Het Buelltopic van MF deel 3

Als een band is uitgebalanceerd kan je dat spul er dan ook nog in doen ??
Ben vanmiddag wezen rijden en had hem op 2,5 gezet{jij had het over zijwandstijfheid} had hem steeds op 2,3 of 2,4 staan.
Het leek wat minder mijn neef ook een stukje laten rijden en hij vond hem ook beter.
Normaal geef buell op 2,5 voor 2,6 achter,wat houden jullie gemiddeld aan.
Ik denk dat ik dat spul eens probeert
Je kan die banden makkelijk op 2,9 achter en voor 2,4 a5 zeten.
Het spul kan ook in al gebalanceerde banden,dat maakt niet uit.
Normaal kost 1 bus van dat spul 24,95 en je heb er zeker 3 nodig,2 voor achter en 1 voor,je kan het beste eerst alleen de voorband doen
want die is het gevoeligst voor onbalans.
Hier is het wat goedkoper on line, Ride-On tyre protection
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wat gegoogeld,en lees goede maar ook nadelige ervaringen.
Zijn ook altijd mensen met een mening terwijl ze het nooit geprobeerd hebben,maar dat even terzijde.
Heb jij er ervaring mee ? het heb ook diversen voordelen.
Zomaar een vraagje,heb je nu ook nog een buell of enkeld de honda.
Ik heb buell altijd al leuk gevonden maar sinds ik hem heb ben ik hem nog meer gaan waarderen.
Vandaar mijn vraag,ik vind het gewoon leuk om te horen wat mensen met buell hebben.

Groetjes Hans
 
Ja ik heb het spul in mijn achterband zitten omdat die lek was gegaan,er zat een heel klein gaatje in en gezien de
nog zeer goede staat van de band dat spul er in gedaan en het werkt,het gaatje is dicht en vond de motor ook beter
rijden sinds dat spul er in zit,maar in jou geval zou beter eerst eens kunnen experimenteren met verschillende bandenspanning.
Een Buell heb ik niet wel op verschillende types gereden omdat ik voor een Buell dealer heb gewerkt als monteur.
Heel goed sturende motoren,alleen dat heftige trillen bij een stoplicht vond ik niks.:)
 
Ja ik weet wat je bedoelt,je ziet een blauw anwb bord.
Maar kan niet lezen of er Amsterdam of Rotterdam op staat haha,dat vind ik juist schitterend.
Ik ga hem steeds mooier en leuker vinden,hij hebt iets wat andere motors niet hebben{zal niet iedereen het mee eens zijn}.
Maar elke meter die ik ermee rijd is genieten,dat begint al bij het starten leg niets op de motor zoals handschoenen of helm
want het lig op de grond.
De een vind dat irritant de ander noemt dat karakter,ik hoor bij de laatste.
Zo zie je maar op elk potje past een motor.

Groetjes Hans
 
Ik had voor mijn huidige motor een Ducati,die trilde ook behoorlijk bij lage toeren,je raakt er aan gewend,maar
ben toch meer van de soepele motoren,mijn huidige 6 cilinder kan ik een glas water op zetten en dan zie je niks trillen,
maar soms mis ik het ruige van een 1 of 2 cilinder weer,je moet eigenlijk van alles 1 hebben;)
 
Hoi RG gamma

Sorry voor de late reactie,maar ben een weekje weg geweest.
Zijn in Winterberg in Duitsland geweest en mijn zwager had zijn kawa 1000sx bij hem.
Rijd heel mooi 50 in zijn 6 gas erop en het gaat,heel erg sterk.
Maar had voor mijn buell 2 ducati's gehad en weet dat ze trillen,mijn laatste was een multistrada 1000ds.
Maar als ik moest kiezen tussen die kawa of die duc. nam ik gelijk weer die duc.
Dat concept spreekt mij meer aan.
Maar net wat je zegt,van alles wat is het mooiste is 1 hebben.

Groetjes Hans
 
Net de Buell laten Wrappen!
 

Bijlagen

  • buell punisher.jpg
    buell punisher.jpg
    65,7 KB · Weergaven: 25
  • buell windshield.jpg
    buell windshield.jpg
    102,3 KB · Weergaven: 33
  • buell wrap.jpg
    buell wrap.jpg
    189,8 KB · Weergaven: 32
Groet allen,

Ik ben geinteresseerd in een Buel XB12X Ulysses. Specifiek in dit model vanwege een aantal redenen.
Wat ik mij echter afvraag is of dit een verstandige keuze is voor mij als "niet-sleutelaar".

Ik lees op Amerikaanse sites wel veel over dat dit model wel betrouwbaar is, dat mensen niet veel issues hebben maar ben toch ook erg geinteresseerd wat wij er in Nederland/Belgie ervaring hebben. Ik wil voornamelijk voorkomen dat ik een motor heb die me laat staan bij het stoplicht, ik moet iets hebben waar ik kan opstappen en wegrijden.

Nu weet ik wel dat Buell failliet is maar ik vind die Ulysses echt zo ontzettend mooi, wil dit model echt heel graag hebben en ze vallen ook nog net binnen mijn budget. Alleen..... ik wil er geen kopen en dan vervolgens problemen mee hebben want zelf kan ik niet veel oplossen. En ik weet ook niet of een lokale motorzaak zo'n Buell makkelijk fixed.

Wat zijn jullie gedachtes hierover? Is het een betrouwbare motor?
 
Alles valt of staat met het onderhoud dat je Buell heeft gehad en of de vorige eigenaren er netjes mee zijn omgesprongen.
Mijn Buell heeft me nog nooit laten staan, dus wat dat betreft is de betrouwbaarheid prima. 's Winters doorrijden is daarentegen niet aan te raden voor je Buell.

Ik doe alles zelf aan m'n XB, maar als je dat niet wil of kan, kun je het onderhoud door diverse algemene garages, Harley-dealers of de Buell-specialisten van Twin Motorcycles in IJsselstein laten uitvoeren.

Bij Twin hebben ze misschien ook wel een Ulysses te koop?
 
Die zitten in Ijsselstein zie ik en ik in Limburg dus dat gaat hem niet worden.
Er zitten hier geen specialisten in de buurt voor zover ik weet. Wel een Harley dealer en algemene motoshop.

Op zich goed om te horen dat jij geen issues hebt gehad. Ik blijf enigszins terughoudend hierover echter ( reliability), de rest van de motor bevalt me echter enorm. Zou alleen gigantisch balen als er regelmatig wat is, ik lees dingen over voltage regulators die vaak kapot gaan, kapotte cranks, belts die stuklopen ( weet niet hoe schadelijk dat is overigens).
 
Mijn ex wergever is een aantal jaren Buell dealer geweest nog in de tijd van de S1 modellen,die modellen hadden wel betrouwbaarheids problemen,maar
het model wat jou interesse heeft is al veel verder doorontwikkeld,de kinderziektes zouden daar al uit moeten zijn,verder kan natuurlijk
wel eens wat stuk gaan,maar dat komt ook bij ieder ander merk voor,kijk bijvoorbeeld eens naar hoelang Honda problemen heeft gehad met
spanningsregelaars en nokkenasketting spanners.Als je blijft twijfelen moet je het niet doen,koop dan een Harley,die maken tegenwoordig ook leuk sportief spul.Buiten dat worden Buell motoren niet meer gemaakt,dus zullen wel weer in prijs gaan stijgen,dus minder waard zal het niet worden.
 
Uiteindelijk kun je met iedere motor geluk of pech hebben.
Anders mss eens wat motorzaken in je omgeving benaderen met de vraag of ze de Buell voor je willen/kunnen onderhouden. Mogelijk kunnen ze je ook helpen met een aankoopkeuring of iets dergelijks.
 
Heb m'n xb12s nu iets meer dan een half jaar in bezit, heerlijk ding, geeft elke keer een glimlach. :)

Ik vroeg me wel af: is het normaal dat ik de ventilator nog geen enkele keer aan heb horen springen? Ook niet op warme dagen. Ik had begrepen dat ze nogal vaak draaien op een Buell.
Ik heb wel een grote luchthapper aan de rechterkant, maar of dat zo veel scheelt?

 
Heb je de fan ook nog nooit gehoord na het rijden? Dan zou ik 'm inderdaad eens checken met de ECMspy. Tijdens het rijden aanspringen, heb ik ook maar zelden. De temperaturen weet ik even niet uit m'n hoofd, maar ook die zijn in te stellen via de ECMspy.

De mijne springt na vrijwel iedere rit aan, tenzij ik 's ochtends gelijk een snelwegritje doe, dan haalt ie de temperatuur niet. Vrijwel iedere andere rit staattie na te koelen.

De luchthapper rechts zou ik zeker doen, koeling voor de achterste cilinder en betere looks, twee vliegen in één klap.
 
Laatst bewerkt:
Nope, heb de fan überhaupt nog nooit gehoord.
Maar eens even gaan uitzoeken wat ECMspy dan precies is.
 
Met ECMspy lees je je Buell uit, kun je de mapping wijzigen, foutcodes zien en een aantal functies testen (uitlaatklep, tellernaalden en dus ook de fan). Even het juiste kabeltje kopen en ECMspy via het forum van UKBEG downloaden (ze vragen er een kleine donatie voor een goed doel voor).

Wel voorzichtig zijn met ECMspy, als je je mapping wist of iets, dan heb je toch een probleempje.
 
Ok cool, ga ik proberen. Vind het wel tof dat dat zo kan en dat mensen de moeite nemen zoiets te maken en te delen.
Kan het kwaad om nu te rijden? (kabeltje fixen, laptop regelen etc. duurt voor mij wel even een weekje of wat).
Kan de boel overhit worden als die fan niet werkt of zullen er eerst andere waarschuwingen oplichten (olie te warm -melding ofzo?)
 
Je olie zal niet gauw te warm worden en als je hard rijdt (circuit) of juist stadsverkeer bij warm weer, dan merk je op andere manieren wel dat het blok erg warm wordt (benzine koken in het frame, stinken). Over het nakoelen twijfel ik, het gebeurt niet voor niets, en wat het op langere termijn kan voor problemen kan geven is moeilijk in te schatten.

Ben benieuwd of er een probleem is en zo ja, wat het dan is.
 
Ok, dank voor de info, ik ga het uitzoeken.

Ik lees over ECMspy maar ook over Buelltooth, kan iemand uitleggen wat de verschillen en overeenkomsten tussen deze systemen zijn?
 
Hallo, even een vraag. Mijn vriendin is al lange tijd op zoek naar een lage, sportieve motor. Helaas niet hij laag zijn ivm haar korte pootjes.. zodoende kwam ik op de buell lightning xb12scg uit. Moeilijk te vinden maar toch een exemplaar gevonden. Buell Lightning XB12Scg 2007 - Downtown American Motorcycles

Nu weet ik echt niks af van buell, behalve dat t van HD en failliet is... vandaar dat ik hier eens wil polsen wat de goede en slechte eigenschappen zijn van deze mooie motor. Hoe zit het met koppel en agressiviteit van t blok? Waar moeten we op letten?

Voor we de reis gaan wagen naar deze motor wil ik me eerst een beetje georiënteerd hebben, ik vindt m best aan dr prijs...
 
Heb m'n xb12s nu iets meer dan een half jaar in bezit, heerlijk ding, geeft elke keer een glimlach. :)

Ik vroeg me wel af: is het normaal dat ik de ventilator nog geen enkele keer aan heb horen springen? Ook niet op warme dagen. Ik had begrepen dat ze nogal vaak draaien op een Buell.
Ik heb wel een grote luchthapper aan de rechterkant, maar of dat zo veel scheelt?

Wanneer je fan wel of niet aanslaat heeft alles te maken met de mapping van je ECM. Eens mijn XB destijds op temperatuur was draaide de fan altijd tijdens het rijden (na officiële update van HD). Was wel een 2008 model. Een goede olie kan veel aan, ook de fel wisselende temperaturen van een lucht gekoeld blok. Wel mooi warm rijden eer je op 't gas gaat.
 
Hallo, even een vraag. Mijn vriendin is al lange tijd op zoek naar een lage, sportieve motor. Helaas niet hij laag zijn ivm haar korte pootjes.. zodoende kwam ik op de buell lightning xb12scg uit. Moeilijk te vinden maar toch een exemplaar gevonden. Buell Lightning XB12Scg 2007 - Downtown American Motorcycles

Nu weet ik echt niks af van buell, behalve dat t van HD en failliet is... vandaar dat ik hier eens wil polsen wat de goede en slechte eigenschappen zijn van deze mooie motor. Hoe zit het met koppel en agressiviteit van t blok? Waar moeten we op letten?

Voor we de reis gaan wagen naar deze motor wil ik me eerst een beetje georiënteerd hebben, ik vindt m best aan dr prijs...

Even dit topic doornemen, kan je veel in terugvinden. De mooie verhaaltjes die we allemaal graag horen. Maar ook de minder mooie verhaaltjes, die we minder graag horen.
 
Sinds anderhalve week na 3 jaar weer een motor in de schuur staan en wederom een Buell. Nadat mijn laatste motor een jaar een M2 Cyclone was, die verre van origineel was, is het nu een Xb12Ss uit 2008 in Valencia translucid Orange geworden. Torquehammer uitlaat, kont ingekort en barend spiegels, verder helemaal origineel.
Weinig aan te doen behalve paar nieuwe banden binnenkort en een ander setje hendels die ik kan verstellen.

Nog niet veel op gereden maar o zo blij met mijn keuze, alleen een Buell die mij uit mijn motorpensioen kon halen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan