zoeen en een alfa... alfa won. Had ik nie moeten doen, maar ja die zijn ook mooi :+


Wat bedoel je? oldtimer = geen wegenbelasting.
Anders ben je het verschil tussen gas en benzine kwijt aan extra wegenbelasting. Of je moet heel veel rijden
oldtimer is geen wegenbelasting maar dan moet je in een ouwe kut bak gaan rijden. Een spark kan je vanuit de fabriek met gas laten leveren en dan betaal je ook geen wegenbelasting en bpm.
Ja, maar welke heaumeau gaat er nou in een spark rijden _O-
 
Laatst bewerkt:

Unruled

Joe Bar style
21 aug 2007
24.732
76
31
Voorhout
#19
Trouwens, moderne gasbakken geven de problemen. Die oude dingen kunnen het makkelijk aan, maar al die moderne sci-fi crap van Ronald maakt dat ze de hetere verbrandingstemperatuur niet meer kunnen hebben.
 
Laatst bewerkt:

Unruled

Joe Bar style
21 aug 2007
24.732
76
31
Voorhout
#21
http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/motorrijtuigenbelasting/
1300kg diesel in Utrecht:

Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 1272,00


1300kg G3 in Utrecht:

Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 912,00


Je punt? :+


Overigens worden de verschillen groter bij zwaardere auto's, en scheelt de dieselprijs procentueel steeds minder met benzine. Gas veeel meer (40% van de prijs of zo tegenwoordig) en verbruikt maar 15-20% meer. Voor de milieuridders: gas is praktisch schoon.
 

Unruled

Joe Bar style
21 aug 2007
24.732
76
31
Voorhout
#23
G3 werkt alleen met injectie, maar in auto's is dat al sinds de jaren 80 gemeengoed... G1 systemen zijn inderdaad iets duurder in de wegenbelasting maar nogmaals, verdienen zich sneller terug dan diesel en je hebt niet die powerband van 1000 toeren. Daarentegen, als je de auto gebruikt waar ie voor bedoeld is (w/w verkeer) is diesel prima.
 

Squishy

MF veteraan
9 apr 2008
6.500
4
30
Enschede
Bezoek Site
#25
Klopt, maar lang niet alle <87 jarige auto's hebben injectie. Maar bij zo'n oldtimer op gas kan je dus 70 cent per liter betalen terwijl je 0 euro wegenbelasting betaald :Y .
Ideaal toch? Onderhoud lekker zelf doen.. ook goedkoop (en wel leuk?) :Y
 
Status
Reageren niet meer mogelijk.