Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De eerste briefing voor groep 1 bij Racecracks vergeet ik niet snel meer. Dacht een goede vraag te stellen: Welke bandenspanning moeten we gebruiken? Antwoord Racecracks: "Ach daar hoef je je met de snelheden in groep 1 nog geen zorgen over te maken!"Enkele weken geleden een bericht gepost dat ik met pa voor de eerste het circuit op ga. De tickets zijn geboekt voor Zolder niveau 1 (03-06) aangezien pa en ik newbie zijn qua circuit rijden.
Nu ben ik mij aan het inlezen wat nu mee te nemen naar de circuitdag en met welke bandenspanning wij gaan rijden.
Wij gaan met de aanhangwagen, met daarop de motoren, naar het circuit toe. Ik was zelf aan het denken om wat gereedschap mee te nemen voor het geval dat. Ik was ook van plan om de rear paddockstand mee te nemen en kettingspray.
Iemand tips wat ik het beste mee kan nemen die dag? Zoals gezegd een newbie dus alle tips zijn welkom.
Nu heb ik op mijn motor, FZ8n, nieuwe pilot power 2ct gemonteerd en rij op straat met 2.3 bar voor en 2.6 bar achter.
Welke druk adviseren jullie voor die dag en is een compressor meenemen wijsheid...?
Heel verhaal, maar alvast bedankt voor de input!
Ja dat verhaal ken ik ook ergens vanik wil de voorpret niet bederven maar een regenjasje kan ook prettig zijn heb ik vorig jaar gemerkt
Aangezien je met de auto gaat, check goed of je alles bij je hebt.............een maat van me ging een tijdje terug met wat gasten en was er eentje zijn laarzen vergeten
ik wil de voorpret niet bederven maar een regenjasje kan ook prettig zijn heb ik vorig jaar gemerkt
Aangezien je met de auto gaat, check goed of je alles bij je hebt.............een maat van me ging een tijdje terug met wat gasten en was er eentje zijn laarzen vergeten
Hier ook 2 paar. 2 helmen, 2 pakken, 2 paar handschoenenik heb vorig jaar nog een paar laarzen aan iemand geleend (heb zelf altijd 2 paar bij) die was ze ook vergeten
Kabelhaspel voor bv waterkoker voor bv koffie en thee, tel opladen etc.Enkele weken geleden een bericht gepost dat ik met pa voor de eerste het circuit op ga. De tickets zijn geboekt voor Zolder niveau 1 (03-06) aangezien pa en ik newbie zijn qua circuit rijden.
Nu ben ik mij aan het inlezen wat nu mee te nemen naar de circuitdag en met welke bandenspanning wij gaan rijden.
Wij gaan met de aanhangwagen, met daarop de motoren, naar het circuit toe. Ik was zelf aan het denken om wat gereedschap mee te nemen voor het geval dat. Ik was ook van plan om de rear paddockstand mee te nemen en kettingspray.
Iemand tips wat ik het beste mee kan nemen die dag? Zoals gezegd een newbie dus alle tips zijn welkom.
Nu heb ik op mijn motor, FZ8n, nieuwe pilot power 2ct gemonteerd en rij op straat met 2.3 bar voor en 2.6 bar achter.
Welke druk adviseren jullie voor die dag en is een compressor meenemen wijsheid...?
Heel verhaal, maar alvast bedankt voor de input!
haha super!!! ik ga mijn aantallen qua kleding en helmen maar niet noemen hierHier ook 2 paar. 2 helmen, 2 pakken, 2 paar handschoenen
Ja ik hoorde al zo wat Nee het valt bij mij wel mee. Maar op circuit idd alles op reserve mee.haha super!!! ik ga mijn aantallen qua kleding en helmen maar niet noemen hier
Nee, die luxe heb ik niet.Gewoon uit interesse, wie van de heren of dames heeft er eigenlijk een reservefiets mee? Of wat voor arsenaal aan reserve onderdelen gaat er mee?
Met een reservefiets heb je iig geen reserveonderdelen nodig. Ik had wel een tweede set velgen. Die had ik gekocht bij mijn eerste fiets. Ik ben niet technisch, kan alleen wielen en remblokken wisselen, dan is het een fijne luxe om een 2e fiets bij je te hebben. Zeker als je net als ik lange afstanden rijd om meerdere circuitdagen te rijden.Gewoon uit interesse, wie van de heren of dames heeft er eigenlijk een reservefiets mee? Of wat voor arsenaal aan reserve onderdelen gaat er mee?
Nadeel is vaak dat een 2e fiets niet net zo luxe is opgebouwd als je hoofd fiets en toch anders aanvoelt. Daarbij kost het een hoop extra ruimte qua transport. Mooi als je de luxe hebt natuurlijk!Met een reservefiets heb je iig geen reserveonderdelen nodig. Ik had wel een tweede set velgen. Die had ik gekocht bij mijn eerste fiets. Ik ben niet technisch, kan alleen wielen en remblokken wisselen, dan is het een fijne luxe om een 2e fiets bij je te hebben. Zeker als je net als ik lange afstanden rijd om meerdere circuitdagen te rijden.
Het is zeker luxe. Ik sleep m'n straatfiets wel eens mee op het karretje naar Zolder. Als je met een "klassieke" fiets rijdt is er gewoon een grotere kans op stukgaan. En dan kan een straatfiets de dag nog soort van redden.Nadeel is vaak dat een 2e fiets niet net zo luxe is opgebouwd als je hoofd fiets en toch anders aanvoelt. Daarbij kost het een hoop extra ruimte qua transport. Mooi als je de luxe hebt natuurlijk!
Was niet de contactsleutel van de motor maar mijn maatje was op Assen de sleutel kwijt van de auto. We wonen 220 kilomter van het circuit. Ik zweette peentjes.Of de contactsleutel van je motor, ook zo'n leuke om te vergeten
Klopt. Ik had twee exact dezelfde modellen, maar voelen enNadeel is vaak dat een 2e fiets niet net zo luxe is opgebouwd als je hoofd fiets en toch anders aanvoelt. Daarbij kost het een hoop extra ruimte qua transport. Mooi als je de luxe hebt natuurlijk!
meschien een beetje ongeorganiseerdWas niet de contactsleutel van de motor maar mijn maatje was op Assen de sleutel kwijt van de auto. We wonen 220 kilomter van het circuit. Ik zweette peentjes.
Gelukkig vond ie de sleutel na een kwartier in de capuchon van zijn trui. Vraag me niet hoe ie daar kwam.
Ik zelf niet zo maar mijn maatje wel. Maar je kent me.meschien een beetje ongeorganiseerd
jajajajaj altijd een ander de schuld geven... ja ik ken jou iddIk zelf niet zo maar mijn maatje wel. Maar je kent me.
Ben je er al achter gekomen wat het schakel probleem was?Ik ben maar eens begonnen om m'n probleem met het schakelen op m'n Honda CBR600RR PC40 te gaan verhelpen, sinds mijn laatste circuit dag op Mettet heb ik problemen met schakelen naar de 4 en 5. Ik heb een Translogic quickshifter, maar naar de 4 en 5 lukt niet meer zonder koppeling, in de 6 kom ik niet op Mettet. Waarschijnlijk is het een mechanisch probleem.
De motor staat er nu bij zoals te zien op de foto's, het blok heb ik gedemonteerd.
Ik heb een Haynes werkplaatshandboek, maar nadat ik de carterpan los heb gemaakt vraag ik me toch af of het zonder ervaring verstandig is om zelf aan te gaan pakken.
Wellicht is het beter om er iemand met ervaring naar te laten kijken.
Wie weet een goede partij voor het onderzoeken/controleren en indien nodig reviseren van versnellingsbakken van motorfietsen? Mag ook iemand zijn die dat in z'n vrije tijd doet.
Bij voorkeur in omgeving Nijmegen/Uden/Venray.
Laat de team manager het maar niet horenIk zelf niet zo maar mijn maatje wel. Maar je kent me.
Gelukkig lezen die niet mee.Laat de team manager het maar niet horen
Nee, ik ben er nog niet achter. Binnenkort wordt het blok nagekeken, ik zal de resultaten delenBen je er al achter gekomen wat het schakel probleem was?
Ik ben er wel nieuwsgierig naar want bij mij ging het ook niet om te schakelen zonder koppeling (ik gebruik heen QS)
wis niet dat hij al zover is dat hij een team manager nodig heeft....Laat de team manager het maar niet horen