Het Buelltopic van MF deel 3

Duc 59

Die hard MF'er
3 jun 2013
251
0
60
Ridderkerk
hijo- de- ruta

Ik had graag met je meegegaan, maar ben net een week uit het gips.
Kan nog niet zoveel{valt motor rijden ook onder helaas} jammer,had het wel gezellig gevonden.

volgende keer beter

Groejes Hans

Paul Hewson

MF veteraan
26 okt 2004
11.118
3
37
Ziet er naar uit dat ik toe ben aan een nieuwe accu, nog tips? Al moet ik nog wel even uitsluiten of de oorzaak niet bij spanningsregelaar of dynamo ligt.

Zo af en toe gaat het check engine lampje aan dus even uitgelezen met Buelltooth en foutcode 16 met een accu die minder van 12V geeft stationair.

SpongeRob

Rookie
27 feb 2014
4
1
Er van uitgaande dat je met stationair bedoelt dat de motor loopt en de spanning onder de 12V zit betekent dat de accu het probleem niet zou moeten kunnen veroorzaken.

Dan moet je zoals je al zei eerder gaan denken aan de dynamo. De spanningregelaar kan ook de oorzaak zijn, maar mijn gok is de dynamo.

Paul Hewson

MF veteraan
26 okt 2004
11.118
3
37
Er van uitgaande dat je met stationair bedoelt dat de motor loopt en de spanning onder de 12V zit betekent dat de accu het probleem niet zou moeten kunnen veroorzaken.

Dan moet je zoals je al zei eerder gaan denken aan de dynamo. De spanningregelaar kan ook de oorzaak zijn, maar mijn gok is de dynamo.
Inderdaad, dat bedoel ik. Ik heb al even een afspraak gemaakt voor zaterdag om het allemaal door te laten meten, dan weet ik vanzelf wat de boosdoener is.

Wel leuk zo'n Buell, al 2x bij de garage in 3 maand tijd na aankoop :+ :P

Paul Hewson

MF veteraan
26 okt 2004
11.118
3
37
Het is niet mijn eerste Buell, ook nog een poosje een M2 Cyclone gehad. Maar ik geniet er met volle teugen van want een Xb12Ss is toch wel de mooiste motor die je voor een bescheiden bedrag kunt kopen dus je hoort mij niet klagen.