Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

En daar gaat het om idd .
Heb geen illusies.
Het hele leventje op het padock is fantastisch.
Het sociale aspect .
Elkaar uit de brand helpen .
Maatje van mij gaat voor het eerst .
Mijn vrouw voor het eerst vrij rijden .
Het is een avontuur .
En de avond er voor ietwat moed indrinken:+
 
Het hele leventje op het padock is fantastisch.
Niet altijd.

20220908_093945.jpg
😅
 
Goeie vraag.
Kwam hem gisteren op Mettet tegen en hij zei dat hij ging rijden.
Belgisch, klein van stuk, vriendelijk en zal wel banners van deroue motoren hebben hangen
In het geval van Deroue een onkel van Scott? :+
 
Goeie vraag.
Kwam hem gisteren op Mettet tegen en hij zei dat hij ging rijden.
Belgisch, klein van stuk, vriendelijk en zal wel banners van deroue motoren hebben hangen
Er staat een team ingeschreven dat Derous Dewever heet. Met een Chris Derous als eerste rijder :t
 
Ik ga het voor je uitzoeken ;)

Zie net dat het een 2 mans team is. Supersport, beide een kawasaki zx6r. Een meneer Derous, een meneer Dewever.
Het zijn dus concurrenten _O-
 
Mocht je kans zien om hier bewegend beeld incl geluid van te maken.....;)
Ja, ik heb een tijdje staan wachten toen hij met de helm binnen liep en weer zonder verdween.
Nog niet horen of zien rijden.
Staat wel de hele tijd in de bandenwarmers en die staan ook echt aan. 8-)
 

het is weinig maar toch.....
Zo, jij zit ook aardig te poken zeg. :}

Eskil zat ook in dezelfde sessie als ik, maar zag hem alleen op de grid voorbij komen op het laatste moment en voor mij starten.
Op dat moment dacht ik dat er een 125cctje mee deed. :$
Pas veel later aan hem gekoppeld.

In de korte video kan het mannetje ook nog wel wat op die 500. :9~
 
Hoe ging het/welk team reed je in?

Het was zeer goed vermakelijk om naar te kijken!

We hebben gereden met startnummer 623 en de uitslag is HIER te vinden. 9e van 11 supersport teams die hebben uitgereden.

We hebben eigenlijk probleemloos gereden, en ook het tempo dat we vantevoren bedacht hadden te kunnen rijden, dus wij zijn dik tevreden! Wij hadden een team van 3, 7 pitstops was verplicht, maar wij hebben er eentje extra gedaan zodat ieder 3 stints kon rijden. En dat was steets een stint van ongeveer 13 rondjes. Kwam mooi uit voor de lengte van de race.

Je moet als team even inkomen als team, je ontwikkelt heel snel een riedeltje. Motor die moet rijden klaarzetten op bokjes en in de bandenwarmers voor de pitbox. Op het bord bij start finish werden de rondes van de koplopers afgeteld, dus dat was voor ons de telling voor wanneer je binnen moest komen. Dan is de vertrekkende motor al warmgedraaid en van de warmers en bokjes af, bij binnenkomst snel transponder wisselen en wegwezen. De binnenkomende motor snel op bokjes, tanken en binnen parkeren. Dan de volgende klaarzetten op bokjes en in de warmers en zo verder.
We hadden geen pitcrew die dat allemaal netjes regelde, dus dan is het best aanpoten. Een stint duurde ongeveer 24 minuten, dus dan is een kleine 50 minuten "rust" best krap als je moet tanken, motor binnenzetten, volgende motor buiten zetten, je motor even nalopen, even wat water bijtanken (jeetje dat was nodig) en misschien wat wilt eten.
Het is uiteindelijk wel heel cool dat dat riedeltje gewoon lekker werkt in de 3:36 uur dat de wedstrijd duurt. En dat je als team zo'n wedstrijd kan rijden, ook al was dat voor het eerst.
Wat het rijden betreft merkte ik zelf dat ik tegen het eind van de race het remmen het zwaarste vond, en mijn GPS data laat ook zien dat ik wat minder hard ging remmen, het grappige is wel dat dat eigenlijk geen negatief resultaat had op mijn rondetijden_O- dus dat verdient nadere studie. En ik moet zeggen dat die lange stints echt heel leerzaam zijn, je moet meer ontspanning zoeken in het rijden, het moet preciezer en constanter.
Ik vind het leuk om mijn eigen filmpjes terug te kijken met wat GPS data en daar dan weer wat van proberen te leren, dus zo'n endurance geeft genoeg stof tot nadenken en de zoektocht naar verbeterpuntjes blijft natuurlijk.

Wat betreft de wedstrijd in het algemeen was het allemaal wel prima voor elkaar. Wij hadden voor inschrijven wel een beetje onze twijfels of dit niet te hard zou gaan. En het ging inderdaad heel erg hard, de top 3 van de superbikes reden amper rondjes langzamer dan 1:40, dus dat is wel even dik 10 seconde per ronde verschil. Maar ik moet zeggen dat dat in ons geval geen vervelende situaties heeft opgeleverd, die komen met zo'n tempo voorbij dat is ongelofelijk. Maar ik had zelf dus het idee dat die coureurs ook gewoon wel eens een bochtje later netjes inhaalden dan hem er belachelijk tussen te prakken.

Dus alles bij elkaar een zeer geslaagd endurance debuut voor ons team :t We hebben het in ieder geval heel erg naar ons zin gehad.
 
Ik vind die zithoudingen van vroeger al jaren interessant.
We zijn natuurlijk steeds meer buiten de motor gaan zitten.
PSX_20230603_093319.jpg

Dit is gewoon wereldniveau, maar als je die foto nu post na een circuitdag (1) dan word je uitgelachen.
Of mensen sturen een pm dat je op je maximale grondspeling zit en iets sneller rijden resulteert in een crash. :P

Dat van die grondspeling kan ik wel onderschrijven, die is niet moeilijk om snel te bereiken.
Maar waren de banden niet minder vroeger en was het tempo dan ook lager.
Lucchinelli doet volgens de theorie nu alles fout. :? 8)7
(Maar als de volgende bocht linksom gaat dan is het al minder)

Boet van Dulmen en Marco Lucchinelli in Raalte - Terugblik
 
Volgens mij kan je hedendaagse fietsen totaal niet meer vergelijken met de fietsen van toen..
Heb ook wel eens wat hedendaagse coureurs op oude fietsen zien blazen en meteen is hun moderne stijltje verdwenen, zal dus wel niet werken ?!
 
Terug
Bovenaan Onderaan