Het Buelltopic van MF

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harley

MF veteraan
6 jun 2001
7.361
3.361
Helmond
full


aangezien er steeds meer buellrijders komen open ik hierbij het eerste Buelltopic op motorforum.
Dit topic is bedoeld voor iedereen die buell rijdt wil rijden of gewoon intresse heeft in het merk Buell.

Wegens het opheffen van het merk Buell door Harley-Davidson worden nieuwe modellen niet meer gemaakt !

Modellen tot laatste produktiejaar
Streetfighter
XB9SX
XB12S
XB12Ss
XB12Scg
XB12STT


Adventure
XB12X
Xb12Xt

Sport
1125R


Voorgaande modellen
M2, S1, S3, S3T X1, XB9S, XB9R, XB12R, Blast(nooit geleverd in de EU)

Buellkalender
Of er dit jaar nog een open track day georganiseerd wordt is nog niets bekend maar door het opheffen van het merk wordt hier niets verwacht.

Buellforums
www.buellforum.nl

http://www.buellforums.com

http://www.ukbeg.com/modules.php?name=Forums

Buellxb Forum

http://www.xborgforum.de/forum/index.php

BUELL PASSION INDEX

http://www.twinpower.be/f...2ede01bf162d112df078a51e5

http://www.devilstars.be/forum/index.php

Ik zal proberen iedereen die een buell rijdt hieronder met foto toe te voegen.
Dus mocht je een buell rijden dan kun je het beste ff een PM sturen met de informatie

Mijn eigen EX motor (inmiddels vervangen voor een Harley-Davidson Street Rod)

Buell XB9SX 2005

Aanpassingen:
Race ECM (andere mapping)
Op dit moment nog een (3x ingekorte) Jardine aluminium demper incl dbkiller (nouja zorgt voor een dieper geluid niet echt zachter :P) Maar er is alweer een racekit uitlaat onderweg om de jardine te vervangen.
Braking Wave voorremschijf
Razorblade achterremschijf
F.A.S.T. Airintake systeem (K&N filter en hittewerende mat)
R&R ingekorte achterzijde incl ledverlichting
Kellerman led knipperlichtjes voor en achter
Pilot Xenon verlichting
Pazzoracing CNC alu en blauw geannodiseerde koppelings en remhendel
Rizoma Aluminium CNC spiegels
Er komt nog een weggewerkte achterremklauw en een ander uitlaatsysteem op (Jekyl en Hyde Ik hoop nog steeds dit jaar maar is maar afwachten want ze hebben het te druk) + de airboxcover (tankgedeelte zeg maar) ben ik een compleet andere voor aan het maken + nieuwe luchthappers links en rechts en dan wordt de gehele motor ge-airbrushed.

Keeskapstok
XB12S

Jakkel
XB12Ss

Tuutuut
50f32e6032632f28611641fc66907fe9

mods:
K&N
mapping van race ECM geprogrammeerd
kellermann richtingaanwijzers
Jardine RT-One

Luca666
full


Ötzi

XB12S 2004
full

MODS
- Race kit (uitlaat, filter en ECM)
- Kellerman knipz
- Met zonder kaazschaaf

Galloper
IMG_3369_small.jpg

MVd
full

Mods:
Reuze tassenset en wat graspollekes hier en daar (we willen een fatsoenlijke foto :P)

fUGLY
buell2.jpg

Mods:
Frame pucks
 
Laatst bewerkt:
Nog één dagen en dan ben ik ook van de partij. Hij staat nu nog bij Speedy (van het buellforum. Hij en Dewalt waren zo tof om me de orginele uitlaat te laten gebruiken en te monteren. Tevens zijn er andere headers opgezet, de 'oude' waren beschadigd. Daar had ik me trouwens wel op verkeken. Maar het is allemaal goedgekomen. :}
Morgen is de keuring en dan kan ik gaan crossen op mn XB12S :]
 
[afbeelding]
aangezien er steeds meer buellrijders komen open ik hierbij het eerste Buelltopic op motorforum.
Dit topic is bedoeld voor iedereen die buell rijdt wil rijden of gewoon intresse heeft in het merk Buell.
*O* *O* *O* *O*

Nog één dagen en dan ben ik ook van de partij. Hij staat nu nog bij Speedy (van het buellforum. Hij en Dewalt waren zo tof om me de orginele uitlaat te laten gebruiken en te monteren. Tevens zijn er andere headers opgezet, de 'oude' waren beschadigd. Daar had ik me trouwens wel op verkeken. Maar het is allemaal goedgekomen. :}
Morgen is de keuring en dan kan ik gaan crossen op mn XB12S :]
Een kleine twee weken nog en m'n XB12Ss wordt geleverd.
Kijk zo schiet het op! In 1 week twee drie nieuwe Buellisten op MF :Y
(Ik heb een XB12R sinds afgelopen zaterdag :) )
 
Laatst bewerkt:
Deze is wel echt :9~ [afbeelding]
Maar die is toch gewoon standaard.....?








toch wel een leuke bike maar standaard is weer zo standaard. Ook al is het een buell.

OW wacht ff hij heeft een ingekort kontje.want de kaasschaaf achter is weg :)

Ow voor diegene die benieuwd waren naar mijn uitlaat:
full
 
Laatst bewerkt:
Maar die is toch gewoon standaard.....?








toch wel een leuke bike maar standaard is weer zo standaard. Ook al is het een buell.

OW wacht ff hij heeft een ingekort kontje.want de kaasschaaf achter is weg :)

Ow voor diegene die benieuwd waren naar mijn uitlaat:
[http://www.motor-forum.nl/forum/download_document/600240/2ab6263859f3142d30f754642bcc0ac6 (afbeelding)]
Standaard :? Heb die foto ook maar ergens van. Lijkt mij toch geen orginele Buellkleur en die wielen zijn die normaal niet in een andere kleur bij een XB 12 S ? In elk geval vind ik hem wel erg mooi ;)
 
Killing Buellforum.nl ?[afbeelding]
Nee hoor, waarom zou men. Buellforum is Buellforum met al zijn technische informatie en dit is gewoon een verzamelplaats van alle Buellisten op MF :)

Ow voor diegene die benieuwd waren naar mijn uitlaat:
[http://www.motor-forum.nl/forum/download_document/600240/2ab6263859f3142d30f754642bcc0ac6 (afbeelding)]
Hmmmm, uitlaat maakt mooie klappen maar als dit daarna het resultaat wordt... :X
 
Sunset orange van de XB12Ss 2007 ;)
Die op de foto is geen Ss want dan had hij ander frame gehad (schuinere hoek waar je knieën invallen) maar de kleur is inderdaad wel een standaard kleurstelling. Maakt verder ook niet uit. Juist hierom vond ik een apart buell topic wel gepast.

Die uitlaat was de 1e keer wel na 1 week 1 montagebout gemist te hebben maar daarna is het nog 2 keer voorgekomen en gegarandeerd dat alles goed gemonteerd is geweest want ik wilde dat juist voorkomen. mischien dat het door mijn F.A.S.T. systeem komt of wat dan ook ik weet het niet maar ik wilde toch al naar een Jekyl & Hyde alleen is die nog steeds niet uitontwikkeld (ligt al 2 jaar op de plank) mischien dit jaar. Tot die tijd doe ik het wel weer met de racekituitlaat want die beviel op zich ook wel alleen het geluid was mij wat te zacht. qua model vind ik het nog steeds het beste bij de motor passen want de jardine vind ik geen gezicht als ik heel eerlijk ben.
 
Nah, ik ook maar ff dan:

full


Is een 2004 12S, mods, niet veul:
- Race kit (uitlaat, filter en ECM);
- Kellerman knipz;
- Met zonder kaazschaaf;
 
Laatst bewerkt:
Zal wel 'n stomme vraag zijn, maar waar is die hitte werende mat voor, eigenlijk :?
 
Zal wel 'n stomme vraag zijn, maar waar is die hitte werende mat voor, eigenlijk :?
Warme lucht stijgt op en het luchtfilter zit bovenop het motorblok oftewel er komt warme lucht binnen. Motor presteert het beste bij zo koel mogelijke lucht omdat die "compacter" is en zo dus meer zuurstof binnenkrijgt. Het F.A.S.T. systeem is een combinatie van die mat + K&N filter en vervangt de complete airbox. kost een paar centen (400 euro) maar dan heb je ook wat :P
 
Warme lucht stijgt op en het luchtfilter zit bovenop het motorblok oftewel er komt warme lucht binnen. Motor presteert het beste bij zo koel mogelijke lucht omdat die "compacter" is en zo dus meer zuurstof binnenkrijgt. Het F.A.S.T. systeem is een combinatie van die mat + K&N filter en vervangt de complete airbox. kost een paar centen (400 euro) maar dan heb je ook wat :P
Kijk, da's logisch :Y Dank voor de uitleg! Zou ik dan op de verrot ook kunnen inbouwen :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er sinds vorig jaar ook een.

Helaas kon een Duitser in een Transit het niet hebben :( (Maar inmiddels istie weer helemaal in orde :))

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan