Het Buelltopic van MF deel 3

nog een Buell rijder hier.
lees meer mee dan ik zal posten :)

gaat om een M2 Cyclone uit 1997.

mods:
Forcewinder inlaat
Wileyco uitlaat
aangepaste carburateur op inlaat/uitlaat systeem
X1 achterbrug
X1 voorvork met progresieve veren en dikkere olie
Carbon RRC tail unit
Carbon S1 flyscreen
wave disc
braided olie slangen
verstelbare koppeling / rem hendels
snelgas
electra aangepast
blok in zwarte wrinkle gezet
gepolijste klepdeksels
olie pomp zichtbaar gemaakt
andere footpegs
custom paint job, met bubbel inmiddels :(
en vast wat andere dingen die ik ben vergeten
full
 
Laatst bewerkt:
Is er nu al een keer nieuws over die X1, Dré?

Toch wel erg benieuwd, zeker aangezien het bij TM ook niet echt heeft willen vlotten.
 
Standaard ligt er toch een 170/60/17 achterop de M2? De mijne heeft een 180/55/17. Enig idee wat er zoal nog meer past?
 
Ik heb mijn X1 gekocht met andere poulies. De standaard poulies kreeg ik erbij, maar ik heb geen idee wat er nu onder zit. Zal binnenkort is kijken. Rijd wel lekker iig.
 
Laatst bewerkt:
ik vond dat hij een beetje tam was en dat ik met slippende koppeling weg moest rijden... ook reed ik 100 op de teller 2400 toeren (op de SV teller reed ik dan 103km/h)

ik heb gewoon een streepje gezet en dom zitten tellen..
 
Ik zag je X1 trouwens weer bij TM staan, Dré, of staat ie daar nog steeds?
 
Ola weer terug van vakantie hier.

Jep hij staat er nog steeds, moet tijd vinden hem op te halen.

Martin heeft er alle bugs uit gehaald, maar is tot de conclusie gekomen dat de achterste cilinder dus echt geen compressie heeft.

Nu moet ik hem ophalen en gaat Caramba een looksy nemen in het achterste gebied. Nu maar echt duimen dat het iets kleins is :-X

Hij heeft mooi gelopen en had ook compressie bij Caramba na het opbouwen van het bovenblok.


Grt Dré
 
Ah klote is dat. Hoop dat het inderdaad wat simpels is.

Bij mij zit het op Buell vlak ook wat tegen. Expansiekamertje (noem je dat zo?) van m'n M2 schokbreker was losgetrild en heeft een tijdje over de A4 gesleept:

aip2qajp0imaolswozc0c2npbp.jpg


En m'n X1 is nog wat aan het pingelen, binnenkort even terug naar TM voor de laatste finetuning. Hoop ook dat dat makkelijk te fixen is.
 
Klopt, hoop dat ie a. nog functioneert of dat b. dat deel los te bestellen is. We gaan het zien :P
 
Ja, ze zijn nog steeds actief. Maar gelukkig was het wel te redden. Beetje met een vijl bewerkt om het ruwe eraf te halen en een oude binnenband omheen getrokken ter bescherming (en dan is die schade een beetje uit het zicht).

Alleen even een nieuw beugeltje scoren ergens, dat is verdwenen namelijk:

img_20150625_103356x0qmb.jpg
 
Harley- dag in Breda gaat helaas toch niet door :(
Had graag Buells gaan kijken.
 
Vanmorgen op de A58 bij Roosendaal (komend vanuit richting Breda) een 1125CR, volgens mij een 2010 model. Pakte afslag Zegge en reed toen het Majoppeveld op.

Volgens mij schrok de motorrijder nogal, want hij kwam over de vluchtstrook de auto's voorbij en voor mij stond een witte bus met oranje en blauwe strepen en een lichtbalk op het dak. Bleek echter geen politiebus (al was het exact hetzelfde kleurenpatroon en dezelfde kleuren als op een politiebus) te zijn, maar een bus van Van Amerongen bestratingen. Pas nadat hij de tekst op de zijkant had gelezen, reed hij weer verder.
 
Laatst bewerkt:
Meeting in Belgie; 40+ Buells waarvan 4 stuks 1125's.
Bij een ritje hadden alle 4 last van de warmte en 1 met een grote olielekkage over de achterband :$

 
Hehe, ook bij die generatie soms wat ellende dus? Toch wel fraai hoor, ondanks het watergekoelde blok toch onmiskenbaar Buell.
 
Nou, ik vind het wel fijn dat de OP eens is opgeschoond, in het ouwe topic stonden er genoeg die niet eens meer op het forum zaten.
Je kunt je gewoon melden en je staat er weer in hoor.

Nette Buell trouwens, waar heb je die voorste remschijf vandaan? Trilt/scheurt dat niet?
 
Dank voor het complitment! :)

Schijf komt bij Caramba vandaan, trilt niet, scheurt ook niet, is er naar verluidt speciaal voor gemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan