Het Buelltopic van MF deel 3

@robbie, klopt, maar je krijgt ook niet alle olie eruit. Meet maar eens wat je eruit krijgt. Voeg bij dat restant 1 liter en je hebt echt teveel.
Maar je kunt ook naar het niveau kijken, staat ook hebben in het WPHB.
 
wallpaper_zpse60hausw.jpg~original
 
Vanmorgen snelweg bij Bitburg; groepje van 4 motoren, een zwart/gouden xb erbij met vet geluid !
 
Vanmorgen door m'n zwager een zwarte XBS(waarschijnlijk een 12) gespot met blauwe accenten op de wielen, bij de Jumbo Foodmarket in Breda.
 
Vandaag de XB12Ss laten voorzien van verse vloeistoffen.
Olie en filter,remolie en bakolie laten doen bij Westcoast Motors in Alkmaar.

wat een schitterende zaak is dat
 
Laatst bewerkt:
Vanavond een lekker ritje gedaan op mijn XB12SX uit 2010, totdat ik bijna thuis was.
Het check engine lampje begon te branden tijdens het rijden.
De motor leek af en toe een beetje te ploffen, maar dat was heel zacht en qua vermogen weinig merkbaar.
Ik heb de motor nog maar net, dus ben nog niet helemaal op de hoogte van alle "standaard" geluiden.
Heb hem even uit gezet en daarna weer gestart, waarna het lampje uit bleef.
Maar uiteraard zit het me niet lekker.

Thuis op internet gezocht en gevonden hoe ik de fout codes kan uitlezen.
Die waren als volgt:
33 Fuel pump
18 Front and Rear Adaptive (learned) Fuel Differential Too Large
57 Fuel Rail System Pressure - Too Low

De motor heeft 14500 km gelopen en is dus bijna toe aan zijn 16000 km beurt.
Ik kan echter in het onderhoudsboekje niks vinden over het eventueel vervangen/reinigen van het brandstof filter.

Heeft iemand anders dit probleem toevallig ook een keer gehad?
ECM is overigens gemapped door Twin Motorcycles.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren een gele buell xb..s met andere uitlaat gespot bij brabantpark. Mooi geluidje, ben wel benieuwd naar welke demper er onder hangt.
 
Vanavond een lekker ritje gedaan op mijn XB12SX uit 2010, totdat ik bijna thuis was.
Het check engine lampje begon te branden tijdens het rijden.
De motor leek af en toe een beetje te ploffen, maar dat was heel zacht en qua vermogen weinig merkbaar.
Ik heb de motor nog maar net, dus ben nog niet helemaal op de hoogte van alle "standaard" geluiden.
Heb hem even uit gezet en daarna weer gestart, waarna het lampje uit bleef.
Maar uiteraard zit het me niet lekker.

Thuis op internet gezocht en gevonden hoe ik de fout codes kan uitlezen.
Die waren als volgt:
33 Fuel pump
18 Front and Rear Adaptive (learned) Fuel Differential Too Large
57 Fuel Rail System Pressure - Too Low

De motor heeft 14500 km gelopen en is dus bijna toe aan zijn 16000 km beurt.
Ik kan echter in het onderhoudsboekje niks vinden over het eventueel vervangen/reinigen van het brandstof filter.

Heeft iemand anders dit probleem toevallig ook een keer gehad?
ECM is overigens gemapped door Twin Motorcycles.

Klinkt als de pomp aan die foutcodes te zien. Maar dat is gissen natuurlijk. Zou het even vragen bij TM.

Of even registreren op dit forum: Buell Motorcycle Forums, Information, Tech Support, Photos, Performance Parts, & Advice - BadWeB - die gasten weten bijna alles :P
 
Iemand nog interesse in een buddyseatje?? Kleur zwart... meer info via patrickhermes82@gmail.com

Ps. ik had ook een motormanagement lampje wat terug keerde. 1x 150km uit geweest en de andere dag bij koude start kwam het weer terug... na wat speuren en rommelen met massakabels was hij weer uit. Maar helaas... na een ritje en andere dag starten met koude motor weer hetzelfde. Motor is nu helaas terug genomen door verkoper en vertrouwen is ook weg.
Mijn 2e buell xb met aanhoudende problemen.
 
Mijn blok is terug, maar ik ben nog op zoek naar een rear isolator. Twin heeft niet op voorraad, jwboon wel maar die verzend pas op dinsdag. Heeft iemand hier nog eentje liggen?
 
Vandaag eindelijk mijn eerste ritje!!

Vind de motor wel heeeeel erg trillen. Vooral als je langzaam rijd maar ook gewoon als ik moet afremmen voor een stoplicht of bijvoorbeeld een bocht in duik. Tot heel irritant toe.

Nou vind ik die Pirelli angels ook niet echt prettig. Had op mijn vorige motor Michelin 2ct vond ik toch fijner sturen.

Heb weleens op een XB gereden maar die reed niet zo.

Weet niet of het zo hoort...

en net bij het wegzetten van de motor in de garage met motor uit kwam er echt een gekraak en gepiep eronder vandaan. Net weer even geprobeerd even heen en weer geduwd en nu is het geluid bijna weg.
 
Het kraken en piepen kan je belt zijn. Hier is speciaal onderhoudsspul voor.

Trillen doen ze allemaal vooral bij stilstaan. Rijdend moet het weg zijn. Misschien de motordempers versleten?

De afstelling van de veren komt erg nauw. De angels waren bij mij heerlijke banden. Is de vering niet goed dan rijdt ie als bagger.
 
Ik denk dat de dempers/rubbers dan versleten zijn want dat ding trilt als een gek bij vaart minderen.


wat betreft de vering. Voorvering is net nagekeken. Nieuwe olie en seals vervangen.

Banden zijn niet slecht maar misschien dat ik die michelins gewend ben.

Van de week maar weer een afspraak maken in ijsselstein.
 
Een goeie afstelling van ecm doet ook heeeel veel. De ene dag dat mijn ex buell goed reed vond ik hem bijna TE rustig. Ik vind het bokken horten stoten en spelen met de koppeling caracter. Maar wie ben ik
 
Ja, dat trillen onder de 2000 toeren hoort. Maar goed, misschien dat het idd extreem is door slijtage aan de rubbers, moeilijk in te schatten voor ons. Denk alleen dat dat bij een XB (gezien de dan jongere leeftijd) nog niet aan de hand kan zijn... eigenlijk. Ter vergelijk, mijn M2 Cyclone loopt letterlijk achteruit op z'n standaard als hij warm staat te draaien (en dat vind ik prachtig :P ).

Gepiep en gekraak heb ik zelf echter nooit. Misschien de belt idd, of de wiellagers ofzo?

/edit: zelf ook een hekel aan Pirelli's eigenlijk. Kennis gemaakt met Michelin omdat die toevallig op de eerste Buell zaten die ik kocht. Heb nu overal Michelin op zitten en ga nooit meer terug.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan