Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Poh das helemaal super!

Wij gaan met 5 man en dat was nogal een gedoe om bij elkaar in een accommodatie te zitten.

We zitten 3,5 km van Douglas, dus dat moet opzich nog te wandelen zijn: Ashlar Dr · Isle of Man

Zitten ook net zo ver van Ballagarey af, dus gok dat we daar ook veel te vinden zijn. Wordt de eerste keer, dus tegen die tijd nog maar eens rondvragen voor wat tips!

Wij (pa en ik) zitten in Douglas. 's Avonds lekker op de boulevard biertje happen, overdag her en der langs de baan!

Je had die avond flink gezopen
1700255912024.png

Poh das helemaal super!

Wij gaan met 5 man en dat was nogal een gedoe om bij elkaar in een accommodatie te zitten.

We zitten 3,5 km van Douglas, dus dat moet opzich nog te wandelen zijn: Ashlar Dr · Isle of Man

Zitten ook net zo ver van Ballagarey af, dus gok dat we daar ook veel te vinden zijn. Wordt de eerste keer, dus tegen die tijd nog maar eens rondvragen voor wat tips!
Wij zitten er ook iets vanaf hoor. Maar goede bus verbinding in een B&B. Maar eens kijken of we ergens een MF IoM meeting kunnen doen.

Poh das helemaal super!

Staat ook bekend als ballascary.
Zelf 2 jaar in de pitsstraat gestaan als monteur in de supermono.

Poh das helemaal super!

Braddan Bridge is een mooie plek om te kijken.

Ships, gisteren Assen geboekt voor vier juni.
Snel annuleren die dag. O-)
Nou, de service is weer ver te zoeken als het om geld gaat bij een circuit organisatie.
Annuleren kost direct €50,00.
Ik reageer binnen 24 uur na het boeken en bijna acht maanden voor het evenement.
De geboden opties zijn één van de drie andere data.
Maar die heb ik ook al dezelfde dag geboekt en betaald. -O-

Is de wet internet aankopen niet van toepassing. :?

Nou, de service is weer ver te zoeken als het om geld gaat bij een circuit organisatie.
Annuleren kost direct €50,00.
Ik reageer binnen 24 uur na het boeken en bijna acht maanden voor het evenement.
De geboden opties zijn één van de drie andere data.
Maar die heb ik ook al dezelfde dag geboekt en betaald. -O-

Zelf doorverkopen?

Motor-forum meet-up in Man volgend jaar :+

Afgelopen week huisje geboekt en 30 mei tm 10 juni onder de pannen en voor het eerst brommers kieken op het eiland
Wij zitten ook in Douglas met 8 man. 2 huisjes op een kwartiertje van de Grand Stand. In 2014 zijn we ook geweest en we hebben het er al jaren over om nog eens te gaan 8-)

Jullie al eerder geweest?

Uitzonderingen​

De regels van koop op afstand gelden niet voor:

• Sociale dienstverlening en gezondheidszorg
  • Gokactiviteiten
  • Financiële diensten
  • Pakketreizen
  • Passagiersvervoersdiensten
  • Onroerende zaken (huis of grond)
  • Overeenkomsten waarbij een notaris nodig is
Misschien valt het onder sociale gezondheidszorg? :P

Zelf doorverkopen?
Zodra het uitverkocht is en dat zal ook gebeuren en raak je hem altijd wel kwijt.
Maar dat er zo weinig service is zo ver voor een evenement en zo kort na het boeken. :?

Ik kan mij voorstellen dat je schijtziek wordt van annuleringen en snel het overzicht kwijt kan raken, maar nu ben ik er ruim op tijd mee en is het komkommertijd.
Bovendien heb ik alle andere opties ook al daar geboekt.
Service. 🥴

Wij zitten ook in Douglas met 8 man. 2 huisjes op een kwartiertje van de Grand Stand. In 2014 zijn we ook geweest en we hebben het er al jaren over om nog eens te gaan 8-)

Aah gezellig, tegen die tijd maar eens effe kijken of we ergens een pilsje kunnen doen.

Gaat onze eerst keer worden, dus ben ontzettend benieuwd!

Pa en ik 2005 samen geweest en ik ben 2015 met een paar vrienden nog eens geweest.

Ik zeg dit topic volgen en daar wat afspreken: Isle of Man TT 2024

Ja. Niet wetenschappelijk vond ik de remhendel ietsje zachter aanvoelen dan ervoor. Maar, dit was wel heel erg constant tijdens het rijden. Standaard zuigers gaf tamelijk wat verloop tijdens het rijden. Met titanium vrijwel niet.

Ik heb ze hier vandaan: https://titanclassics.com
Grappig dat het nu hier ook gevraagd wordt. Ik zat er pas wat over te lezen.... Belangrijkste puntje is warmteoverdracht, of juist NIET dus. Ik heb er geen ervaring mee, maar mijn remmen slepen wel iets meer dan dat ik zou willen. Ik zat aan RVS versies te denken i.p.v. titanium. Die geven nog minder warmte door maar zijn uiteraard wel wat zwaarder.
1700572081188.png

Alleen heb ik ze nog niet kunnen vinden voor mijn klauwen, even zoeken dus nog....

Grappig dat het nu hier ook gevraagd wordt. Ik zat er pas wat over te lezen.... Belangrijkste puntje is warmteoverdracht, of juist NIET dus. Ik heb er geen ervaring mee, maar mijn remmen slepen wel iets meer dan dat ik zou willen. Ik zat aan RVS versies te denken i.p.v. titanium. Die geven nog minder warmte door maar zijn uiteraard wel wat zwaarder.
Bekijk bijlage 1946243
Alleen heb ik ze nog niet kunnen vinden voor mijn klauwen, even zoeken dus nog....
De truuc is idd de afweging tussen massa en warmteafgifte :Y
Die club die ik linkte kan ze ook gewoon maken, moet je ff contact opnemen met ze.

Ik zit te kijken naar titanium remzuigers, heeft iemand daar ervaring mee en een goed adresje voor?

Zat nu naar deze te kijken: JPB Ventilated Titanium Caliper Racing Pistons
Heb je het gesprek daarover in het S1000RR-forum ook gelezen?
Is ook bekend wanneer de introductie is van de M1000R en M1000RR?

Op buitenlandse fora heb ik wel al 2023-modellen geleverd zien worden. Hier nog niemand over gehoord.

Technisch vraagje nog even: Heeft iemand hier al weleens titanium remzuigers gehad? Ik had altijd wel dat het voorwiel van de S1000RR niet makkelijk vrijliep na een ritje of sessie op het circuit. Hoe is dat bij jullie? Je zet hem op de bok, geeft een slinger aan het voorwiel, maar dat staat heel snel weer stil. Nou schijnen titanium remzuigers veel makkelijker terug te gaan, maar in Duitsland schijnen ze verboden te zijn op de openbare weg(?) en daarom staat bij Duitse aanbieders altijd "only for racing". Waarom zou dat zijn? En gaat het effect niet snel verloren door de stofringen (dubbele seals) die op remklauwen geschikt voor straatgebruik zitten? Ik zocht op het gehele forum, maar kwam er eigenlijk niks over tegen (of ik zocht niet goed).

Voordelen zouden zijn dat je wiel meer en eerder vrijloopt, wat minder slijtage van de remblokken zou opleveren en zelfs een hogere topsnelheid. Ik weet het niet hoor, vrij is vrij, dus als je niet onderweg aan je voorrem blijft zitten dan zou je topsnelheid volgens mij gewoon hetzelfde moeten zijn, maar ik weet niet of hier mensen ervaring hebben. @hans zx 10, titanium remzuigers? Ook een mooie gadget toch?

S1000RR Deel 7

Misschien doe je hier nog wat informatie op...of heb je dit al gelezen en zoek je alleen nog een goed adres ;)

Dikke cliffhanger! Over de brug ermee! O-) O-) O-)
Spoiler Alert!

Nah, lees maar lekker zelf :+

Geen idee of hier de info staat die @Basta!! zoekt. Was gewoon om te helpen in de zoektocht naar informatie. Ben verder zelf ook nog steeds benieuwd. Zag wel dat die kosten bij JPB per remklauw zijn, dus ben nog niet helemaal overtuigd of die nou zoveel beter zijn dan die van MCET (tip van @hans zx 10 ), want dat scheelt toch EUR 150+in totaal.

Webshop MCET = EUR 450 incl shipping en btw

Verder geen aandelen. Met beiden geen ervaring. Review van Peter Hickman bij JPB is natuurlijk wel leuk.

Cart - JP Brakes - Ventilated Caliper Racing Pistons = £ 445 incl shipping, exclusief btw dus EUR 600+ in de btw.

Ik had altijd wel dat het voorwiel van de S1000RR niet makkelijk vrijliep na een ritje of sessie op het circuit. Hoe is dat bij jullie? Je zet hem op de bok, geeft een slinger aan het voorwiel, maar dat staat heel snel weer stil.
Nu je het zegt.. Ik heb dit destijds ook wel gelezen maar geen aandacht aan gegeven?:?

Ik heb laatst mijn klauwen dus grondig schoongemaakt (vies waren ze ook eigenlijk niet echt) omdat ik ook vond dat het voorwiel zwaarder liep t.o.v. de andere voorwielen van de motoren waar ik even een slinger aan gaf. Maar dit gaf eigenlijk weinig tot geen verschil. Verder heb ik alleen andere blokken erop (Brembo RC) met originele schijven en klauwen. Floating remschijven zouden dit probleem overigens moeten tackelen, toch?
Goed om te weten dat het niets geks is met mijn klauwen, maar een bekend BMW euvel. :+

Vrijloop door de klauwen kan ook best verschil in zitten... (heb ook even de GP4RX klauwen gehad en die trekken de zuigers vrij weinig terug)
Met titanium zuigers lopen ze ieeeeeeeeeets zwaarder dan met de OEM zuigers denk ik.
(de 'denk ik' om dat ik ook nieuwe lagers + keerringen heb geïnstalleerd, die zorgen voor het meeste zwaarloop)
Maar ik had ze met de OEM zuigers ook wel érg mooi vrijlopend (lees: ruim 10 rondjes kunnen draaien na een zwieper)

Nu je het zegt.. Ik heb dit destijds ook wel gelezen maar geen aandacht aan gegeven?:?

Ik heb laatst mijn klauwen dus grondig schoongemaakt (vies waren ze ook eigenlijk niet echt) omdat ik ook vond dat het voorwiel zwaarder liep t.o.v. de andere voorwielen van de motoren waar ik even een slinger aan gaf. Maar dit gaf eigenlijk weinig tot geen verschil. Verder heb ik alleen andere blokken erop (Brembo RC) met originele schijven en klauwen. Floating remschijven zouden dit probleem overigens moeten tackelen, toch?
Goed om te weten dat het niets geks is met mijn klauwen, maar een bekend BMW euvel. :+
Daarom leek het me handig om het topic hier even te linken, gewoon meer info, maar zonder duidelijke conclusie of "call to action" (althans voor mij), sorry @C4rN . Leerzaam vond ik het allemaal wel :)

Tja, of de floating remschijven het oplossen? Misschien sneller, tijdens het rijden? Ik heb geen idee. Of ik nu met originele schijven reed, Brembo SuperSport, Brembo T-Drives, Alpha Racing schijven / MotoMaster, dat voorwiel draait altijd zwaar bij mijn BMW's, terwijl ik andere mensen hun wielen zo soepel rond zie gaan in de paddock. Of zijn dit ook allemaal geen floating remschijven? :X

Als dit met de titanium remzuigers van hierboven opgelost zou kunnen worden dan ben ik direct verkocht. Met een setje dual carbons van SBS doe ik één goed raceweekend en met een setje Z04's doe ik 2,5 weekend...en ik ben|( echt geen late of harde remmer. Als ik ergens veel tijd laat liggen, dan is het daar '(

Terug
Bovenaan Onderaan