Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

ik heb ook die tussen DB killer, dit geeft een reductie van 3db en bij mij geen vermogensverlies. Allebei gemeten met Akra demper en killer.
 
Waarom niet de katalysator terug plaatsen? Het is niet de meest fraaie oplossing (plaatjes) maar zal zeker het geluid dempen. Zal ook vast wel iets ten koste gaan van de performance, maar volgens mij ging je toch al niet voor de toptijden.
Rij zelf met een korte Akra met katalysator en heb geen geluidsproblemen op Zandvoort. Zelfs mijn kleine Bodis produceert geen overdreven hoeveelheid lawaai.
Dat is geen gek idee hoor. Punt is alleen dat het een ‘samengeraapt‘ systeem is, en ik er dus niet zomaar iets tussen kan gooien. Die titanium pijpen van SC-project zou ik heel graag willen houden, de Akra demper zou eventueel vervangen kunnen worden.
Ik ga er echter vanuit dat ik op een simpeler manier nog wel wat Db-winst (of juist verlies) kan bereiken door er een midpipe db-killer in te zetten, die dus aan de voorkant van de demper komt. Hij hoeft nog slechts een paar dB stiller, dat moet met een dergelijke ingreep redelijk goed mogelijk zijn (zonder bovendien al te veel toename in gewicht). Voor ik zelf aan de slag ga zal ik eerst eens informeren bij de samensteller van dit systeem: Mile Pajic. Ik wil natuurlijk ook geen vreemde en onnodige vermogens- of koppeldips veroorzaken, en al helemaal geen foute afr-ratio, resulterend in een te arm afgestelde motor (maar misschien corrigeren de lambda sondes dat wel?).
 
Update over met de ciruitmotor naar de UK. Ik heb een paar opties uitgezocht:
1. indien je motor nog een kenteken heeft, gewoon kentekenbewijs en -plaat mee en op de ferry of door de tunnel - kosten 0 EUR
2. ATA Carnet aanvragen via KvK - kosten 220 EUR + premie
3. aangifte doen heen en terug via een douaneagent (dat is uitvoer NL, invoer UK, uitvoer UK, invoer NL) - kosten 200-300 EUR

Ik heb met de Britse en Nederlandse douane gebeld, met de KvK en met een douaneagent. Ik ga voor optie 2. Daarmee speel ik op zeker, want ik vind het veel vervelender om bij de grens tegengehouden te worden, of gedoe te krijgen met als gevolg dat mijn vakantie door de plee gaat. Ik zal allicht mijn kentekenbewijs meenemen en ervaring opdoen. Ik zal hier mijn belevenissen wel delen.
En als ik volgend jaar vroeger in het seizoen ga, kan ik dezelfde documenten nog een keer gebruiken.
 
Update over met de ciruitmotor naar de UK. Ik heb een paar opties uitgezocht:
1. indien je motor nog een kenteken heeft, gewoon kentekenbewijs en -plaat mee en op de ferry of door de tunnel - kosten 0 EUR
2. ATA Carnet aanvragen via KvK - kosten 220 EUR + premie
3. aangifte doen heen en terug via een douaneagent (dat is uitvoer NL, invoer UK, uitvoer UK, invoer NL) - kosten 200-300 EUR

Ik heb met de Britse en Nederlandse douane gebeld, met de KvK en met een douaneagent. Ik ga voor optie 2. Daarmee speel ik op zeker, want ik vind het veel vervelender om bij de grens tegengehouden te worden, of gedoe te krijgen met als gevolg dat mijn vakantie door de plee gaat. Ik zal allicht mijn kentekenbewijs meenemen en ervaring opdoen. Ik zal hier mijn belevenissen wel delen.
En als ik volgend jaar vroeger in het seizoen ga, kan ik dezelfde documenten nog een keer gebruiken.
Hoor het graag, wil ook (ooit) een keer wat circuits in de UK gaan doen.
 
Update over met de ciruitmotor naar de UK. Ik heb een paar opties uitgezocht:
1. indien je motor nog een kenteken heeft, gewoon kentekenbewijs en -plaat mee en op de ferry of door de tunnel - kosten 0 EUR
2. ATA Carnet aanvragen via KvK - kosten 220 EUR + premie
3. aangifte doen heen en terug via een douaneagent (dat is uitvoer NL, invoer UK, uitvoer UK, invoer NL) - kosten 200-300 EUR

Ik heb met de Britse en Nederlandse douane gebeld, met de KvK en met een douaneagent. Ik ga voor optie 2. Daarmee speel ik op zeker, want ik vind het veel vervelender om bij de grens tegengehouden te worden, of gedoe te krijgen met als gevolg dat mijn vakantie door de plee gaat. Ik zal allicht mijn kentekenbewijs meenemen en ervaring opdoen. Ik zal hier mijn belevenissen wel delen.
En als ik volgend jaar vroeger in het seizoen ga, kan ik dezelfde documenten nog een keer gebruiken.
Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen. Welke circuits ga je allemaal doen?
 
Sowieso Cadwell Park twee dagen en ik kijk ook of ik Donington Park erbij kan pakken, maar die data zijn nog niet bekend.
Is goed te combineren. Wij hadden Donnington en Cadwell in 2018 direkt na elkaar geboekt. (focused/no limits) Alleen waren ze bij no limits niet zo gecharmeerd van de focused stickers op de kuip Die zijn bepaald geen vrienden… Cadwell is een spectakel!
 
Ben in 2017 naar VK geweest. Zo fijn dat ze bij de EU zaten. Motor in de bus, kanaaltunnel en klaar.
Nooit naar papieren of iets gevraagd, ook terug niet.
Zou graag voor hetzelfde rondje terug gaan, maar denk niet dat het er van gaat komen.
Het Engelse systeem met gratis pitbox, maar geen tijdschema went snel ;)
 
Enkele weken geleden een bericht gepost dat ik met pa voor de eerste het circuit op ga. De tickets zijn geboekt voor Zolder niveau 1 (03-06) aangezien pa en ik newbie zijn qua circuit rijden.
Nu ben ik mij aan het inlezen wat nu mee te nemen naar de circuitdag en met welke bandenspanning wij gaan rijden.
Wij gaan met de aanhangwagen, met daarop de motoren, naar het circuit toe. Ik was zelf aan het denken om wat gereedschap mee te nemen voor het geval dat. Ik was ook van plan om de rear paddockstand mee te nemen en kettingspray.
Iemand tips wat ik het beste mee kan nemen die dag? Zoals gezegd een newbie dus alle tips zijn welkom.
Nu heb ik op mijn motor, FZ8n, nieuwe pilot power 2ct gemonteerd en rij op straat met 2.3 bar voor en 2.6 bar achter.
Welke druk adviseren jullie voor die dag en is een compressor meenemen wijsheid...?
Heel verhaal, maar alvast bedankt voor de input!
 
Enkele weken geleden een bericht gepost dat ik met pa voor de eerste het circuit op ga. De tickets zijn geboekt voor Zolder niveau 1 (03-06) aangezien pa en ik newbie zijn qua circuit rijden.
Nu ben ik mij aan het inlezen wat nu mee te nemen naar de circuitdag en met welke bandenspanning wij gaan rijden.
Wij gaan met de aanhangwagen, met daarop de motoren, naar het circuit toe. Ik was zelf aan het denken om wat gereedschap mee te nemen voor het geval dat. Ik was ook van plan om de rear paddockstand mee te nemen en kettingspray.
Iemand tips wat ik het beste mee kan nemen die dag? Zoals gezegd een newbie dus alle tips zijn welkom.
Nu heb ik op mijn motor, FZ8n, nieuwe pilot power 2ct gemonteerd en rij op straat met 2.3 bar voor en 2.6 bar achter.
Welke druk adviseren jullie voor die dag en is een compressor meenemen wijsheid...?
Heel verhaal, maar alvast bedankt voor de input!
Ik adviseer lekker te gaan rijden en je niet druk maken.

Voor een eerste dag met 0 ervaring genoeg drinken en wat eten mee. Verder heb je niets nodig. En als je al iets aan gereedschap nodig zou hebben gewoon even bij 1 van de meer ervaren rijders aankloppen.
 
Ik adviseer lekker te gaan rijden en je niet druk maken.

Voor een eerste dag met 0 ervaring genoeg drinken en wat eten mee. Verder heb je niets nodig. En als je al iets aan gereedschap nodig zou hebben gewoon even bij 1 van de meer ervaren rijders aankloppen.
Beste advies wat je kunt krijgen idd. Lekker rijden, genieten en ervaren....
 
Enkele weken geleden een bericht gepost dat ik met pa voor de eerste het circuit op ga. De tickets zijn geboekt voor Zolder niveau 1 (03-06) aangezien pa en ik newbie zijn qua circuit rijden.
Nu ben ik mij aan het inlezen wat nu mee te nemen naar de circuitdag en met welke bandenspanning wij gaan rijden.
Wij gaan met de aanhangwagen, met daarop de motoren, naar het circuit toe. Ik was zelf aan het denken om wat gereedschap mee te nemen voor het geval dat. Ik was ook van plan om de rear paddockstand mee te nemen en kettingspray.
Iemand tips wat ik het beste mee kan nemen die dag? Zoals gezegd een newbie dus alle tips zijn welkom.
Nu heb ik op mijn motor, FZ8n, nieuwe pilot power 2ct gemonteerd en rij op straat met 2.3 bar voor en 2.6 bar achter.
Welke druk adviseren jullie voor die dag
en is een compressor meenemen wijsheid...?
Heel verhaal, maar alvast bedankt voor de input!

Niet lager,die banden hebben een zacht karkas.
Te lage spanning en je zwalkt rond als een dronkaard🤗
Been there,done that😅
 
In neem ff aan dat je motor in goede staat van onderhoud is. Controleer van tevoren je motor ff. remvloeistof niet te oud, remblokjes nog voldoende, ketting goed afgesteld. Rol ducttape is wel handig om mee te nemen :)
 
In neem ff aan dat je motor in goede staat van onderhoud is. Controleer van tevoren je motor ff. remvloeistof niet te oud, remblokjes nog voldoende, ketting goed afgesteld. Rol ducttape is wel handig om mee te nemen :)
Motor in goede staat is inderdaad een goeie tip, maar die rol ducttape:? Het is de eerste keer op circuit voor de beste meneer he. Dan is het niet de bedoeling om met ducttape de dag te eindigen.
De juiste tips wat betreft eten en drinken zijn al gegeven, bandenspanning ook. Dan is een droog shirt voor onder je motorpak misschien nog wel fijn, maar zonder overleef je ook wel.
Verder lekker uitgerust aan de dag beginnen en rondjes maken achter de instructeur :t
 
Enkele weken geleden een bericht gepost dat ik met pa voor de eerste het circuit op ga. De tickets zijn geboekt voor Zolder niveau 1 (03-06) aangezien pa en ik newbie zijn qua circuit rijden.
Nu ben ik mij aan het inlezen wat nu mee te nemen naar de circuitdag en met welke bandenspanning wij gaan rijden.
Wij gaan met de aanhangwagen, met daarop de motoren, naar het circuit toe. Ik was zelf aan het denken om wat gereedschap mee te nemen voor het geval dat. Ik was ook van plan om de rear paddockstand mee te nemen en kettingspray.
Iemand tips wat ik het beste mee kan nemen die dag? Zoals gezegd een newbie dus alle tips zijn welkom.
Nu heb ik op mijn motor, FZ8n, nieuwe pilot power 2ct gemonteerd en rij op straat met 2.3 bar voor en 2.6 bar achter.
Welke druk adviseren jullie voor die dag en is een compressor meenemen wijsheid...?
Heel verhaal, maar alvast bedankt voor de input!
Check dit filmpje eens, Hier wordt echt alles wel netjes in verteld en uitgelegd.
als het je eerste keer is, idd lekker plezier hebben, Met die snelheden maakt het allemaal nog niet zoveel uit :)

 
Bedankt voor de tips. Hier kan ik wat mee.
Motor is in goede staat van onderhoud. Einde van jaar nog een beurtje gegeven (nieuwe olie, oliefilter en luchtfilter). Twee weken geleden nieuwe banden en toen zijn door de monteur de remblokken bekeken en deze waar nog meer dab voldoende. Monteur ook gezegd dat ik het circuit op ga in Juni. Monteur is ook circuit rijder.
Remvloeistof verversen staat nog op de planning een dezer weken.
 
ik wil de voorpret niet bederven maar een regenjasje kan ook prettig zijn heb ik vorig jaar gemerkt :+

Aangezien je met de auto gaat, check goed of je alles bij je hebt.............een maat van me ging een tijdje terug met wat gasten en was er eentje zijn laarzen vergeten 8)7
 
ik wil de voorpret niet bederven maar een regenjasje kan ook prettig zijn heb ik vorig jaar gemerkt :+

Aangezien je met de auto gaat, check goed of je alles bij je hebt.............een maat van me ging een tijdje terug met wat gasten en was er eentje zijn laarzen vergeten 8)7
Of de contactsleutel van je motor, ook zo'n leuke om te vergeten
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan