Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

NR34

Give us a number 1 score!
1 aug 2008
49.843
12.202
Naar aanleiding van het sluiten van dit topic: Het Circuit op met Racecracks Deel 2 open ik bij deze een algemeen circuitdag topic. Waarom? Voor alle nieuwtjes rondom Racecracks was dit topic ideaal. Ook voor het regelen en delen van pitboxen of andere tips voor de diverse circuitdagen, was dit topic ideaal. Om bepaalde redenen is dit topic helaas gesloten. Maar genoeg daarover. In overleg mag een algemeen circuitdag topic wel. Dus ik zou zeggen, als er nieuws is, als er vragen zijn of als je tips hebt, laten we hier verder gaan waar we in februari gebleven zijn.
 
Ik moet mijn dagen nog boeken, maar vind het toch wel prettig als mijn pitcrew er bij is. Mijn pitcrew bestaat uit welgeteld een persoon die het gewoon leuk vind om mee te gaan, maar wel zorgt dat ik niks anders hoeft te doen dan rijden.
Voor de rest kijk ik wel of er bekenden gaan, maar dat is geen vereiste.
Meerdere rijders die allemaal in verschillende groepen rijden kan wel leuk zijn, kun je elkaar helpen
 
Laatst bewerkt:
Als je alleen gaat kan je altijd bij mij (Ferry van Rijn) een formulier afgeven met daarop informatie, mocht het mis gaan. Dan kunnen wij als organisatie nog beter handelen. En bij je inschrijving kan je een contactpersoon opgeven. Gelukkig hebben we hier nog nooit gebruik van hoeven maken.

Ik wens jullie alvast een mooi motor jaar toe!
 
Als je alleen gaat kan je altijd bij mij (Ferry van Rijn) een formulier afgeven met daarop informatie, mocht het mis gaan. Dan kunnen wij als organisatie nog beter handelen. En bij je inschrijving kan je een contactpersoon opgeven. Gelukkig hebben we hier nog nooit gebruik van hoeven maken.

Ik wens jullie alvast een mooi motor jaar toe!

goeie regeling Ferry!!!!
 
Tjha ik ook maar wat als iedereen in je circuit groepje niet meer gaat ? Zelf ook stoppen ? Dat is niet echt een optie voor mij

Ik zou het ook een beetje tricky vinden om alleen te gaan, maar respect dat je dat wel doet. En goed dat Ferry er een oplossing voor heeft :t
 
Tjha ik ook maar wat als iedereen in je circuit groepje niet meer gaat ? Zelf ook stoppen ? Dat is niet echt een optie voor mij

Herkenbaar verhaal, mijn maatje stak me aan met circuitrijden en besloot daarna om ermee te stoppen B|

Daarna heb ik veel circuitdagen gedaan en toen ging mijn vriendin mee maar sinds de geboorte van onze dochter is dat nu niet zo handig, afgelopen jaar heb ik dan ook gewoon in mijn eentje de circuitdagen gedaan...
 
Persoonlijk vind ik het makkelijker een topic per circuitdag te maken, valt ook beter op.

Maar qua alleen gaan, heeft ook niet mijn voorkeur. Bij “onze” RSZ races word altijd onderling wel wat geregeld mocht het eens mis gaan en iemand niet meer zelf niet huis kunnen rijden maar voor jezelf wel praktischer.
 
bij de zac is het echt een camping gevoel en zijn er altijd mensen die je spullen wel even meenemen of thuis af zetten indien nodig . komt ook omdat iedereen elkaar wel kent en na een paar events heb je vanzelf een vast groepje waar je mee rijdt dus is het ook niet meer alleen !!!
 
bij de zac is het echt een camping gevoel en zijn er altijd mensen die je spullen wel even meenemen of thuis af zetten indien nodig . komt ook omdat iedereen elkaar wel kent en na een paar events heb je vanzelf een vast groepje waar je mee rijdt dus is het ook niet meer alleen !!!

Maar dat zijn dan de wedstrijden. Die rij ik en ik denk meerdere niet,
 
bij de zac is het echt een camping gevoel en zijn er altijd mensen die je spullen wel even meenemen of thuis af zetten indien nodig . komt ook omdat iedereen elkaar wel kent en na een paar events heb je vanzelf een vast groepje waar je mee rijdt dus is het ook niet meer alleen !!!

Dat zeg ik, Gamma ;)

Maar dat zijn dan de wedstrijden. Die rij ik en ik denk meerdere niet,

Dat klopt idd. Bij de gewone trackdays is dat minder maar daarom ging ik sowieso met auto en ahw. Helpen inladen vind je wel iemand en rijden lukt vaak maar anders gewoon rond vragen. Denk niet dat iemand je laat staan.

En anders veel geduld want dan moet er eerst iemand komen.


Laatste race oktober nodig, ik kon iemand aandragen voor de TOMS. Werd aangereden en kon niet naar huis rijden. Woonde in Hilversum dus voor mij de verkeerde kant op.
Alles in zijn auto gepakt en opgeladen en bij mijn racemaatjes gevraagd of iemand kon rijden. Geregeld dus.
 
bij de zac wedstrijden kan je ook vrij rijden en zodra je wel een keer een wedstrijd hebt gereden wil je niks anders meer is echt heel gaaf en er wordt met meer respect gereden dan bij vrij rijden
 
:^

Staande start is het mooiste!

Nee man de motor lopend starten, dat waren nog eens tijden. Kijk maar eens naar dit filmpje en vooral naar de start van de winnaar die destijds mank was:
 
Nee man de motor lopend starten, dat waren nog eens tijden. Kijk maar eens naar dit filmpje en vooral naar de start van de winnaar die destijds mank was:

Nee om zelf te doen toch echt liever de staande start. Licht op rood, volle bak toeren onder je en om je heen, licht uit en dan de juiste dosis koppelingsslip zien te vinden.

Zeggen jullie nou dat ik.een licentie moet gaan halen?

Er moet niets, maar ik garandeer een snelle verbetering van rondetijden.
Voor mij was de lol van trackdays leuk battlen met iemand. Met wedstrijden weet je zeker dat je dat elke dag meerdere keren gaat hebben met vertrouwde rijders om je heen.

En leuk om de wedstrijden te kijken als je zelf pauze hebt :t

Dat doe ik dus zelden. Ik ben dan blij even te zitten of bij racemaatjes langs te gaan. TOMS is altijd vermakelijk!
 
Nee om zelf te doen toch echt liever de staande start. Licht op rood, volle bak toeren onder je en om je heen, licht uit en dan de juiste dosis koppelingsslip zien te vinden.

Allemaal watjes die coureurs van vandaag. Gewoon die 500cc tweetakt aanduwen en gaan. En van te voren een half pakje van Nelle roken. Dat waren pas mannen.












:+
 
Maar alle gekheid op een stokje: Ik begrijp dat het mee doen aan races in de OW Cup veel leuker is en dat als je dat eenmaal doet, dat je dan niks anders meer wil. Maar volgens mij gaan de meesten naar een circuitdag om gewoon een dagje lol te beleven en om een keer zelf op dat mooie asfalt te rijden, waar je al zo vaak omheen gewandeld bent. Om vervolgens nog meer respect te krijgen voor de racehelden, dan je al had.
 
Maar alle gekheid op een stokje: Ik begrijp dat het mee doen aan races in de OW Cup veel leuker is en dat als je dat eenmaal doet, dat je dan niks anders meer wil. Maar volgens mij gaan de meesten naar een circuitdag om gewoon een dagje lol te beleven en om een keer zelf op dat mooie asfalt te rijden, waar je al zo vaak omheen gewandeld bent. Om vervolgens nog meer respect te krijgen voor de racehelden, dan je al had.

Daar begint het mee... tot dat blijkt dat je niet de minst snelle bent en je die gast voor je bijna had gepakt! Volgende keer dan maar.

En zo kom je aan zo’n 15-20 dagen per jaar 😂
 
Daar begint het mee... tot dat blijkt dat je niet de minst snelle bent en je die gast voor je bijna had gepakt! Volgende keer dan maar.

En zo kom je aan zo’n 15-20 dagen per jaar 😂

Jeetje 15-20 dagen..... ben blij als ik er al 5 haal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan