Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Dat ik niet snel een overdrijf modus in ga.
Realisme en waarheid zie ik als wiskunde die moet kloppen.

5 Sigma 💪

Het is overigens nog wel te vroeg om met zekerheid te stellen dat het Standaardmodel wankelt en een nieuwe fysica binnen handbereik ligt. In de deeltjesfysica is van een ontdekking pas sprake bij een afwijking voorbij ‘5 sigma’. Dat betekent dat er slechts een kans van 1 op 3,5 miljoen is dat de observaties toevallig zijn en niet op nieuwe fysica hinten.
 
Laatst bewerkt:
Hoe lang blijft een flesje remvloeistof goed? Vorige winter vervangen en nog halve fles over. Of effe nieuw flesje halen?
 
€6/€7 zijn ze er al
Sowheej das wel heel weinig.... hoe goed is zo'n ding vraag je je dan af :? als ik dan twijfelde kocht ik geloof ik toch een nieuw flesje, maar een flesje van max een jaar oud, dat goed was dichtgedraaid zou ik zonder twijfel gebruiken
 
Sowheej das wel heel weinig.... hoe goed is zo'n ding vraag je je dan af :? als ik dan twijfelde kocht ik geloof ik toch een nieuw flesje, maar een flesje van max een jaar oud, dat goed was dichtgedraaid zou ik zonder twijfel gebruiken
Ja die zijn niet zo duur idd. Natuurlijk heb je ze ook van €85 maar die van €7 volstaat prima
 
Hoe lang blijft een flesje remvloeistof goed? Vorige winter vervangen en nog halve fles over. Of effe nieuw flesje halen?
Persoonlijk koop ik elk jaar een nieuwe halve liter, genoeg voor 2 fietsen en geen kans op fading.
flesje kost zo`n 15 euro, neem ik geen risico voor.

Daarbij een meter van 7 euro vertrouwen hmm ik zou het niet doen.
 
Hoe lang blijft een flesje remvloeistof goed? Vorige winter vervangen en nog halve fles over. Of effe nieuw flesje halen?
Er staat op het flesje dat je het alleen "from a sealed container" mag gebruiken.
Een eigenschap van remvloeistof is dat het water aantrekt.

Maar hoe is het bewaard?
Warm/koud/warm/koud in de schuur of in huis zonder grote temperatuurwisselingen?

Ik ben niet roomser dan de paus..
Heb het flesje binnen bewaard, lucht er zoveel mogelijk uitgeknepen en er nog een extra luchtdichte zak omheen gedaan. O-)
 
Er staat op het flesje dat je het alleen "from a sealed container" mag gebruiken.
Een eigenschap van remvloeistof is dat het water aantrekt.

Maar hoe is het bewaard?
Warm/koud/warm/koud in de schuur of in huis zonder grote temperatuurwisselingen?

Ik ben niet roomser dan de paus..
Heb het flesje binnen bewaard, lucht er zoveel mogelijk uitgeknepen en er nog een extra luchtdichte zak omheen gedaan. O-)
Nou dat lijkt me een top oplossing, gewoon opgebruiken die troep.

Die opmerking "only from a sealed container" valt in de categorie, "wij van WC-eend"
 
De remvloeistof die hier een jaar in de schuur staat is vaak beter dan waar ik het voor vervang.

Na een circuitdag aardig gegrepen door het circuit rijden.
Dit jaar zal ik het nog weinig doen. (Teveel hobby's).

Weet iemand of je ook nog wel eens ergens wat goedkoper kunt rijden ?
Ik kwam Lelystad tegen voor 150 euro, maar dan leg ik liever 50 euro bij voor zandvoort...
 
Ja of regenbanden kopen en de verkoop topics in de gaten houden. Er zijn heel veel mensen die niet in de regen willen rijden en hun kaartjes goedkoop weg doen vlak voor de dag.
 
De remvloeistof die hier een jaar in de schuur staat is vaak beter dan waar ik het voor vervang.

Na een circuitdag aardig gegrepen door het circuit rijden.
Dit jaar zal ik het nog weinig doen. (Teveel hobby's).

Weet iemand of je ook nog wel eens ergens wat goedkoper kunt rijden ?
Ik kwam Lelystad tegen voor 150 euro, maar dan leg ik liever 50 euro bij voor zandvoort...
Zandvoort en Assen zijn relatief duur.
Zolder is iets goedkoper.
Anders de wat kleinere circuits, zoals Mettet en Croix.
Wel wat verder rijden (afhankelijk waar je huis woont) dus als je de brandstof kosten mee moet rekenen, zal je niet veel goedkoper meer uit zijn.
Lelystad is leuk, maar niet te vergelijken met een "echt" circuit.
 
De remvloeistof die hier een jaar in de schuur staat is vaak beter dan waar ik het voor vervang.

Na een circuitdag aardig gegrepen door het circuit rijden.
Dit jaar zal ik het nog weinig doen. (Teveel hobby's).

Weet iemand of je ook nog wel eens ergens wat goedkoper kunt rijden ?
Ik kwam Lelystad tegen voor 150 euro, maar dan leg ik liever 50 euro bij voor zandvoort...
Als je eenmaal op Zandvoort of Assen hebt gereden is lelystad minder maar is ergens toch ook wel leerzaam vooral het korter werk.
Elke kilometer die je rijd leer je waar dan ook.

Circuitrijden is geen goedkope bezigheid maar rijfun op hoog formaat wat je op de openbare weg niet zal vinden.
 
Als je eenmaal op Zandvoort of Assen hebt gereden is lelystad minder maar is ergens toch ook wel leerzaam vooral het korter werk.
Elke kilometer die je rijd leer je waar dan ook.

Circuitrijden is geen goedkope bezigheid maar rijfun op hoog formaat wat je op de openbare weg niet zal vinden.

In Nederland zeker niet,nee🤗🤔
 
Als je eenmaal op Zandvoort of Assen hebt gereden is lelystad minder maar is ergens toch ook wel leerzaam vooral het korter werk.
Elke kilometer die je rijd leer je waar dan ook.

Circuitrijden is geen goedkope bezigheid maar rijfun op hoog formaat wat je op de openbare weg niet zal vinden.
Persoonlijk vind ik Lelystad een te kleine baan.
Met een lichte motor is het nog wel te doen, maar ook dan zou ik eerder voor bv Mettet of Croix kiezen.
 
Ik vond PVI Lelystad en zelfs Midland onwijs leuk met mijn (redelijk lichte) Monster 696, maar na gister (sinds lange tijd, en voor het eerst op deze motor) op Zandvoort te hebben gereden, ben ik het toch wel eens met bovenstaande comments dat zo'n echt circuit toch wel het leukst is. Om aan je techniek te werken zijn de baantjes in Lelystad overigens perfect!

1619542534315.png
 
Wij hebben ook nog een Yamaha SZR.
Daarmee kun je op het Midland circuit best lol hebben denk ik. (Anders een BMW R1100s)
Alleen als je daar 150 euro betaalt ga ik dus liever naar Zandvoort.

Die SZR schijnt ook bij de SAM te mogen.
Dat is iets voor volgend jaar.

Zolder schijnt ook goedkoper te zijn ?
 
Gisteren een goede start gehad op Mettet.
De veren op mijn gewicht vooraan voelen een stuk beter dan de te slappe originele veren.
De eerste 3 sessies waren een ramp, ik zat volledig verkrampt op de motor. (Eerste sessie door de kou, 3 graden)
De tweede en derde sessie doordat ik al een tijd niet meer sport/stretch.
Tijdens de pauze eens goed gestretcht en de 4de sessie ging al een stuk beter, de 5de ging gewoon goed (1s minder dan vorig jaar op het einde van het seizoen)
De laatste sessie ging verassend goed, beter dan normaal en ik was zelfs niet kapot.
Mijn tijd op Mettet met 0.6s kunnen verbeteren.
Ik ben zeker dat ik er nog enkele seconden afkrijg met de gsxr600, door techniek te verbeteren en de volledige hellingshoek te gebruiken.
Nu doe ik 1.17.182s over een ronde. Ik vermoed dat ik dat onder de 1.16 krijg als de mapping opgelost is en ik de remblokken vervang voor gpfax ipv ebc HH.

Dan nog een beetje extra hellingshoek maken en ik zal wel onder de 1.15 geraken vermoed ik.
 
Hoe lang blijft een flesje remvloeistof goed? Vorige winter vervangen en nog halve fles over. Of effe nieuw flesje halen?

Ik zelf gebruik 1 flesje voor 3 motoren, heb ik een restant bewaar ik dat mocht ik door onvoorziene zaken wat moeten bijvullen en vervolgens vervang ik elke 2 jaar.
Motul RBF 660 Gold oid heeft hoogste kookpunt.
 
Aanstaande maandag ga ik voor het eerst naar mettet voor een circuitdag. Hier kun je een dagverzekering afsluiten voor 17 euro. Is dit raadzaam om te doen of is het overbodig ivm eigen ziektekosten verzekering?
Alvast bedankt
 
Aanstaande maandag ga ik voor het eerst naar mettet voor een circuitdag. Hier kun je een dagverzekering afsluiten voor 17 euro. Is dit raadzaam om te doen of is het overbodig ivm eigen ziektekosten verzekering?
Alvast bedankt
Dekt die verzekereing ook de transport kosten naar een ziekenhuis,een trauma helicopter,bijvoorbeeld, kan aardig in de papieren lopen.
Zo ja ,dan zou ik de verzekering nemen.
Ik heb een reisverzekering met daarin dekking gevaarlijke sporten en de gevolgen daarvan,van Allianz.
Dat dekt dat soort gevallen ook.
Niet leuk,wel nuchter..........

Mooi baantje,Mettet,facaliteiten ook dik in orde. 👌
Let op ,de eerste sessies links aanhouden op het rechte stuk,in verband met ,dB metingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan