Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat is geen gek idee hoor. Punt is alleen dat het een ‘samengeraapt‘ systeem is, en ik er dus niet zomaar iets tussen kan gooien. Die titanium pijpen van SC-project zou ik heel graag willen houden, de Akra demper zou eventueel vervangen kunnen worden.Waarom niet de katalysator terug plaatsen? Het is niet de meest fraaie oplossing (plaatjes) maar zal zeker het geluid dempen. Zal ook vast wel iets ten koste gaan van de performance, maar volgens mij ging je toch al niet voor de toptijden.
Rij zelf met een korte Akra met katalysator en heb geen geluidsproblemen op Zandvoort. Zelfs mijn kleine Bodis produceert geen overdreven hoeveelheid lawaai.
Goed om te weten! Leek mij ook al de mooiste oplossing.ik heb ook die tussen DB killer, dit geeft een reductie van 3db en bij mij geen vermogensverlies. Allebei gemeten met Akra demper en killer.
Hoor het graag, wil ook (ooit) een keer wat circuits in de UK gaan doen.Update over met de ciruitmotor naar de UK. Ik heb een paar opties uitgezocht:
1. indien je motor nog een kenteken heeft, gewoon kentekenbewijs en -plaat mee en op de ferry of door de tunnel - kosten 0 EUR
2. ATA Carnet aanvragen via KvK - kosten 220 EUR + premie
3. aangifte doen heen en terug via een douaneagent (dat is uitvoer NL, invoer UK, uitvoer UK, invoer NL) - kosten 200-300 EUR
Ik heb met de Britse en Nederlandse douane gebeld, met de KvK en met een douaneagent. Ik ga voor optie 2. Daarmee speel ik op zeker, want ik vind het veel vervelender om bij de grens tegengehouden te worden, of gedoe te krijgen met als gevolg dat mijn vakantie door de plee gaat. Ik zal allicht mijn kentekenbewijs meenemen en ervaring opdoen. Ik zal hier mijn belevenissen wel delen.
En als ik volgend jaar vroeger in het seizoen ga, kan ik dezelfde documenten nog een keer gebruiken.
Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen. Welke circuits ga je allemaal doen?Update over met de ciruitmotor naar de UK. Ik heb een paar opties uitgezocht:
1. indien je motor nog een kenteken heeft, gewoon kentekenbewijs en -plaat mee en op de ferry of door de tunnel - kosten 0 EUR
2. ATA Carnet aanvragen via KvK - kosten 220 EUR + premie
3. aangifte doen heen en terug via een douaneagent (dat is uitvoer NL, invoer UK, uitvoer UK, invoer NL) - kosten 200-300 EUR
Ik heb met de Britse en Nederlandse douane gebeld, met de KvK en met een douaneagent. Ik ga voor optie 2. Daarmee speel ik op zeker, want ik vind het veel vervelender om bij de grens tegengehouden te worden, of gedoe te krijgen met als gevolg dat mijn vakantie door de plee gaat. Ik zal allicht mijn kentekenbewijs meenemen en ervaring opdoen. Ik zal hier mijn belevenissen wel delen.
En als ik volgend jaar vroeger in het seizoen ga, kan ik dezelfde documenten nog een keer gebruiken.
Is goed te combineren. Wij hadden Donnington en Cadwell in 2018 direkt na elkaar geboekt. (focused/no limits) Alleen waren ze bij no limits niet zo gecharmeerd van de focused stickers op de kuip Die zijn bepaald geen vrienden… Cadwell is een spectakel!Sowieso Cadwell Park twee dagen en ik kijk ook of ik Donington Park erbij kan pakken, maar die data zijn nog niet bekend.
Ik adviseer lekker te gaan rijden en je niet druk maken.Enkele weken geleden een bericht gepost dat ik met pa voor de eerste het circuit op ga. De tickets zijn geboekt voor Zolder niveau 1 (03-06) aangezien pa en ik newbie zijn qua circuit rijden.
Nu ben ik mij aan het inlezen wat nu mee te nemen naar de circuitdag en met welke bandenspanning wij gaan rijden.
Wij gaan met de aanhangwagen, met daarop de motoren, naar het circuit toe. Ik was zelf aan het denken om wat gereedschap mee te nemen voor het geval dat. Ik was ook van plan om de rear paddockstand mee te nemen en kettingspray.
Iemand tips wat ik het beste mee kan nemen die dag? Zoals gezegd een newbie dus alle tips zijn welkom.
Nu heb ik op mijn motor, FZ8n, nieuwe pilot power 2ct gemonteerd en rij op straat met 2.3 bar voor en 2.6 bar achter.
Welke druk adviseren jullie voor die dag en is een compressor meenemen wijsheid...?
Heel verhaal, maar alvast bedankt voor de input!
Beste advies wat je kunt krijgen idd. Lekker rijden, genieten en ervaren....Ik adviseer lekker te gaan rijden en je niet druk maken.
Voor een eerste dag met 0 ervaring genoeg drinken en wat eten mee. Verder heb je niets nodig. En als je al iets aan gereedschap nodig zou hebben gewoon even bij 1 van de meer ervaren rijders aankloppen.
Kennis maken is altijd leuk en te praten over motoren. Bedankt voor het aanbodIk ben 3 juni ook op Zolder, altijd leuk om even kennis te maken en als er tijdens de dag iets is, kan ik misschien nog van nut zijn.
Enkele weken geleden een bericht gepost dat ik met pa voor de eerste het circuit op ga. De tickets zijn geboekt voor Zolder niveau 1 (03-06) aangezien pa en ik newbie zijn qua circuit rijden.
Nu ben ik mij aan het inlezen wat nu mee te nemen naar de circuitdag en met welke bandenspanning wij gaan rijden.
Wij gaan met de aanhangwagen, met daarop de motoren, naar het circuit toe. Ik was zelf aan het denken om wat gereedschap mee te nemen voor het geval dat. Ik was ook van plan om de rear paddockstand mee te nemen en kettingspray.
Iemand tips wat ik het beste mee kan nemen die dag? Zoals gezegd een newbie dus alle tips zijn welkom.
Nu heb ik op mijn motor, FZ8n, nieuwe pilot power 2ct gemonteerd en rij op straat met 2.3 bar voor en 2.6 bar achter.
Welke druk adviseren jullie voor die dag en is een compressor meenemen wijsheid...?
Heel verhaal, maar alvast bedankt voor de input!
Zeker als je nog geen/weinig snelheid hebt.Niet lager,die banden hebben een zacht karkas.
Te lage spanning en je zwalkt rond als een dronkaard
Been there,done that
Motor in goede staat is inderdaad een goeie tip, maar die rol ducttape Het is de eerste keer op circuit voor de beste meneer he. Dan is het niet de bedoeling om met ducttape de dag te eindigen.In neem ff aan dat je motor in goede staat van onderhoud is. Controleer van tevoren je motor ff. remvloeistof niet te oud, remblokjes nog voldoende, ketting goed afgesteld. Rol ducttape is wel handig om mee te nemen
Check dit filmpje eens, Hier wordt echt alles wel netjes in verteld en uitgelegd.Enkele weken geleden een bericht gepost dat ik met pa voor de eerste het circuit op ga. De tickets zijn geboekt voor Zolder niveau 1 (03-06) aangezien pa en ik newbie zijn qua circuit rijden.
Nu ben ik mij aan het inlezen wat nu mee te nemen naar de circuitdag en met welke bandenspanning wij gaan rijden.
Wij gaan met de aanhangwagen, met daarop de motoren, naar het circuit toe. Ik was zelf aan het denken om wat gereedschap mee te nemen voor het geval dat. Ik was ook van plan om de rear paddockstand mee te nemen en kettingspray.
Iemand tips wat ik het beste mee kan nemen die dag? Zoals gezegd een newbie dus alle tips zijn welkom.
Nu heb ik op mijn motor, FZ8n, nieuwe pilot power 2ct gemonteerd en rij op straat met 2.3 bar voor en 2.6 bar achter.
Welke druk adviseren jullie voor die dag en is een compressor meenemen wijsheid...?
Heel verhaal, maar alvast bedankt voor de input!
Of de contactsleutel van je motor, ook zo'n leuke om te vergetenik wil de voorpret niet bederven maar een regenjasje kan ook prettig zijn heb ik vorig jaar gemerkt
Aangezien je met de auto gaat, check goed of je alles bij je hebt.............een maat van me ging een tijdje terug met wat gasten en was er eentje zijn laarzen vergeten