Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Enkele weken geleden een bericht gepost dat ik met pa voor de eerste het circuit op ga. De tickets zijn geboekt voor Zolder niveau 1 (03-06) aangezien pa en ik newbie zijn qua circuit rijden.
Nu ben ik mij aan het inlezen wat nu mee te nemen naar de circuitdag en met welke bandenspanning wij gaan rijden.
Wij gaan met de aanhangwagen, met daarop de motoren, naar het circuit toe. Ik was zelf aan het denken om wat gereedschap mee te nemen voor het geval dat. Ik was ook van plan om de rear paddockstand mee te nemen en kettingspray.
Iemand tips wat ik het beste mee kan nemen die dag? Zoals gezegd een newbie dus alle tips zijn welkom.
Nu heb ik op mijn motor, FZ8n, nieuwe pilot power 2ct gemonteerd en rij op straat met 2.3 bar voor en 2.6 bar achter.
Welke druk adviseren jullie voor die dag en is een compressor meenemen wijsheid...?
Heel verhaal, maar alvast bedankt voor de input!
De eerste briefing voor groep 1 bij Racecracks vergeet ik niet snel meer. Dacht een goede vraag te stellen: Welke bandenspanning moeten we gebruiken? Antwoord Racecracks: "Ach daar hoef je je met de snelheden in groep 1 nog geen zorgen over te maken!" :$_O-
 
ik wil de voorpret niet bederven maar een regenjasje kan ook prettig zijn heb ik vorig jaar gemerkt :+

Aangezien je met de auto gaat, check goed of je alles bij je hebt.............een maat van me ging een tijdje terug met wat gasten en was er eentje zijn laarzen vergeten 8)7
Ja dat verhaal ken ik ook ergens van 🙈
 
ik heb vorig jaar nog een paar laarzen aan iemand geleend (heb zelf altijd 2 paar bij) die was ze ook vergeten
ik wil de voorpret niet bederven maar een regenjasje kan ook prettig zijn heb ik vorig jaar gemerkt :+

Aangezien je met de auto gaat, check goed of je alles bij je hebt.............een maat van me ging een tijdje terug met wat gasten en was er eentje zijn laarzen vergeten 8)7
 
Enkele weken geleden een bericht gepost dat ik met pa voor de eerste het circuit op ga. De tickets zijn geboekt voor Zolder niveau 1 (03-06) aangezien pa en ik newbie zijn qua circuit rijden.
Nu ben ik mij aan het inlezen wat nu mee te nemen naar de circuitdag en met welke bandenspanning wij gaan rijden.
Wij gaan met de aanhangwagen, met daarop de motoren, naar het circuit toe. Ik was zelf aan het denken om wat gereedschap mee te nemen voor het geval dat. Ik was ook van plan om de rear paddockstand mee te nemen en kettingspray.
Iemand tips wat ik het beste mee kan nemen die dag? Zoals gezegd een newbie dus alle tips zijn welkom.
Nu heb ik op mijn motor, FZ8n, nieuwe pilot power 2ct gemonteerd en rij op straat met 2.3 bar voor en 2.6 bar achter.
Welke druk adviseren jullie voor die dag en is een compressor meenemen wijsheid...?
Heel verhaal, maar alvast bedankt voor de input!
Kabelhaspel voor bv waterkoker voor bv koffie en thee, tel opladen etc.
 
haha super!!! ik ga mijn aantallen qua kleding en helmen maar niet noemen hier🙉🤣
Ja ik hoorde al zo wat :P Nee het valt bij mij wel mee. Maar op circuit idd alles op reserve mee.

@Robbb86 Dat is omdat zowel Robin als ik wedstrijden rijden dus niet standaard om mee te slepen :P
 
Laatst bewerkt:
Gewoon uit interesse, wie van de heren of dames heeft er eigenlijk een reservefiets mee? Of wat voor arsenaal aan reserve onderdelen gaat er mee?
 
Gewoon uit interesse, wie van de heren of dames heeft er eigenlijk een reservefiets mee? Of wat voor arsenaal aan reserve onderdelen gaat er mee?
Nee, die luxe heb ik niet.

Qua reserve, de standaard valdelen. Stuurhelften, blokdeksel, voetsteunen, 2e demper, complete 2e kuipset. Maar grote kans dat je net dat nodig hebt wat je niet bij je hebt.
 
Gewoon uit interesse, wie van de heren of dames heeft er eigenlijk een reservefiets mee? Of wat voor arsenaal aan reserve onderdelen gaat er mee?
Met een reservefiets heb je iig geen reserveonderdelen nodig. Ik had wel een tweede set velgen. Die had ik gekocht bij mijn eerste fiets. Ik ben niet technisch, kan alleen wielen en remblokken wisselen, dan is het een fijne luxe om een 2e fiets bij je te hebben. Zeker als je net als ik lange afstanden rijd om meerdere circuitdagen te rijden.
 
Met een reservefiets heb je iig geen reserveonderdelen nodig. Ik had wel een tweede set velgen. Die had ik gekocht bij mijn eerste fiets. Ik ben niet technisch, kan alleen wielen en remblokken wisselen, dan is het een fijne luxe om een 2e fiets bij je te hebben. Zeker als je net als ik lange afstanden rijd om meerdere circuitdagen te rijden.
Nadeel is vaak dat een 2e fiets niet net zo luxe is opgebouwd als je hoofd fiets en toch anders aanvoelt. Daarbij kost het een hoop extra ruimte qua transport. Mooi als je de luxe hebt natuurlijk!
 
Nadeel is vaak dat een 2e fiets niet net zo luxe is opgebouwd als je hoofd fiets en toch anders aanvoelt. Daarbij kost het een hoop extra ruimte qua transport. Mooi als je de luxe hebt natuurlijk!
Het is zeker luxe. Ik sleep m'n straatfiets wel eens mee op het karretje naar Zolder. Als je met een "klassieke" fiets rijdt is er gewoon een grotere kans op stukgaan. En dan kan een straatfiets de dag nog soort van redden.
Maar zoals jouw geval van wedstrijden heb je daar niks aan. Een reservefiets die wat minder luxe is opgebouwd kan dan toch nog wel een weekend of wedstrijddag redden lijkt me. Zijn wel serieuze investeringen. Dat moet ook weer allemaal volgens reglement zijn opgebouwd enzo...
 
Of de contactsleutel van je motor, ook zo'n leuke om te vergeten
Was niet de contactsleutel van de motor maar mijn maatje was op Assen de sleutel kwijt van de auto. We wonen 220 kilomter van het circuit. Ik zweette peentjes.

Gelukkig vond ie de sleutel na een kwartier in de capuchon van zijn trui. Vraag me niet hoe ie daar kwam.
 
Reservefiets zou wel erg gemakkelijk zijn om als regenfiets in te kunnen zetten.
Dan hoef je niet op het allerlaatste moment nog de wielen te wisselen.
 
Nadeel is vaak dat een 2e fiets niet net zo luxe is opgebouwd als je hoofd fiets en toch anders aanvoelt. Daarbij kost het een hoop extra ruimte qua transport. Mooi als je de luxe hebt natuurlijk!
Klopt. Ik had twee exact dezelfde modellen, maar voelen en
rijden anders. Clipons toch net fractie anders, vibraties,enz.
Maar blijft luxe puur. En op de bank krijg ik niks voor mn centen,
dus dan maar een 2e motor.
 
Ik ben maar eens begonnen om m'n probleem met het schakelen op m'n Honda CBR600RR PC40 te gaan verhelpen, sinds mijn laatste circuit dag op Mettet heb ik problemen met schakelen naar de 4 en 5. Ik heb een Translogic quickshifter, maar naar de 4 en 5 lukt niet meer zonder koppeling, in de 6 kom ik niet op Mettet. Waarschijnlijk is het een mechanisch probleem.
De motor staat er nu bij zoals te zien op de foto's, het blok heb ik gedemonteerd.
Ik heb een Haynes werkplaatshandboek, maar nadat ik de carterpan los heb gemaakt vraag ik me toch af of het zonder ervaring verstandig is om zelf aan te gaan pakken.
Wellicht is het beter om er iemand met ervaring naar te laten kijken.
Wie weet een goede partij voor het onderzoeken/controleren en indien nodig reviseren van versnellingsbakken van motorfietsen? Mag ook iemand zijn die dat in z'n vrije tijd doet.
Bij voorkeur in omgeving Nijmegen/Uden/Venray.
Ben je er al achter gekomen wat het schakel probleem was?
Ik ben er wel nieuwsgierig naar want bij mij ging het ook niet om te schakelen zonder koppeling (ik gebruik heen QS)
 
Ben je er al achter gekomen wat het schakel probleem was?
Ik ben er wel nieuwsgierig naar want bij mij ging het ook niet om te schakelen zonder koppeling (ik gebruik heen QS)
Nee, ik ben er nog niet achter. Binnenkort wordt het blok nagekeken, ik zal de resultaten delen
 
Terug
Bovenaan Onderaan