Het Buelltopic van MF deel 3

jow,
Heb nu zelf een buell X1 lightning uit 2000, met toen ik hem kocht nog geen 18.000km op de teller, 6 maanden geleden gekocht.

begin zeker wat problemen gehad, waarvan ik vermoed dat het kwam door stukje achterstallig onderhoud, cq lange stilstand, en het gebruik van metrisch gereedschap, en niet amerikaanse maten (inbusbouten waarvan koppen mishandeld waren..)

qua sturen heb ik nog nooit een fijnere fiets gehad, het is een echte gooi en smijt fiets voor op de dijkjes, en ook prima voor klaverblaadjes.

het is geen fiets voor topsnelheden, bij 190km/h knalt de toerenbegrenzer er hard in.(bij mij dan)

het is een fiets met veel trillingen in het stuur-> dooie handen gevoel, is prima op te lossen met stuurgewichten...

uiteindelijk is het een niet een 1000 uit 1 verpakking motor, geen japanner of duitse degenlijkheid,maar een motor die met een beetje liefde, echt wel betrouwbaar is.
dat is mijn gevoel iig na de eerste 1000km met trammelant, nu erna 2500 km er mee gereden zonder een enkel probleem.

ik merk nu omdat ik de buell steviger aan de tand voel, dat mijn voorvering een beetje te slap is, maar hyperpro heeft daar andere veren voor, dus dat is een iets wat ik zeker ga doen.

beste advies is, stap er eens op en ga rijden.

en ik vind een tuber mooier als de nieuweren.... :P

ben een happy buell-rijder.

succes :)
 
Laatst bewerkt:
Hoi hoi.
Heel erg bedankt voor je reactie en advies.
Wat fijn om te horen dat jij zo content bent met je Buell.
Datzelfde gevoel heb ik bij mijn motorscooter.
Ik zal eens kijken wat er zoal te koop is op Buell gebied en dan proberen proef te rijden.
Fijne zondag.
Vr Gr
 
Een buell is geen allemansvriend. Je vindt hem geweldig rijden of niet. Er zit weinig tussen.
Heb zelf een paar jaar een xb12ss gehad.prima motor. Goed warmrijden, regelmatig zijn onderhoud geven en rijden. Het afstellen van de vering is wel belangrijk. Je krijgt er een geweldige stuurmotor mee.
Omdat het veel trilt en diverse onderdelen gevoelig zijn voor de klappen van de v- twin, goed in de gaten houden.
Ook een beetje afhankelijk van wie de buell is geweest. Zijn de zwakke plekken wel goed aangepakt, dan kun je er jaren mee vooruit.kijk ook eens op internationale forums, daar is veel te vinden.
Blijft een dijk van een motor.



full
 
ik heb vorig jaar begonnen met motorrijder op een buell xb9sx, en het is nog altijd kicken! en ja het maakt veel lawaai, en ja het trilt in relanti als een gigantische vibrator tussen de benen maar ik voel nog steeds dezelfde opwinding van in het begin. kraan opentrekken en genieten. nu ik hier toch ben: iemand een goede tip qua banden voor de xb 9. liggen nu Pirelli scorpion sync op maar wil na dit seizoen er nieuwe opleggen

greetz
 
heb even een vraag....

ik ben op zoek naar een betere voorvorkvering voor mijn buell x1 lightning uit 2000.

hebben jullie ervaring met b.v hyperpro, en hoe kom ik er achter of ik een showa voorvork heb ?

hoor graag van julie.
 
ondertussen zijn we al weer een aantal km's verder.

ik heb een haat liefde nu et deze motor..

als die het doet heerlijke motor...
voor de rest ik maak dingen met de motor in het geheel mee, ben ik niet gewend..
- motorophangbouten die afbreken ( bij balhoofd)
monoshcok achter weerl lekkage..
front cilinderscheur in kop.
gasklephuis as vlinderklep afgebroken..

als brikkenpiloot ben ik anhders gewend... ik heb nu 2 moglijkheden.., deze motor volledig uit elkar trekken, of hem bij de schroothoop inleveren.

m'n dnepr zijspan .. die gaat nu mar eerst voor revisie winter komt er aan..
 
Of aan mij verkopen :P
ondertussen zijn we al weer een aantal km's verder.

ik heb een haat liefde nu et deze motor..

als die het doet heerlijke motor...
voor de rest ik maak dingen met de motor in het geheel mee, ben ik niet gewend..
- motorophangbouten die afbreken ( bij balhoofd)
monoshcok achter weerl lekkage..
front cilinderscheur in kop.
gasklephuis as vlinderklep afgebroken..

als brikkenpiloot ben ik anhders gewend... ik heb nu 2 moglijkheden.., deze motor volledig uit elkar trekken, of hem bij de schroothoop inleveren.

m'n dnepr zijspan .. die gaat nu mar eerst voor revisie winter komt er aan..
 
Hallo Buell liefhebbers. Ik ben op zoek naar een flyscreen van een Buell X1. Die met zo'n bobbel erin, links van het midden. Is er hier iemand die nog zo'n flyscreen heeft liggen, en daar vanaf wil? De kleur maakt me niet uit, maar liever wel in goede staat, zonder scheuren etc.
(zo'n gescheurd flyscreen ik namelijk zelf al wel ;-)

Fotootje ter verduidelijking:
s-l300.jpg
 
Nieuwe koplampen , gemaakt door SichHids , zijn klaar en onderweg van de States...deze winter samen met nieuwe achterlichten instaleren.
 

Bijlagen

  • DSCN6120 (1).JPG
    DSCN6120 (1).JPG
    79,5 KB · Weergaven: 14
Hallo,

Sinds gisteren ben ik eigenaar van deze xb12s. Gisteren ook de eerste kilometers met een xb12 gemaakt.
Héél erg leuk!
Paar vraagjes:

- Welk inch-gereedschap is aangeraden om aan te schaffen? Ik wil sowieso inch-inbusdoppen kopen, maar verder nog iets aan te raden?
- Na een wat rustigere grondigere inspectie thuis lijkt er rechts een kapje te missen. Er hoort een stuk plastic te zitten, precies onder het frame, tegen de cilinderkoppen. Waar dient dat voor?
- Ik wil nog een goede studie maken van wat de aandachtspunten zijn, maar voor nu wil ik ook nog gewoon rijden met die laatste mooie dagen voor de winter, zijn er dingen waar ik nú aan moet denken?
20181117_160545.jpg
 
hoi Jurrien
welkom,en gefeliciteerd met je mooie aankoop.
Ik heb er vorig jaar 1 aangeschaft een xb9sx en ben er ook blij mee.
Gereedschap heb ik geen verstand van,wel van rijden dus mijn advies is RIJDEN .
Veel veilige kms en misschien komen we elkaar nog wel eens tegen.


Groetjes Hans
 
Ik zou ook engelse inbussleutels of een inbusbitset kopen, en een torx-setje. Dan kom je al redelijk ver.

Wie kan mij vertellen wat de minimale dikte is van de remschijf voor en achter? Ik kan het niet vinden in mijn werkplaatshandboek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan