Het Buelltopic van MF deel 3

In welke omgeving zoek je iemand?
Het is vrij simpel hoor, als je uit omgeving Breda komt, kunnen we het samen doen?
 
Hallo Mede Bueller's,

Sinds 1,5 jaar ben ik de eigenaar van een xbs lightning. Nu heb ik een andere achterbrug laten poedercoaten. Aangezien ik nog nooit een Buell uit elkaar heb gehad, ga ik me hier ook nog niet aan wagen. Heeft iemand al eens een achterbrug vervangen van een Buell? Zo ja, heb je er toevallig een keer tijd voor? Uiteraard tegen betaling.

[afbeelding]

Als je een werkplaatshandboek nodig hebt, PM me even.

Met een wphb is het klusje goed te doen. Er staat zelfs in waar je de motor moet ondersteunen. Ik heb mijn motorblok er ook met de wphb eruit gehaald. Was een eitje.
 
Laatst bewerkt:
O, ja, dat kan ook. Je hebt dan wel wat gereedschap nodig natuurlijk.
Heb het wphb zelf ook digitaal en hardcopy. Maakt sleutelen inderdaad gemakkelijker.
 
Afgelopen zondag wat Buells gespot. Een XB12 (zwart/goud) op de A13 rond 11.30. Een XB12SS bij Woubrugge, hem heb ik zelfs even de hand kunnen schudden. En een andere gele Ulysses, uurtje of 15.30 / 16.00 bij Huisman motoren Leiden.
 
Hi guys,

Heeft iemand van jullie ervaring met het (zelf) spuiten van de primary cover (Buell XB12 S 2004), aan de linkerzijde?

Ik was van plan om hem eraf te halen en vervolgens te gaan spuiten. Het lijkt me dat er dan weer een nieuwe pakking tussen moet wanneer ik hem terug ga plaatsen, en bij TM verkopen ze zowel een 'primary gasket kit' al alleen een primary gasket, respectievelijk voor 40 en 20 euro.

Ik vraag me af welke ik zou moeten hebben? Volgens Martin moet ik ook direct dan de olie gaan vervangen. Klopt dat?
 
Laatst bewerkt:
Oh ja,

Mocht iemand van jullie nog een zwarte ZTL2 remklauw weten te liggen, dan houd ik me aanbevolen. Die staat toch mooier op die Braking front rotor van speed-of-color.de
 
Hi guys,

Heeft iemand van jullie ervaring met het (zelf) spuiten van de primary cover (Buell XB12 S 2004), aan de linkerzijde?

Ik was van plan om hem eraf te halen en vervolgens te gaan spuiten. Het lijkt me dat er dan weer een nieuwe pakking tussen moet wanneer ik hem terug ga plaatsen, en bij TM verkopen ze zowel een 'primary gasket kit' al alleen een primary gasket, respectievelijk voor 40 en 20 euro.

Ik vraag me af welke ik zou moeten hebben? Volgens Martin moet ik ook direct dan de olie gaan vervangen. Klopt dat?

Spuiten geen ervaring.

Kit is waarschijnlijk met pakking voor de deksel zelf en de twee kleine deksels(koppeling en inspectie kettingspanning).

Nieuwe transmissie olie is nodig omdat dat aan die kant van de deksel zit.
 
Laatst bewerkt:
Spuiten geen ervaring.

Kit is waarschijnlijk met pakking voor de deksel zelf en de twee kleine deksels(koppeling en inspectie kettingspanning).

Nieuwe transmissie olie is nodig omdat dat aan die kant van de deksel zit.


Dat klopt! Thanks voor je reactie, dat is inderdaad het verschil. Maar die volledige kit heb ik die dan nodig? Of is alleen die pakking voor de primary voldoende?
 
Als je het goed wil doen wel. Bij "nood" kan je de kleine hergebruiken. Goed opletten dat hij na montage niet lekt. Bij hergebruik ook goed opletten of dat de pakking niet beschadigd is.
 
Hoi Stijner,

Ik heb slechte ervaringen met spuiten, want een (spuit)laklaag is maar een paar micron dun en het hecht (of je moet er eerst een goede primer onder zetten) slecht op aluminium (snel kans op beschadigingen)
Daarnaast is het altijd een gladde structuur.
Ik haal hem er af, DU (lager) busje van schakelas er uit tikken, ontvetten, buitenzijde stralen en dan fijn structuur mat zwart poedercoaten (is gelijke kleur en structuur alle Buell +2009 frames + blokken).
Poedercoaten is een stuk dikker als spuiten én het hecht vele malen beter.

Bij monteren nieuwe pakkingen monteren, nieuwe keerring van de schakelas en natuurlijk ook nieuwe olie. Je geeft tenslotte wel geld uit om iets mooi(er) te krijgen en dan ga je bezuinigen totaal max 50€ op een paar pakkingen(kans op lekken) en 1 busje olie (nieuwe olie is altijd beter)
Mocht je er aan beginnen, vergeet niet je primaire ketting los halen (kettingspanner los) anders krijg je het primaire deksel er niet af. En bij het monteren let op het aandraaien van de 13 boutjes in de juiste Buell volgorde én aanhaalmoment
 
Hoi Stijner,

Ik heb slechte ervaringen met spuiten, want een (spuit)laklaag is maar een paar micron dun en het hecht (of je moet er eerst een goede primer onder zetten) slecht op aluminium (snel kans op beschadigingen)
Daarnaast is het altijd een gladde structuur.
Ik haal hem er af, DU (lager) busje van schakelas er uit tikken, ontvetten, buitenzijde stralen en dan fijn structuur mat zwart poedercoaten (is gelijke kleur en structuur alle Buell +2009 frames + blokken).
Poedercoaten is een stuk dikker als spuiten én het hecht vele malen beter.

Bij monteren nieuwe pakkingen monteren, nieuwe keerring van de schakelas en natuurlijk ook nieuwe olie. Je geeft tenslotte wel geld uit om iets mooi(er) te krijgen en dan ga je bezuinigen totaal max 50€ op een paar pakkingen(kans op lekken) en 1 busje olie (nieuwe olie is altijd beter)
Mocht je er aan beginnen, vergeet niet je primaire ketting los halen (kettingspanner los) anders krijg je het primaire deksel er niet af. En bij het monteren let op het aandraaien van de 13 boutjes in de juiste Buell volgorde én aanhaalmoment


Thanks jongens voor jullie tips. Ik ga hem waarschijnlijk laten poedercoaten en monteer alle nieuwe pakkingen. Ik had al begrepen dat ik de olie ook direct ga vervangen. Iemand nog een tip m.b.t. welke olie ik zou moeten hebben? Anders neem ik wel even contact op met TM. Dan komt het ook goed.

Nogmaals bedankt voor jullie tips!
 
Lijkt me een mooi alternatief voor de klassieke ECM tuning.
Iemand ervaring mee?

Buelltooth home page
Verschil is dat het draadloos is... rugzakje doet wonderen
Belangrijkste is om een wb sensor te installeren. Liefst twee. Heb nu de eerste geïnstalleerd en wat een verschil!
Inmiddels ook al met een aangepaste afr map gewerkt en je merkt echt het verschil.
 
Hallo oma!

Ik heb een vraagje over bar end spiegels op mijn 1125CR. Op mijn vorige motoren was het een eenvoudig klusje, maar nu komt ik er even niet aan uit... Ik heb de oude standaard spiegels reeds verwijderd en draai normaal op de plaats van de stuurgewichtjes de bar end spiegels eenvoudig op de fiets. Mijn 1125CR heeft echter geen draad in de binnenkant zitten, en de bijgeleverde oplossing werkt helaas ook niet want dat klemt niet vast. Na wat googelen heb ik het antwoord nog niet gevonden, wie kan mij helpen??

-UJ5vNY2vf6Tm1vVQMGkf5V-VXYZVB7NGAIoVD21l_nzM8FywZplGeNf3reP0Vft2jo42pkKz8DP1a-xIHSMPh7xcw408cT_lQOQtkhKuqgHdKtiPx7nQOri4oHHPahLZO8FEgt09moDKkeAUexQOjPq0bIKEdEAgqEcH-0AVQbCwTIeGO90Datft6QfJbSFNhji_dKe_CY0YULpaA4Wy1YgbmK-LtPY77G43mL-qrpA8-e6_8FAT7FSs1ZsjwzKXotH06HBHffC2zop5x6gHZnBo8KXpgRkmCr_n5nYVVMHJgExIZ6kNuVCzMhSSWIrOI7KTP7tfCHHk2ow0-ocdfMmwS03BvZ82lVgS-gZEmTvAdIjeotVWMKv6mBdOG_771EfYzhyVIu6gvS13bVRXoWW44RXqtFiOIk-2VR5-4OAy0VF0NVJ4ahwIrsPElP-vHiDnIjLf4vK2eRy7lFAu2WXjLduezKmsJlyAlN50h212qNWrww10dxKrq7QUg5yZ-7npDIoPsTQJoHLoTrDyjpUqWgw6FwQ_MnsrR3vtMk8Enm5_zChHsUeoycz4WXf45y6gaebFwQx-msP1QWgw4wImLKQ_cNOENs99pYze3LxeHaZDNsz=w1024-h768-no


Pdz4PL9hS7IdLg-S5b1mDXj5eOLhSVAPp-YxIR2zyEGAGKeCPGpqyiMaoZdBUdtaUQwLrusWkbUjK7uX8Wx0NMKQvLeQGSJEq7cBL88e9OC-VQwkYcsYu-qD4tKs0A50UG9cK01YuvqlEKKvXnOBhQWDoNzyvkAjdmR9F8rflAEJVURRyrcybsw-fKX680mkEQEca4h2DiTvz2SJmvh9jN6k4FUaNu0MigTVdne1PPQNJQ9b6DmQGFPOwep06jn7X5iag_oaHQu3VOZ_ea5XTDScjPdMqxzqKXTgxT0ykXflYaLd-g9ovxXS8GmbMxaIXfdjuY_BfTboDz6WIsDezVfelzwg38UGuYnG6ip0ouuWxre5SGOMGGLz1E7PCoCmnkPYQlbg57UwomhTbQ3ZlXwbn2OSNhb3gLhRsnvqheS3qbBNK79ZVtdCp-MdO_kagDceeRgJgfMS6bI9CzYZSZcvSVINzED3TN2B6dXG1JiN0N57SPVhTN2jqaxuoFqup-YQY95f9H2iV265CuQ4k7sL9byqJ_j8DQ79rL4emIEB5R-WGpIEk8P6beurSP7iXGzSoP3h6UEzRG6LzvaSVSRFvA6pkeNwgOWGy718_NAoMe1R=w768-h1024-no


hMFoJFJHSZyOLBSKMuo7cBpe6oEJi07IlpDRNUJJhKSeBB1z9kTDiU_8538ua0s7VRB4D6feHGj4QGRcia88P1SDvQL4JruBFEQkPlC7xGCmbQTGmbIAOPSJyH-oI8m5plLJQDERW5rAiwdpcoYKtE6q65Y37hrh7M0K9QlSHqHIauhQ-zF8k4lSRYqCdGbdnNmMKXPzA_5K2_4lQtZnJquxAwMNyLk8VTgMMjNebWnNAPddrV-_j6V0wkKNX3550s2IYXGrVKiEqxpfwf4r6uyqZXMV6O3mtZwJhsPc-l5BLCLjqxKY1K-PtYFapx7xRdgwl8UMCfpAW0pMAY5CxqQLKIBCZGm2BTWm1FEAO-LUeZLeMxuDSa_mwuQwx7VnuYCG_Rz2SnQmEAUXLQmL4htl92nXNy_Hl-mbjYcj_thGNL714UZ-lyqi9XL-jx1ZY-GxPzST8AhrlMR1hw8_czvpmSsInq0FKGxagalSsDObpgbQoiK8TRsUN_vB0AsPjvH80vJncl1gYkdaxIvIilIgEJctWW010N8oB8-CL39h-ixsisD9mKqOjdqAJY71v8RqITyGc6hPB1RoL1oPa8QEUx-tYVTO8vdk7j_WMa5Hliv1=w1024-h768-no
 
Omdat ik er bijna niet meer op rij wil ik mijn Buell XB12Ss verkopen. Eerste eigenaar, nieuw gekocht in 2006 bij Central HD, 14.600km gereden, voorzien van racekit (ECM, uitlaat, luchtfilter). Is in prima staat, meer informatie en foto's op marktplaats.nl

Interesse? Bel me dan!
 
Hallo Buellisten, ik wil me bij deze even hier voorstellen. Sinds gisteren ben ik in het bezit van een Buell XB 9 S. Het beest(je) is van 12 / 2006 en heeft 13092 km op de teller staan. Na een heel tijdperk Honda NC 30 's en NC 35 's en daarvoor van alles wat (Duc's, BMW's, en meer) vanwege gezondheidsproblemen toch maar naar een wat rechtere zithouding bike overgestapt. 22/08 a.s. ga ik wel nog een laatste keer (met een klein racertje NC 30) naar de manx GP op het eiland Man. Ben er reeds 14 keer geweest steeds naar de TT welke elk jaar eind mei en begin augustus plaatsvind op Isle of Man. Ik hoop hier wat raad en daad te kunnen opdoen aangezien ik mijn Buell toch wel een beetje wil persoonlijken en updaten. Zo ben ik op zoek naar adressen voor o.a. aftermarket uitlaat, verlichting (knippers/achterlicht) voor korte kont, luchthapper voor rechts, en een goed adres voor evt. onderhoud/reparaties in het zuiden des lands regio Maastricht. gr. Ellan Vannin. :]
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf verliefd op de Buell XB, maar spijtig genoeg zijn er nergens nog gemotiveerde Buell specialisten. Moest het wel zo zijn, dan reed ik ook nog met m'n XB rond, maar helaas... .
 
Oei, dan maar eens in onze buurlanden gaan zoeken of zelf zwaar in verdiepen.

Welkom hier.
Negatieve ervaringen hoor je altijd, maar er zijn genoeg Buell-liefhebbers die goed kunnen sleutelen.
@jakkel, snap niet dat je hier nog meeleest en reageert? Nieuwkomers demotiveren en afschrikken is voor niemand leuk en ook niet nodig.
 
Bedankt RISL, ik raak er niet van in paniek hoor en stel meteen maar gerichte vragen: bij aankoop brandde het groene N lampje in vrijstand, na starten thuis opeens niet meer. Tijdens controle was van de schakelhendle de bevestigingsschroefje losgelopen en deze weer vastgezet, echter veranderde dit niets aan de werking van het groene N lampje. Gisteren de accu eens goed geladen (gereconditioneerd) en vanmorgen werkte het groene N lampje weer maar na kort ritje weer niet.

Verder vindt ik de motor aan de voorzijde erg trillen bij gebruik van de voorrem, zou dit aan de banden kunnen liggen ? Pirelli Scorpion Sync met productie datum 4604, het zijn wellicht nog de eerste stel banden. Bandenwissel staat zowieso op de to-do list.
 
Terug
Bovenaan Onderaan