Het Buelltopic van MF deel 3

Dank, was zeker een leuke prijs! Stond op FB marketplace. Vroeg me alleen af of er mensen zijn die een mod hebben gemaakt voor het achterlicht. Ik vind het een beetje 2000 stijl, en een mooie moderne ledlamp maakt hem wat jonger!
 
Ik vind het achterlicht juist wel mooi zo, lekker simpel.
Ik heb nog een Rizoma achterlicht liggen, die zat op m'n XB toen ik hem kocht. Heb er nu dus een originele maar ingekorte kont op zitten.
 
Kom me toch maar weer alvast melden ;)


In het verleden een xb9sx gehad en die na veel km's en enkele jaren veel plezier verkocht ten gunste van een v-rod.
FB_IMG_16097781009956058.jpg

Hierop zijn nog lang niet alle mods die ik uiteindelijk heb gedaan zichtbaar maar dit was net na blauw anodiseren van de voorvork.

De v-rod is halverwege vorig jaar verkocht en nu ben ik langzaamaan weer aan het rondkijken voor een xb12s deze keer. De buell is namelijk de enige motor waar ik echt spijt van heb gehad dat ik hem verkocht heb.
 
Helemaal vergeten me hier weer te melden

Sinds afgelopen week weer eigenaar van een buell.

Buell XB12SS Lightning Long uit 2009
met
Torque Hammer stage 1 kit (dikkere uitlaatbochten, K&N Luchtfilter, Torque Hammer uitlaat en bijbehorende ECM aanpassingen)
Full Led koplampunits
XB12SS-2009.jpg

Stuur is inmiddels al aangepast naar normaal formaat IPV extra laag en te breed.
 
Ooit, (2002) heel lang geleden ook nog een Buell gehad. Mooi verbouwd, met mooie 2 in 1, carbon luchtfilter ander front en korte overbrenging. Het was een kort huwelijk. Motor heeft bij mij de meeste kilometers gemaakt achter op de aanhanger terug naar de dealer in Vroomshoop. Mijn vermoeden is dat mijn Buell op een maandag ochtend door een van het weekend nog dronken illegale werknemer (half) in elkaar is gezet. Op zich erg jammer, door de vele problemen, die door de dealer altijd perfect zijn opgelost had ik er geen vertrouwen meer in.
Buell.jpg
 
Laatst bewerkt:
dat was op croix volgens mij toch ?
2006 heb ik helaas geen beeldmateriaal meer van :(

2007 wel nog een dikke 300
DIt was jij toch ?
Meeste zijn helaas onscherp :( Camera's waren toen niet zo goed ( of ik ben beter leren fotograferen ;) )

DSC00305.JPG
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag mede Buell liefhebbers. Ik heb een vraag misschien is er hier iemand die mij kan helpen. Ik probeerde van de week mijn XB9s uit 2003 te starten maar dat wil niet helemaal. Slaat even aan maar valt dan weer uit na een paar seconden. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Alvast dank voor de eventuele reacties!
 
Goedemiddag mede Buell liefhebbers. Ik heb een vraag misschien is er hier iemand die mij kan helpen. Ik probeerde van de week mijn XB9s uit 2003 te starten maar dat wil niet helemaal. Slaat even aan maar valt dan weer uit na een paar seconden. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Alvast dank voor de eventuele reacties!
Lang stil gestaan?
 
dat was op croix volgens mij toch ?
2006 heb ik helaas geen beeldmateriaal meer van :(

2007 wel nog een dikke 300
DIt was jij toch ?
Meeste zijn helaas onscherp :( Camera's waren toen niet zo goed ( of ik ben beter leren fotograferen ;) )
2006, was een lange dag, 's ochtends heen rijden dan circuitdag en 's avonds naar huis met best veel regen.
IUOEHWW.jpg

0Lj9rrq.jpg

m2td3Sa.jpg
 
@DeWALT-Buell Klopt, zo was iedere Buell circuitdag voor mij. Was altijd op Hemelvaart dus automatisch vrij en zo hoefde ik geen extra vrije dag op te nemen. Wel slopend op en neer naar Croix en op de baan bezig geweest zijn.....

@superindo gaat ie wel uit zichzelf hoger in toeren lopen (automatische choke) ? En blijft ie wel lopen als je zelf een beetje gas bij geeft ?
 
@DeWALT-Buell Klopt, zo was iedere Buell circuitdag voor mij. Was altijd op Hemelvaart dus automatisch vrij en zo hoefde ik geen extra vrije dag op te nemen. Wel slopend op en neer naar Croix en op de baan bezig geweest zijn.....

@superindo gaat ie wel uit zichzelf hoger in toeren lopen (automatische choke) ? En blijft ie wel lopen als je zelf een beetje gas bij geeft ?
Hi Harley, neem blijft niet lopen, slaat ff aan en dan direct weer uit....
 
Als de injectie niet genoeg spanning krijgt werkt deze ook niet zoals het hoort,accuspanning moet voldoende hoog zijn zo,n 12,6 volt,
zeker met die grote cilinders moet de startmotor al hard werken en dan moet er nog genoeg overblijven om de benzinepomp
aan de gang te houden.
 
Als de injectie niet genoeg spanning krijgt werkt deze ook niet zoals het hoort,accuspanning moet voldoende hoog zijn zo,n 12,6 volt,
zeker met die grote cilinders moet de startmotor al hard werken en dan moet er nog genoeg overblijven om de benzinepomp
aan de gang te houden.
Dank voor de info super! Heb net een nieuwe accu besteld thanks!!
 
Daarom vroeg ik of ie wel leeg lopen als je een beetje gas bijgaf. Dan zou die wat meer moeten bijladen. Maar als je een multimeter hebt kun je ook even je accu meten wat die nu doet en als je hem gestart hebt.

Gaaf zeg, is er jaarlijks een meeting of dat niet?
Dat werd toen Buell als merk nog bestond door de Benelux afdeling georganiseerd circuitdag alleen voor Buell. Eerst op circuit Croix in Frankrijk waar geen geluidseisen waren. Daarna nog op Zandvoort maar daar was geluid wel soms een probleem helaas.
 
Eigenlijk moeten we zelf eens iets op poten zetten vanuit het topic hier, ergens half-way voor de Belgen die hier zitten...
Leuke statische samenkomst met aansluitend een kort ritje?
 
Vraagje mensen,

heb een eigenbouw gemaakt op basis van het laatste type Thunderstorm blok. Netjes via de Rdw.

gister eindelijk klaar, laatste ding aansluiten, spanningsregelaar. Die dus meteen in begint te roken.. Plus en min verkeerd om gok ik. 4 draden, de 2 vanaf de dynamo in de originele stekker maar de overige 2 direct op de accu. Dit zijn volgens mij namelijk gewoon de plus en de min..... of denk ik nu verkeerd ? aanvulling/Bewerkt.... die kan je dus niet omdraaien, nieuwe spanningsregelaar en juist aangesloten.

ter info, de garage, het huis, je kleding, je haar, alles, zelfs na douchen stinkt naar verbrande spanningsregelaar, wat een lucht :)



vraag 2. Ik heb een foto bijgevoegd van de oil vent line, aangegeven met nummer 17. weet iemand of deze terug de olietank in gaat of richting luchtfilter ?
Super dik gedaan dit!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan