Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

In welke groep was dit, tussen de eerste en de laatste is gewoon een levensgevaarlijk verschil. :?
CRT, groep A, "Ervaren". Oftewel twee sessies in treintjes achter de marshalls aan, vanaf sessie 3 mochten we los. Wat mensen in die groep doen als ze onder de twee minuten rijden, vraag ik me ook af - je eerste twee sessies pik je weinig op lijkt me.

Ik weet wat jou probleem is 🤔 🤗
Je maakt me nieuwsgierig, wat is mijn probleem (buiten dat ik te vroeg rem / rechtop door de bocht ga / te laat op het gas enzo)? :+
 
Op een Harley 8)7 lijkt mij ook wel een keer leuk omdat het zo gek is. _O-
Mits er maar genoeg grondspeling is want total down ligt mij niet zo. ;)

Op Zandvoort zijn er vaak twee gasten met een CB500.
Vorig jaar reden die gewoon 2.12 en sneller (tijd Assen ± 2.05).
Maar heb ook wel eens een ventje van elf gezien die dezelfde tijd reed op een Ninja 250R met kenteken. :')

Ik rijd zelf ook maar iedere keer braaf in groep 1 met mijn Fazertje. Als je maar lol hebt. Maar die tijden met een 250, respect! Wil eigenlijk ook een keer met mijn VFR400R een circuitdag doen. Alleen mijn skills he?
 
Ik rijd zelf ook maar iedere keer braaf in groep 1 met mijn Fazertje. Als je maar lol hebt. Maar die tijden met een 250, respect! Wil eigenlijk ook een keer met mijn VFR400R een circuitdag doen. Alleen mijn skills he?

Gewoon doen.
Ik ben op mettet ook 7 seconden langzamer met mijn ZXR400 dan met mijn daytona 675.
Plezier is er niet minder om 🥳
Om mijn 100 kg te compenseren zou ik wel een dikke 1000 compensatie fiets aan kunnen schaffen,vooral 1 die vanzelf de rechterhand "corrigeerd" 🤗
 
Gewoon doen.
Ik ben op mettet ook 7 seconden langzamer met mijn ZXR400 dan met mijn daytona 675.
Plezier is er niet minder om 🥳
Om mijn 100 kg te compenseren zou ik wel een dikke 1000 compensatie fiets aan kunnen schaffen,vooral 1 die vanzelf de rechterhand "corrigeerd" 🤗

Denk dat de funfactor met een 400tje veel groter is. Moet hem alleen eerst ff afbouwen.
 
De kick van het vermogen is ook erg gaaf alhoewel dat niet heilig is. Ik heb met mijn oude Mille uit 2000 destijds een 1.55 en vorig jaar met mijn 2011 RSV4 een 1.52 gereden. Het scheelt iets van 40pk en 40kg maar dat zie je niet direct in de tijden.

Oh ja, ik weeg zo'n 96kg en ben 1.90 wat ook niet helpt.
 
CRT, groep A, "Ervaren". Oftewel twee sessies in treintjes achter de marshalls aan, vanaf sessie 3 mochten we los. Wat mensen in die groep doen als ze onder de twee minuten rijden, vraag ik me ook af - je eerste twee sessies pik je weinig op lijkt me.
Ja, de eerste groep is misschien volgeboekt. Maar het zou niet moeten mogen. :)
 
Ik rijd zelf ook maar iedere keer braaf in groep 1 met mijn Fazertje. Als je maar lol hebt. Maar die tijden met een 250, respect! Wil eigenlijk ook een keer met mijn VFR400R een circuitdag doen. Alleen mijn skills he?
Dit was die jongen op Zolder, toen had ik een foto gemaakt.
Een leeftijdsgenootje van Bo, ook actief in het ONK (natuurlijk).

stepjeslank.jpg

Gewoon tussen de volwassenen. ;)
 
Met crt aantal jaar terug geleerd dat je in de langzame ruskenhoek de curbs mee kan pakken. Afgelopen vrijdag pakte ik die ook maar mn fiets kreeg een flinke dreun. Hebben ze nu echte curbs neergezet of had ik iets geraakt? In mijn beleving was het eerder gewoon gekleurd asfalt
 
Met crt aantal jaar terug geleerd dat je in de langzame ruskenhoek de curbs mee kan pakken. Afgelopen vrijdag pakte ik die ook maar mn fiets kreeg een flinke dreun. Hebben ze nu echte curbs neergezet of had ik iets geraakt? In mijn beleving was het eerder gewoon gekleurd asfalt

Inderdaad aangepast. Voorheen zat er alleen hellemaal rechts een opstaande rand en nu is dat doorgetrokken. Knap waardeloos als je het mij vraagt.
 
Dat verklaart. De dreun die ik kreeg was zodanig hard dat mn voet van de linker pedaal afschoot en ik wat meer naast mn zitje terecht kwam, ff schrikken. Bij de riders briefing hadden ze wel aangegeven dat er nieuw asfalt ligt op de baan maar niks over curbs.

CRT, groep A, "Ervaren". Oftewel twee sessies in treintjes achter de marshalls aan, vanaf sessie 3 mochten we los. Wat mensen in die groep doen als ze onder de twee minuten rijden, vraag ik me ook af - je eerste twee sessies pik je weinig op lijkt me.

Toevallig ken ik een aantal die daar reden. Die hadden eerder nog niet onder de 2 minuten gereden ;).

Bij mij was er kennelijk ook wat verkeerd gegaan met het inschrijven. Ik had mij ingeschreven voor vrijdag/zaterdag met het idee dat ik vrij rijden had zonder marshalls. Beide dagen voor dezelfde groep ingeschreven maar uiteindelijk bleek dus dat ik voor vrijdag in een groep zat met marshalls en de zaterdag zonder marshalls. Geen idee wat er verkeerd is gegaan maar meerdere mensen waren hier ingetrapt. Dat had ik vernomen bij de time-keeping toen ik vroeg of ik van groep kon wisselen i.v.m. het enorme tijdsverschil, wat helaas niet mogelijk was ivm vol=vol.
 
Laatst bewerkt:
Baan lijkt wel iets sneller te zijn of mensen lijken makkelijker hard te gaan.
Mn maatje reed 5 seconden van zn tijd af!!

Mag het zelf komende maand proberen, ben erg benieuwd
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
Baan lijkt wel iets sneller te zijn of mensen lijken makkelijker hard te gaan.
Mn maatje reed 5 seconden van zn tijd af!!

Mag het zelf komende maand proberen, ben erg benieuwd

Denk het ook want ik reed in mijn eerste sessie gelijk 2 sec van mijn pr van vorig jaar af.
Met het voornemen het kalm op te bouwen 😁
 

Bijlagen

  • 15F9D909-60DD-40E9-BAEF-E7964D3FF389.jpeg
    15F9D909-60DD-40E9-BAEF-E7964D3FF389.jpeg
    72,8 KB · Weergaven: 9
Je hebt een bril nodig er zit er nog 1 achter het tweede cirkeltje 🤗 🤔
Ik heb niet alleen een bril nodig (die draag ik al ;-)), maar misschien ook extra scholing. Want ik zeg dat Joris niet de langzaamste was - er was immers nog iemand anders, die nog langzamer was. Klopt dan toch..? ;-)
 
vrijdag en zaterdag voor eerst in vijf jaar weer eens het circuit opgeweest met mijn vtr viel me niet tegen was weer even wennen maar toch zaterdag nog onder de 2.20 gereden en ook paar sessie 3.00 rond waren 2 sessies in de regen
 
vrijdag en zaterdag voor eerst in vijf jaar weer eens het circuit opgeweest met mijn vtr viel me niet tegen was weer even wennen maar toch zaterdag nog onder de 2.20 gereden en ook paar sessie 3.00 rond waren 2 sessies in de regen
Op Assen??
Ik was er gisteren ook, maar waar zie jij je tijden?
Ik had direct in de eerste sessie voor mijn doen een snelle tijd, en je kan alleen de sessie terug kijken waar je het snelst was.
 
Ik vind die GSX-R100 wel knap.
En de XX natuurlijk, gewoon zonder motor over het circuit. :}

De Busa kan in het cafe ook weer vertellen dat hij op de racebaan gereden heeft. :P

In welke groep was dit, tussen de eerste en de laatste is gewoon een levensgevaarlijk verschil. :?

Probeer jij maar eens strubben door te komen met een verlengde achterbrug!_O-
Waarschijnlijk moest hij een keertje steken en dat houdt wel op..
 
Ik vind die GSX-R100 wel knap.
En de XX natuurlijk, gewoon zonder motor over het circuit. :}

De Busa kan in het cafe ook weer vertellen dat hij op de racebaan gereden heeft. :P

In welke groep was dit, tussen de eerste en de laatste is gewoon een levensgevaarlijk verschil. :?

In groep A. Waarschijnlijk iemand die 10 jaar op de a7 heeft gereden en zich daardoor een ervaren rijder voelt. Hij had het circuit rijden opnieuw uitgevonden denk ik want de lijnen die er gereden werden had ik nooit eerder gezien.

Op een gegeven moment reed er ook 1 marshall met hem mee die m apart nam. Die werd volgens mij niet losgelaten met vrij rijden

Voor mij in ieder geval laatste keer in een groep met marshalls. Snelheidsverschil is gewoon te groot. Er wordt verwacht dat men 2:00 a 2:15 rijdt maar dat is bij lange na niet het geval
 
In groep A. Waarschijnlijk iemand die 10 jaar op de a7 heeft gereden en zich daardoor een ervaren rijder voelt. Hij had het circuit rijden opnieuw uitgevonden denk ik want de lijnen die er gereden werden had ik nooit eerder gezien.

Op een gegeven moment reed er ook 1 marshall met hem mee die m apart nam. Die werd volgens mij niet losgelaten met vrij rijden

Voor mij in ieder geval laatste keer in een groep met marshalls. Snelheidsverschil is gewoon te groot. Er wordt verwacht dat men 2:00 a 2:15 rijdt maar dat is bij lange na niet het geval
En dat klopt dus niet. Inschrijven CRT, groep A wordt een rondetijden 'vereiste' gesteld van 2:15 - 2:30. Daar zit ik zelf met 2:34 nog iets van af maar als ik dan om mij heen jongens hoor die rond de 2:06 rijden, dan lijken mij die voor groep A ook te snel. Heb af en toe het gevoel gehad wat te "zwemmen" in groep A zonder mij echt aan iemand op te kunnen trekken of om te kunnen volgen. Die jongen op de Busa en de marshall heb ik ook enkele ronden gevolgd maar toen had ik beduidend meer over en ben er voorbij gegaan.

De minder ervaren groep C heeft pas vrij rijden vanaf halverwege sessie 4 dacht ik, en da's het dan ook net niet voor mij. Echter zou qua opbouw van de dag groep C wellicht beter zijn geweest voor mijn leerproces, buiten de theorieblokken, want na sessie 1 was ik mijn groepje in groep A al kwijt. Desalniettemin: toch een hoop bijgeleerd weer, machtig plezier gehad en alles heelhuids thuisgebracht. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan