Het Buelltopic van MF

Status
Niet open voor verdere reacties.
OMG :X

Zelf geen tikkie gehad :?

Een paar blauwe plekken, 8 meter verder was het een ander verhaal geworden.

full


D'r zat nog geen krasje (en 6000km) op :( Gelukkig heb ik de eerste krassen goed betaald gekregen ;)
 
Laatst bewerkt:
Een paar blauwe plekken, 8 meter verder was het een ander verhaal geworden.

[afbeelding]

D'r zat nog geen krasje (en 6000km) op :( Gelukkig heb ik de eerste krassen goed betaald gekregen ;)
Gevalletje hij-ging-inhalen-toen-jij-aan-'t-inhalen-was :?

Zo te zien, heb je wel 'n goed plekkie uitgekozen :Y
 
Laatst bewerkt:
Nou Mark jouw sloot ziet er gelukkig nog comfortabel (en romantisch :+) uit. Wat was de technische schade? Mijn poes belandde helaas in een harde sloot, sloeg over de kop en was TL. Gelukkig was hij nog full-casco. Ben nu op zoek naar iets nieuws.

Vraagje over het Buell-overzicht: mooi overzicht, maar wat zijn de technische verschillen tussen die modellen op de foto's? S, Ss, STT, Sgt etc?
 
Laatst bewerkt:
Het was inderdaad een gevalletje inhalen terwijl hij al ingehaald werdt (ik zat er al een tijd achter en die gek ging maar niet, en toen ik hem al bijna voorbij was ...)

En het was zo'n beetje het enige stuk waar geen bomen stonden, 10 meter eerder of later en er was een Buell rijder minder.
 
Nou Mark jouw sloot ziet er gelukkig nog comfortabel (en romantisch :+) uit. Wat was de technische schade? Mijn poes belandde helaas in een harde sloot, sloeg over de kop en was TL. Gelukkig was hij nog full-casco. Ben nu op zoek naar iets nieuws.

Vraagje over het Buell-overzicht: mooi overzicht, maar wat zijn de technische verschillen tussen die modellen op de foto's? S, Ss, STT, Sgt etc?

De technische schade was: gebroken kuipframe, twee verbogen clipons (de rechterkant heeft en flinke deuk gemaakt, en dan nog beweren dat hij me niet geraakt heeft) spiegels, knipperlichten, remhandle en een verbogen subframe.

De optische schade... het nieuw was er wel vanaf. (achterbrug, frame, kroonplaat, alle plastic op de achterkant na)
 
Balen joh, nou ja, ik hoop voor je dat de Polizei dit keer wel op je hand is, of heeft zijn verzekering al de schade vergoed? Tja krassen op je frame en andere dure onderdelen vergoeden ze niet :( maar plastic toch wel?
 
Alles is goed gekomen, ook financieel. Laten we het ergens anders over hebben.

Ik heb me zojuist ingeschreven voor de track day, zijn er nog meer mensen op dit forum die gaan ?
 
Nou Mark jouw sloot ziet er gelukkig nog comfortabel (en romantisch :+) uit. Wat was de technische schade? Mijn poes belandde helaas in een harde sloot, sloeg over de kop en was TL. Gelukkig was hij nog full-casco. Ben nu op zoek naar iets nieuws.

Vraagje over het Buell-overzicht: mooi overzicht, maar wat zijn de technische verschillen tussen die modellen op de foto's? S, Ss, STT, Sgt etc?
Die zal ik hopelijk van het weekend allemaal erbij zetten.
Zowiezo zijn de blokken (afgezien van de 9 en 12 versie onderling) gelijk het is puur of ander frame (long versus gewoon) hogere voorvork en wat kuipdelen enzo voor de rest is het grotendeels allemaal gelijk.
Wel sinds dit jaar andere oliepomp en nog wat andere verbeteringen.


Alles is goed gekomen, ook financieel. Laten we het ergens anders over hebben.

Ik heb me zojuist ingeschreven voor de track day, zijn er nog meer mensen op dit forum die gaan ?
Nope
1 ik kreeg geen vrij voor die dag (werk in een winkel zaterdag's is dan moeilijk)
2. maximaal 95DB terwijl mijn buell af fabriek al 97 mag maken
3. ik ga niet voor 1 dag mijn halve motor ombouwen (uitlaat luchtfilter ecm weer herprogrameren ook al kan ik dit zelf) om dan mischien nog steeds teveel geluid te maken. Bij navraag bij HD benelux verwijzen zij naar de organisator die heb ik gisteren gebeld en zij wisten alleen te vertellen dat er gewoon een harde 95db limiet geldt die dag.

Ik ga wel naar de safe riders training op de 20e hier in nuenen.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje over het Buell-overzicht: mooi overzicht, maar wat zijn de technische verschillen tussen die modellen op de foto's? S, Ss, STT, Sgt etc?

Voor de verschillen tussen Ss, Scg, S,.... ==> http://www.buell.com/nl_be/bikes/streetfighter/


Verschillen 2008 vs. 2007


-The fuel injection went to a one piece unit and no longer requires TPS Resetting/ECM Re-Flashing.

-No more idle speed cable.

-New progressive throttle cam to decrease twist sensitivity and overall angle of rotation.

-New intake flanges and ports.

-New head gaskets.

-New pistons

-New oil pump

-New cam designs

-Larger 8 row Oil cooler

-New stator

-Uly fork tubes went from 43mm to 47mm

-Uly forks are offset 5/8 in forward with the new triple clamps to increase stop to stop steering angle from 54 degrees to 74 degrees
 
Heb nu nog 25kW voorarrest maar ben al een hele zet aan het sparen voor een '06 XB12R, liefst zwart/rood.

Nou was het me al opgevallen na het uitbrengen van de XB1125R dat de XB12R niet meer op de site stond, en in de OP staat ie ook niet meer tussen de modellen. De XB12R is dus echt uit productie gehaald?
 
Heb nu nog 25kW voorarrest maar ben al een hele zet aan het sparen voor een '06 XB12R, liefst zwart/rood.

Nou was het me al opgevallen na het uitbrengen van de XB1125R dat de XB12R niet meer op de site stond, en in de OP staat ie ook niet meer tussen de modellen. De XB12R is dus echt uit productie gehaald?
Yupz, vanaf 2008 wordt de Firebolt niet meer gemaakt :N

Kan best dat je nog ergens een '07 exemplaar kan vinden, maar dan is 't over...

Naakt is sowieso beter O-)
 
Heb nu nog 25kW voorarrest maar ben al een hele zet aan het sparen voor een '06 XB12R, liefst zwart/rood.

Nou was het me al opgevallen na het uitbrengen van de XB1125R dat de XB12R niet meer op de site stond, en in de OP staat ie ook niet meer tussen de modellen. De XB12R is dus echt uit productie gehaald?
In NL staat hij niet meer in de modellenlijst en opgevolgd door de 1125R.
Op de USA site staat hij nog wel bij de 2008 modellen. Die heeft trouwens een mooie kleurstelling wit met blauw :P

Yupz, vanaf 2008 wordt de Firebolt niet meer gemaakt :N
-O- '(
 
Laatst bewerkt:
Mannen, hoe zit dat? Onlangs ontlangs ontmoette ik bij een benzine station een vent met een Buell en die had er geen aandrijfriem meer op zitten maar een ketting.
Ik rijd zelf een Suzuki, maar vind die Buell s toch wel heel mooi.

Ik trek alle riemen binnen afzienbare tijd stuk, zegt hij, dus maar een ketting er op.
Zijn die aandrijfriemen echt zo kwetsbaar? Het was trouwens een XB 12 s.
 
Ik trek alle riemen binnen afzienbare tijd stuk, zegt hij, dus maar een ketting er op.
Zijn die aandrijfriemen echt zo kwetsbaar? Het was trouwens een XB 12 s.

Ik heb ergens opgevangen dat ze vanaf de 2006 modellen sterkere riemen gemonteerd hebben op de XB's. Ik zeg het nog eens, 't is van horen zeggen, 'k weet niet of 't waar is hé. ;)

Veel hangt ook af van het rijgedrag en de ondergrond waar je op rijdt. Constant snokken aan het gas en rijden over wegen met veel steentjes zijn zeker al niet gezond.
 
[me="fUGLY"]heeft ook buell:[/me]

buell2.jpg


Momenteel alles nog lekker origineel.
 
Laatst bewerkt:
Mannen, hoe zit dat? Onlangs ontlangs ontmoette ik bij een benzine station een vent met een Buell en die had er geen aandrijfriem meer op zitten maar een ketting.
Ik rijd zelf een Suzuki, maar vind die Buell s toch wel heel mooi.

Ik trek alle riemen binnen afzienbare tijd stuk, zegt hij, dus maar een ketting er op.
Zijn die aandrijfriemen echt zo kwetsbaar? Het was trouwens een XB 12 s.
Vanaf bouwjaar 2005 zijn er sterkere riemen gebruikt die bijna onverslijtbaar zouden moeten zijn. Daarvoor hadden ze een levensduur van max 15000km volgens opgave ik heb de mijne er nu een 20000 onderzitten en nog geen problemen. Maar op buellforum is ook iemand die er 3000km mee heeft gedaan. Het is wel aan te raden om evt de free spirits belt tensioner erop te monteren als je heeeeeel hard optrekt veel wheelies en/of stoppies maakt. Omdat de belt anders teveel op spanning kan komen te staan en daar slijt hij wel hard van

[me="fUGLY"]heeft ook buell:[/me]

[afbeelding]

Momenteel alles nog lekker origineel.
Niet waar je hebt frame pucks en chromen hielpads :P

Maar je staat erbij

Ik heb vandaag prijs opgevraagd om de headers en racedemper te laten keramisch coaten.
Nu nog ff wachten op de voorbok zodat ik ook meteen de voorvork onder handen kan nemen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een bok voor mn vorige motoren gebruikt, maar bij deze zijn de poten veschillend in lengte B|
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan