Het Buelltopic van MF deel 3

Hey,Laro, welkom hier!
Heb ook nog niet zo lang mijn fiets,dus zeker geen expert, komt vanzelf...
Geklooi om in z'n vrij te krijgen kan je misschien oplossen met verse olie, kan je zelf doen hoef je niet voor naar de dealer, kan altijd nog als het geen oplossing is.
Als je met start problemen misschien de rare start (alsof de startmotor stopt/door zijn knieën gaat) bedoeld,das volgens mij een karakter trek van Buell.
 
Hallo,

Snel voorstellen, ik heb enkele weken terug een xb12scg gekocht. (Een heel verandering na een diversion 900 en een sv650).
De prijs was laag, en stond al een tijdje te koop......dus was er wellicht iets mis mee 🙁. Maar bon, ik heb gegokt, en ben nu (eindelijk) de trotse eigenaar van een buell 😊
Nu... hij houd precies in bij traag rijden. Start soms moeilijk.... Is geregeld moeilijk in neutraal te krijgen.... kilometerteller heeft kuren (boven 30km/u danst de naald de tango, en na 100km geeft hij maar 38km gereden aan.....
Dus... help gewenst 😜. Weet iemand een goede motorzaak die iets kent van Buell in de buurt van Diest, BELGIE?
Thx
Hoi Laro 90,
in ieder geval gefeliciteerd met je Buell.
Als je de moto niet heb horen lopen en/of er op gereden hebt blijft een oplossing geven altijd lastig.
Maar zelf zou ik het probleem van inhouden en moeilijk starten zoeken bij de inlaatpakkingen en het probleem met de kilometerteller zoeken bij de snelheidssensor (bovenop de versnellingsbak).
Mocht je zelf niet aan de Buell willen/kunnen sleutelen zou ik gaan naar

Performance-industries
Korte moerstraat 14
9200 Dendermonde

Erg prettig bedrijf en veel ervaring met Buell

Succes
 
Heb mezelf weer wat verder verdiept in de Buell, schijnt dat die inlaatrubbers moeten worden vervangen na verloop van tijd en een beetje de Achillespees is.
Komt er een beetje op neer dat als je motor niet lekker loopt je daar het eerst naar moet kijken.
Ga er bij mij vanuit dat de inlaatrubbers nooit zijn vervangen bij de mijne.
Die van mij loopt koud erg onrustig/bokkig en tussen 2000 en 3000 toeren warm loopt ie ook niet mooi.
Stationair toerental wat naar beneden gedraaid,want toerental viel niet snel genoeg naar beneden (ook symptoom van lekkage waarschijnlijk)
Nu zag ik dat je die inlaatrubbers kan testen door er (met draaiende motor) een beetje remreiniger op de inlaat aansluiting te spuiten.
Als er lekkage is gaat het toerental wat naar beneden als ik het goed heb.
Ga eerdaags een test doen, ben toch wel benieuwd.
Zal met dit bericht wel een ontzettende open deur intrappen, maar ben NOOB, en moet overal nog achter komen dus vergeef me als ik iets post wat iedereen allang weet..
Kwam dit filmpje tegen,tis lange zit maar o zo leerzaam!
 
Ja,dat gaat wel een keer gebeuren,
Maar onregelmatig lopen kunnen een hoop oorzaken hebben,dus wordt afvinken.
De mijne heeft open uitlaat en K&N filter, kan het ook zijn,ontsteking deksel is nooit open geweest denk ik,dus timing ook een vraagteken.
Injectors kunnen met die gember thee wat we tegenwoordig benzine noemen ook nog een beetje vuil zijn.
Genoeg variabelen,dus goedkoopste en simpelste opties eerst voor mij.
Wordt trouwens zondag redelijk weer hoor, ben deze week ziek geworden,dus ff geen brommert.. ben nu weer aardig opgeknapt dus zondag is voor mij:]
 
Niemand naar het Buell treffen in Genemuiden vorige week geweest? Ik kon zelf helaas niet vanwege de MA-Run die ik al 20 + jaar meerijd.
 
Een Buell die stottert. Een veel voorkomende oorzaak zijn inderdaad de inlaatpakkingen. Maar, de lamentabele kwaliteit van de draadboom in combinatie met de al even lamentabele assemblage ervan is dikwijls ook een oorzaak van allerlei ellende. Alvast veel succes met de zoektocht naar het probleem... of de problemen.
 
Een Buell die stottert. Een veel voorkomende oorzaak zijn inderdaad de inlaatpakkingen. Maar, de lamentabele kwaliteit van de draadboom in combinatie met de al even lamentabele assemblage ervan is dikwijls ook een oorzaak van allerlei ellende. Alvast veel succes met de zoektocht naar het probleem... of de problemen.
En nou hoop ik hier wat van te leren... Waar is de kabelboom dan slecht? Wellicht is hier al iets aan te doen voordat het problemen geeft.
 
Niemand naar het Buell treffen in Genemuiden vorige week geweest? Ik kon zelf helaas niet vanwege de MA-Run die ik al 20 + jaar meerijd.
 

Bijlagen

  • 20220917_120717.jpg
    20220917_120717.jpg
    170,7 KB · Weergaven: 26
  • 20220917_134317.jpg
    20220917_134317.jpg
    203,8 KB · Weergaven: 16
  • 20220917_120630.jpg
    20220917_120630.jpg
    157,6 KB · Weergaven: 24
  • 20220917_120641.jpg
    20220917_120641.jpg
    202,7 KB · Weergaven: 24
  • 20220917_120701.jpg
    20220917_120701.jpg
    208,6 KB · Weergaven: 22
Had willen gaan, een bekende is ook geweest. Was zelf weg voor werk.

Pakketje van CBS is eindelijk binnen.
 
Misschien gekke vraag maar hoe wisten jullie van die meeting af?
Wel leuk om eens een keertje heen te gaan.
Heb trouwens ook nog een pakketje binnen gekregen,set verstelbare hendels..goud is zelfde kleur als de velg!
 

Bijlagen

  • IMG_20220926_175352.jpg
    IMG_20220926_175352.jpg
    195,6 KB · Weergaven: 11
Het stond blijkbaar op Facebook. Dat heb ik niet, dus ik hoor het altijd van vrienden.
 
Haha hier nog een zonder Facebook, houden zo.
En vrienden heb ik er 2 van, rijden alle 2 Honda,ga ik het zeker niet van horen..o well
 
Ik was van plan om heen te gaan. Motor netjes gepoetst voor tijd,…. Maar gezien ik niet van regen hou, heb ik hem mooi in de schuur laten staan.

Gister wel verkeerd gegokt met het weer. Niet eerst op buien radar gekeken. Resultaat was een uurtje door de regen rijden. ;(

En de zoveelste h7 lamp heeft het weer begeven. Nee, overstappen naar led wil ik niet. Ik heb nu de Philips X-tremeVision G-force besteld. Hopen dat die het wat langer vol houden.
 
Hoi Laro 90,
in ieder geval gefeliciteerd met je Buell.
Als je de moto niet heb horen lopen en/of er op gereden hebt blijft een oplossing geven altijd lastig.
Maar zelf zou ik het probleem van inhouden en moeilijk starten zoeken bij de inlaatpakkingen en het probleem met de kilometerteller zoeken bij de snelheidssensor (bovenop de versnellingsbak).
Mocht je zelf niet aan de Buell willen/kunnen sleutelen zou ik gaan naar

Performance-industries
Korte moerstraat 14
9200 Dendermonde

Erg prettig bedrijf en veel ervaring met Buell

Succes
Wel allemaal bedankt voor de reacties. Daar ik zelf nog niet durf te werken aan de Buell (ook geen deftig garage)…. Heb ik inderdaad gebeld naar performance-industries. Ik mag hem vanavond binnen brengen. Hij past net in mijn camper 👍
Nu maar hopen dat het iets simpels is…. Dat het me niet teveel gaat kosten.
AB4FD225-652C-40B8-85A2-6543E371C8D0.jpeg
 
Gister avond de “static timing” eens gecontroleerd.
Hij staat net niet goed. Kan dit bewust gedaan zijn ivm andere ecm map?
6E1AA849-17A1-49A6-9E6D-50D658ECB0B1.jpeg
 
Gister bij Boonstra wat popnagels gehaald, en later op de dag de timing afgesteld volgens wphandboek.
Ik merk geen verschil,… maar ben wel weer blij dat dat goed staat. :+

Mijn brandstofslang was vervangen door een universele slang. Bij boonstra heb ik een originele brandstofslang meegenomen. Deze binnenkort nog eens monteren.

Vanmorgen een lekker stukje gereden. Maar na een uurtje toch maar richting huis gegaan ivm koude handjes. 🤲
 
Nog geen tijd voor gehad. De spaarzame vrije tijd die ik heb, is afgelopen tijd naar m'n andere motoren gegaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan