Het Buelltopic van MF

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een bok voor mn vorige motoren gebruikt, maar bij deze zijn de poten veschillend in lengte B|
klopt maar ik heb voor de achterzijde ook al lang een bok maar nu een voor onder het balhoofd besteld kunnen de voorpoten en het wiel er makkelijk uit terwijl hij toch kan blijven staan. (alhoewel met de racekit uitlaat kun je hem daar ook op laten steunen maar ik vind dat toch geen fijn gevoel)
voorpoten worden waarschijnlijk nu blauw :P
 
(alhoewel met de racekit uitlaat kun je hem daar ook op laten steunen maar ik vind dat toch geen fijn gevoel)

Dat vindt ik nu juist zo briljant, je hebt alleen een standaard krikje nodig om het voor of achterwiel van de grond te krijgen. En op de uitlaat staat hij net zo stevig als op de standaard.

Een fatsoenlijke foto heb ik nog niet, ik ben amper aan rijden toe gekomen laat staan foto's maken. Maar ik heb wel mods. De eerste mod waren frame pucks. De tweede mod was een mega toeter, de volgende die mij van de weg af probeert te drukken schrikt zich een hartverzakking :P
 
Interesse hiero! *O*

Heb een Cagiva Raptor gehad en ben nu lekker aan het kijken naar wat anders.. Zo'n bulderende Buell lijkt me ook wel eens wat })

Moet alleen eerst eens ergens proefrijden, want ik heb geen flauw idee hoe zoiets rijdt (XB9/12) Wordt wellicht vervolgd ;)
 
Interesse hiero! *O*

Heb een Cagiva Raptor gehad en ben nu lekker aan het kijken naar wat anders.. Zo'n bulderende Buell lijkt me ook wel eens wat })

Moet alleen eerst eens ergens proefrijden, want ik heb geen flauw idee hoe zoiets rijdt (XB9/12) Wordt wellicht vervolgd ;)
Gewoon langs de Harley dealer gaan voor een proefrit.
Ik ging langs een Harley dealer voor meer info over Buell en ze wilde me meteen laten proefrijden. (En dat op zaterdagmiddag om half vijf.) :Y
 
Gewoon langs de Harley dealer gaan voor een proefrit.
Ik ging langs een Harley dealer voor meer info over Buell en ze wilde me meteen laten proefrijden. (En dat op zaterdagmiddag om half vijf.) :Y
Heb je nog 'n beetje kms kunnen maken, deze week :? Zo ja: hoe is 't met de bochies :?
 
Vanaf bouwjaar 2005 zijn er sterkere riemen gebruikt die bijna onverslijtbaar zouden moeten zijn. Daarvoor hadden ze een levensduur van max 15000km volgens opgave ik heb de mijne er nu een 20000 onderzitten en nog geen problemen. Maar op buellforum is ook iemand die er 3000km mee heeft gedaan. Het is wel aan te raden om evt de free spirits belt tensioner erop te monteren als je heeeeeel hard optrekt veel wheelies en/of stoppies maakt. Omdat de belt anders teveel op spanning kan komen te staan en daar slijt hij wel hard vanNiet waar je hebt frame pucks en chromen hielpads :P

Maar je staat erbij

Ik heb vandaag prijs opgevraagd om de headers en racedemper te laten keramisch coaten.
Nu nog ff wachten op de voorbok zodat ik ook meteen de voorvork onder handen kan nemen.
Ben wel benieuwd naar de prijs voor de demper O-)
 
Niet waar je hebt frame pucks en chromen hielpads :P


Ow ja, het is ook zo :P

Ik wil binnenkort van deze gevallen erop gaan zetten:

buell-kap.jpg
 
Ow ja, het is ook zo :P

Ik wil binnenkort van deze gevallen erop gaan zetten:

[afbeelding]
Kijk, dat bedoel ik dus... :9~


@Tuutuut: zal eens kijken wat er hier een beetje in de buurt zit. En dan maar eens een bezoekje brengen.. Dit zit is wel lekker in ieder geval, niet te groot, niet te hoog etc. Heb op de beurs al naar die dingen gekeken ;)

Kan me alleen van het rijden absoluut geen goede voorstelling maken. Ben benieuwd..
 
Laatst bewerkt:
Die carbon zooi vind ik echt een typisch gevalletje verschil van smaak :)
Sticker op de velgrand vind ik wel leuk :)
Heb je nog 'n beetje kms kunnen maken, deze week :? Zo ja: hoe is 't met de bochies :?
Nop, maandag voor het laatst B|
Dinsdag en woensdag met de trein geweest en donderdag en vrijdag met de scoot.
Dinsdag vanwege de sneeuw waarschuwing, woensdag bedrijfsuitje in Amsterdam, donderdag lag er een berg pekel. :X

Bochies gingen zondag al beter maar ik had veel last van auto's. Die blikkers reden niet door in de bochten/rotondes waardoor ik steeds moest remmen en uit mijn ideale lijn kwam...

Hopelijk is het morgen goed weer :P
@Tuutuut: zal eens kijken wat er hier een beetje in de buurt zit. En dan maar eens een bezoekje brengen.. Dit zit is wel lekker in ieder geval, niet te groot, niet te hoog etc. Heb op de beurs al naar die dingen gekeken ;)
Ik ben vrij lang en het verbaast mij hoe goed je op een Buell zit terwijl hij er zo klein uit ziet :)
 
Sticker op de velgrand vind ik wel leuk :)
:^
Nop, maandag voor het laatst B|
Dinsdag en woensdag met de trein geweest en donderdag en vrijdag met de scoot.
Dinsdag vanwege de sneeuw waarschuwing, woensdag bedrijfsuitje in Amsterdam, donderdag lag er een berg pekel. :X

Bochies gingen zondag al beter maar ik had veel last van auto's. Die blikkers reden niet door in de bochten/rotondes waardoor ik steeds moest remmen en uit mijn ideale lijn kwam...

Hopelijk is het morgen goed weer :P
Hiero (NB) is 't iig wel lekker weer :Y

Gelukkig heb ik familie ruïne, duZzz heb 'n goed excuus om niet te hoeven rijden O-)
 
full

Wil verder het topic niet vervuilen, maar hier mijn Monster met de Buell van mijn maatje!
Hij heeft het kontje van de R op zijn S laten zetten *D
 
Ik heb mijn uitlaat binnen :)
zit alleen wel een deukje in :(
denk dat ik hem eerst laat stralen dan ff deukje verwijderen en dan pas laat coaten.

Zijn er nog mensen van hier die naar de Safe riders training op 20 april gaan (was 27 april)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn uitlaat binnen :)
zit alleen wel een deukje in :(
denk dat ik hem eerst laat stralen dan ff deukje verwijderen en dan pas laat coaten.

Zijn er nog mensen van hier die naar de Safe riders training op 20 april gaan (was 27 april)
Nopes, ga nie heen, geen (priori)tijd :X

Deukie komt er toch nog wel 'n keer in ;)
 
Laatst bewerkt:
Nah doe ik wel als hij klaar is.

wil hem nu mischien elders eerst laten stralen zodat ik hem weer helemaal kaal heb en dus eerst strak kan maken voordat ik hem aanlever.

Net de crosser in elkaar gezet en de buell achterstevoren op de burg gezet.
Gisteren weer een stukkie op mijn rug laten schaduwen en morgen een ritje met de goldwing voor hart in actie voor een vrouw die op sterven ligt.

druk weekje zo :P


Iemand trouwens nog ervaring met de headers demonteren ?
want volgens de manual moet je het halve blok eruit halen om dat te kunnen doen :(
 
Laatst bewerkt:
Nah doe ik wel als hij klaar is.

wil hem nu mischien elders eerst laten stralen zodat ik hem weer helemaal kaal heb en dus eerst strak kan maken voordat ik hem aanlever.

Net de crosser in elkaar gezet en de buell achterstevoren op de burg gezet.
Gisteren weer een stukkie op mijn rug laten schaduwen en morgen een ritje met de goldwing voor hart in actie voor een vrouw die op sterven ligt.

druk weekje zo :P


Iemand trouwens nog ervaring met de headers demonteren ?
want volgens de manual moet je het halve blok eruit halen om dat te kunnen doen :(
Ja dat klopt, je moet hem helemaal los halen van het frame. Op de achterste bout na. Die moet je wat lossen, op dat punt scharniert hij dan en kan je het geheel naar voren kantelen. Pas dan kan je bij de achterste uitlaatbocht. Ik dacht ook, dat doe ik ff in een half uur, niet dus.. met de juiste hulp is het gelukkig wel gelukt ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan