Het Buelltopic van MF deel 3

Hoi Djeed

Ik weet niet waar je vandaan komt,maar HP motoren in Eemnes hebt ook altijd wel een paar Buells staan.
En dat vaak voor een betere prijs.
Komt de mijn ook vandaan prima fiets met een geheel eigen karakter,is echt niet met iets anders te vergelijken.
Ik heb een xb9sx uit 2009 een zwarte,geen seconde spijt,hiervoor 2 ducati's gehad{zijn ook hele fijne fietsen}maar geen moment spijt gehad.
Succes ermee.


Groetjes Hans
 
Hoi budy

welkom hier
Van 4 naar 2 cyl. wel anders rijden hé .
Ik vind een V motor altijd wat meer leven in de brouwerij hebben als een lijn,maar dat vind ik.
Benieuwt wat jij er van vind.


Groetjes Hans
 
Het rijd geweldig. Het is niet makkelijk met iets anders te vergelijken.
Ik vind wel dat de koelvin veel aanslaat.
 
Heb ook geen idee,jij hebt dat rotaxblok.
Misschien iemand van hier met zo'n zelfde blok.
Vind alleen dat dit forum weinig animo hebt,{ zal wel aan mij leggen}

Groetjes Hans
 
Heb ook geen idee,jij hebt dat rotaxblok.
Misschien iemand van hier met zo'n zelfde blok.
Vind alleen dat dit forum weinig animo hebt,{ zal wel aan mij leggen}

Groetjes Hans
Zullen er nog wel genoeg meelezen,gaat nu veel met Facebook,in september is er nog een grote Buell meeting in Limburg....
 
ondertussen zijn we al weer een aantal km's verder.

ik heb een haat liefde nu et deze motor..

als die het doet heerlijke motor...
voor de rest ik maak dingen met de motor in het geheel mee, ben ik niet gewend..
- motorophangbouten die afbreken ( bij balhoofd)
monoshcok achter weerl lekkage..
front cilinderscheur in kop.
gasklephuis as vlinderklep afgebroken..

als brikkenpiloot ben ik anhders gewend... ik heb nu 2 moglijkheden.., deze motor volledig uit elkar trekken, of hem bij de schroothoop inleveren.

m'n dnepr zijspan .. die gaat nu mar eerst voor revisie winter komt er aan..
Hoe is dit afgelopen John? Heb je m nog?
 
Is er hier op het forum misschien iemand die een buelltooth dongle over of te koop heeft? Of er ervaring mee heeft.
 
Heb al de eerste pech met de Buell :+

Was 3 weken geleden een mooi stukkie aan het rijden toen de motor ineens heel schor en hol klonk. Dus toen rustig naar huis gehobbeld daar ik dichtbij was. Blijkt nu dat de lambda-sensor in zijn geheel is afgebroken in de uitlaat.

Ach ja, ik zei nog tegen de verkoper dat ik verwachte gemiddeld 1x per jaar stil te komen staan doordat er iets losgetrild of kapot getrild was :P
 
Heb al de eerste pech met de Buell :+

Was 3 weken geleden een mooi stukkie aan het rijden toen de motor ineens heel schor en hol klonk. Dus toen rustig naar huis gehobbeld daar ik dichtbij was. Blijkt nu dat de lambda-sensor in zijn geheel is afgebroken in de uitlaat.

Ach ja, ik zei nog tegen de verkoper dat ik verwachte gemiddeld 1x per jaar stil te komen staan doordat er iets losgetrild of kapot getrild was :P
Valt nog mee,1x per rit is voor mij al vrij normaal. Vooral dat lostrillen moet je erg bijhouden.
 
Gezellig forum topic hier 😉. Zit te twijfelen om een 1125CR te kopen. Karakteristieke motoren om te zien maar lees (niet alleen hier) toch wel veel over allerlei problemen... Schrikt wel iets af moet ik zeggen. Meer mensen hier die op een 1125CR rijden (of hebben gereden) en er iets over willen vertellen?
 
Is er hier op het forum misschien iemand die een buelltooth dongle over of te koop heeft? Of er ervaring mee heeft.

Ik heb een Buelltooth liggen die je wel even mag lenen, wat ben je precies van plan om met de Buelltooth te doen?
 
Gezellig forum topic hier 😉. Zit te twijfelen om een 1125CR te kopen. Karakteristieke motoren om te zien maar lees (niet alleen hier) toch wel veel over allerlei problemen... Schrikt wel iets af moet ik zeggen. Meer mensen hier die op een 1125CR rijden (of hebben gereden) en er iets over willen vertellen?

Let vooral op de standaard kwaaltjes die waarschijnlijk bij de meeste 1125's ondertussen wel opgelost zullen zijn (slave cylinder koppeling en dynamo).
Bij de mijne heb ik vorig jaar de waterpomp een upgrade gegeven naar het 2010 model omdat de waterpomp te warm was gelopen en daardoor de as ingebrand was en olie het koelsysteem in lekte. Dat was een probleem waar ik weinig tot niets over had kunnen vinden, dus een kwaal zou ik het niet willen noemen.
Zorg er ook voor dat de kleppen elke 20.000km gesteld zijn en de bougies vervangen zijn. Voor beide klussen moet de motor gekanteld te worden en is veel werk.
 
Ik heb een Buelltooth liggen die je wel even mag lenen, wat ben je precies van plan om met de Buelltooth te doen?
Bedankt maar ik heb er al 1 uit Amerika laten komen. Ik heb wat instellingen aangepast zodat de motor beter en koeler loopt. Vooral met minder toeren wat minder hakkelend.
 
Ja, bij Hans van Zon. Werd vanochtend gebeld dat hij gereed was, dus zo even tussen de buien door ophalen.
Leuk dit,toevallig met Hans over jouw motor gehad gisteren,hij had r trouwens ook nog een oranje eigenbouw staan voor reparatie,is bijna mijn buurman,kan dr lopend naartoe.
 
Leuk dit,toevallig met Hans over jouw motor gehad gisteren,hij had r trouwens ook nog een oranje eigenbouw staan voor reparatie,is bijna mijn buurman,kan dr lopend naartoe.

Ah zo. Blijf toch nog vaak teruggaan naar de geboortegrond.

Hij heeft netjes werk geleverd, rijdt als een zonnetje. Dus hopelijk krijgen we nog een paar mooie dagen dit jaar.
 
Gisteravond nieuwe mapping gemaild gekregen. Vanmorgen geflashed. Loopt super nu. Het stotteren en rukken onder 4000tpm is helemaal weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan