Het Buelltopic van MF deel 3

Sinds 2 dagen in het bezit van een Buell XB9S Lightning uit 2003.. :D

2j1u8ah.jpg


152fdar.jpg


xndagj.jpg


Mods (wat ik zo even weet):
- Custom uitlaat (moet even achterhalen wat het is etc)
- Race ECM
- Bar-end mirrors
- Knipperlichten voor + achter (type onbekend bij mij?)

Nu me rijbewijs nog en dan lekkah :]
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd man:-)
Dikke Buell hoor.

Algemeen ga dit weekeinde de OP weer bijwerken (ja werdt weer eens tijd)
 
Dat is mooi! Dan kun je gelijk mijn derde aanwinst toevoegen aan de OP :D.

Ik heb drie weken geleden deze Ulysses gekocht. Ik kon hem niet laten staan met deze kilometerstand (13.000). Was een goede prijs ook. Bijna te goed, hoop dat er niet al teveel addertjes onder het gras zitten. :/

Hoe dan ook:

img_3668c9rkc.jpg



Modeljaar 2006 XB12X Ulysses
Hyperpro veren voor en achter
Frank Parts Chin Spoiler
LSL stuur

Voor de rest is ie behoorlijk origineel. Heb er nu 700 kilometer mee gereden. Fucking heerlijk, hmm, damn. Enige wat een beetje tegenvalt is de power. Lijkt wat minder enthousiast dan m'n buisjes, maar dat kan aan de originele toestand liggen. Qua mapping intake en uitlaat is echt alles standaard. Kan er makkelijk mee op vakantie zo, maar misschien volgend jaar toch beetje kietelen dat ding.
 
kijk nice, ben erg benieuwd als de X1 up en running is. Dan zsm afspraak met TM om de mapping aan te passen.
 
kijk nice, ben erg benieuwd als de X1 up en running is. Dan zsm afspraak met TM om de mapping aan te passen.

Ja, ik hoop dat je ook snel weer aan het rijden bent. Nu eindelijk wel eens tijd om te kunnen genieten van die Buell.

Ik ga morgen ook met mijn X1 richting TM. Hij pingelt een beetje met die nieuwe cilinders. Zou volgens Dris fluitje van een cent moeten zijn om het op te lossen. Ik hoop het :P. Ze monteren ook gelijk een oliekoeler voor me, want die X1 werd nogal warm met 1250cc.


Gaaf, zo'n Uly!

Zeker, ben er superblij mee. :D
 
Nice zo'n XB12X Ulysses is ook een leuke fiets, niet mijn smaak model, maar daar valt niet over te twisten natuurlijk..

Veel plezier ermee Roelf
 
Bedankt! En ja, zo'n Lightning is absoluut mooier, dat zal ik niet tegenspreken. Gelukkig heb ik 'voor de mooi' ook m'n buisjes nog ;).

Speaking of which, vanochtend bij TM geweest voor die oliekoeler en wat wijzigingen aan m'n ontsteking (zeg maar beetje rommelen aan dat plaatje). Was helaas niet weg toen ik naar huis reed (het pingelen), maar Martin heeft me uitgelegd wat ik ongeveer moest doen als het niet weg zou zijn. Dus ik nog een keer op stap met twee schroevendraaiers, beetje stellen, eerste keer liep ie als een ziekenhuis, niet eens mee gaan rijden. Tikje terug, liep goed, even proberen. Pingelen was bijna weg. Nog een keer stoppen, ietsje verder terug en dat leek het verdomme te zijn. Voel me net Jeremy Clarkson 'I've mended something!' Haha, zo trots.

En blij dat ik gewoon weer met die X1 kan rijden. Heeft nu bijna twee jaar geduurd voordat ie echt helemaal goed was. Een jaar voor die M2 gekocht, maar lang niet zoveel mee gereden. Gelukkig kan dat nu gaan beginnen.

Niet zo boeiend, maar hier is een fototje van de oliekoeler:

img_20150717_150004hvpf1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Jep, morgen gaat ze misschien open. Hoop echt dat ze bij Caramba er tijd voor hebben en dat alles mee valt. Beetje geluk kan ik tijdens mijn vakantie er nog wat km's op maken.

Grt Dré
 
Afgelopen weekend twee keer (vermoedelijk dezelfde) 1125CR gespot. 1e keer geparkeerd bij een café in Koudekerk. En daarna tegemoetkomend vanuit Woubrugge.

Iemand van hier?
 
De neutraalsensor heeft een beetje kuren. Had vandaag tot 2x toe dat ik wel de neutraal te pakken heb maar dat het lampje niet oplicht. Dus dan wil de motor ook niet starten.

Bekend probleem met een simpele oplossing?
 
De neutraalsensor heeft een beetje kuren. Had vandaag tot 2x toe dat ik wel de neutraal te pakken heb maar dat het lampje niet oplicht. Dus dan wil de motor ook niet starten.

Bekend probleem met een simpele oplossing?

Ik heb het niet allemaal gelezen maar kijk even op de volgende links;
Neutral light not working
Buells Downunder • View topic - XB12X Neutral Switch
Buell Forum: Neutral light not working........ 2000 M2
Buell Forum: Missing neutral light
Buell Forum: Buell xb12 neutral light not working

Hoop dat je er iets wijs uit kan worden, succes! *D
 

Het probleem heeft zichzelf blijkbaar opgelost. Met andere woorden, te lui om er naar te kijken en nog niet weer voorgekomen :+
 
Afgelopen weekend naar Limburg geweest met de Ulysses. 800 kilometer in drie dagen. Niet slecht denk ik.

Was wel behoorlijk warm voor dat arme ding. Je kunt misschien wel stellen dat het geen ontzettend briljant idee was om die twee gigantische luchtgekoelde cilinders helemaal in te bouwen in dat aluminium frame, haha. Zo nu en dan bij het stoplicht maar even het contact uitgedraaid... Maar goed, hij doet het nog.

img_20150801_144300tupu3.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan