Het chopperverbouwingstopic winter 2004-2005

ed31

MF veteraan
12 jul 2002
1.209
0
Doetinchem
Voor de chopper-minded-ones onder ons.

Ideetje? Ja, ik ben er vroeg bij maar mijn plannetjes zijn al gesmeed })
Om hier je winterklusjes te vermelden, met foto's uiteraard (voor/na).
Bovendien een topic om lekker te neuzelen over de klussen en de daarbij komende problemen/vragen.

Post ook even wat je plannen zijn!




Edit: even erbij gezet dat dit op het chopper gedeelte staat, ik hoef niet te weten wie er allemaal nieuwe stickers op z'n kuip gaat plakken 8-)
 
Laatst bewerkt:
Om dan zelf ook te beginnen:
Voor mijn wilde heb ik de volgende plannen:
* Achterspatbord "kaal" maken==> nummerplaat + knippers + achterlicht eraf
* sidemount kentekenplaat
* ander kleurtje (waarschijnlijk donkerpaars metallic)
* A.I.S. verwijderen
* benzinepomp verleggen
* benzinetank deukje eruit halen
* verlagen
* voorvorkcovers polijsten

plus alles wat ik aan koopjes tegenkom op Ebay, zoals verschillende covers, steelbraided cables, forward controls. Maar dan moeten het ook echt koopjes zijn.

Budgettechnisch niet mogelijk maar wel heel graag (gaat dus niets worden dit jaar): 250 achterslof erin, aangepaste achterbrug, kort spatbord voor en achter.
 
Laatst bewerkt:
Nu nog even het 'voor' plaatje posten!

Tja, ik hoop eigenlijk dat dit een ontzettend lang topic wordt en dat mijn "voor-plaatje" dan in de vergetelheid raakt. Ik wilde eigenlijk per keer een paar ploatjes erbij zetten, maar zo issie nu:
full
 
Daar is wel wat van te maken. Heb je dat project van SPS gezien met die Yamaha? Zag er niet verkeerd uit!

ff wat anders, was jij gisteren in Lommel?
 
Tja, ik hoop eigenlijk dat dit een ontzettend lang topic wordt en dat mijn "voor-plaatje" dan in de vergetelheid raakt. Ik wilde eigenlijk per keer een paar ploatjes erbij zetten, maar zo issie nu:
(Afbeelding)

Toffe luchtfilter, wat voor filter zit er op? Zat er aan te denken zoiets op mijn IronDead te monteren. Bochten enzo maken we zelf, maar alleen zoek ik nog een mooi groot filter.....
 
bij de gixxer 1000. andere koppakking ertussen, kortere inlaatkanalen en fine tuning van de injectie.hoop dat ik tussen de 172 en 175 awiel peekaas eruit kan persen. bij de ktm optisch veranderen en groot onderhoud van de fiets.
 
Daar is wel wat van te maken. Heb je dat project van SPS gezien met die Yamaha? Zag er niet verkeerd uit!

ff wat anders, was jij gisteren in Lommel?

Ik was niet in Lommel

Dat soort projectjes ken ik wel. Specifiek deze, niet 1,2,3 maar dat kost allemaal erg veel euri's. Als ik het helemaal zou (laten) maken zoals ik ervan droom, gaat het me nog eens €10k kosten. Zou dan veel weg hebben van een Walz.
Maar ja, ik ben niet alleen thuis (en we heten niet allemaal Slow :+ )

Met name door dit forum ben ik ook helemaal weg van een coole bobber, 1-2 jaar geleden vond ik het helemaal niets maar ik ga ze steeds mooier vinden.
Is wat moeilijker te realiseren met een Wildstar, kzou dan een andere fiets moeten kopen en eerst moeten beginnen met veeeeel meer technische kennis (met name motortechniek)
 
Maar ja, ik ben niet alleen thuis (en we heten niet allemaal Slow :+ )

...

Grappenmaker!
FYI: Slow wordt per december dit jaar wederom vader en heeft alleen voor dat de vrouw des huizes alles confisceerde voor de babykamer nog even snel een HD gekocht.

Waarom denk je dat ik op zoek ben naar goed gereedschap?

Slow

ps; kan iemand mij vertellen wat er priecies gedaan wordt bij een eerste (1800km) beurt bij een Twincam?
kan Slow dat zelf ook?
 
Toffe luchtfilter, wat voor filter zit er op? Zat er aan te denken zoiets op mijn IronDead te monteren. Bochten enzo maken we zelf, maar alleen zoek ik nog een mooi groot filter.....


Is gewoon een K&N filter. Is een tijdje door Brouwer-Nijkerk gemaakt.
Hieronder nog zoiets:
full
 
bij de gixxer 1000. andere koppakking ertussen, kortere inlaatkanalen en fine tuning van de injectie.hoop dat ik tussen de 172 en 175 awiel peekaas eruit kan persen. bij de ktm optisch veranderen en groot onderhoud van de fiets.
Nav deze post @ Ed31, misschien ff topictitel aan laten passen naar "Chopperverbouwingstopic winter 2004/2005", er is al heel lang een ander Winterprojecten-topic.
 
Grappenmaker!
FYI: Slow wordt per december dit jaar wederom vader en heeft alleen voor dat de vrouw des huizes alles confisceerde voor de babykamer nog even snel een HD gekocht.

Waarom denk je dat ik op zoek ben naar goed gereedschap?

Slow

Ik heb een dochtertje van 14 mnd, als de volgende (ooit) een zoon wordt, krijgt'ie ook gereedschap. Cool idee van je.

Effe alle gekheid op een stokje: was meer gebaseerd op je bezoek aan Hans Bos en je enthousiasme daarover
 
Nog niet 100% zeker dat het deze winter wordt, maar zit wel een aardige kans in:
- ander achterspatbord met dubbele achterlichten
- dubbele koplamp
- kleine knippers voor en achter
- Corbin zadel (en dus het origineel met sissybar eraf)
- koppelingsleiding RVS
en als er nog geld over is een aantal chromen delen opnieuw laten verchromen
 
Dit zijn veranderingen die ik tot nu toe heb gemaakt aan mijn motor:

ander stuur (90cm gekromd ipv 80cm stokstuur) 66€
andere handvaten (alu ipv zwart) 100€
forward controls (ipv highway steps) 325€
turn out uitlaten (ipv uitgeboorde originele) 239€
kortere veren (28cm ipv 34cm) 70€


Dit is wat er nu nog gaat veranderen:

Dikkere tank + mooi gespoten (als dat betaalbaar kan)
Ander balhoofd + langere voorvork
Ander zadel
knipperlichten in het stuur
Dikkere Achterband (indien mogelijk 150/80 ipv de 140/90 die ik nu heb)


Waarom die veranderingen:

Stuur: het stokstuur is slecht voor je polsen omdat je eigenlijk je polsen iets naar buiten duwt, en dat doet pijn op langere stukken.
Handvaten: aluminium glimt, zwart niet. Het is gewoon veel mooier.
Forward Controls: highway steps vond ik onveilig omdat je met remmen/schakelen terug moet naar d enormale controls. Ook is forwards controls net dat beetje relaxter rijden.
Turnout uitlaten. De originele uitlaten zaten onder de roestvlekken en het geluid was wel heel hard maar neit heel mooi. Nu is het iets minder hard maar een beetje doffer. En ze glimmen heel mooi en ik kan ze met 1x per week poetsen ook mooi houden.
Kortere veren: als je tussen je achterband en je achterzadel doorkijkt lijkt je motor heel hoog en je achterband heel dun. Het is een eenvoudige ingreep die niet bijzonder veel geld kost. Optisch is het echt heel super. De motor lijkt er meteen heel veel lager door en je achterband lijkt dikker.

Alle kosten zijn de materiaalkosten bij Gert Jan Brouwer uit Nijkerk.
www.BR-Custom.com
 
Laatst bewerkt:
Dit zijn veranderingen die ik tot nu toe heb gemaakt aan mijn motor:

ander stuur (90cm gekromd ipv 80cm stokstuur) 66€
andere handvaten (alu ipv zwart) 100€
forward controls (ipv highway steps) 325€
turn out uitlaten (ipv uitgeboorde originele) 239€
kortere veren (28cm ipv 34cm) 70€


Dit is wat er nu nog gaat veranderen:

Dikkere tank + mooi gespoten (als dat betaalbar kan)
Ander balhoofd + langere voorvork (zie rode motor op pagina 1)
Ander zadel (zie rode motor op pagina 1)
knipperlichten in het stuur (zie rode motor op pagina 1)


Waarom die veranderingen:

Stuur: het stokstuur is slecht voor je polsen omdat je eigenlijk je polsen iets naar buiten duwt, en dat doet pijn op langere stukken.
Handvaten: aluminium glimt, zwart niet. Het is gewoon veel mooier.
Forward Controls: highway steps vond ik onveilig omdat je met remmen/schakelen terug moet naar d enormale controls. Ook is forwards controls net dat beetje relaxter rijden.
Turnout uitlaten. De originele uitlaten zaten onder de roestvlekken en het geluid was wel heel hard maar neit heel mooi. Nu is het iets minder hard maar een beetje doffer. En ze glimmen heel mooi en ik kan ze met 1x per week poetsen ook mooi houden.
Kortere veren: als je tussen je achterband en je achterzadel doorkijkt lijkt je motor heel hoog en je achterband heel dun. Het is een eenvoudige ingreep die niet bijzonder veel geld kost. Optisch is het echt heel super. De motor lijkt er meteen heel veel lager door en je achterband lijkt dikker.

Alle kosten zijn de materiaalkosten bij Gert Jan Brouwer uit Nijkerk.
www.BR-Custom.com
Wat voor motor ? Piccie ?
 
Ik heb een dochtertje van 14 mnd, als de volgende (ooit) een zoon wordt, krijgt'ie ook gereedschap. Cool idee van je.

Effe alle gekheid op een stokje: was meer gebaseerd op je bezoek aan Hans Bos en je enthousiasme daarover

I see...
Ben ondertussen al heel wat wijzer geworden. Mijn HD blijft voorlopig. Wellicht wat verbouwing of vervangingen maar hij gaat niet weg. Nu help ik mijn broer met een geschikte HD vinden. Hij heeft een Heritage en wil een compleet ander model om voor zijn leeftijd te compenseren. We gaan binnenkort naar SPS om te kijken en babbelen.

Over dat gereedschap: Schmuck dat je er bent! Dat is voor mijzelf natuurlijk!
Ik heb al wel een Tshirtje voor hem (ja het is een ventje) met daar op "My dad rides a Harley".
Zijn wieg wilde ik uit een Snap-on toolcar maken maar dat mocht niet van mijn vrouw. :(

Enfin, back to topic..

Hoe zit het met de info over de eerste beurt?
 
Ik wilde deze winter m'n "reserve-magna" naar zoiets verbouwen (snel fotosoepje, niet op detailt letten)
full


Maar door een verhuizing en (wederom) stukken met de andere motor kom ik er niet aan toe ben ik bang. Ik heb het blok al (hopelijk tijdelijk) moeten roven om de andere aan de rol te houden.
Deze is overigens ook redelijk aan de eigen smaak/eisen aangepast:
index.php

andere koplamp
TAZ mascotte met lichtgevende ogen
zwaardere/kortere achterveren
voorvork 4cm ingekort
Highwaypegs
corbin zadel
breed stuur
rvs leidingen
extra olietoevoer naar de koppen
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde deze winter m'n "reserve-magna" naar zoiets verbouwen (snel fotosoepje, niet op detailt letten)
(Afbeelding)

Maar door een verhuizing en (wederom) stukken met de andere motor kom ik er niet aan toe ben ik bang. Ik heb het blok al (hopelijk tijdelijk) moeten roven om de andere aan de rol te houden.
Deze is overigens ook redelijk aan de eigen smaak/eisen aangepast:
http://www.v4hondabbs.com/index.php?act=Attach&type=post&id=24872
andere koplamp
TAZ mascotte met lichtgevende ogen
zwaardere/kortere achterveren
voorvork 4cm ingekort
Highwaypegs
corbin zadel
breed stuur
rvs leidingen
extra olietoevoer naar de koppen

Mischien let ik teveel op de details, maar wellicht heb je het bewust zo getekend: achterspatbord zou ik wat hoger zetten, zodat het aansluit op het zadel en mooi doorloopt. Zoals nu vindt ik niet mooi, komt een beetje old-style (zweefzadel) over, past niet bij de rest. Verder vindt ik het wel een gaaf idee.
 
Het spatbord komt strak om het achterwiel te liggen en zit aan de brug bevestigd ipv het frame. Misschien is dat idd niet mooi, maar dat zie ik wel als het zo ver is. wijzigen kan dan altijd nog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan