Het circuit op als je géén winnaar wilt worden.

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.557
113.005
Rèswèk
Zijn er nog circuitdagen voor rijders die geen kampioensambitie hebben.

Voorheen was er zoiets met een voorrijder van de CRT (?) of iets waarachter je rondjes draait zonder wedstrijdelement, bijhouden doe je die voorrijder toch niet :+ met een 250je
Dat zijn ritjes geweest "onder geel", niet inhalen. Hetgeev voorkomt dat morons op GPmachines hem er op je clippingpoint nog effe tussendoordouwen


:?
 
recent nog gedaan op Assen.
in de ochtend oefenen op het junioren circuit, nadruk op kijken remmen en bochten techniek.
Kleine groepjes met allerlei motoren iedere groep een eigen begeleider.

In de middag het grote circuit.
meerdere kleine groepen ingedeeld op basis van snelheid zodat iedere rijder in de groep het kan bijhouden.
inhalen niet toegestaan, geen tijdwaarneming, gaat gewoon om de lol en je techniek verbeteren.

ik heb hem hier gedaan
 
Nice, ik wist overigens niet beter of CRT staat voor Classic Racing Team, daar ging ik wel vaak kijken...
 
Genoeg organisaties waar je achter de instructeur aan kan rijden. in 2019 sinds hele lange tijd weer circuit op met mijn straat brommer. 2 dagen achter de instructeur bij Racecracks voordat we vrij mochten rijden. Prima bevallen. Fijne organisatie
 
Meer keuze maakt plannen makkelijker
 
Wel eens met crt op Lelystad geweest. Is denk ik wel wat je zoekt. Niet inhalen, geen volgas op rechte stukken en geen volle bak remmen enz. Wordt zeker niet tot op het randje gereden.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat CRT op Lelystad zou rijden.

@Rob RD , probeer het eens bij www.2theexperience.nl.

Als je dit jaar nog perse op Assen wil rijden kon het wel eens moeilijk worden, volgens mij is alles volgeboekt.
 
Oh dat geloof ik zomaar. Voor nu is het een idee, nog wat FZR vriendjes erbij vinden
 
Misschien wordt het wel volgend jaar. @RobD mee, op de rose 7enhalf...
 
  • Geweldig
Waarderingen: RobD
Volgens mij is dat hoe het bij de meeste organisaties gaat als je er mee begint.
Ik heb zelf nu een paar keer bij MotorSport Lifestyle gereden.
Eerst groep 1, verplicht alles achter een voorrijder.
Daarna groep 2b, 3 sessies achter voorrijder, daarna kun je kiezen.
Hierna 2a idem dito.
Dus als je zou willen zou je pas in groep 3 vrij kunnen rijden.
Er doet van alles mee kwa motor en berijder.

Moraal, als je bochten een beetje leuk vindt gewoon doen.
Van tevoren dien je een schatting van je snelheid te maken dus kom je automatisch in de goede groep (of je schat jezelf fout in en wordt over geplaatst)
 
Terug
Bovenaan Onderaan