Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Thanks allemaal. Gas vasthouden in de kombocht heeft te maken dat je dan om kan kieperen?
Het gaat meer om (geen) gas los. :+
Zonder aandrijving ga je inderdaad naar beneden.
Je kan nu gewoon een stuk harder dan eerst (als je er geweest was :+ ).
Mooi van buiten voor de Kumhobocht naar binnen richting de curbstones en weer recht door naar het volgende instuurpunt.
Gasssss!!

Het gaat straks vanzelf. ;)
 
Vrij rijden of achter iemand aan?
Wat voor motor en banden?
Welke groep van de betreffende organisatie?
Het si een beginner groep. Vindt ik ook wel het prettigst voor de eerste keer. 4 sessie marshal, laatste sessie vrij.

En ik ben 1 van die personen met een getunede fiets, maar daar niet de tijden tegenover zet🙈🤣
 
Het si een beginner groep. Vindt ik ook wel het prettigst voor de eerste keer. 4 sessie marshal, laatste sessie vrij.

En ik ben 1 van die personen met een getunede fiets, maar daar niet de tijden tegenover zet🙈🤣
Ja, daarom kunnen we veel tips geven die vooral slaan op de twee snelste groepen. ;)
 
Het si een beginner groep. Vindt ik ook wel het prettigst voor de eerste keer. 4 sessie marshal, laatste sessie vrij.

En ik ben 1 van die personen met een getunede fiets, maar daar niet de tijden tegenover zet🙈🤣
Joh, 80% wat hier zit (inclusief mezelf) hebben een vracht aan compensatie PK's hoor...
Lekker laten lullen en genieten van je speelgoed.... O-) :t
 
Gisteren mijn eerste keer op het nieuwe Zandvoort.
Was leuk om weer eens te doen, maar qua oefening/bochtentraining vind ik zoiets als Midland fijner.

Geeft meer gevoel met de dagelijkse wegen.
 
Gisteren een heerlijke dag Assen gehad!

Ik mis mijn compensatie pk's daar wel. Rij op een 848 en wordt bocht uit helemaal zoek gereden.
Maar als ik eerlijk ben rem ik gewoon te vroeg, ga te langzaam de bocht door en te laat op het gas 🤣.
Ik weet wat ik moet doen 😀
Bocht uit is voor mij ook makkelijker inhalen omdat een andere rijder vaak wat luier op het gas gaat. :+
Maar ik doe het wel zo uit veiligheid.
Het wil niet zeggen dat ik langzamer ben in de bocht zelf.
Dat is meer een kwestie van geduld.. geduld.. nog eens geduld. :P
Ok, laatste stukje van de bocht ga ik wel alvast snelheid maken. :]

Maar jij bent realistisch.
Veel oefenen. :t
 
Benieuwd naar jullie mening. Is het veilig om een extra schakel in een ketting te zetten, of beter om een nieuwe ketting te kopen. Huidige is eigenlijk net iets te kort.
 
Benieuwd naar jullie mening. Is het veilig om een extra schakel in een ketting te zetten, of beter om een nieuwe ketting te kopen. Huidige is eigenlijk net iets te kort.
Als je bedoelt dat de nieuw ketting te kort gekocht is(ik denk niet dat de ouwe te kort is geworden 😋), gewoon een nieuw stuk bij klinken.
 
Bocht uit is voor mij ook makkelijker inhalen omdat een andere rijder vaak wat luier op het gas gaat. :+
Maar ik doe het wel zo uit veiligheid.
Het wil niet zeggen dat ik langzamer ben in de bocht zelf.
Dat is meer een kwestie van geduld.. geduld.. nog eens geduld. :P
Ok, laatste stukje van de bocht ga ik wel alvast snelheid maken. :]

Maar jij bent realistisch.
Veel oefenen. :t
Kun je wel ,met je traction control :+
 
Nu onderweg naar twee dagen Ecuyers. :)
IMG-20230518-WA0003.jpeg
 
Het gladde is wel van je banden af (-> ik doe mijn best om wat positiefs te zien op je regenachtige dag ...)
Voorband rechts. 8)7 :+
PSX_20230517_222139.jpg

Twee droge en verkorte rondjes over de hele dag was dus wel waardeloos lees ik achteraf af. :+
De derde of vierde ronde 'wat als' dan wel denk ik.
Het tempo ging gestaag omhoog. :9
Zat net lekker achter een groepje dikke motoren (met aspirant circuit rijders) te kijken waar die drie langzame bochten in te halen de volgende rondes toen het code rood werd.
 
Laatst bewerkt:
FOLEMBRAY ARENA - Circuit de Folembray, Rue des Htes Avesnes, 02670 Folembray, Frankrijk / Château-Thierry, 02400, Frankrijk : 63,1 kilometers. bakske doen 🤔 :t :9
 
Voorband rechts. 8)7 :+
Bekijk bijlage 1880554
Twee droge en verkorte rondjes over de hele dag was dus wel waardeloos lees ik achteraf af. :+
De derde of vierde ronde 'wat als' dan wel denk ik.
Het tempo ging gestaag omhoog. :9
Zat net lekker achter een groepje dikke motoren (met aspirant circuit rijders) te kijken waar die drie langzame bochten in te halen de volgende rondes toen het code rood werd.
Heel die smerige zooi op je velg komt van het asfalt van midland, mogen er wel eens meer vegen:Y
 
Benieuwd naar jullie mening. Is het veilig om een extra schakel in een ketting te zetten, of beter om een nieuwe ketting te kopen. Huidige is eigenlijk net iets te kort.

Ik zit / zat met hetzelfde probleem. Ketting helaas nét te kort gemaakt voor mijn 15-44 verhouding op de CBR600RR en de bandenwarmer wringt altijd enorm tussen band en achterbrug. Ik heb een nieuwe ketting laten komen. Mijn vraag voor het geval van het verlengen van een bestaande ketting, je koopt toch altijd een sluitschakel met 2 pennen, laat mij die even "buitenschakel" noemen. En een ketting is toch altijd binnenschakel - buitenschakel? Hoe verleng je in dat geval een ketting met enkel een "buitenschakel"?
 
Terug
Bovenaan Onderaan