Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

We hadden bezoek,video is genomen bij onze camper.2e bericht,met de stoeltjes 🤗

 
Ik heb mn gisteren ook wel redelijk vermaakt. 1e sessie 1:51 nogwat gereden met een te hoge bandenspanning achter. 2e sessie zat ik er net lekker in, en toen was ik vergeten te tanken😅

3e sessie rode vlag vanwege moeson....
4e en 5e sessie lekker lang kunnen rijden, uiteindelijk 1:59.2 met regenbanden op een 75% droge baan. 15 rondjes achter mekaar door weten te knallen was wel ff lekker! Alleen is mn motor nu wel vies😑
 
Gisteren ook even op Zandvoort rondjes gemaakt. Sessie 1 en 2 waren top op een droge baan. Sessie 3 (Groep 2) ben ik even afgehaakt, leek wel of ik in een rivier reed... Sessie 4 en 5 wisselvallig nat met wat droge stukken, wel wat tricky. Voor mijn gevoel best wel incidentjes / schuivers, waaronder eentje recht achter mij die tegen mijn achterwiel aantikte, gelukkig snel kunnen anticiperen en rechtopgebleven... alleen een kras op de velgrand van waarschijnlijk een afgebroken scherm. Rijder gelukkig in orde.
 
Zo te lezen was Zolder gisteren veel beter dan Zandvoort. 😲
Wij hebben gisteren ook gereden op Zolder. Was voor mij de eerste keer op dit circuit en met een nieuwe motor. :]
 
Hoe was Assen maandag:)? zat nog in twijfel om te gaan want 2 weken terug door wisselvallig weer (regen, zon, regen, zon) ook telkens de verkeerde bandekeuzes gemaakt :p had niet zo'n zin in een herhaling. Wordt tijd voor een dag met of alleen regen of alleen zon :p
 
Assen was super maandag. Ik had gerekend op 2 sessies droog en dan regen, maar we hebben het de hele dag droog en zelfs zonnig gehad. Koelde wel iets af na 13:00 wat het uithoudingsvermogen alleen maar ten goede kwam ;)
Voor het eerst in SGT wat wel heftig was met een SRAD 600 die niet lekker liep, tussen die serieuze racers. Flink voorbij gevlogen af en toe. Toch 1:58,2 uit die ongeveer 85 pk kunnen persen.
 

Bijlagen

  • 21-AO-2728-473-scaled.jpg
    21-AO-2728-473-scaled.jpg
    158,6 KB · Weergaven: 47
  • 21-AO-5657-688-scaled.jpg
    21-AO-5657-688-scaled.jpg
    172,5 KB · Weergaven: 47
Gisteren nog wel iets lulligs meegemaakt in het paddock.
ik kwam terug van mijn 4e sessie en kwam pitbox 38 uitgereden het paddock in.
Ik moest rechtsaf en de bocht was blind.(geen zicht)
Dus ik rustig aan rechtsaf.
Zie ik ca 10 meter verder een meisje met een GSXR die wou wegrijden om haar sessie te beginnen.
Ik had zojuist gereden en geen haast,haar sessie stond op het punt te beginnen dus ik rem en gebaar haar voor mij op te rijden naar de pitlane.
Sta zo goed als stil zij rijdt op ,schiet er langs mij een rijder op een CBR af en klapt boven op haar.
Beiden rollen over het asfalt motoren flink beschadigd.
Gelijk afgestapt motor en meisje omhoog geholpen andere rijden was ondertussen ook geholpen beide gelukkig ,geen letsel.
Vond ik toch minder voor beide 🥺
 
Ik was vandaag ook op Zandvoort (Groep 2). Na de 2de sessie niet meer naar buiten geweest. Om 15:00 maar ingepakt en weer 3 uur terug naar huis gereden...

Bekijk bijlage 1658983
Net de videobeelden terug gekeken;
  • Totale tijd op de baan: 32:30
  • Totaal aantal volledige rondes (zonder pit uit/in): 8
  • Aantal "normale" rondes (2:30); 3
De laatse keer, 3 jaar geleden, reed ik zelfs met chicane nog sneller (2:20) rond...! Vanwege de lange tijd en nieuwe lay-out voor de zekerheid groep 2 geboekt, maar dit was echt de laatste keer...
 
Maandag ook wat rondjes gedaan op Zandvoort. 2 sessies droog daarna nat. Voor het eerst met regenrubbers de baan op.... viel mij erg mee hoeveel grip er nog is met de juiste schoentjes.

was weer erg gezellig, ik heb een leuke dag gehad.
 
Hoeveel dagen doen jullie met remblokken? Setje ferodo en ebc gesinterd zijn na 3 dagen op. Vroeger deed ik veel langer met een set, maar rijd inmiddels seconde of 8 sneller op Zolder. 3 dagen is normale slijtage?
 
Hoeveel dagen doen jullie met remblokken? Setje ferodo en ebc gesinterd zijn na 3 dagen op. Vroeger deed ik veel langer met een set, maar rijd inmiddels seconde of 8 sneller op Zolder. 3 dagen is normale slijtage?
Sinter road of race.?
Ik rem met een setje sinter road ongeveer 8 a 10 dagen
 
Ik rem al een paar jaar met Brembo SC.. En die gaan met mijn tempo (assen @ 1:59) zo'n 3 á 4 dagen mee.
Maar, zijn niet zo heel duur (denk orde grootte 50 euro per klauw bij carpimoto) en remmen (in mijn optiek) erg fijn.
 
Brembo RC heb ik goede ervaringen mee. Heb nu SBS dual sintered (DS-1). Zijn een stuk duurder, maar ook heel slijtvast en remmen nog een slag beter dan de Brembo RC.
 
Net de videobeelden terug gekeken;
  • Totale tijd op de baan: 32:30
  • Totaal aantal volledige rondes (zonder pit uit/in): 8
  • Aantal "normale" rondes (2:30); 3
De laatse keer, 3 jaar geleden, reed ik zelfs met chicane nog sneller (2:20) rond...! Vanwege de lange tijd en nieuwe lay-out voor de zekerheid groep 2 geboekt, maar dit was echt de laatste keer...
Regen was een vette spelbreker afgelopen Maandag maar je had meer rondjes kunnen rijden in gr 2.
3de(verloren) sessie was of we door een rivier reden maar de 4de en laatste kon er ondanks hier en daar wat nattigheid best wel met een aardig tempo gereden worden.
De code 60 vlag werd niet door ieder gewaardeerd maar een rode vlag is einde? sessie.
 
Misschien rij ik dan minder stop and go met de duizend dan ik dacht.
Mijn AliExpress (€15,00 de set van drie) remblokken vorig jaar na vijf circuitdagen vervangen, amper gesleten, maar eens wat anders proberen.
Nu andere remklauwen, de blokken in de oude klauwen (Lucas CRQ) met circa vijf circuitdagen ook weer amper versleten.
Tijden 1.55 +/- twee seconden.

Maandag helaas drie sessies nat, ik had met de Stylema's en Brembo blokken wel de nodige reserve tot verbetering.
Van de winter besloten tot 1.55 de derde circuitdag en 1.50 in juli.
Maar dat bleef bij 1.53.2 in mei. Toen lag ik nog twee seconden voor op schema. :+
 
Het weer was na de 1e 2 sessies in groep 2 slecht, 3e sessie kletsnat. Ik heb wel 5 sessies kunnen rijden, maar vanwege de regen werden de laatste 2 sessies in groep 2 niet vrij gereden. Omdat ik op regenbanden stond mocht ik de laatste sessie wel in groep 3b mee rijden en dat ging prima.
Tijdwaarneming van mijn transponder heeft de hele dag niet gewerkt.
Verder klopte er in de middag helemaal niets meer van het tijdschema van MSL. Veel minder rijtijd gehad als wat zou moeten. Erg jammer, zeker gezien ze wel een app groep hebben om iedereen op de hoogte te houden, dit had echt beter gekund.
Als je vaker circuitdagen rijd is een goede laptimer toch een optie? of een laptimerappie op je telefoon.
Ik zou MSL melding geven van over te weinig? rijtijd e.d maar de baan was een zandhoop geworden en dat moest wel gereinigd worden en kost veel tijd.

Verder een leuke dag gehad? begeleiding enzo?
 
👍 goede tijden joh:Y
En dat moet ik nog accepteren. ;)

Maandag was ik niet top, de twee sessies beiden meerderen ronden 1.57 laag.
Snel moe, snapte er niets van. Accepteerde maar rustig verdere verbetering met de overige sessies.
Maar dat 'soepel' hakken en zagen kwam er niet van door het mooie en bekende weertje. ;)
 
En dat moet ik nog accepteren. ;)

Heb je eigenlijk wel plezier in de bezigheid,los van je tijden? 🤔
Mensen ontmoeten en daar mee een praatje houden,ideen uitwisselen etc,zoals afgelopen maandag met batsmuts,is ook belangrijk voor mij.
De ambiance er om heen,dikwijls de avond van tevoren gezellig samen eten en wat drinken,dragen voor mij ook bij aan het "circuitrijden"🤗
 
Ik snap dat weinig rijtijd op Zandvoort vervelend is maar hier kan een organisatie als MSL vaak zelf niets aan doen. Sowieso hebben zij geen invloed op het weer. Daarnaast bepaalt racecontrol de rode vlaggen en hier zijn ze helaas erg gretig mee, ook vanwege geluid. Ook heeft Zandvoort geen service road en golfkarretjes zoals op Assen, dus als er iemand valt of stil staat moet diegene worden opgehaald door de bezemwagen (dus code rood). Dan zijn er nog mensen die door blijven rijden als ze zwart hebben gehad, tja...
 
Heb je eigenlijk wel plezier in de bezigheid,los van je tijden? 🤔
Mensen ontmoeten en daar mee een praatje houden,ideen uitwisselen etc,zoals afgelopen maandag met batsmuts,is ook belangrijk voor mij.
De ambiance er om heen,dikwijls de avond van tevoren gezellig samen eten en wat drinken,dragen voor mij ook bij aan het "circuitrijden"🤗
Ik heb even gezellig met @thumper gesproken en de hele dag met @Ninjaturtle in de pits opgetrokken.
Rob alias Green Gooner kwam ook buurten. :t
Tussendoor nog een paar keer met grootheid Eskil Suter staan praten.
Beregezellig, weinig tijd voor bezinning of stilte. Lekker ouwehoeren over onze grootste hobby. ;)

Maar de circuitdag was een beetje als de olympische spelen en dan Corona krijgen.
Ik keek al sinds december '20 naar deze dag uit.
een ideale voorbereiding is het niet geworden.
Sluiting van de sportscholen, meerdere blessures vanaf april en nog steeds, en dan het weer..
Alleen is het accepteren en vooruit kijken.
Voor mij is het vooral een sportieve uitdaging.
Dus de rondetijd beslist uiteindelijk of het een epische dag was.
Zo mag iedereen anders zijn. ;)

(Deze keer pakte ik beiden eigenlijk wel aan.. in mei bracht ik de dag bewust alleen door.. ook iets met teveel prikkels..)
 
Laatst bewerkt:
Hou er wel rekening mee dat het in de toekomst steeds moeilijker wordt,ook gezien je al op leeftijd bent, om die uitdagingen aan te gaan 🤔
Tijd is ongenadig voor ons allen 😕
Dat het dan niet tot grote frustraties gaat leiden omdat je je tijden niet meer haalt,
Of je stopt er mee ,of je haalt je plezier in het puur rijden op zich.

Ik snap natuurlijk wel dat je er van baalt als je er zo ver van tevoren naar toe leeft,dat er factoren tussen komen die er voor zorgen dat je droom gedwarsboomd wordt.

Zo hoop ik dat het klassieke gebeuren op de luttenburgring (raalte),weer net zo leuk wordt als vorig jaar.
Lekker vloeiende lijnen rijden af en toe een beetje sparren met andere deelnemers,het publiek toezwaaien.
2 jaar geleden zijn we,daar, verzopen🥺
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even gezellig met @thumper gesproken en de hele dag met @Ninjaturtle in de pits opgetrokken.
Rob alias Green Gooner kwam ook buurten. :t
Tussendoor nog een paar keer met grootheid Eskil Suter staan praten.
Beregezellig, weinig tijd voor bezinning of stilte. Lekker ouwehoeren over onze grootste hobby. ;)

Maar de circuitdag was een beetje als de olympische spelen en dan Corona krijgen.
Ik keek al sinds december '20 naar deze dag uit.
een ideale voorbereiding is het niet geworden.
Sluiting van de sportscholen, meerdere blessures vanaf april en nog steeds, en dan het weer..
Alleen is het accepteren en vooruit kijken.
Voor mij is het vooral een sportieve uitdaging.
Dus de rondetijd beslist uiteindelijk of het een epische dag was.
Zo mag iedereen anders zijn. ;)

(Deze keer pakte ik beiden eigenlijk wel aan.. in mei bracht ik de dag bewust alleen door.. ook iets met teveel prikkels..)
Tja, kom je om 5 sessies lekker te rijden, zit @Worldbeater opeens de hele dag in je pitbox :X :+
Gelukkig nog een paar Zeeuwen in de pitbox die de dag gezellig maakten :Y. En wat nieuwe rijders (groep 2, namen weer vergeten :$), altijd leuk om nieuwe gezichten te zien.
Ondanks het weer was het best een gezellig dagje! Met wat rijtijd erbij was het een perfecte dag geweest. Volgend jaar nieuwe kansen :).
 
Tja, kom je om 5 sessies lekker te rijden, zit @Worldbeater opeens de hele dag in je pitbox :X :+
Gelukkig nog een paar Zeeuwen in de pitbox die de dag gezellig maakten :Y. En wat nieuwe rijders (groep 2, namen weer vergeten :$), altijd leuk om nieuwe gezichten te zien.
Ondanks het weer was het best een gezellig dagje! Met wat rijtijd erbij was het een perfecte dag geweest. Volgend jaar nieuwe kansen :).

Mot de eerste gezellige Zweeuw nog tegenkomen 8)7:X
 
Terug
Bovenaan Onderaan