Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Vandaag heerlijk gereden op Zolder met de FZR600! 1:53,96
Toch wel paar keer het uiterste van de achterband gevraagd.

Daarom nu opzoek naar een gebruikte (of iig goedkope) Bridgestone CR11 150/75-18
Vind 165 euro nieuw wat te gortig voor mijn budget bike.

Hier iemand of een bekende die met een classic raced met deze banden?
 
Bij deze even een nette printscreen, als het goed te vergroten?


Bekijk bijlage 1519148
Als je de lijnen van het plaatje ziet, heeft de nieuwe bocht en grotere radius. Lijkt erop

Als je naar de grafiek lijkt zie je ook wat interessants bij de Hunsenrug en GT chicane: je topsnelheid is daar bijna gelijk met de oude en nieuwe lay-out, terwijl je zou verwachten dat ie hoger zou zijn. De radius van de luyendijk is groter geworden en je ingangssnelheid is duidelijk hoger, je ziet duidelijk dat de groene lijn snel afplat waar de blauwe lijn scherper stijgt.

Dus je bent pony's kwijt of de luchtweerstand is hoger. Wat waren de buitentemperaturen? Was de blauwe lijn toevallig tijdens de hittegolf vorig jaar een de groene lijn met 15 graden? Koude lucht heeft een hogere weerstand, daarom rijd je auto in de zomer iets (maar meetbaar) zuiniger op de snelweg dan in de winter.
 
Als je de lijnen van het plaatje ziet, heeft de nieuwe bocht en grotere radius. Lijkt erop

Als je naar de grafiek lijkt zie je ook wat interessants bij de Hunsenrug en GT chicane: je topsnelheid is daar bijna gelijk met de oude en nieuwe lay-out, terwijl je zou verwachten dat ie hoger zou zijn. De radius van de luyendijk is groter geworden en je ingangssnelheid is duidelijk hoger, je ziet duidelijk dat de groene lijn snel afplat waar de blauwe lijn scherper stijgt.

Dus je bent pony's kwijt of de luchtweerstand is hoger. Wat waren de buitentemperaturen? Was de blauwe lijn toevallig tijdens de hittegolf vorig jaar een de groene lijn met 15 graden? Koude lucht heeft een hogere weerstand, daarom rijd je auto in de zomer iets (maar meetbaar) zuiniger op de snelweg dan in de winter.

Heb even de data erbij gepakt:
Dat de top hetzelfde bij Hunsenrug is simpel, op het punt waar ik voorheen remde stuur je nu in naar links dus word je snelheid niet hoger, maar blijft wel hoger over een langere periode.
Grotere radius zou meer snelheid betekenen, dus dat strookt niet. Op start/finish heb ik nu 227.77kmh en 228.82kmh oud, hoogste snelheid bereik ik nu wel iets eerder. De oude dag was 30-5-2019 volgens mijn verslag (Roy "R"acing: Net als de duinen, omlaag en weer omhoog. (Race 5&6)) 's morgens regen, 's middags goed weer. Wellicht toen slipstream nu zonder, toch wat meer wind mee toen en nu niet. Geen idee.
Wat wel grappig te zien is dat ik op het 2e deel van het circuit overal dieper de bocht in rem.

Ik kan eens kijken om hem op de testbank te gooien maar geen idee hoeveel pk's je kwijt zou moeten zijn wil je idd 20kmh topsnelheid verliezen maar denk dat het gewoon aan andere factoren ligt.
 
Dat de top hetzelfde bij Hunsenrug is simpel, op het punt waar ik voorheen remde stuur je nu in naar links dus word je snelheid niet hoger, maar blijft wel hoger over een langere periode.
Maar de Hugenholz is nu heel anders: in de data zie je dat je veel eerder op het gas gaat, terwijl de topsnelheid op hetzelfde moment gelijk is, dat is niet verklaarbaar met bovenstaande redenatie.
SmartSelect_20200704-131554_Chrome.jpg
 
Nuttige info, morgen ga ik ook naar Zolder voor een niveau 2 training. Dus voor 08:00 aankomen heeft echt geen zin?

Dit staat in de e-mail:
"U rijdt met de motor door naar het einde van het pitlane gebouw en u meldt zich tussen 07u00 en 08u30 aan in box 34-35. Er is hier een aparte balie voor
de cursisten vanNiveau 2 en ART. De balie bevindt zich recht voor uwanneer u de pitbox binnen komt."
Technische controle zou vanaf 08:00 zijn anders.

Heeft iemand enig idee of dat dit voor Zandvoort ook veranderd is?
Rij morgen (voor het eerst weer sinds jaren) met Trackdays een dag zandvoort.
 
afgelopen vrijdag gereden.
op tijd melden voor inschrijven en keuringssticker. zo een beetje bij de laatste pitboxen waar de organisatie stond (racecracks)
maar je zal daar vast een mail over hebben gehad?..elke origanisatie zal zijn eigen regels en plekken hebben zo ook de tijden van inschrijving, evt briefing etc.
 
Ja een mail gehad inderdaad. Maar goed, in mijn mail staat ook, melden tussen 7uen 08:30u. Je weet niet op voorhand hoe streng een organisatie is met de maatregelen...

Bij de formule 1 waren ze nogal streng B|
 
lekker op tijd gaan, heb je tijd voor koffie en even uitrusten, spullen in orde maken.
hangt natuurlijk ook af hoe laat je briefing is (als die er is)
en hoe laat je eerste sessie is.
 
Maar de Hugenholz is nu heel anders: in de data zie je dat je veel eerder op het gas gaat, terwijl de topsnelheid op hetzelfde moment gelijk is, dat is niet verklaarbaar met bovenstaande redenatie.
Bekijk bijlage 1519355
Ik ga op hetzelfde punt op het gas alleen vanaf een iets lagere snelheid en in de oude blauwe lijn zit wat raars. Hick-up in de gps?
 
De post die jij quotte ging over pk-verschillen, voor de duidelijkheid: als jij degene bent op een pk-monster en je wordt ingehaald door een motor met weinig/minder pks, kun je veel beter erachter blijven en aanhaken in plaats van die ander in de weg te gaan rijden door diegene op het rechte stuk terug te pakken. Waarschijnlijk zat diegene al een lange tijd achter je te wachten tot een veilig moment om in te halen wat lastig is als je moet opboksen tegen al die pks ook al ben je veel sneller.
Dit heb ik zelf vorige week ook meegemaakt. Me (ZX-6R 2003, volledig standaard) vs S1000RR volledig circuittrim. In de bochten haalde ik hem steeds in maar op rechte stukken kwam hij steeds keihard voorbij zuilen. Na een paar keer was ik het zat en gebaarde ik hem achter mij te blijven. Na afloop sessie gaf hij aan al een tijd niet gereden te hebben en het toch wel prettig vond een paar rondjes achter me te hebben gereden.

Maar het blijft lastig met 1000 en 600 (en lichter) door elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Dit heb ik zelf vorige week ook meegemaakt. Me (ZX-6R 2003, volledig standaard) vs S1000RR volledig circuittrim. In de bochten haalde ik hem steeds in maar op rechte stukken kwam hij steeds keihard voorbij zuilen. Na een paar keer was ik het zat en gebaarde ik hem achter mij te blijven. Na afloop sessie gaf hij aan al een tijd niet gereden te hebben en het toch wel prettig vond een paar rondjes achter me te hebben gereden.

Maar het blijft lastig met 1000 en 600 (en lichter) door elkaar.
Breek me de bek niet open. Ik heb afgelopen jaar ook twee keer gebaard. Best wel frustrerend.
 
Laatst bewerkt:
mooi screenshot nog van jouw vandaag lennart ;)

Klein filmpje van vandaag op nat zandvoort:



Bekijk bijlage 1520383
Die hoosbui was echt niet relaxed maar jij knalt er nog aardig hard doorheen! Ik had DRC2s en in principe gaat dat wel in de regen, maar ik had de bandenspanning voor deze sessie verlaagd naar de droogweerstand en dat ging dus voor geen meter, op eieren rijden.
 
haha jep was lekker hoosbui. sterker nog wij stonden te juichen toen het ging regenen gezien we nog op regenwielen stonden.
Laatste sessie met A mee gereden toen nog 3 rondjes op slicks kunnen doen. 2:02.2 afgesloten, redelijk tevreden, op regenbanden reed ik 2:03.9 dat ging best aardig.
 
Bij deze een dikke pluim voor Ferry / Racecracks: Wegens privé omstandigheden kan ik maandag niet deelnemen aan een circuitdag waar ik lang naar uit gekeken heb. Ferry heeft alles gedaan om in deze mee te denken en samen hebben we een oplossing gevonden. Dank je wel Ferry!! :t @Fast Forward
 
Laatst bewerkt:
Kijk dat mag ook wel eens gezegd worden.
mn maatje zat met een vergelijkbaar probleem en kreeg ook een mooie oplossing. Wist trouwens niet dat Ferry hier Fast Forward was.

Als ik netjes geholpen wordt, dan vertel ik dat ook door en dan heb je aan mij ook een trouwe klant. Andersom werkt het overigens ook, maar daar zal ik maar niet teveel over uit weiden :)
 
Zo denk ik er ook over.
Ik probeer het wel altijd in perspectief te zien, dat lijkt bij sommige mensen nog wel eens te ontbreken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan