Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hallo Mede Bueller's,
Sinds 1,5 jaar ben ik de eigenaar van een xbs lightning. Nu heb ik een andere achterbrug laten poedercoaten. Aangezien ik nog nooit een Buell uit elkaar heb gehad, ga ik me hier ook nog niet aan wagen. Heeft iemand al eens een achterbrug vervangen van een Buell? Zo ja, heb je er toevallig een keer tijd voor? Uiteraard tegen betaling.
[afbeelding]
Hi guys,
Heeft iemand van jullie ervaring met het (zelf) spuiten van de primary cover (Buell XB12 S 2004), aan de linkerzijde?
Ik was van plan om hem eraf te halen en vervolgens te gaan spuiten. Het lijkt me dat er dan weer een nieuwe pakking tussen moet wanneer ik hem terug ga plaatsen, en bij TM verkopen ze zowel een 'primary gasket kit' al alleen een primary gasket, respectievelijk voor 40 en 20 euro.
Ik vraag me af welke ik zou moeten hebben? Volgens Martin moet ik ook direct dan de olie gaan vervangen. Klopt dat?
Spuiten geen ervaring.
Kit is waarschijnlijk met pakking voor de deksel zelf en de twee kleine deksels(koppeling en inspectie kettingspanning).
Nieuwe transmissie olie is nodig omdat dat aan die kant van de deksel zit.
Hoi Stijner,
Ik heb slechte ervaringen met spuiten, want een (spuit)laklaag is maar een paar micron dun en het hecht (of je moet er eerst een goede primer onder zetten) slecht op aluminium (snel kans op beschadigingen)
Daarnaast is het altijd een gladde structuur.
Ik haal hem er af, DU (lager) busje van schakelas er uit tikken, ontvetten, buitenzijde stralen en dan fijn structuur mat zwart poedercoaten (is gelijke kleur en structuur alle Buell +2009 frames + blokken).
Poedercoaten is een stuk dikker als spuiten én het hecht vele malen beter.
Bij monteren nieuwe pakkingen monteren, nieuwe keerring van de schakelas en natuurlijk ook nieuwe olie. Je geeft tenslotte wel geld uit om iets mooi(er) te krijgen en dan ga je bezuinigen totaal max 50€ op een paar pakkingen(kans op lekken) en 1 busje olie (nieuwe olie is altijd beter)
Mocht je er aan beginnen, vergeet niet je primaire ketting los halen (kettingspanner los) anders krijg je het primaire deksel er niet af. En bij het monteren let op het aandraaien van de 13 boutjes in de juiste Buell volgorde én aanhaalmoment
Verschil is dat het draadloos is... rugzakje doet wonderenLijkt me een mooi alternatief voor de klassieke ECM tuning.
Iemand ervaring mee?
Buelltooth home page
Oei, dan maar eens in onze buurlanden gaan zoeken of zelf zwaar in verdiepen.