Het brute Bandit topic deel 30!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het heeft in theorie inderdaad ietsje meer eigen demping door de vloeistof en de uitzetting van het rubber, ten opzichte van een starre staalkabel. Daarentegen is een ietsje versleten kabel al voldoende om dat verschil teniet te doen. Jouw koppeling was iig zwaarder dan de mijne, en ik meen me te herinneren dat ik vond dat die kabel best vervangen mocht worden :P

Maar dat laatste weet ik niet zeker meer :+
dat die kabel vervangen moet worden vind ik ook al tijden :+
 
Nou vandaag het bekende probleem aangepakt van de trieste verlichting in de tellers.
Had er een tijd terug al witte leds in gestopt maar dit brande ook nog te flauw voor me.
Dus vandaag de tellers uit elkaar gehaald.
Met een dun schroevendraaiertje kun je heel langszaam de rvs rand van de tellers omwippen totdat de omgeslagen rand ver genoeg naar buiten steekt en je de rand met het glas en al eraf kunt nemen.
Dan kun je de tellers verders uit elkaar halen.
Ik heb vervolgens op maat gemaakte flexibele ledstrips van 25cm besteld en deze in de tellers in de rondte geplakt.Draadjes op je oginele verlichting aansluiten en de boel weer dichtbouwen.
Ik heb gekozen voor blauwe ledstrips.
hier het verschil van lichtopbrangst links al klaar en recht nog met een ledje in de standaard fitting
Foto-DJOELXN8-D.jpg

En uiteindelijk beide tellers
Foto-THM8XNF6-D.jpg

In het midden zit nog een gewoon wit ledje deze vervang ik mischien nog voor een blauwe maar llichtopbrengst is in het kleine metertje genoeg.
 
Nou vandaag het bekende probleem aangepakt van de trieste verlichting in de tellers.
Had er een tijd terug al witte leds in gestopt maar dit brande ook nog te flauw voor me.
Dus vandaag de tellers uit elkaar gehaald.
Met een dun schroevendraaiertje kun je heel langszaam de rvs rand van de tellers omwippen totdat de omgeslagen rand ver genoeg naar buiten steekt en je de rand met het glas en al eraf kunt nemen.
Dan kun je de tellers verders uit elkaar halen.
Ik heb vervolgens op maat gemaakte flexibele ledstrips van 25cm besteld en deze in de tellers in de rondte geplakt.Draadjes op je oginele verlichting aansluiten en de boel weer dichtbouwen.
Ik heb gekozen voor blauwe ledstrips.
hier het verschil van lichtopbrangst links al klaar en recht nog met een ledje in de standaard fitting
[afbeelding]
En uiteindelijk beide tellers
[afbeelding]
In het midden zit nog een gewoon wit ledje deze vervang ik mischien nog voor een blauwe maar llichtopbrengst is in het kleine metertje genoeg.

Ziet er wel netjes uit :)
 
Vanmiddag mijn GSXR 1000 schokbreker maar eens gemonteerd.

Viel niks tegen, kreeg alleen erg ruzie met me undertail :S
Linksysteem ongeroerd gelaten en me frame aangepast.


full


Staat gelijk een stukje hoger, wat voor mij niet erg is haha.

full
 
Met die LED strips dat idee had ik ook al een tijdje. In elk geval zie ik nu dat het wel te doen is :) . Nog ergens op letten qua wattage of volt?
 
Is dat een beetje te doen op een 1200 en welke moet je dan hebben k4 of maakt dat niet uit
En andere dogbones of isdat niet nodig.
Je krijgt de meesten wel pas, tot aan 2008, 2009 heeft andere montagepunten. Goed letten op lengte, dat bepaalt hoe je hem kunt monteren en hoe je hem monteert is weer belangrijk voor de veerconstante die een beetje goed werkt.
 
Hoi,

even een voorstelrondje mijnerzijds, ik ben Gertie, heb een 1200 uit 2002 (MK1 model). Dit is mijn 4e 1200, erg fijn ding, erg weinig grondspeling (bekend "probleem" :+ :+ ), woon en werk in Zwolle. Bij aankoop had hij nog net geen 8.000 km gereden, dat was voor mij de hoofdreden om deze motor te kopen. Ding is dealeronderhouden met een bekende historie en dat vond ik wel zo prettig.

Plannetje voor dit jaar is om in september 2 weken naar de Côte d'Azur te gaan met een maat. Dat ei is inmiddels uitgebroed, alleen de vertrekdatum is nog niet geheel vast.

De mijne is geboren als "S", maar omdat ik een "N" gewoon leuker vind, heb ik via e-bay alle benodigde delen gezocht en gevonden om er een originele "N" van te maken. Veel mods zijn er niet aan, behalve de vering. Er zit lineaire racevering aan de voorzijde en een volledig verstelbare achterveer van HK-Suspension (Wilbers) in, een Bos aluminium dempertje met linkpijp. Er zit een superbikestuurtje op en dat is het wel zo'n beetje. Ik ben nog op zoek naar andere dog-bones om de achterkant nog een eindje omhoog te zetten om de voetsteunen een beetje heel te houden.

IMG_0899.jpg


Als deze foto ook in de OP mag..........??
 
Nou vandaag het bekende probleem aangepakt van de trieste verlichting in de tellers.
Had er een tijd terug al witte leds in gestopt maar dit brande ook nog te flauw voor me.
Dus vandaag de tellers uit elkaar gehaald.
Met een dun schroevendraaiertje kun je heel langszaam de rvs rand van de tellers omwippen totdat de omgeslagen rand ver genoeg naar buiten steekt en je de rand met het glas en al eraf kunt nemen.
Dan kun je de tellers verders uit elkaar halen.
Ik heb vervolgens op maat gemaakte flexibele ledstrips van 25cm besteld en deze in de tellers in de rondte geplakt.Draadjes op je oginele verlichting aansluiten en de boel weer dichtbouwen.
Ik heb gekozen voor blauwe ledstrips.
hier het verschil van lichtopbrangst links al klaar en recht nog met een ledje in de standaard fitting
[afbeelding]
En uiteindelijk beide tellers
[afbeelding]
In het midden zit nog een gewoon wit ledje deze vervang ik mischien nog voor een blauwe maar llichtopbrengst is in het kleine metertje genoeg.


Vraag me toch af of het in het donker niet te fel is. Was je zo ontevreden over de zichtbaarheid dan?
 
heren ik heb een probleem.
ik heb mijn meters los gehaald vandaag en heb deze aan de kabels laten hangen.
nu ben ik net tot de ontdekking gekomen dat mijn km teller kabel is afgebroken (bij mijn velg).
wat nu? moet ik nu weer alles vervangen. moet mijn hele wiel eraf?
hopelijk weten jullie wat.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

even een voorstelrondje mijnerzijds, ik ben Gertie, heb een 1200 uit 2002 (MK1 model). Dit is mijn 4e 1200, erg fijn ding, erg weinig grondspeling (bekend "probleem" :+ :+ ), woon en werk in Zwolle. Bij aankoop had hij nog net geen 8.000 km gereden, dat was voor mij de hoofdreden om deze motor te kopen. Ding is dealeronderhouden met een bekende historie en dat vond ik wel zo prettig.

Plannetje voor dit jaar is om in september 2 weken naar de Côte d'Azur te gaan met een maat. Dat ei is inmiddels uitgebroed, alleen de vertrekdatum is nog niet geheel vast.

De mijne is geboren als "S", maar omdat ik een "N" gewoon leuker vind, heb ik via e-bay alle benodigde delen gezocht en gevonden om er een originele "N" van te maken. Veel mods zijn er niet aan, behalve de vering. Er zit lineaire racevering aan de voorzijde en een volledig verstelbare achterveer van HK-Suspension (Wilbers) in, een Bos aluminium dempertje met linkpijp. Er zit een superbikestuurtje op en dat is het wel zo'n beetje. Ik ben nog op zoek naar andere dog-bones om de achterkant nog een eindje omhoog te zetten om de voetsteunen een beetje heel te houden.

[afbeelding]

Als deze foto ook in de OP mag..........??

Welkom *O* mooie km stand en bouwjaar hoor :o Alleen zou wel even de spiegels en knippers vervangen. En de taartschep amputeren, alhoewel het op een woon-werk fiets wel wat praktisch nut heeft. :+
En voor die grondspeling indd even dogbones vervangen. :Y

Nou vandaag het bekende probleem aangepakt van de trieste verlichting in de tellers.
Had er een tijd terug al witte leds in gestopt maar dit brande ook nog te flauw voor me.
Dus vandaag de tellers uit elkaar gehaald.
Met een dun schroevendraaiertje kun je heel langszaam de rvs rand van de tellers omwippen totdat de omgeslagen rand ver genoeg naar buiten steekt en je de rand met het glas en al eraf kunt nemen.
Dan kun je de tellers verders uit elkaar halen.
Ik heb vervolgens op maat gemaakte flexibele ledstrips van 25cm besteld en deze in de tellers in de rondte geplakt.Draadjes op je oginele verlichting aansluiten en de boel weer dichtbouwen.
Ik heb gekozen voor blauwe ledstrips.
hier het verschil van lichtopbrangst links al klaar en recht nog met een ledje in de standaard fitting
Foto-DJOELXN8-D.jpg

En uiteindelijk beide tellers
Foto-THM8XNF6-D.jpg

In het midden zit nog een gewoon wit ledje deze vervang ik mischien nog voor een blauwe maar llichtopbrengst is in het kleine metertje genoeg.

Netjes hoor, heb het zelf ook. Had de vorige eigenaar ingebouwd, vind het wel tof ogen en goed zicht op de teller. Al rijd ik niet veel in het donker.

heren ik heb een probleem.
ik heb mijn meters los gehaald vandaag en heb deze aan de kabels laten hangen.
nu ben ik net tot de ontdekking gekomen dat mijn km teller kabel is afgebroken (bij mijn velg).
wat nu? moet ik nu weer alles vervangen. moet mijn hele wiel eraf?
hopelijk weten jullie wat.


Hoe afgebroken? Want die kabels zijn gewoon los te bestellen :Y

En dan zit het topic alweer bijna vol *O*
 
@Gertie, welkom :W veel nieuwe banditleden de laatste tijd :Y
Hoeveel KM heeft ie nu gelopen? Dogbones zijn ook gewoon op ebay te vinden
 
Dat zit bij de 600 in elk geval op de houder die op de as van het wiel zelf zit. De kabel heeft gewoon een holle moer zal ik maar zeggen die daarop indraait. Kortom, je moet het ding aan de as vervangen (was bij mij bij een motosloop 40 euro :+ ).
 
Zal gelijk de OP even updaten en m'n eigen fiets ook maar, dit is niet meer zoals ie er bij staat nu :P

Oh en de links een beetje behulpzamer maken, 't is ondertussen een aardige warboel geworden :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan